- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- MovieMeter Contest
MovieMeter Contest
Matchostomos
-
- 4171 berichten
- 535 stemmen
Een schande dat ik 'Strangers on a Train' niet herkende (nota bene een 5*-en prent), al kwam het fragment me opvallend bekend voor. 'Dolls' was dan weer allesbehalve in me opgekomen. Niet in het minst omdat de prent me bovenal bijstaat als een geheel van kleurrijke kitsch (zonder enige negatieve connotatie). En hoewel ik 'Cul-de-Sac' niet heb geraden, straalde het fragment een vintage Polanski-look uit.
ToNe
-
- 2865 berichten
- 2336 stemmen
Quiz Time!
Film nr 15 heeft een apart filmpje, omdat het Movie Maker te veel werd.
Contest #6 is goed te doen.
Ik blijf nog een uur online en dan volgt rond 19.00 de eerste resume.
Quize ze.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Pfff lastig, heb er 6 of 7 (max 8 ) goed bij de eerste keer. En één of twee die ik nog moet kunnen achterhalen.
Baksteen
-
- 720 berichten
- 748 stemmen
@ The One Ring contest
Is er een keer een contest waarvan ik meer dan 3 films gezien heb, raad ik ze niet. Scene 12 wist ik zeker gezien te hebben, Straw Dogs dus (deze was me nog door het hoofd geschoten). Scene 9 kwam me ook al bekend voor, en ja dus ook gezien. En bij 1 kwam ik ook op dezelfde film uit maar durfde het net niet aan.
Al met al beetje te terughoudend deze keer.
The Last
-
- 7169 berichten
- 0 stemmen
Lastig deze, ben er van 3 zeker, maar heb er toch maar 4 ingestuurd. Ga later op de dag wel verder met de rest.
Lord Flashheart
-
- 6454 berichten
- 2375 stemmen
De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Voor het eerst weet ik er meer dan 1. Is dat niet bijzonder?
Edit: het zijn er zelfs 7 geworden!
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 berichten
- 1715 stemmen
Toch weer een pittige contest hoor... Een aantal weet ik (vrij) zeker en een aantal die enigzins in de verte een belletje laten rinkelen...
Baksteen
-
- 720 berichten
- 748 stemmen
Ik herkende er geen één, maar het ziet er ook beetje boven mijn pet cult achtig uit.
DVD-T
-
- 15565 berichten
- 3123 stemmen
De vorige maar 1 die ik zeker wist en dat was dan ook de enige die ik gezien had van die contest.
De nieuwe ben ik van 7 clipjes helemaal zeker, bij 1 fragment gaat wel een belletje rinkelen dus maar afwachten of die goed is.
edit:die ene was dus niet goed 
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Weet er volgens mij 10 wel zeker. Zitten een paar zeer mooie scenes tussen. Helemaal mijn ding ook
. Nummer 1 herken ik niet zo snel maar wat een scene zeg.
Badalamenti
-
- 23135 berichten
- 3565 stemmen
11 films gezien van The One Ring 
3 films geraden 
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12841 stemmen
Wordt volgens mij een recordscore. Al zegt dat niet zoveel.
Gok dat we er toch al een 8-tal goed hebben. Zitten inderdaad een paar mooie scenes tussen. Vind hem opvallend makkelijker dan eerdere contest, maar deze zit inderdaad volgepropt met genrefilmpjes.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ik herkende er geen één, maar het ziet er ook beetje boven mijn pet cult achtig uit.
Ik wil niet de spelbreker zijn hier, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook een ietwat eentonige contest vind. Erg veel geweld- of actiescènes, vaak in combinatie met science-fiction of horror. En als ik me niet vergis zitten er maar 2 fragmenten van vóór de jaren '80 in. Het lijkt haast wel een contest voor een bepaald soort publiek. De meeste fragmenten zijn mijn ding ook niet helemaal, waardoor het waarschijnlijk vaak films zijn die ik gewoon ook niet gezien heb. Alleen nummer 15 weet ik 100% zeker. De nummers 3, 13 en 14 kan ik gokken, maar de rest zegt me nog minder dan niets.
Ook opvallend veel verstaanbare dialoog. Pas op dat het niet te Googlebaar wordt.
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12841 stemmen
Je gaat mijn contest waarschijnlijk helemaal geweldig vinden 
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
maar deze zit inderdaad volgepropt met genrefilmpjes.
Geen problemen mee 
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3861 stemmen
1 en 7 had ik absoluut moeten weten. Schandalig.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
beter dan enkel drama. Ik vind overigens dat er zat diversiteit in zit.
Kijk uit naar die van oh.
Cheo
-
- 5474 berichten
- 1182 stemmen
beter dan enkel drama. Ik vind overigens dat er zat diversiteit in zit.
Kijk uit naar die van oh.
Als oh veel van zijn 0.5* erin stopt ik ook 
Vind deze nieuwe eigenlijk ook best leuk.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Je gaat mijn contest waarschijnlijk helemaal geweldig vinden 
Same here. Het moet eens afgelopen zijn met al die zwart-wit meuk
.
Maar dat is ook de kracht van meerdere contests door verschillende users. Elke smaak komt zo voorbij, en niet alleen oude klassiekers van mensen die al duizenden films hebben gezien.
*Nientjah*
-
- 1441 berichten
- 369 stemmen
Hm nou van die van ToNe kan ik echt niks bakken 
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Natuurlijk ontkom je niet aan de smaak van de gebruiker die de contest maakt, maar het moet ook niet te ver doorgevoerd worden, vind ik. Een beetje diversiteit hoort er gewoon bij, zodat het ook leuk is voor mensen die zich niet voor die ene periode, dat ene genre of die regio interesseren. Ik zeg niet dat al ToNe's fragmenten in hetzelfde straatje passen, maar in mijn ogen wel teveel. Er lijkt geen balans in te zitten. Het is dan ook typerend dat vooral MovieMeters cultliefhebbers hier degenen zijn die het een geweldige contest vinden.
Lord Flashheart
-
- 6454 berichten
- 2375 stemmen
Tsss. Al die contests bestonden tot nu toe uit arthouse, met af en toe een mainstream titeltje ertussen als zoetmakertje. Cult is nog nauwelijks aan bod gekomen. Eindelijk krijgt de gewone filmliefhebber een kans ook eens wat meer titels te raden.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
'Cult' en 'gewone filmliefhebber' zijn verre van een vanzelfsprekende combinatie. 'Cult' impliceert zelfs al een beperkte doelgroep.
ToNe
-
- 2865 berichten
- 2336 stemmen
Wel, misschien heb ik me een beetje laten gaan, maar hier geldt net als bij anderen: je moet het toevallig maar gezien hebben,
Wat ik wel heb proberen te doen is voldoende herkenningspunten erin te laten, Zodat je met een beetje creatief kijken en zoeken de goede richting op gaat.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
ik vrees dat mijn contest zich ook verre van mainstream houdt.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Kritiek is weer nergens op gebaseerd. De organisator is compleet vrij te beslissen welke fragmenten getoond worden. Klaar. Er zullen nog veel meer contests komen van diverse users. Elk genre komt wel aan bod. Gedoe elke keer..
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 berichten
- 1715 stemmen
Ik probeer er van alles wat in te doen iig. Maar het is best moeilijk om de juiste balans te vinden tussen onbekende films en bekendere werken zonder het al te moeilijk dan wel al te makkelijk te maken.
Lord Flashheart
-
- 6454 berichten
- 2375 stemmen
Ik ben anders meer dan dik tevreden met deze contest!
En ik verwacht ook veel van Madecineman, divart en Phoenix. En de arthouse zeurtjes
kunnen straks hun hart ophalen met Reinbo, Onderhond en Zavo. Dan hoef ik niet mee te doen.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
ik vrees dat mijn contest zich ook verre van mainstream houdt.
Kijk wel uit naar die van jou
.
Goldenskull
-
- 24398 berichten
- 3085 stemmen
0 gezien, 8 goed.. niet verkeerd