- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Out Sciencefiction films 2007
Knock-Out Sciencefiction films 2007
Dragon
-
- 62559 berichten
- 4509 stemmen
50. Shivers - Patlabor 2: The Movie
1-0
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12841 stemmen
1-2 zeldzaam uitgewerkt toekomstbeeld.
Wouters
-
- 2665 berichten
- 1837 stemmen
4-5
waar gaat dit over ? Alle films die bij 1 van de 3/4 genres op imdb Sci-fi hebben staan doen mee ? Jurassic park, Deja Vu, The day after tomorrow, delicatessen sci-fi ?
Waar gaat dit over ? Wie heeft dit aangedragen ? en zo kan ik er nog 20 opnoemen die hier niks te zoeken hebben. Deze KO is voor mij nu al een farce. Excuus voor degene die het opgezet heeft.
Art
-
- 13507 berichten
- 3660 stemmen
51. Code 46 - Close Encounters of the Third Kind
0-1 Close Encounters of the Third Kind
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12841 stemmen
1-3 
Eén van de meest realistische scifi's die ik al gezien heb. Probeert ten minste een keer iets werkelijks te tonen.
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
4-5
waar gaat dit over ? Alle films die bij 1 van de 3/4 genres op imdb Sci-fi hebben staan doen mee ? Jurassic park, Deja Vu, The day after tomorrow, delicatessen sci-fi ?
Waar gaat dit over ? Wie heeft dit aangedragen ? en zo kan ik er nog 20 opnoemen die hier niks te zoeken hebben. Deze KO is voor mij nu al een farce. Excuus voor degene die het opgezet heeft.
Een dergelijke kritiek maken die bol staat van negativisme is gemakkelijk natuurlijk., maar laat ik toch maar antwoorden.
De 4 films die je noemt hebben allemaal Sci-fi als één van de 2 hoofdgenres op Moviemeter. Dat had je ook zelf kunnen opzoeken, maar goed.
Als je op Moviemeter de toplijst van Sci-fi opzoekt, zitten 3 van de 4 films die je opnoemt in de top-50. Dat is de basis waarmee we begonnen zijn. Maar ook dat had je kunnen zien als je even bij het algemeen discussietopic gekeken had.
Nu vraag ik me af of je 5 titels kan noemen die enkel sci-fi zijn en geen actie, drama, komedie of horror.
Daarnaast vind ik het nogal bizar dat je je er zorgen over maakt dat er films in de KO zitten die volgens jouw normen geen sci-fi zijn. Je stemt dan toch gewoon voor de films die dat volgens jou wel zijn ? Het zou veel erger zijn als er een hoop belangrijke kandidaat winnaars ontbraken.
Voor alle duidelijkheid, ik voel me niet persoonlijk aangevallen omdat ik de KO in zijn vorm gegoten hebt. Scifi is niet mijn favoriete genre, en het voorstel kwam van anderen. Maar als we willen dat dergelijke spelletjes blijven verdergaan, zal een positievere instelling toch belangrijk zijn.
Betekent natuurlijk niet dat er geen kritiek mag zijn, maar de samenstelling van de KO wordt in het algemeen discussietopic beslist, waar je niet aan deelgenomen hebt, en verder stem je toch gewoon voor wat je wil. En aangezien er op het einde een 10-tal stemmen nodig zijn voor een overwinning, zullen de uiteindelijke finalisten wel voldoende fans hebben.
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
2-5
52. Mad Max 1 - E.T. the Extra-Terrestrial
1-0
Knisper
-
- 13038 berichten
- 1278 stemmen
Wat een onzin. The Day After Tomorrow (de enige die ik gezien heb) is toch absoluut sci-fi? Ik wil jouw definitie dan graag horen, maar het genre is meer dan films die alleen in de toekomst afspelen en rare wezentjes hebben. En kritiek op een KO mag inderdaad best wat genuanceerder.