- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Out: Europese Cinema
Knock-Out: Europese Cinema
Badalamenti
-
- 23135 berichten
- 3566 stemmen
78. Il Buono, il Brutto, il Cattivo(Leone-IT) - Dogville(Von Trier-ZW)
1-0
Badalamenti
-
- 23135 berichten
- 3566 stemmen
1-4!!
Al die onwetendheid...
Even goed als Le Samourai ?
Sander2
-
- 2816 berichten
- 0 stemmen
Opvallend dat niet 1 van de The Lady Vanishes-stemmers L'Armée des Ombres gezien heeft.
Sander2
-
- 2816 berichten
- 0 stemmen
Even goed als Le Samourai ?
Net een tikkeltje minder, maar het scheelt zeker niet veel.
Badalamenti
-
- 23135 berichten
- 3566 stemmen
Dat beloofd 
Je hebt wel geen voor de hand liggende smaak voor een 15-jarige 
Badalamenti
-
- 23135 berichten
- 3566 stemmen
79. Sommersturm(Kreuzpaintner-DE) - Le cite des enfants perdus(Jeunet-FR)
maxcomthrilla
-
- 15579 berichten
- 2845 stemmen
Een vergelijking maken tussen de Europese en Amerikaanse westerns zou je goed doen. Er is een wereld van verschil tussen bijvoorbeeld Ford en Leone. De Italianen geven een totaal andere visie op het wilde westen dan welke Amerikaan dan ook. Het is dan ook een duidelijke buitenstaandersvisie. Als Leone er puur en alleen uitgegooid is omdat zijn films zich toevallig in Amerika afspelen, dan is het zwaar onterecht.
Wat is dan een typisch kenmerk van een Europese western? ( en kom niet aan met spaghettiwestern ).
Wat doet Leone dan radicaal anders dan de (Amerikaanse) westerns? Ik ben benieuwd.
Finisterra
-
- 15532 berichten
- 4705 stemmen
80. Bande à Part(Godard-FR) - The 39 Steps(Hitchcock-GB)
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Wat doet Leone dan radicaal anders dan de (Amerikaanse) westerns? Ik ben benieuwd.
Zo'n beetje alles..... (Realisme, big close ups van ongeschmickte gezichten, geen cowboys, geen indianen, hoop boeventuig, weinig tot geen enkele heroiek.) Kijk er eens een zou ik zeggen. Leone's westerns lijken net zo op die van John Wayne als Amacord op Rambo.
Bert1
-
- 2196 berichten
- 0 stemmen
Zo'n beetje alles.....
Juist,
Ik geloof wel dat je in Once upon a Time in the West een paar Indianen van een trein ziet stappen.
maxcomthrilla
-
- 15579 berichten
- 2845 stemmen
Zo'n beetje alles..... (Realisme, big close ups van ongeschmickte gezichten, geen cowboys, geen indianen, hoop boeventuig, weinig tot geen enkele heroiek.) Kijk er eens een zou ik zeggen. Leone's westerns lijken net zo op die van John Wayne als Amacord op Rambo.
In Once Upon a Time... zitten wel degelijk cowboys. Hoe wou je ze anders omschrijven? Bountyhunters? 
Weinig tot geen enkele heroïek? Wat dacht je de van vele prestigestrijdjes tussen de cowboys onderling? Typisch een macho - cultuur, waarin de mannen niet voor elkaar onder willen doen. Ook in Leone `s films. En worden de acteurs in Amerikaanse westerns geschminkt? Wat een watjes. Past perfect bij hun zogenaamd ruige leventje. 
Maar ik zal Rio Bravo eens een keer kijken, ben benieuwd naar zijn surrealistische uiterlijk. En the Good, the Bad and the Ugly zal ik eens herzien. Is al weer 4 jaar geleden.