menu
Volg jij MovieMeter al op Facebook?
Mis niets over je favoriete films en blijf op de hoogte van de nieuwste releases op onder andere Netflix.
MovieMeter op Facebook

Film / Video on Demand / Video on demand - VOD

zoeken in:

kappeuter (crew)
Serie-aanbod voor Nederlanders belangrijkste reden om Netflix of Videoland te gebruiken - Telecompaper

Telecompaper schreef:
Slechts 21 procent van alle abonnees van Videoland kiest voor deze dienst vanwege het filmaanbod. Bij Netflix ligt dit met 30 procent een stuk hoger. Netflix speelt hier zelf ook op in met de productie en het aanbieden van steeds meer 'Netflix Original Movies'. Videoland, onderdeel van RTL, is vooral sterk op het gebied van series, mede vanwege het aanbod aan bekende Nederlandse tv-series.
Klanten van Ziggo die gebruik maken van één van de Movies & Series pakketten, geven het vaakst aan dit vooral voor het filmaanbod te gebruiken (42%).

kappeuter (crew)
‘Netflix voor miljonairs’ kost tot 2.700 euro per film - Het Nieuwsblad

Het Nieuwsblad schreef:
Als miljonairs thuis gezellig een filmpje willen kijken, hebben ze daar tegenwoordig een nieuwe dienst voor. Want naast Netflix, HBO of andere platformen, is er nu Red Carpet, een Amerikaanse start-up die films aanbiedt voor honderden tot duizenden euro’s pér stuk. Wat daar dan zo speciaal aan is?
De films van Red Carpet spelen op dat moment nog in de bioscoop, zelfs op het moment dat ze in première gaan. Luxe, dus.

kappeuter (crew)
Plex wil films verhuren, deep linken en lidmaatschappen in eigen app - iculture.nl

Plex focust meer op streaming on demand

Het wordt deze week tijdens CES 2020 duidelijker wat Plex voor ogen heeft. Tegenover TechCrunch meldt het bedrijf dat het ook content wil aanbieden zonder het zelf te moeten hosten. Dat zullen ze doen door zogenaamde deep links te ondersteunen. Met een dergelijke functie zal Plex meer op de TV-app van Apple lijken.

kappeuter (crew)
Wordt tv zo voorspelbaar als film? - De Standaard

De Standaard schreef:
In 2020 gaan de streamingreuzen een titanenstrijd aan. Die wordt vooral gevochten met megaproducties gebaseerd op megafranchises. Zal dat toptelevisie opleveren, of wordt tv straks even voorspelbaar als de bioscoop?

Als dat gebeurt, hoop ik dat er snel A24, Annapurna en Bleecker Street achtige tv producties komen. Maar ik zie het niet zo snel gebeuren dat het alleen megaproducties zijn, ook al zou het toenemen. Je wint ook kijkers door prijswinnende series als Fleabag te hebben, het hoeft niet perse GoT of The Mandalorian te zijn. Sterker nog, ik denk dat The Mandalorian niet noodzakelijkerwijs blijvend loyaliteitsgevoel heeft gekweekt zoals een The Wire of Deadwood dat destijds bij de HBO kijkers wel deden. Al die jaren later heeft de naam HBO daardoor nog steeds een zeker cachet, dat Netflix niet heeft.

Ik verwacht dat er voor echte kwaliteit altijd een plek zal bestaan. Hopelijk niet te niche

kappeuter (crew)
Ja ik denk ook dat het wel mee zal vallen.

Netflix is tamelijk vooruitstrevend en zal dat ook wel blijven. Kwaliteit blijft niet onopgemerkt.
Strangers Things was een gok en dat was op voorhand ook niet zeker of dit zou slagen. Streamingdiensten hebben juist zulke gokken nodig, al zal Disney+ wel vooral meer hun franchises uitmelken, maar what's new...
AppleTV+ is matig ontvangen, en het bewijs dat een zak geld en dure producties met grote sterren niet automatisch kwaliteit opleveren.

Iemand al zin in Quibi? ... Iemand al een quote van Scorsese gevonden?

Onderhond schreef:
Iemand al zin in Quibi? ... Iemand al een quote van Scorsese gevonden?
Dear Lord.

Ik kan via Plex mijn complete collectie op mijn mobiel kijken, plus Netflix en Mubi via de native apps. Zelfs met treinreizen naar werk, noise cancelling headphones en een 6.3 inch Oled telefoon, doe ik dat praktisch NOOIT. Eigenlijk gewoon niet. Laat staan dat ik er extra voor zou betalen; het is gewoon niks. Zelfs niet met een HDR oled scherm en een 300 euro koptelefoon op je knars.

Dus ik ben héél benieuw hoe dit gaat lopen

De innovatie blijkt te zijn dat de films zowel portrait als landscape geschoten worden, en je dus een ander perspectief krijgt afhankelijk van hoe je je telefoon draait ...

Doet me ergens wat denken aan het experimentje van Netflix met hun "interactieve film". Een compleet drama. Ik voorspel (of hoop) dat deze onzin dezelfde kant opgaat

kappeuter (crew)
Streamingoorlog op Vlaamse wijze - Waarom VTM negen nieuwe fictiereeksen bestelt - De Standaard

De Standaard schreef:
DPG Media investeert massaal in nieuwe fictieprojecten. Die zijn wellicht niet bestemd voor VTM, maar moeten het menu van een ‘Vlaamse Netflix’ spijzen, als het even kan samen met het aanbod van de VRT. Maar de VRT is geen vragende partij en Telenet al helemaal niet. Dat wordt nog een robbertje vechten.

kappeuter (crew)
Nieuwe wet verplicht Netflix en Amazon kwart van omzet in Frankrijk te investeren | Economie | Geld | HLN

HLN schreef:
De Franse minister van Cultuur wil dat online videoplatformen, zoals Netflix en Amazon, ten minste 25 procent van hun omzet investeren in Franse en Europese productie. Minister Franck Riester zat vandaag samen met de audiovisuele en filmsector rond de hervorming van de sector die hij eind vorig jaar voorstelde en die in april langs het Franse parlement gaat.

Frankrijk is altijd al vooruitstrevend geweest op dit gebied.
Op Europees niveau is dit ook al benoemd, en in Nederland ligt er ook al een soortgelijk plan.

kappeuter (crew)

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=E6Lb475B5ao

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Nogal voor de hand liggende tips, maar enfin.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:41 uur

geplaatst: vandaag om 02:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.