- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-out: Acteurs (2007)
Knock-out: Acteurs (2007)

The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Het is inderdaad moeilijk om met zoveel namen het overzicht te houden. Misschien als advies om volgend jaar een iets langere aanloop te nemen?
Ik gebruikte de lijst van vorig jaar als uitgangspunt. Ik was er vanuit gegaan dat aan die lijst al zoveel aandacht besteed was dat er nauwelijks nog namen ontbraken. 3 nieuwe namen kwamen trouwens erg ver: Paul Giamatti, Jennifer Jason Leigh en Christian Bale bereikten nét niet de beste 16. Volgend jaar toch iets nauwkeuriger kijken.

The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Hier is trouwens de top 16 van dit jaar:
1. Jack Nicholson
2. James Stewart
3. Edward Norton
4. Al Pacino
5. Philip Seymour Hoffman
6. Humphrey Bogart
7. Kevin Spacey
8. Bill Murray
9. Johnny Depp
10. Robert De Niro
11. Sean Penn
12. Marlon Brando
13. Christopher Walken
14. Burt Lancaster
15. Clint Eastwood
16. Peter Sellers
En hier een vergelijking met de twee voorgaande jaren.
Beste Acteur (2005):
1. Jack Nicholson
2. Robert De Niro
3. Al Pacino
4. Kevin Spacey
5. Clint Eastwood
6. Edward Norton
7. Johnny Depp
8. Dustin Hoffman
9. Takeshi Kitano
10. Philip Seymour Hoffman
11. Marlon Brando
12. William H. Macy
13. Cary Grant
14. Anthony Hopkins
15. Harvey Keitel
16. Harrison Ford
Beste Acteur (2006):
1. Robert De Niro
2. Al Pacino
3. Humphrey Bogart
4. James Stewart
6. Tadanobu Asano
7. Gene Hackman
8. Gary Oldman
9. John Cleese
10. Sean Connery
11. Jack Nicholson
12. Dustin Hoffman
13. Jim Carrey
14. Steve Buscemi
15. Cary Grant
16. Gregory Peck
Een paar dingen die opvallen:
- De lijsten lijken, vooral in vergelijking met de lijsten van beste film en beste regie, ieder jaar heel sterk op elkaar. Zo komen er maar liefst 4 acteurs elk jaar terug in de lijst: Al Pacino, Robert De Niro, Jack Nicholson en Philip Seymour Hoffman. 8 acteurs keren daarnaast 2 keer terug: James Stewart, Dustin Hoffman, Humphrey Bogart, Cary Grant, Marlon Brando, Edward Norton, Clint Eastwood en Johnny Depp. Extra opvallend: Cary Grant bereikte twee jaar achter elkaar de top 16, maar werd er dit jaar in de eerste ronde al uitgegooid.
- In geen enkel jaar haalde een vrouw de top 16. In mijn herrinnering stond er wel een in de top 16 van vorig jaar, maar daarin heb ik me vergist.
- Dit is het eerste jaar zonder niet-Engelstalige acteur bij de beste 16. Maar in vorige jaren viel het ook tegen. Allebei de jaren hadden slechts één Aziaat erin. Buiten de Britten om heeft er ook nooit een Europese acteur de eindlijst gehaald.
- Al Pacino haalt constant de halve finale, maar wint nooit.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat eerlijk gezegd toch uit naar de lijst van dit jaar. Mijn top 5 acteurs zit erin en ik vind daaruit de meeste acteurs goed. De toplijst van vorig jaar was de zwakste naar mijn mening.
Grootste verrassing van dit jaar voor mij was toch wel Burt Lancaster. Deze acteur heb ik nog nooit door iemand als favoriet horen noemen, maar weet toch de beste 16 te halen. En terecht, naar mijn mening, want hij heeft een aantal schitterende rollen gespeeld.

dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4097 stemmen
Schwarzenegger is naar mijn mening nauwelijks een acteur te noemen. Die wordt alleen maar gecast vanwege zijn spieren.
Genoeg mensen die zijn films kijken om zijn aanwezigheid en er van egnieten dus zo iemand hoort gewoon mee te doen vind ik.

clintgodfather
-
- 250 berichten
- 596 stemmen
@The One Ring, ik vind Schwarzenegger toch wel een veel betere acteur dan Sylvester "Rambo" Stalone. Films als Predator, Terminator trilogie en True Lies zijn veel sterker dan alles van Stalone (misschien is Rambo 1 ong. evenwaardig).

Art
-
- 13507 berichten
- 3501 stemmen
Forest Whitaker stond ook niet in de lijst Beetje mosterd na de maaltijd deze opmerkingen van mij maar ik zal ze zeker meenemen voor volgend jaar!

The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ik weet dat mensen Schwarzenegger kunnen waarderen, maar toch niet echt als acteur? Zijn films worden gewaardeert vanwege lomp geweld bijgestaan door Stone Face Arnold die geen enkele zin fatsoenlijk uitgesproken krijgt. Zijn er mensen die werkelijk van Schwarzenegger genieten op hetzelfde niveau als van een Jack Nicholson. Schwarzenegger is in mijn ogen niets meer of minder dan een actiefiguur, net als Steven Seagal, Jean-Claude van Damme en Chuck Norris. Die 3 laten we toch hopelijk ook niet meedoen?
Ik ben verder geen fan van Stallone, absoluut niet, maar deze man heeft tenminste nog échte rollen gespeeld, waaronder Rocky en in de eerste film ook nog wel Rambo. Stallone is ook een beetje vervallen tot actiefiguur de laatste jaren, maar hij heeft ergens nog recht op een plaats. Maar als hij er niet in zou staan zou het me nog niets kunnen schelen.

dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4097 stemmen
Toch vind ik dat ze er allemaal in horen, zelfs een Seagal of Norris. Dat van Whitaker is idd erg vreemd.

clintgodfather
-
- 250 berichten
- 596 stemmen
Rocky vind ik de één van de meest overroepen rollen allertijden. In Rambo 1 is Stallone redelijk, maar zeker niet beter dan Scharzenneger in True Lies.
Wel een beetje belachelijk, het is hier een topic over de beste acteur/actrice allertijden en wij zitten over Schwarzenneger en Stallone bezig .

Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Wel opvallend dat er dit jaar net als vorig jaar geen enkele actrice bij de laatste 16 zit.

Film Pegasus (moderator films)
-
- 29832 berichten
- 5071 stemmen
Een actrices KO zou niet slecht zijn. Want ongetwijfeld lopen er genoeg vrouwelijk sterren rond om een aparte KO te houden en verdienen ze evengoed de nodige erkenning.

Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Knock-out: Actrices 2007...
Dat zou eigenlijk wel moeten maar de vrouwen waren bij deze KO gewoon aanwezig. Genoeg vrouwelijk talent en vrouwelijke gevestigde namen.

italian
-
- 1391 berichten
- 262 stemmen
Waar is Paul Newman?
Die is er in ronde 3 of 4 afgevallen. Schandalig ja...
Verder mis ik nog William Holden, Alain Delon en Dustin Hoffman die zeker bij de beste horen.Onbegrijpelijk als je dan nog eens veneemt dat Christopher Walken bij de beste 16 zit
Gelukkig staat Burt Lancaster er nog in en Jimmy in de finale had ik ook niet verwacht. Toch niet helemaal een terechte finalist als je het mij vraagt....

eRCee (moderator films)
-
- 12952 berichten
- 1858 stemmen
Een actrices KO zou niet slecht zijn. Want ongetwijfeld lopen er genoeg vrouwelijk sterren rond om een aparte KO te houden en verdienen ze evengoed de nodige erkenning.
Juist omdat vrouwen in principe gewoon gelijkwaardig zijn bij zo'n knock-out zou ik geen aparte actrices-KO doen. Daarmee suggereer je een (kwaliteits)verschil dat er niet is. Het ligt gewoon aan ons, niet aan de actrices.

Knisper
-
- 12985 berichten
- 1240 stemmen
Juist omdat vrouwen in principe gewoon gelijkwaardig zijn bij zo'n knock-out zou ik geen aparte actrices-KO doen.
Precies, ik vond net dat onze knock-out een voorloper was in de strjid voor de emancipatie.
En als jullie favoriete acteur niet in de lijst staat dan is het jullie eigen schuld. Hou dan de discussietopic in de gaten, jullie hebben tijd genoeg gehad.

KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
Juist omdat vrouwen in principe gewoon gelijkwaardig zijn bij zo'n knock-out zou ik geen aparte actrices-KO doen. Daarmee suggereer je een (kwaliteits)verschil dat er niet is. Het ligt gewoon aan ons, niet aan de actrices.
Dat kan uit principe wel waar zijn, maar dan gaan we nooit weten wie de MMers de beste actrice vinden
Trouwens, bij de oscars worden ze ook over 2 categorieën verdeeld.

kos
-
- 45729 berichten
- 8263 stemmen
Ik heb al eens een knock-out actrices gehouden . Ik kan wel een update maken.

serpico
-
- 2900 berichten
- 491 stemmen
Hier is trouwens de top 16 van dit jaar:
1. Jack Nicholson
2. James Stewart
3. Edward Norton
4. Al Pacino
6. Humphrey Bogart
7. Kevin Spacey
8. Bill Murray
9. Johnny Depp
10. Robert De Niro
11. Sean Penn
12. Marlon Brando
13. Christopher Walken
14. Burt Lancaster
15. Clint Eastwood
16. Peter Sellers

damianodebeste
-
- 838 berichten
- 0 stemmen
Ik weet dat mensen Schwarzenegger kunnen waarderen, maar toch niet echt als acteur? Zijn films worden gewaardeert vanwege lomp geweld bijgestaan door Stone Face Arnold die geen enkele zin fatsoenlijk uitgesproken krijgt. Zijn er mensen die werkelijk van Schwarzenegger genieten op hetzelfde niveau als van een Jack Nicholson. Schwarzenegger is in mijn ogen niets meer of minder dan een actiefiguur, net als Steven Seagal, Jean-Claude van Damme en Chuck Norris. Die 3 laten we toch hopelijk ook niet meedoen?
Ik ben verder geen fan van Stallone, absoluut niet, maar deze man heeft tenminste nog échte rollen gespeeld, waaronder Rocky en in de eerste film ook nog wel Rambo. Stallone is ook een beetje vervallen tot actiefiguur de laatste jaren, maar hij heeft ergens nog recht op een plaats. Maar als hij er niet in zou staan zou het me nog niets kunnen schelen.
Arnold Schwarzenegger vind ik nou niet bepaald een goede acteur maar in films als The Terminator is hij echt de enige die geschikt is voor die rol verder Stallone vind ik best goede acteur.