• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.079 films
  • 12.212 series
  • 33.983 seizoenen
  • 647.066 acteurs
  • 199.012 gebruikers
  • 9.372.301 stemmen

Knock-Out Sciencefiction films 2007

zoeken in:

Miss_Kriss

• 91 berichten
  • 282 stemmen

1-0

Wouters

• 2665 berichten
  • 1837 stemmen

KrisV schreef:

Een dergelijke kritiek maken die bol staat van negativisme is gemakkelijk natuurlijk., maar laat ik toch maar antwoorden.

De 4 films die je noemt hebben allemaal Sci-fi als één van de 2 hoofdgenres op Moviemeter. Dat had je ook zelf kunnen opzoeken, maar goed.

Dat heb ik opgezocht, alleen bij IMDb, en daar kwam het genre sci-fi vaak pas op de 4de plaats.

Als je op Moviemeter de toplijst van Sci-fi opzoekt, zitten 3 van de 4 films die je opnoemt in de top-50. Dat is de basis waarmee we begonnen zijn. Maar ook dat had je kunnen zien als je even bij het algemeen discussietopic gekeken had.

Nu vraag ik me af of je 5 titels kan noemen die enkel sci-fi zijn en geen actie, drama, komedie of horror.

Dat snap ik wel, ben het er alleen niet echt mee eens. En het gaat erom dat een film Sci-fi ademt, niet alleen dat er een stukje toekomsttechniek inzit of een visie voor de toekomst. Dan had ik liever een KO met 64 deelnemers gehad die er echt in thuishoorden. Verder heb ik me idd niet actief bezig gehouden met deze KO, ik heb ook niet alle tijd van de wereld.

Daarnaast vind ik het nogal bizar dat je je er zorgen over maakt dat er films in de KO zitten die volgens jouw normen geen sci-fi zijn. Je stemt dan toch gewoon voor de films die dat volgens jou wel zijn ? Het zou veel erger zijn als er een hoop belangrijke kandidaat winnaars ontbraken.

zorgen maken ? Ik zei er alleen wat van. zoals ik al zei: respect voor degene die het organiseert. Vond het alleen zwaar bizar dat die films die ik er niet in vind thuishoren andere films die het genre 'sci-fi' meer waard zijn eruit gooien of bijna eruit gooien. Uiteraard zal uiteindelijk het goede bovenkomendrijven.

Had het misschien iets genuanceerder moeten brengen maar had een lange dag erop zitten en dat zorgde denk ik voor mijn ietwat geprikkelde reactie.

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

2-0

Crap, Code 46 er nu al uit Nu net echt een goed voorbeeld van een bijzondere sci-fi.

Art

• 13507 berichten
  • 3660 stemmen

2-1 Men in Black

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

2-2

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

Wouters schreef:

Dat heb ik opgezocht, alleen bij IMDb, en daar kwam het genre sci-fi vaak pas op de 4de plaats.

Imdb plaatst landen, genres en dat soort dingen zeer vaak op alfabetische volgorde.

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12841 stemmen

Code 46 er al uit

2-0

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

4-2

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

Wouters schreef:

Had het misschien iets genuanceerder moeten brengen maar had een lange dag erop zitten en dat zorgde denk ik voor mijn ietwat geprikkelde reactie.

Maakt me niets uit hoor, maar je kan dan natuurlijk verwachten dat ik de KO verdedig

Ik ben toch verbaasd over de voorbeelden die je gaf. Jurassic Park is niet m'n film, maar in een periode waarin men praat over het clonen van een mamoet, lijkt het me toch sci-fi. The Day after Tomorrow heb ik niet gezien, maar een film die verder fantaseert over de opwarming van de aarde en de klimaatproblemen evenzeer sci-fi volgens mij.

Je hebt trouwens niet geantwoord op de vraag welke films je dan zuiver sci-fi vindt.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

5-2

Wouters

• 2665 berichten
  • 1837 stemmen

tja ik vind dat iets te ruim genomen allemaal.

'Goede' sci-fi's ?

Ghost in the Shell 2: Innocence

2001: A Space Odyssey

American Astronaut, The

Them!

Fifth Element, The

Star Wars: Episode IV /A New Hope

Metropolis

Avalon

Blade Runner

sky Captain and the World of Tomorrow

Brazil

Day the Earth Stood Still, The (jammerlijk geloot tegen 12 monkeys)

etc

maar goed de KO is aan de gang, had eerder mijn mond moeten opentrekken. verder maar weer.

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

54. Pitch Black - Day After Tomorrow, The

Wouters

• 2665 berichten
  • 1837 stemmen

1-0

Matchostomos

• 4171 berichten
  • 535 stemmen

2-0

P8rb

• 10773 berichten
  • 1820 stemmen

2-1

Art

• 13507 berichten
  • 3660 stemmen

3-1 Pitch Black

Dragon

• 62559 berichten
  • 4509 stemmen

3-2

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12841 stemmen

Wouters schreef:

maar goed de KO is aan de gang, had eerder mijn mond moeten opentrekken. verder maar weer.

Dat heb ik toen ook gedaan maar daar was geen algemeen gehoor voor. Er is wel degelijk bij het opstellen van de KO kritiek geleverd op het té ruim interpreteren (vooral ook door een hoop horrorfilms mee te nemen).

En dan krijg je battles waar een film als Shivers het een film als Patlabor 2 nog erg moeilijk kan maken.

4-2

Miss_Kriss

• 91 berichten
  • 282 stemmen

5-2

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12841 stemmen

55. Aliens - Renaissance

0-1

't Zal weer een vette uitslag worden.

Dragon

• 62559 berichten
  • 4509 stemmen

1-1

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4689 stemmen

1-2

dragje

• 5098 berichten
  • 0 stemmen

2-2

Cosoco

• 10908 berichten
  • 5185 stemmen

2-3!

Code 46 eruit.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

3-3

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

4-3

nevyn

• 1800 berichten
  • 611 stemmen

4-4

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3701 stemmen

4-5!

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3701 stemmen

56. Robot Carnival - Galaxy Quest

Art

• 13507 berichten
  • 3660 stemmen

0-1 Galaxy Quest

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.