• 15.735 nieuwsartikelen
  • 177.886 films
  • 12.199 series
  • 33.965 seizoenen
  • 646.802 acteurs
  • 198.946 gebruikers
  • 9.369.601 stemmen

Video on demand - VOD

zoeken in:

robertinho

• 1511 berichten
  • 2933 stemmen

Vandaag is het zover. Vooraf 50 seconden reclame die niet te skippen was. Na een half uur ook in de film 20 seconden. Amazon. Huilen.

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Viaplay kreeg er abonnees bij maar lijdt nog steeds verlies - Tweakers

Viaplay kreeg er in het derde kwartaal van 2025 enkele tienduizenden abonnees bij, maar dat is in totaal nog steeds bijna tien procent minder dan in dezelfde periode in 2024. Het bedrijf draait nog steeds miljoenenverlies.

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Netflix koopt grote delen Warner Bros. voor 82,7 miljard dollar

Streamingdienst Netflix koopt film- en tv-studio Warner Bros. voor 82,7 miljard dollar (70 miljard euro). Het bedrijf krijgt daarmee ook streamingdienst HBO Max in handen, onder meer bekend van de hitseries Game of Thrones, The White Lotus en Succession.

Daar ben ik bepaald niet blij mee.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Mee eens, een 'onafhankelijke' HBO lijkt me ook wel zo fijn.

Als Netflix gaat bepalen welke 'hitseries' door gaan. Dan ben ik bang voor eenheidsworst. Op HBO Max zie je kwaliteitsseries die je nergens anders ziet.

Dan kan Netflix zeggen wij gaan bepaalde Max series op Netflix plaatsen, omdat ze daar beter passen, en vice versa.

Dan is het gewoon een groot Netflix.

Bob Gray

• 1221 berichten
  • 2043 stemmen

Verschrikkelijk. Niet alleen slecht nieuws dat studio's in elkaar op gaan en er minder concurrentie is, maar vooral heel veel vraagtekens met: wat gaat er met HBO gebeuren? Komen bioscoop releases van WB in gevaar? Hoe zit het met uitgaves van fysieke media?

Montorsi

• 9715 berichten
  • 2374 stemmen

Opzich prima dat er in het huidige landschap wat overnames plaatsvinden, maar HBO zou ik nou juist liever, gezien de historie die ze hebben, buiten deze consolidatie hebben gezien.

Beter was als je het mij vraagt dat er een grote speler naast Netflix zou ontstaan, in plaats van dat Netflix juist zelf veel groter zou worden.

IH88

• 9725 berichten
  • 3182 stemmen

kappeuter schreef:

Mee eens, een 'onafhankelijke' HBO lijkt me ook wel zo fijn.

Als Netflix gaat bepalen welke 'hitseries' door gaan. Dan ben ik bang voor eenheidsworst. Op HBO Max zie je kwaliteitsseries die je nergens anders ziet.

Dan kan Netflix zeggen wij gaan bepaalde Max series op Netflix plaatsen, omdat ze daar beter passen, en vice versa.

Dan is het gewoon een groot Netflix.

Nou ja, Netflix produceert ook shows als Better Call Saul, Stranger Things, Arcane, Narcos, Cobra Kai, Squid Game, House of Cards, Adolescence etc. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Series als Breaking Bad, Homeland, Vikings, Dexter, The Office, Yellowstone, Downtown Abbey, Walking Dead, Killing Eve, House, Borgen, Lost staan ook gewoon op Netflix. Daar komen straks de HBO shows bij. Shows zoals House of the Dragon, The Last of Us, The Pitt en het laatste seizoen van Euphoria zullen ook gewoon doorgaan.

Netflix staat nou niet bekend als een streamingsdienst die geen risico's faciliteert of durft te nemen. Sterker nog, makers krijgen soms misschien zelfs iets te veel vrijheid.

Gehenna

• 657 berichten
  • 6728 stemmen

Geen goede ontwikkeling m.i., ik heb nog altijd HBO Max met de 50% lifetime korting voor €5.99 in de maand vooral voor de Discovery+ content, maar mij is niet duidelijk wat ze met de loskoppeling daarvan gaan doen, krijgen we dan weer Discovery+? Netflix heb ik van 2013-2023 constant gehad, maar het is mij te duur geworden. Koop daar gewoon liever een fysiek schijfje van, wat ik dan ook doe. Netflix gaat echt naar de €30 p/m. dat kan niet anders.

Dan is de enige streamingdienst die overblijft in dit huishouden SkyShowtime met de 50% lifetime korting.

starbright boy (moderator films)

• 22396 berichten
  • 5066 stemmen

Gemengde gevoelens. Ooit was er het idee van een spotify voor films en er is een kans dat dichterbij komt als er minder VOD-aanbieders zijn. En de situatie zoals die was was niet te handhaven. Er zijn nu veel te veel streaming services die een algemeen publiek voor ogen hebben. Veel van dat soort services zijn verlieslatend en soms zelfs flink. Netflix is de koning. Disney Plus draait ook behoorlijk en ook een aantal meer niche aanbieders gaan behoorlijk goed (zoals Mubi en Videoland). Maar een hoop anderen dus ook niet. Dit zal niet de laatste fusie of overname zijn.

Fusies kunnen ook verkeerd gaan. Die tussen HBO Warner en Discovery was een zakelijke miskleun. Discovery zal waarschijnlijk bij een andere speler terecht komen. Eurosport hoort daar ook nog bij. HBO was ook al een tijd op zoek naar een hit van het niveau Game of Thrones, maar vond die niet en de Warner als filmstudio liep de laatste jaren ook al niet.

Ik ben eenj groot liefhebber van klassiek hollywood. Vorige maand heb ik film noirs gekeken zoals ik altijd doe in November. Veel ervan zijn gemaakt door Fox en die kun je alleen nog vinden op tweedehands DVD's. Disney dat Fox heeft gekocht gaat namelijk vreselijk om met dat bezit. Ze pikken er een paar commercieel boeiende dingen uit en dat komt op Disney Plus. Met de rest van de films doen ze vrijwel niets meer.Er wordt bijna niet gedeeld met streaming services. Ze komen niet op blu ray uit en bijna niet op UHD. Contracten aan andere labels om een blu ray uit te brengen doen ze ook niet meer. En zelfs vertoningen als klassieker in de biios zul je minder vaak zien bij Fox titels dat bij andere filmstudio's. De situatie was beter voor Disney daar de boel overnam. Amazon dat MGM nu heeft is wat soepeler Brengt beperkt wat van de back catalogue op prime en geeft sommige labels de mogelijkheid om films vam ze uit te brengen.. Waar ik bang voor ben is wat er met de Warner catalogus gebeuren gaat. Wordt Netflix een Disney? Of valt het mee en komen er ineens klassieke Hollywoodfilms op Netflix of blijft Warner zelf blu rays uitbrengen of gaan ze het uitbesteden. Houdt Netflix HBO aan? of wordt dat een produktemaatschappij? Zijn ze van plan meerdere streaming services te lanceren? Komt alles gewoon op Netflix?

Vooral nog heel veel vragen. Maar breid je ook maar vast voor op meet overnames en fusies.

Als je uitgaat van de oude acht studios is de situatie nu zo:

Warner-onderdeel van Netflix,

Fox- Onderdeel van Disney

MGM- onderdeel van Amazon.

Paramount-Gefuseerd met Skydance (een onafhankelijke filmproducent) en daardoor nog min of meer zelfstandig.

Universal - Onderdeel van Comcast, maar wel met veel meer zelfstandigheid dan bijvoorbeeld Fox

Columbia: Al heel lang onderdeel van Sony

Unied Artists en RKO zijn al heel lang gelden opgeslokt door MGM en Warner.

Ik vraag me vooral af of Paramount-Skydance nog wordt opgeslokt.En dat zou consequenties hebben voor het verlieslatende SkyShowtime, want dat is een joint venture tussen Paramount en Comcast. Viaplay is ten dode opgeschreven en verliest nog steeds zoveel geld. Dat is niet te handhaven. Bij Apple is Apple + een probleemkind.Zij kiezen ervoor om er meer in te investeren, maar als ze het niet winstgevend krijgen gaat apple dan uit streaming of eten ze iemand anders op.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Netflix schreef:

Wat verandert er?

Momenteel verandert er niets. Beide streamingdiensten blijven zelfstandige bedrijven.

Ik geloof er niets van dat er helemaal niets zal veranderen.

starbright boy (moderator films)

• 22396 berichten
  • 5066 stemmen

Ik ook niet. Zeker op wat langere termijn niet. Of alles wordt een of ze gaan met doelgroepen spelen. Netflix gaat uiteindelijk niet een concurrent overnemen dan handhaven. Her doelpubliek moet anders worden. In elk geval meer dan nu.

Rick18

• 232 berichten
  • 5294 stemmen

Het zou wel fijn zijn als ze ook hoge kwaliteit aan zouden bieden met minder schermen. Wil wel hoge kwaliteit, maar wat moet je met 4 schermen als je geen gezin bent.

centurion81

• 2066 berichten
  • 1986 stemmen

Als de aandeelhouders het bod van Paramount prefereren is er een kans dat de Man in the High Castle het mag gaan bepalen... O what a world

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.