• 15.814 nieuwsartikelen
  • 178.383 films
  • 12.228 series
  • 34.008 seizoenen
  • 647.645 acteurs
  • 199.107 gebruikers
  • 9.378.048 stemmen

Filmacademie / Filmopleidingen

zoeken in:

jorisje

• 269 berichten
  • 3 stemmen

Haha bedoelde het niet zo

daphnefilms

• 79 berichten
  • 0 stemmen

Ik ben bezig met een project met een cameraman, een geluidsman plus visual effects en een componiste. Ikzelf doe de regie, productie en montage. Alleen doen deze mensen nu zelf geen toelating. Maar de samenwerking is zeer goed bevallen!

Ben nu bezig een volgend project op te zetten.

OpDreef

• 9 berichten
  • 0 stemmen

Dat is goed om te weten, Daphe.

Ik maak me een beetje zorgen dat bijvoorbeeld cinematografie keuzes de regie ideeën overschaduwen... Of dat het concept van de belichting wegvalt door de montage ofzo.

Maar als iedereen een middengrond kan vinden, dan is zo'n samenwerking natuurlijk ideaal.

Ik zal er eens over na denken.

daphnefilms

• 79 berichten
  • 0 stemmen

Ik vind het heel fijn werken. Ik denk persoonlijk dat je niet naar de dingen moet kijken die elkaar overschaduwen maar juist de dingen waarin je elkaar kan versterken. Dat is film maken

jorisje

• 269 berichten
  • 3 stemmen

Communicatie communicatie... That's all XD

daphnefilms

• 79 berichten
  • 0 stemmen

Precies. En ik merk dat film maken in een team mij veel meer energie geeft dan wanneer ik het in m'n eentje doe. Dus ga vooral die uitdaging aan. Het is echt ontzettend leerzaam. Of je project nou slaagt of niet.

OpDreef

• 9 berichten
  • 0 stemmen

Nou ik ga begin februari draaien en dan snel monteren voor de toelatings-deadline in maart.

Hoe gaat het met jullie producties? Zijn jullie een beetje tevreden met het resultaat?

En is het ook ergens te zien? Ben wel een beetje nieuwsgierig naar wat er nog meer wordt gemaakt, om eerlijk te zijn.

daphne1212

• 3 berichten
  • 0 stemmen

Ik heb al ergens m'n youtube account gedropt maar daar staat ie nog niet op. Wel m'n film van vorig jaar.

lalalalover

• 18 berichten
  • 0 stemmen

Aankomen weekend weer open dag! (:

Kan ik het gebouw EINDELIJK van de binnenkant zien hehe (ik zag het in de verte als ik een bezoekje bracht aan waterlooplein).

daphne1212

• 3 berichten
  • 0 stemmen

Ben jij de sceanarioschrijver die de uitdaging aandurft een scenario te schrijven voor een maakbare lowbudgetfilm van maximaal acht minuten.

Wij zijn drie jonge ambitieuze filmmakers: Joost van der Westen (camera), David Heemstra (montage) en Daphne Lücker (regie) en willen dit jaar alle drie toegelaten worden op de filmacademie. Daarom hebben we besloten een samenwerking te beginnen. Drie hele verschillende filmmakers die de uitdaging aangaan om samen een mooie film te realiseren.

Daarvoor zijn we dus op zoek naar een goed en realiseerbaar verhaal. Dus heb jij nog een scenario of filmidee op de plank liggen die het verdient om verfilmd te worden? Stuur hem dan naar ons op. Als jouw filmidee bij ons past gaan we graag de samenwerking met je aan. Voor vragen kun je ook altijd mailen naar: [email protected] Om even een beeld van ons werk te geven hieronder wat voorbeelden:

Werk van Joost:

Joost van der Westen | Showreel on Vimeo

Werk van David:

YouTube - Introductiescène - Benjamin Wolf

Werk van Daphne:

YouTube - Another Nutcracker Story (kunstbende Drenthe 1e prijs 2012)

daphne1212

• 3 berichten
  • 0 stemmen

Huh haha ik heb twee accounts XD wat dom

RoelBlok

• 1 berichten
  • 0 stemmen

Hey hallo. Mijn naam is Roel Blok en ik ben scriptschrijver. Ik weet niet of jullie nog steeds een script voor een korte scene zoeken, maar ik heb misschien wel wat. Het gaat over seksuele intimidatie en het is best een spannend script al zeg ik het zelf. Misschien vinden jullie het wat.

Mijn mail adres is [email protected]

lalalalover

• 18 berichten
  • 0 stemmen

Ik ben naar de open dag geweest! Mooi gebouw. Wel goed dat ze zo weinig mensen aannemen; de gangen/trappen zijn heel smal haha! Maar; heel fijn om alles en iedereen eens gezien te hebben. Heb onder andere gesproken met mensen van de scenario-afdeling, ben naar de voorlichting van regie en scenario geweest, en heb heel veel gezien. (WOW! Die bioscoop is echt heel tof daar, gewoon in de school enzo.)

Anyways, zijn er mensen die nu in het "proces der toelating" zitten? ^^ Hebben jullie al iets gehoord?

@RoelBlok, hoi!

Ikzelf kan niet zoveel met je script, maar leuk dat je het deelt/aanbiedt! En, leuk mail-adres hehe.

OpDreef

• 9 berichten
  • 0 stemmen

Misschien heb ik het mis, maar volgens mij is de deadline om je in te schrijven en je materiaal in te sturen voor de NFTA in maart.

Hoe waren de mensen van de filmacademie tijdens de open dag, @lalalalover? Zijn ze een beetje vriendelijk?

Of zijn het beter-weters?

ddragon1690

• 184 berichten
  • 215 stemmen

Ik ben ook naar de open dag geweest.

Regie fictie en scenario bekeken ^^ was pretty cool, ben nu mijn film aan het editen en hoop dat deze aan hun wensen voldoet haha.

@OpDreef

Nee het zijn echt super vriendelijke mensen. Heel behulpzaam als je vragen hebt en alles!

ddragon1690

• 184 berichten
  • 215 stemmen

Vandaag naar de inloopdag geweest van Openstudio ^^ Ik ga hier zekerste weten heen mocht ik niet aangenomen worden op de filmacademie. Iemand hier ervaring met het oriëntatie jaar dat je kan volgen bij openstudio?

lalalalover

• 18 berichten
  • 0 stemmen

@ddragon1690

Haha wow, misschien ben ik je wel tegengekomen, want ik was ook bij Regie en Scenario hehe, maar oke; kleine kans.

ddragon1690

• 184 berichten
  • 215 stemmen

@lalalalover

Als je naar de 2e presentatie van regie bent geweest en 3e van scenario dan is de kans redelijk groot haha

lalalalover

• 18 berichten
  • 0 stemmen

@ddragon1690

Haha ja ik was bij de 2e van Regie! - nu wordt het spannend haha...

Zat je aan een tafel met een geel laken, met die vrouw?

Zeg maar, als je binnenkwam, helemaal rechtdoor hehe.

ddragon1690

• 184 berichten
  • 215 stemmen

@lalalalover

Close maar net niet

Ik zat aan de middelste tafel aan de andere kant van de deur zegmaar, met die man dus.

Zat wel op de hoek redelijk tegen die tafel aan waar jij het over hebt ^^

Dus ergens is de kans nog wel aanwezig haha

lalalalover

• 18 berichten
  • 0 stemmen

Haha, wow! Toevallig wel. Ik zat met mijn gezicht naar die tafel toe, dus ik keek zegmaar tegen je achterhoofd aan xd

Die kerel aan jouw tafel had tof haar hehe.

ddragon1690

• 184 berichten
  • 215 stemmen

Whaha dan toch nog een soort van gezien Al klaar met je aanmeldingsvideo of ben je er nog volop mee bezig ??

lalalalover

• 18 berichten
  • 0 stemmen

Haha, ja, uiteindelijk ^^

Nou, ik moet nog een jaar school hehe. Ik zit nu op 3MBO (mediavormgever) hehe.

Maar, ik was zo nieuwsgierig, en wilde alvast gaan kijken en informatie op doen (:

Hoe is het bij jou? Ik ben wel nieuwsgierig naar de hele procedure! Ik hoorde dat je heel veel moet invullen hehe? En hoe gaat het met jouw aanmeldingsfilm?

ddragon1690

• 184 berichten
  • 215 stemmen

Oke, nou wel goed dat je alvast naar de open dag bent gegaan

Ja er staan een hoop vragen waar je goed en uitgebreid antwoord op moet geven.

Wie zie je als belangrijke (Nederlandse) filmmakers (zowel documentaire als fictie) en waarom?

Heel veel van dat soort vragen.

Verder gaat het best prima met mn aanmeldingsvideo Veel positieve berichten van mensen om mij heen, ben nu de puntjes op de i aan het zetten met een paar kleine reshoots. Werd vanochtend gebeld door een collega uit een andere stad dat hij met zijn hele team mijn korte film had bekeken en dat ze allemaal positief waren ^^ Op het moment dat de deadline verstreken is zal ik hem ook op dit forum plaatsen!!

lalalalover

• 18 berichten
  • 0 stemmen

Haha, dankje! "Je kunt er niet vroeg genoeg bij zijn" zullen we maar zeggen ^^.

Oh, dat zijn alvast dingen om over na te denken dus. Kan me voorstellen dat dat best lastig is. Je moet wel de waarheid zeggen, maar er moet ook weer uit blijken dat je er iets van weet enzo, en ohmy, can't wait haha!

Ik ben benieuwd naar je film! - Collega? Je hebt al een baan of iets in die richting? Klinkt heel professioneel allemaal. Veel succes nog met de laatste dingetjes!

ddragon1690

• 184 berichten
  • 215 stemmen

nee mijn baan is verre van de richting die ik op wil. Werk nu in een computerwinkel dusja.

Professioneel wil ik het niet noemen maarja het is heel lastig oordelen op het moment dat je elke dag naar het zelfde beeldmateriaal zit te kijken Ik ben op het moment amper in staat een goed oordeel te vellen over mijn eigen film

En dankjewel !! gaat vast goedkomen ^^

OpDreef

• 9 berichten
  • 0 stemmen

Hey leuk om te horen dat al veel mensen druk bezig zijn met hun film!

Zoals de meeste waarschijnlijk wel weten, de filmscholen zoeken geen professionele films, maar films waarin je je stijl en creativiteit laat zien. Ik denk dat het beter is om een film te hebben met veel 'fouten' maar wel veel creativiteit dan een professioneel uitziende film waar alles 'veilig' en strak is opgenomen.

Ik ga zelf mijn film begin februari opnemen. Ik hoop dat mij experimenteren wat oplevert.

Credendo Vides

• 43 berichten
  • 122 stemmen

Hoi allemaal, ik ben bezig met de toelating voor Productie. Zijn er nog meer mensen die deze richting op willen?

Ik vraag mij af of de Filmacademie met Apple werk, kan iemand mij vertellen wat voor software en programma's er worden gebruikt?

Greetz.

ddragon1690

• 184 berichten
  • 215 stemmen

Voor de geinteresseerden ^^

Ik ben er sowieso bij!

MASTERCLASS ROEL REINÉ

Plus exclusieve voorpremière DEATH RACE 3: INFERNO

Woensdag 6 februari – 19:00 tot 23:00 uur

Het Ketelhuis – Pazzanistraat 13 – Amsterdam

Op woensdag 6 februari is Roel Reine in Nederland voor een masterclass low-budget filmmaken en de exclusieve voorpremière van zijn nieuwe film DEATH RACE 3: INFERNO.

Het programma ziet er als volgt uit:

18.30-19.00: Inloop

19.00-20.00: Masterclass Roel Reiné met exclusieve 4 min. preview van Roels volgende film DEAD IN TOMBSTONE

20.30-22.10: Vertoning van DEATH RACE: INFERNO (Europese premiere)

22.10-22.30: Q&A Roel met publiek

22.30-23.00: Napraten in foyer met Roel

Kaarten voor deze masterclass en voorpremière zijn GRATIS verkrijgbaar. Je kunt je komst bevestigen (maximaal 2 plaatsen per persoon) door een e-mail te sturen naar [email protected] o.v.v. Bevestiging première Death Race 3 en Masterclass.

Credendo Vides

• 43 berichten
  • 122 stemmen

En wie gaan er 4 Feb naar de informatieavond?

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.