- Home
- Filmforum
- Film - Algemeen
- Filmacademie / Filmopleidingen
Filmacademie / Filmopleidingen
Twinbirds
-
- 17 berichten
- 0 stemmen
@Twinbirds
Is bij jou de postbode al langs geweest vandaag? Ik denk dat de brief volgende week dinsdag of donderdag komt
Ik wil nu ook we weten wat ik nou volgend jaar ga doen
Ja superkut dit. Ik hoorde van mensen binnen de NFTA dat ie maandag de deur uit gaat. Maar dat zijn van die niet echt betrouwbare bronnen...
Chibs
-
- 78 berichten
- 18 stemmen
SPANNEND! Vertel eens wat meer?
De studenten hadden een opdracht verzonnen die ik ter plekke moest maken, een plattegrond met een uitgetekende scene waarin ik de camera moest plaatsen om een idee te geven welke kaders ik zou maken. De leraren vroegen de vragen die ik zelf ook wel verwacht had naar aanleiding van mijn aanmelding, al was ik wel verbaast dat ze vroegen of ik niet moeite zou hebben met samenwerken door mijn leeftijd, gezien de andere mensen jonger zouden zijn. Volgens de website is de gemiddelde leeftijd 22, dat ben ik ook, dus dat vond ik wat vreemd. Verder waren ze kritisch kwa vragen, meer in de trend of dit wel is wat ik wil doen / of ik door heb wat de verschillen tussen kunstacademie en filmacademie zijn / of ik niet beter regie kan doen.
Tsja, wachten.. Ik heb het geprobeerd gewoon helemaal uit mijn hoofd te zetten.
Vandaar dat ik hier ook even niet was. Ook nog geen brief, die verwacht ik.. Zo ongeveer... Volgende week Donderdag. Dinsdag / Woensdag op reis naar Budapest, hopelijk komt het niet net dan aan.
Chibs
-
- 78 berichten
- 18 stemmen
Damn! Lees net dit op Twitter:
Joren Molter @JorenMolter
yes! Ik ben aangenomen op de Filmacademie in Amsterdam!
Expand
Iemand heeft al zijn brief ontvangen! Ai ai ai! Dit was een uur geleden.... Van iemand anders:
Luuk Hoekx @luukhoekx
De brieven van de filmacademie zijn de deur uit! Morgen nieuws dus... Maar maandag pas open maken.
Vandaag komt 'ie dus waarschijnlijk. X: Misschien wil ik het wel niet weten...
Twinbirds
-
- 17 berichten
- 0 stemmen
Tnx! Heel erg blij! Niemand bericht verder?
Chibs
-
- 78 berichten
- 18 stemmen
Niks hier! Waar woon je? Dicht bij Amsterdam toevallig? Sowieso vandaag hier geen post ontvangen, maar kan dus ook gewoon zijn dat er geen post is...
Chibs
-
- 78 berichten
- 18 stemmen
Het vervelende is dat ik nog van niemand heb gehoord dat ze NIET zijn toegelaten, laten we hopen dat ze niet zo gemeen zijn de niet-toegelaten brieven op een andere dag te sturen... 
daphnefilms
-
- 79 berichten
- 0 stemmen
Ik ben helaas niet toegelaten maar op een reservelijst gezet. In de brief kreeg ik het advies om volgend jaar zeker weer toelating te doen want ze waren wel gecharmeerd van m'n werk en m'n gesprek. Dus voor mij wordt een jaartje hard werken en misschien nemen ze me dat volgend jaar 
goelian
-
- 217 berichten
- 323 stemmen
Heel veen succes Goelian.
Goed om te horen dat je iets gevonden hebt dat meer bij je past.
Als we allemaal maar gelukkig worden 
Mijn toelating staat niet online en ga hem er denk ik ook niet opzetten.
Eerst maar eens mijn examen halen. Wat er daarna gaat gebeuren weet ik nog niet precies. Maar ik denk dat ik een jaar gewoon keihard aan mn films ga werken en stages ga lopen. Ik vind het zonde nu al voor een andere studie te kiezen
Volgend jaar ga ik wel rocken hoop ik. En anders bewandel ik een andere route
Bedankt! Haha, je examens halen is natuurlijk ook belangrijk.
Ik ben benieuwd hoe je het volgend jaar gaat aanpakken!
Jesse, wanneer gaat je reis naar Afrika beginnen? Ga je nog een blog of iets dergelijks bijhouden? Houd namelijk erg van live reisverslagen lezen. 
Jessen0wnt
-
- 3199 berichten
- 2582 stemmen
Ik ga 16 juni weg, dus het is nu wel aftellen
! Ik zal je van de week wel mijn blog mailen via een pm
Hoe ging de decentrale selectie? Ik was er ook zaterdag maar ik zat ingedeeld bij Arts and Media, had het erg naar mijn zin en ook een goed gevoel erover. Nu even de ''uitslag'' afwachten.
Succes iedereen met de examens aankomende weken!
goelian
-
- 217 berichten
- 323 stemmen
Zozo, nog een maandje! Begint de spanning al te komen?
Grappig dat jij daar ook aanwezig was. Wat was jullie opdracht? Mijn decentrale selectie ging ook goed en ik vond het vooral erg leuk dus ik heb gelukkig weinig last gehad van spanning. Maarja, ik had ook wel een sterk groepje dus ik ben niet helemaal zeker van mijn zaak. Ach, we wachten het rustig af. 
Chibs
-
- 78 berichten
- 18 stemmen
Wahh. Nog steeds geen post!
Wat gemeen zeg. Morgen vroeg weg naar Hongarije dus hoor ik het pas eind deze week....
Twinbirds
-
- 17 berichten
- 0 stemmen
Wahh. Nog steeds geen post!
Wat gemeen zeg. Morgen vroeg weg naar Hongarije dus hoor ik het pas eind deze week....
Vervelend! Niemand thuis om ff voor je te kijken?
Twinbirds
-
- 17 berichten
- 0 stemmen
Toegelaten voor Regie Fictie!
Congrats! Tot volgend jaar dan!
Chibs
-
- 78 berichten
- 18 stemmen
Vervelend! Niemand thuis om ff voor je te kijken?
Ben al iets aan het regelen.
Dan hoop ik het toch nog snel te weten. Het is gewoon zo pijnlijk dat ik het nog niet weet maar dati k weet dat het ergens ligt...
Jessen0wnt
-
- 3199 berichten
- 2582 stemmen
Zozo, nog een maandje! Begint de spanning al te komen?
Grappig dat jij daar ook aanwezig was. Wat was jullie opdracht? Mijn decentrale selectie ging ook goed en ik vond het vooral erg leuk dus ik heb gelukkig weinig last gehad van spanning. Maarja, ik had ook wel een sterk groepje dus ik ben niet helemaal zeker van mijn zaak. Ach, we wachten het rustig af.
Heb er alleen maar zin in, zal de laatste week wel effe spannend zijn, gezien het feit dat vliegen ook niet mijn grootste hobby is haha... Ja, ik zat ook in een sterk groepje. Iedereen deed leuk mee en had een aanvulling op het geheel, dus ik weet het ook niet... Ik was wel heel zenuwachtig in de trein er naar toe, maar eenmaal aangekomen viel alle stress, gelukkig, van me af
.
daphnefilms
-
- 79 berichten
- 0 stemmen
Oh ik was helemaal vergeten de mensen te feliciteren die al wel aangenomen zijn. dus bij deze:
GEFELICITEERD!
Hoop dat er volgend jaar nog wel een plaatje voor me over is 
Eerst maar eens een jaar flink wat ervaring opdoen en genieten van het leven!
Goelian nog heel veel succes met je toelating en Jesse met je reis!
Chibs
-
- 78 berichten
- 18 stemmen
Spijtig dat je niet bent aangenomen Daphne, maar volgend jaar gewoon weer proberen.
Door zijn naar de tweede ronde is sowieso al iets om trots op te zijn.
daphnefilms
-
- 79 berichten
- 0 stemmen
Ik ben al trots dat ik op de reservelijst sta
Het is fijn om te horen dat je wel toelaatbaar bent maar dat er voor nu betere kandidaten waren.
Dus dat is toch weer een stukje extra motivatie 
Jij nog steeds geen post?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5984 stemmen
Bart Römer (54) wordt de nieuwe directeur van de Nederlandse Film en Televisie Academie.
Bron / meer info:
Bart Römer van Nederland 2 naar de Filmacademie - Internet & Media - VK - volkskrant.nl
gotti
-
- 14075 berichten
- 5889 stemmen
Nu kijken of ie langer kan blijven dan de vorige. Wordt de vierde directeur in vier jaar.
cornelis
-
- 4744 berichten
- 681 stemmen
Nu kijken of ie langer kan blijven dan de vorige. Wordt de vierde directeur in vier jaar.
Krullebol
-
- 1 berichten
- 5 stemmen
Grappig forum dit. Ik ben vorige week aangenomen voor regie docu. Ook ik zat voor de uitnodiging, het gesprek en het uiteindelijk bericht in spanning, en toen was daar het nieuws. Maakt wel erg blij, maar je niets meer of minder waard; er leiden meerdere wegen naar Rome 
goelian
-
- 217 berichten
- 323 stemmen
Jesse, heb je goed nieuws ontvangen van de HKU? Ik ben er doorheen.
Misschien worden we volgend jaar dan klasgenoten haha. ^^