- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Korte films
Korte films
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
De (korte) film 'Elephant' van Alan Clarke(o.a. 'Scum' en 'Made in Brittain'), mede inspiratiebron voor Gus van Sant's film met dezelfde titel, heb ik ook nog niet aangetroffen in dit topic. De film duurt 39 minuten en laat een aantal moorden in Noord-Ierland zien, niets meer en niets minder. Bizarre film, van mij 4,0*.

Jeewee
-
- 106 berichten
- 175 stemmen
Ik heb samen met een vriend zelf een (korte) film gemaakt van 20 minuten. Hij heet Onkruid. Het zou leuk zijn als jullie eventjes de tijd namen om hem te bekijken; het is de moeite waard!
Kleine waarschuwing vooraf: het gaat wel errreg snel allemaal, dus goed opletten:) Alvast bedankt voor de moeite/aandacht!
Kijk voor deel 2 en 3 op:
IceTigerGhost
-
- 673 berichten
- 2743 stemmen
Kent iemand deze met, jawel, Brad Pitt:
JordyK
-
- 5 berichten
- 0 stemmen
Dit soort korte docu's vind ik wel een leuk initiatief. Jullie?
Dit is trouwens maar een deel de hele film kan je zien op:
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Klik, geen echte korte film maar wel een prachtstukje, overigens weet ik nu ook dat ambilight totaal niet boeit...
(Voor de reclamecodecommissie: Philips, Sony, LG, Samsung, etc.)
Zonix
-
- 5 berichten
- 3 stemmen
Kort films op youtube:
Upstairs 8.40
The ten steps 10.00
Canon Fodder 10.34
Strangers 7.11
10 minutes 9.15
Black Button 7.06
thejazzscene
-
- 35 berichten
- 1155 stemmen
IJslandse regisseur. Ontroerende sfeer, schokkend verhaal. Zeer de moeite.
Het schijnt dat deze kortfilm prachtig is.
SMÁFUGLAR (2 Birds)
Rúnar Rúnarsson - Iceland - 15 min - 2008
thejazzscene
-
- 35 berichten
- 1155 stemmen
Ben ik dom als ik vraag of jullie deze regisseur al kennen? Briljante 5* werken maakt die man. 10 minuten extreme horor zonder ook één obscene scene te gebruiken.
Meesterlijk gewoon.
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Een onbekende producer uit Uruguay, Fede Alvarez, heeft een deal in Hollywood binnen gesleept met het onderstaande korte filmpje over een robotinvasie. Hats off!
FinkPloyd
-
- 642 berichten
- 1964 stemmen
Khoda, een korte animatiefilm gemaakt uit meer dan 6000 schilderijen.
Goeie muziek ook.
Tayama
-
- 1102 berichten
- 522 stemmen
Peter Tscherkassky
Inderdaad! Zijn werk is buitengewoon en heel indrukwekkend soms. Zijn short OUTER SPACE die jij plaatste is echt briljant. Staan nog een aantal anderen op Youtube. Zijn werk werkt echter (uiteraard) het beste op groot scherm.
Deze is ook goed, Peter Tscherkassky - Dream Work
danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
Zag alleen nog zijn Instructions for a Light and Sound Machine (2005) op groot doek, maar vond dat toch een minder werk dan zijn "meesterwerk" Outer Space, die in zijn rechtlijnig- en eenduidigheid voor mij het best werkt.
stephan73
-
- 6269 berichten
- 14441 stemmen
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Dinner For One (1995)
Abbas Kiarostami
France/Iran
1 Min.
Mest Kinematograficheskogo Operatora (1912) (aka The Cameraman’s Revenge)
Wladyslaw Starewicz
USSR
13 Min.
Black Math
-
- 5430 berichten
- 1753 stemmen
Nog niemand die hier Tsumiki no Ie (La Maison en Petits Cubes) genoemd heeft?
Ik zag met enig zoekwerk dat Moviefreak#1 hem in ieder geval gezien heeft.
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
@ The house of small cubes: Schitterende animatie stijl!
-fal
-
- 2028 berichten
- 2290 stemmen
Tsumiki no Ie (La Maison en Petits Cubes)
Daar is een dvd van in omloop. Erg ontroerend filmpje.
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
De korte film in zijn geheel heb ik nog niet gevonden op YouTube, maar hier vast een trailer van A perfect place (25 min.), van Derek Scocchera met o.a. Mark Boone Junior en Bill Moseley met de soundtrack van Mike Patton.
Celvin
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
In Film > Overige films > Weet iemand meer van deze gasten?:
Te bruut dit! 
Hard Company 2010 - Day off - hardcompany.nl
Ik als slapstick fan zou deze graag aan mijn collectie willen toevoegen. Heb ze al een mail gestuurd of er uberhaupt iets van uit is gebracht. Nog geen reactie gehad.
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
George Hickenlooper's voorloper van Billy Bob Thornton's 'Sling blade': Some folks call it a sling ...
Yuffira_San
-
- 470 berichten
- 538 stemmen
Spaanse short film. Genomineerd voor een Oscar. 'k Vind hem zelf niet zo ontzettend goed, maar wel grappig. Vraag me af wat jullie er van vinden.
Linn
-
- 3289 berichten
- 3798 stemmen
Hahah echt een heel erg leuk filmpje Yuffira_san. Vooral het moment Dat de dood zijn alarm op zijn bootje zet lag ik helemaal dubbel Echt heel grappig gemaakt 
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
Een serie korte films waaronder 'Mug' van regisseur Gerard Johnson van Tony.
Black Math
-
- 5430 berichten
- 1753 stemmen
[...]
Spaanse short film. Genomineerd voor een Oscar. 'k Vind hem zelf niet zo ontzettend goed, maar wel grappig. Vraag me af wat jullie er van vinden.
Aardige animatie. Lijkt erg sentimenteel te beginnen, de overgang naar humor doet het filmpje erg goed, maar jammer dat het uiteindelijk in een soort Bugs Bunny gedoe uitmondt: met al die laden waar ze in duiken, en dan komen ze weer uit een random andere lade etc.
.Herkauwer
-
- 55 berichten
- 1438 stemmen
De eerste Alice in Wonderland uit 1903, best leuk om een keer naar zo'n film te kijken. Toen was dat trouwens ook de langste film die bestond.
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
@ A. I. W. (1903) :
Severely damaged, indeed, maar bijzonder leuk om eens te zien, .Herkauwer! 
kos
-
- 46688 berichten
- 8845 stemmen
Connected - short film - ov43.com
Connected, geinig kortfilmpje.
Freud
-
- 10772 berichten
- 1153 stemmen
Winnaar van best animated short oscar: Logorama, bijna uitsluitend opgebouwd uit logo's van producten en merken.
Player - marketingfacts.calamares.tv
Vind het wel een leuk gimmick, ook erg goed uitgewerkt, maar het verhaal is totaal van de pot gerukt en weinig boeiend.