- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- KO: Beste opening
KO: Beste opening
timbo_
-
- 13112 berichten
- 3772 stemmen
Redelijke winnaar. Vind dit persoonlijk een van de mindere scenes uit Once Upon. Zijn tegenstander in finale was in ieder geval sterker maar de echte winnaar had van mij de openingsscene uit magnolia mogen zijn.
Pieter Montana
-
- 6647 berichten
- 2238 stemmen
This is the end.
Matige winnaar.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ik kan me zo snel geen mooiere opening in een film herrinneren, dus zeker een terechte winnaar. Absoluut geen verrassing (de scène won nota bene al de knock-out beste scène), maar doet niets aan het fragment zelf af. Apocalypse Now had niks te zoeken in de finale als je het mij vraagt.
Chr.s
-
- 3671 berichten
- 1699 stemmen
Jammer van Apocalypse Now, hoewel Once upon.. ook alles behalve een vervelende winnaar is.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Apocalypse Now had niks te zoeken in de finale als je het mij vraagt.
Ga je mond spoelen. Apocalypse now weet met één shot veel meer verwondering op te roepen dan OUATIA in de hele eerste 20 minuten doet. Bovendien is het een hypnotiserend samenspel van beeld en geluid. 5.1 geluid werd geboren.....
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Bovendien is het een hypnotiserend samenspel van beeld en geluid.
Weet je zeker dat je het niet over Once Upon a Time in the West hebt nu?
Alsof je het ontstaan van een nieuwe geluidstechniek meteen opmerkt als je film ziet...
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Weet je zeker dat je het niet over Once Upon a Time in the West hebt nu?
Nee, daar is het toch een stuk minder (gaat bij OUATITW om het vervangen van de muziek door omgevingsgeluid, niet zo zeer om het samenspel tussen beeld en geluid), bovendien heeft de scene er 20 minuten voor nodig. AN nog geen halve minuut
Alsof je het ontstaan van een nieuwe geluidstechniek meteen opmerkt als je film ziet...
't bijzondere is dat ik het shot van de jungle en het geluid van de heli voordat die in beeld verschijnt zo krachtig vind dat het ook nu nog aanvoeld als een oerknal.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ik zie niet in wat de lengte er mee te maken heeft. De scène van Once Upon a Time in the West had nooit gewerkt als hij maar een halve minuut geduurt had. Een van de bijzondere eigenschappen aan de scène is juist dat hij zo lang duurt. Het tempo, de achtergrondgeluiden, de 3 wachtende mannen: alles draagt bij aan een onvergetelijk begin. En dan te bedenken dat het alleen maar dient om 1 personage te introduceren: Harmonika. Ik ken geen andere film die dat op zo'n manier doet.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Ik deel de mening dat C'era een verdiende winnaar is, die scène vind ik zelfs imposanter dan de rest van de film bij elkaar. En dat kun je van het begin van AN niet zeggen, alhoewel dat zeker een zeer stemmingsbepalend begin is, maar die film heeft daarna enkele scènes waardoor je het begin al vrijwel meteen vergeten bent.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Ik zou eerlijk gezegd geen keuze kunnen maken tussen die twee openingsscenes. Vind ze beiden niet minder dan briljant.
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3668 stemmen
Wel mooi dat er in deze KO's altijd wordt geroepen dat er een Azië clan is en er al in de kwart finale geen enkele Aziatische film meer te zien is Ben van allebei ook niet echt een fan, maar ach. Beetje jammer van 25th Hour. Lijkt misschien simpel, maar met licht en geluid wordt echt briljant omgegaan in die scene.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Misschien vond zelfs de azieclan dat die films geen briljante openingen kennen
Respekked
-
- 6286 berichten
- 1204 stemmen
Wel mooi dat er in deze KO's altijd wordt geroepen dat er een Azië clan is en er al in de kwart finale geen enkele Aziatische film meer te zien is Ben van allebei ook niet echt een fan, maar ach. Beetje jammer van 25th Hour. Lijkt misschien simpel, maar met licht en geluid wordt echt briljant omgegaan in die scene.
Opening van 25th hour vind ik eerder lollig dan bijzonder. Rest van de film daarentegen..
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3668 stemmen
Denk eerder dat er dus niet zo een grote azieclan is
De klassiekerclan daarintegen...
Rest van de film is indd ook briljant, Respekked. Maar het begin vindt ik er niet aan onder doen. Heerlijk geluid heeft dat stukje, in Fight Club heb je buiten ook van dat heerlijk heldere geluid.
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
Ik kan zeer wel leven met de winnaar in deze. Inderdaad een meesterwerk met idem dito een meesterlijke opening.
Het geluid is eveneens meesterlijk, maar wat deze scène pas echt briljant maakt is dat zelfs bij eventueel gebrek aan geluid de scène nog steeds een verhaal verteld die "iedereen" begrijpt.
Deze openingsscène betreft niet alleen een klassieker in de filmgeschiedenis maar fungeert tevens als lesstof op het gebied van edit, sound design, opbouw, camera en acteerwerk.
Mijns inziens een "must-see" voor elke filmliefhebber.
Knisper
-
- 13015 berichten
- 1261 stemmen
Er is wel een Azieclan, maar die komt vooral tot zijn recht met wedstrijden die tot de 5 gaan. Hoe meer stemmen een film nodig heeft, hoe meer een film er last van krijgt dat hij door minder mensen is gezien.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Neuh.. ik denk dat er een redelijk grote azieclan is, maar die zijn niet altijd aanwezig tijdens dit soort KO's. Ik denk dat je klassiekerclan niet moet verwarren met mensen die over meerdere decennia hun favoriete films hebben gekeken, gekozen en hoog hebben zitten. Ik heb niks met klassiekers persé, maar wel met sommige films die toevallig het label klassieker hebben opgespeld gekregen door de jaren
Mochizuki Rokuro
-
- 18926 berichten
- 15496 stemmen
Neuh.. ik denk dat er een redelijk grote azieclan is, maar die zijn niet altijd aanwezig tijdens dit soort KO's. Ik denk dat je klassiekerclan niet moet verwarren met mensen die over meerdere decennia hun favoriete films hebben gekeken, gekozen en hoog hebben zitten. Ik heb niks met klassiekers persé, maar wel met sommige films die toevallig het label klassieker hebben opgespeld gekregen door de jaren
Volgens mij ben ik gewoon filmliefhebber. Azieclan, niet dat gevoel, favoriete films: absoluut Japan, maar ook klassiekers etc.
Vind de opening van Apocalypse Now prachtig, maar die van C'Era net als de hele film nogal saai en vooral té bedacht. Terwijl ze beide "klassieker" zijn.
Onderhond
-
- 87397 berichten
- 12397 stemmen
Ik denk dat je klassiekerclan niet moet verwarren met mensen die over meerdere decennia hun favoriete films hebben gekeken
Alsof ik en anderen enkel films uit Azië kunnen appreciëren
Macmanus
-
- 13726 berichten
- 3668 stemmen
Er is wel een Azieclan, maar die komt vooral tot zijn recht met wedstrijden die tot de 5 gaan. Hoe meer stemmen een film nodig heeft, hoe meer een film er last van krijgt dat hij door minder mensen is gezien.
Dan kun je dus niet van echt veel mensen spreken dus, meer een clanetje (zou de users waar we het over hebben, ik denk aan een Chr.s, Koenr, Onderhond, ook niet meteen alleen maar Aziatische film Fans noemen. Als je ze een naam zou moeten geven. Eerder iets wat alternatieve smaak clan )
Wat ik ook al dacht, en dus de opmerkingen dat Aziatische films altijd op veel stemmen kunnen rekenen wel meevalt.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Alsof ik en anderen enkel films uit Azië kunnen appreciëren
Ik kan de quote en bijbehorende reactie niet helemaal plaatsen..
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Dan kun je dus niet van echt veel mensen spreken dus, meer een clanetje (zou de users waar we het over hebben, ik denk aan een Chr.s, Koenr, Onderhond, ook niet meteen alleen maar Aziatische film Fans noemen. Als je ze een naam zou moeten geven. Eerder iets wat alternatieve smaak clan )
Wat ik ook al dacht, en dus de opmerkingen dat Aziatische films altijd op veel stemmen kunnen rekenen wel meevalt.
Misschien zijn ze in die competities tot en met de 5 stemmen wat fanatieker dan? Bovendien vergeet je voor het gemak NKyou, Hando, nevyn en natuurlijk maxcomthrilla.. users die ook vaak blind op de aziatische tegenstander stemmen, ongeacht kwaliteit of genre
Knisper
-
- 13015 berichten
- 1261 stemmen
Volgens mij is er ook wel zeker een klassiekerclan. Maar clan is eigenlijk niet het goede woord, je hebt natuurlijk verschillen in smaken. Er zijn echter een paar films die het bij verschillende smaken vaak heel goed doen; ik denk dan aan een Magnolia of een American Beauty, vooral de recentere populaire, toch iets alternatieve Amerikaanse films.
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Dat is de meerderheid van deze site volgens mij, daarbij vergeleken vallen de klassiekerclan (wie moeten daarbij horen?) en de aziatenfans in het niet..