menu

Film / Algemeen / Studiologo's (en hun veranderingen)

zoeken in:
In Film > Algemeen > Warner Bros.-Theme music:

Warner bros. heeft in zijn logomuziek 'as time goes by' uit casablanca, had ik ondekt!

Dit bericht leest lekker weg........

Wat is er raar aan die zin!

heb ik iets gemist?

neo (crew)
Zijn een heleboel mooie veranderingen zomaar een paar:

-WB logo voor The Matrix films digitaal te zien met Davis zijn intro logo muziek.
-Dreamworks veranderingen bij The Lost World: Het jongetje zit te vissen op de maan als hij door een raptor wordt gegrepen
-Amblin logo voor ET: Met Williams muziek en et in de bakfiets vliegend met de maan op de achtergrond

Event Horizon: Er wordt ingezoomd op het Paramount logo (de welbekende bergtop) en plotseling schiet de camera omhoog de ruimte in.

Alien3: Het 20th Century Fox logo wordt donker en de muziek breekt plotseling af.

edit: dat van het logo klopt niet; alleen de muziek verandert

De X vanFox blijft net wat langer staan bij het wegfaden van het logo bij X-Men 1 en 2.

neo (crew)
Ik herinner mij trouwens ook een ondergesneeuwd logo van Wb voor Batman Returns, of ben ik nu gek?

De 'Twentieth Century Frog' en die MGM-muis van Monty Python zijn ook wel legendarisch (allez, dat vind ik toch...)

Bij de Charlie's Angels film wordt er "ingezoomd" op de lucht naast het logo... welke maatschappij is dat ook al weer...

Bij Ice Age was het logo van 20th Century Fox volgens mij van ijs.

neo (crew)
Jordy schreef:

Bij de Charlie's Angels film wordt er "ingezoomd" op de lucht naast het logo... welke maatschappij is dat ook al weer...

Colombia Tristar

kos
Bij 'Coming to America' duikt de camera over de Paramount

bij shrek veranderd de s van dreamworks (hij krijgt oortjes als ik mij niet vergis)

The Ring: bekende vissende jongetje op de maan. Maan in vorm van the ring logo...

Ik moet het ergens plaatsen maar waar?

Hevige brand in Universal Studio's in Los Angeles. (klik op schermvullend)

kappeuter (crew)

Dit is het nieuwe logo dat in 2012 te zien zal zijn voor de Paramount films (ontworpen door Devastudios Inc.).
In 2013 zal men dan de 100 laten vallen en zal dit het nieuwe beeldmerk worden van Paramount.

Eerdere versie's Paramount logo

http://en.wikipedia.org/wiki/Paramount_Pictures#Logo

Interessant artikel: The Stories Behind Hollywood Studio Logos - neatorama.com

Opvallend veel wolken in al die logo's.

kappeuter (crew)
Ook Universal heeft een nieuw logo:

kappeuter (crew)
Veel nieuwe logo's dit jaar, ook Roadside Attractions heeft een nieuw logo:

Leuk onderwerp die studiologo's.

Misschien aardig om te weten in dit verband is het volgende >

Een van de leeuwen die MGM in hun logo gebruikten was afkomstig uit ons eigen Nederlandse Valkenburg.
Daar was jarenlang (1947-1971)een dierentuin en dressuurschool gevestigd, genaamd ' Klant's dierentuin'.
Die lag bovenaan de roemruchte Cauberg, bekend bij alle wielerliefhebbers.
(die dierentuin was bijzaak, maar bracht wel wat geld op tijdens het zomerseizoen)
Op de plek waar die dierentuin ooit gevestigd was staat nu Thermae 2000 (thermale gezondheids- baden complex)

Eigenaar Erie Klant had connectie's met de filmwereld, en verhuurde dieren voor filmopnamen.(inclusief de trainers)
Zo ook een leeuw aan MGM voor dat logo.

Ook de leeuwen die in de arena te zien zijn, in de film Quo Vadis (1951)waren van Klant's dressuurschool.
Ook in Samson and Delilah, Snowbear en Fritz Lang’s Das Indische Grabmal en Der Tiger von Eschnapur waren dieren van Klant te zien.
Disney was ook een klant van Klant

kappeuter (crew)
Interessant weetje!

Vreemd. ik zie 'm hier niet bij staan:
Leo the Lion (MGM) - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

Dat is weer interessant voor mij.
De info over die MGM leeuw van Klant heb ik van een van de voormalige dierentrainers van die dressuurschool.

Misschien is er nog een leeuw gebruikt, zou kunnen, of de herinnering van die man is onjuist geweest, maar daar twijfel ik dan wel weer aan.
Hij was doorgaans een betrouwbaar "wandelend naslagwerk"

Zelf zou ik op de leeuw 'George' tippen in deze samenhang.

Edit

Weliswaar een beetje off-topic, maar grappig om te weten >

In de jaren '30 , toen er een weekend lang niet gewerkt werd aan de opnamen van een van de Tarzan films met Johnny Weissmuller, gebeurde het volgende.

De leeuw 'Jackie' (van het MGM logo dus) speelde ook een rol in die film, en Weissmuller was goede maatjes met hem.
Bovendien deed het dier geen vlieg kwaad.

Johnny, die altijd in was voor (vaak onbezonnen) grapjes, haalde de leeuw uit zijn kooi, en nam hem mee in zijn open auto, op de achterbank.
Zo maakte hij een toertje door de straten van Hollywood.
Dat hij daarmee de aandacht trok mag duidelijk zijn.
Daarna reed hij ook nog naar huis met Jackie

Kwam in een Deens filmblaadje (een beetje zoals Preview) van de week deze pagina tegen:

(afbeelding)

Meer mensen die deze intro eigenlijk missen (en niets hebben met dat cgi-ding?)

kappeuter (crew)
Ja ik ook wel inderdaad. Trailers met dat Cannon logo vind ik ook mooi om dezelfde mate van herkenbaarheid en het sterke ontwerp.
Dat CGI-ding is iets met een groot pretpark en veel kleuren op de achtergrond he?

AHWA
Ik vind het wel bij de films passen. De Tron-intro van Disney bijvoorbeeld of de 8-bit Universal Intro van Scott Pilgrim. Het maakt die logo's in het begin wat leuker. Anders krijg je van die Family Guy-taferelen.

kappeuter schreef:

Dat CGI-ding is iets met een groot pretpark en veel kleuren op de achtergrond he?

Inderdaad die ja, drukker en veel minder strak en stijlvol, maar ook met een melodietje dat maar nooit echt loskomt en wat blijft hangen in de marge. Bij Frozen werkt het nog wel door alvast de intromuziek van de film in te starten.

kappeuter (crew)

The animated logo shown before Triggerfish feature films "Adventures in Zambezia" and "Khumba".

Gast
geplaatst: vandaag om 22:01 uur

geplaatst: vandaag om 22:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.