• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.954 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.991 acteurs
  • 198.987 gebruikers
  • 9.370.970 stemmen

Fouten in films

zoeken in:

Flipman

• 7109 berichten
  • 1141 stemmen

Nou, het lijkt me op zich grappig om de fouten die in films zitten, ook de verschillende soorten daarvan in en documentaire terug te zien!

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12836 stemmen

De reacties van mensen in de "emotieloze maatschappij" in Equilibrium moet zowat de meeste trieste plothole zijn die ik al gezien heb.

Hannibal

• 9358 berichten
  • 3273 stemmen

Op Moviemistakes staat elke dag een nieuwe foto met een filmfout. Altijd wel leuk om te zien.

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

Leuke site. Vooral de lijst fouten in The Matrix is indrukwekkend. Kleine foutjes gaan nog wel maar het blijft wel een kanjer van een blunder dat Cypher zonder hulp zichzelf in en uit de matrix kan brengen.

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

Ook een aardige in Terminator 2:

De T-1000 ramt een gat in de plexiglazen deur van een helikopter. Piloot springt eruit. Volgende scene is het gat in de deur verdwenen.

Flipman

• 7109 berichten
  • 1141 stemmen

Ja! Zoiets had je ook in Minority Report: als John Anderton uit z'n eigen auto probeert te ontsnappen als die hem naar het bureau dreigt te transporteren, slaat ie de ruit in. Als de auto daalt, klimt ie op de auto. Hij staat dan als het goed is op de ruit die hij net heeft ingeslagen. Die is dus vanzelf weer gefixt!

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

In The Changeling:

Tijdens een seance komt de onzichtbare geest langzaam de trap af...stapt de huiskamer binnen en op dat moment zie je heel even de schaduw van de cameraman op de muur.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Nee dat is de schaduw van de geest!

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

Natuurlijk, je hebt gelijk...de schaduw van de geest die toevallig een camera op zijn schouders heeft om precies te zijn.

jassonn

• 5303 berichten
  • 3229 stemmen

Kabukiman

• 414 berichten
  • 75 stemmen

Ik blijf het altijd aardig vinden dat er Fouten in Fantasy-achtige films kunnen zitten.

Flipman

• 7109 berichten
  • 1141 stemmen

Misschien zijn dat geen fouten, aangezien in Fantasy alles kan...

Kabukiman

• 414 berichten
  • 75 stemmen

Jij begrijpt!!

Een eerder door mij geboemd voorbeeld over What Dreams May Come waarin Robin Willam's geest een kleine haarlok van Annabella Sciorra beweegt (ik heb het bijherhaling trouwens niet echt opgemerkt).... misschine heeft de regisseur wel jarenlange research achter de rug dat een ECHTE geest in sommige gevallen het haar van een geliefde een klein beetje kan laten bewegen en vond hij het belangrijk dit JUIST in de film te laten zien. Misschine is dat pas na tien takes ofzo gelukt??!!

Dit soort fouten, net als die in bijvoorbeeld LOTR, Matrix etc, ja, dan kun je alles wel gaan noemen. Elfen bestaan niet, bijvoorbeeld.

Wat niet wegneemt dat het lollig blijft om te lezen waar mensen al niet op kunnen letten, natuurlijk.

Of zoals FisherKing al zei:

Ik zie de humor erwel van in, maar ik zie deze mensen toch niet als filmliefhebbers door filmland ronddwalen.

Dustyfan

• 5607 berichten
  • 0 stemmen

(afbeelding)

RWL

• 872 berichten
  • 832 stemmen

Kabukiman schreef:

What Dreams May Come

In deze film zitten vele, vele fouten, helaas. Das de enige reden waarom de film m'n top 10 niet haalt.

Da Jando

• 1383 berichten
  • 1060 stemmen

Tja..

(afbeelding)

Hannibal

• 9358 berichten
  • 3273 stemmen

Hoe kan dat nou, Brad Pitt 1200 jaar voor Christus

ThaMovieVoter

• 3637 berichten
  • 2242 stemmen

Hij was zeker via een tijdmachine beland in Dresden

drakenpuppy

• 16 berichten
  • 20 stemmen

Ik moest wel lachen om een behoorlijk grote fout in Lord of the Rings: The Two Towers.

Als Aragorn de sporen onderzoekt van Merry en Pippin bij de brandstapel vol met Orks, zie je beelden van Pippin die met zijn armen wijd een paard probeert te ontwijken...even later zie je hem pas zijn handen lossnijden aan een scherpe rand...

Dat ze dat over het hoofd hadden gezien kan ik me haast niet voorstellen.

donnie darko

• 6140 berichten
  • 2823 stemmen

in kill bill 1 voordat ze tegen gogo begint te vechten, doet ze haar zwaard omhoog. En dan zie je het langs een andere richting en dan doet ze dat nog eens. ze doet dus twee keer haar zwaard omhoog.

kijkert

• 3584 berichten
  • 0 stemmen

donnie darko schreef:

in kill bill 1 voordat ze tegen gogo begint te vechten, doet ze haar zwaard omhoog. En dan zie je het langs een andere richting en dan doet ze dat nog eens. ze doet dus twee keer haar zwaard omhoog.

Dezelfde actie vanuit twee standpunten opgenomen en achter elkaar gemonteerd, wat is daar mis mee? Gewoon een stijlfiguur.

donnie darko

• 6140 berichten
  • 2823 stemmen

kijkert schreef:

(quote)

Dezelfde actie vanuit twee standpunten opgenomen en achter elkaar gemonteerd, wat is daar mis mee? Gewoon een stijlfiguur.

nee, maar gogo staat dan al met haar wapen rond haar hoofd te zwieren en dat doet ze bij de eerste keer nog niet. Ze zoomen uit om te zien hoe ze daarmee rond staat te draaien. Maar dus is het wel degelijk een fout

Doom

• 8214 berichten
  • 1540 stemmen

Heb veel bekende films voor mij opgezocht op die gegeven site, ongelovelijk knap hoe men deze fouten kan vinden, sommige zie ik nog niet eens als ze het zeggen, zie ik het nog niet, maar ok... Zullen ook wel fake shit bij zitten, maar wel grappig de fouten.

Die internet url komt vaak voor las ik al, dat ze een offline page bezoeken als het ware, maar ja ook wel logisch

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

donnie darko schreef:

dus is het wel degelijk een fout

Als het een fout was, hadden ze hem wel verbeterd.

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

In het bittere kruid, rijd een trein op elektrische leidingen

Caligula

• 187 berichten
  • 0 stemmen

Da Jando schreef:

Tja..

(afbeelding)

De Griekse troepen krijgen effe versterking vanuit de lucht.

starbright boy (moderator films)

• 22398 berichten
  • 5070 stemmen

Timmy757 schreef:

In het bittere kruid, rijd een trein op elektrische leidingen

Die waren er in Nederland al sinds 1908.

twg

• 211 berichten
  • 0 stemmen

2 fouten uit de matrix reloaded.

1 : Neo en sereph vechten op een tafel ( voordat neo naar het orakel gaat) tijdens dat gevecht stoten ze het servies van de tafel naar dat gevecht als ze even naast die tafel staan te praten staat opeens al het servies weer goed op de tafel.

2: Morpheus heeft een gevecht met een agent op een vrachtwagen tijdens de highwaychase scene. Op een gegeven moment word morpheus door de agent getrapt en valt morpheus van de vrachtwagen af. Hij komt terecht op d=de auto van niobe, morpheus komt op de voorruit terecht waar vervolgens in flink grote barst in komt te zitten. als je de auto voorlangs de vrachtwagen ziet rijden met morpheus op de motorklep is de barst in de vooruit oppeens verdwenen.

en ik heb ook nog een stomme fout uit amadeus.

mozart[spoiler begraven wordt in een massagraf pakt iemand een schep uit een ton VOL met ongeblustte kalk en gooit 2 scheppen over het lichaam van mozart heen.
nadat de man weg is en je de ton weer in beeld ziet is opeens de schep weg en de ongeblustte kalk is oppens ook verdwenen, terwijl de ton tot op de rand vol zat.

ellen haan

• 53 berichten
  • 29 stemmen

in de film almost dead met in de hoofdrol shannen dogherty zit de volgende blunder. ik vond hem zelf zo storend dat ik de film niet meer heb afgekeken kwam niet meer geloofwaardig over. in de film zit een scene die zich afspeelt op een kerkhof natuurlijk is het donker en slecht weer zoals meestel . shannen gaat gekleed in een spierwit mantelpakje compleet met witte punps en je ziet duidelijk dat ze terwijl ze op zoek is naar iets op dat kerkhof ze wegzakt met haar schoenen in de blubber en natte aarde. waneer ze om een of andere reden zich snel uit de voeten moet maken en het kerkhof rennend verlaat is er echter geen spoortje vuil op haar witte pakje te bekennen en haar schoenen zijn nog keurig spierwit. wat een flater.

stan

• 4649 berichten
  • 1288 stemmen

gaan jullie maar naar www.moviemistakes.com daar vind je alles van fouten en je hebt een free picture of the day want als je foto's wil zien moet je een abbonement nemen

de films die de meeste fouten maken zijn

1 Harry Potter and the Chamber of Secrets: 283

2 Pirates of the Caribbean: 276

3 Harry Potter and the Prisoner of Azkaban: 276

4 Scary Movie 3: 245

5 The Lord of the Rings: The Return of the King: 244

6 The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring: 240

7 Star Wars: 238

8 The Lord of the Rings: The Two Towers: 234

9 Troy: 202

10 Harry Potter and the Philosopher's Stone: 196

11 Jaws: 184

12 Aladdin: 177

13 Titanic: 174

14 Star Wars: Episode VI - Return of the Jedi: 167

15 Beauty and the Beast: 164

16 Peter Pan (2003): 162

17 Gladiator: 157

18 Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back: 155

19 Star Wars: Episode II - Attack of the Clones: 141

20 The Matrix: 140

21 Spy Kids: 136

22 Miss Congeniality: 133

23 Labyrinth: 125

24 The Wizard of Oz: 123

25 Spider-Man: 119

26 The Matrix Reloaded: 117

27 Star Wars: Episode I - The Phantom Menace: 114

28 Pearl Harbor: 112

29 Top Gun: 109

30 Halloween: Resurrection: 106

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.