menu

Film / Filmgames / Knock-Out: Debuutfilms

zoeken in:
starbright boy (moderator)
lowhusky schreef:
bijna iedereen stemt op shawshank zonder hem gezien te hebben

En waar baseer je die onzin op?

lowhusky
ik bedoel mensen die zich even inschrijven stemmen maar wat

Er zijn inderdaad een hoop mensen die gewoon op films als Pulp Fiction , The Godfather en The Shawshank Redemption stemmen omdat ze bovenaan staan.

Zelf had ik bijvoorbeeld nog nooit gehoord van The Shawshank Redemption voordat ik op deze site kwam ..

Ik denk dat films zoals E.T en Jurassic Park veel bekender zijn onder de bevolking.

starbright boy (moderator)
mikoz schreef:
Er zijn inderdaad een hoop mensen die gewoon op films als Pulp Fiction , The Godfather en The Shawshank Redemption stemmen omdat ze bovenaan staan.

Zal vast weleens gebeuren, maar ik heb geen reden om aan te nemen dat dat heel vaak is.

Zelf had ik bijvoorbeeld nog nooit gehoord van The Shawshank Redemption voordat ik op deze site kwam ..

Opvallend. Vrij bekende film toch. Ik kende de film in ieder geval wel. Had 'm ook al jaren ervoor gezien en toen was ik zeker geen fanatieke filmkijker/filmliefhebber.

Ik denk dat films zoals E.T en Jurassic Park veel bekender zijn onder de bevolking.

Bekender dan Shawshank wel denk ik. Pulp Fiction en The Godfather zitten zonder meer in dezelfde categorie. waarbij The Godfather bekender is bij een ouder publiek en Pulp Fiction bij een wat jonger.

J.S. schreef:
(quote)

Mainstream... kom nou zeg omdat hij een hoog stemaantal heeft op deze site en nu eenmaal veel aanhangers heeft en geen select clubje? En om te zeggen dat iedereen Reservoir Dogs of Pulp Fiction al gezien heeft is nog grotere onzin minder dan 1% van de Belgische bevolking in ieder geval dat kan ik je wel garanderen.

Ik ga niet in discussie of Reservoir Dogs wel of geen mainstream is. Dat is gewoon zo, net zo als Pulp Fiction en Kill Bill. Typische films die een breed publiek aanspreken. En minder dan 1% van de Begische bevolking die de film gezien heeft? België telt circa 10.300.000 inwoners, 1% daarvan is 103.000 mensen. En jij wou zeggen dat maar zo weinig mensen die film gezien hebben? Denk ook eens aan de televisie als medium.

Lijkt mij dus nogal nonsens, de Kill Bill films trokken al veel en veel meer mensen naar de bioscopen. Zo mainstream als Kill Bill is Reservoir Dogs dan weer niet maar denk eens in hoe gemakkelijk de film te verkrijgen is, waardoor mensen hem gemakkelijk kunnen kopen. Via mond op mondreclame zal hij snel in vriendengroepjes circuleren. De meeste mensen willen gewoon ontspanning en vermaak, onder die noemer valt RD.

Bovendien is 100.000 al heel wat, de meeste films dromen van zo `n grote mensenmassa als publiek

Edit: wat Starbright Boy en Sander ook al zeiden.

Vraag me af waarom jullie zo graag willen ontkennen dat het mainstream is. Is Tarintino dan niet cool meer ofzo?
Die 1 procent slaat ook werkelijk waar nergens, zelden zulke onzin gelezen.

kos
Wat is er mis met mainstream?

Reinbo
Tarantino niet altijd mainstream Grindhouse trekt lege zalen en ook Jackie Brown en Four Rooms waren verre van kaskrakers.

Reservoir Dogs is pas na Pulp Fiction door velen (vooral filmliefhebbers) ondekt en Kill Bill is idd goed gemarket, maar 2 deed het al een stuk minder.

Zelfs zijn succesvolstefilms trokken veel minder bezoekers dan echte mainstream kaskrakers zoals bijv. Pirates, X-Men, Mr.Bean, James Bond, etc.

kos schreef:
Wat is er mis met mainstream?

Helemaal niets. Maar ga niet doen alsof dit een film is voor de echte liefhebber, die je pas tegenkomt na een helse speurtocht of na het raadplegen van diverse filmsites.

Reinbo
maxcomthrilla schreef:
(quote)

Helemaal niets. Maar ga niet doen alsof dit een film is voor de echte liefhebber, die je pas tegenkomt na een helse speurtocht of na het raadplegen van diverse filmsites.

Nee hij is vollop te krijgen (net als Salo), maar op mijn werk kent de meerderheid hem niet. Hippe geweldsfilmpjes zijn nu eenmaal geen kost voor iedereen.

kos
Er zijn gradaties natuurlijk. Het is niet zo mainstream als Jurassic park, maar ook niet zo obscuur als Angels Egg.

Film Pegasus (moderator)
Ik heb vroeger al Shawshank redemption gezien via school. En films als Jurassic Park en E.T. leren kennen via de commerciele wegen: tv of bioscoop. Van Reservoir dogs had ik nog niks gehoord voor ik hier op de site kwam. Daarvoor was ik ook nog niet zo met film bezig als nu. En als je enkel mainstream actiefilms kent, is Pulp Fiction daar toch een uitzondering in. Het is vooral z'n bekendheid achteraf die het wat richting mainstream gepucht heeft.

Pulp Fiction bvb heeft vooral goeie actie en springt er wat uit door z'n manier van filmen met de fragmenten die niet cronologisch lopen en verhaallijnen die door elkaar lopen. Maar toch is hij enorm toegankelijk door de bekende namen, de dialogen die wel origineel zijn maar niet te zwaar en de nodige actie. Reservoir dogs heeft dat ook wel, maar het is toch een beetje de kunst van Tarantino om een origineel film te maken die niet te zwaar is voor de gemiddelde filmkijker. Als ik bij vrienden hoor hoe snel ze al afhaken als de film noch maar wat afwijkt van het gewone stramien van filmen: Requiem for a dream is te flashy, Lost in translation is te saai (daar gebeurt niks), Donnie Darko (wa ne zever met dat konijn), Blairwitch project (ja, da kan ik ook maken... in een bos rondlopen en boe roepen), Babel (nogal moeilijk met al die verhalen...) Allemaal sterke films die blijkbaar niet in de smaak vallen voor liefhebbers van de gewone films die je op commerciele zenders vindt. Daarom zullen bij het grote volk films van bvb Tarantino, Oliver Stone en Scorcese (die telkens hun stempel drukken) wel meer geapreceerd worden.

Of Reservoir dogs dan het beste debuut is weet ik zo niet, het is in elk geval een goeie film en met men uitleg wil ik zeggen dat het ook niet onlogisch is dat hij wint. Bij de meeste KO's zal de gemiddelde winnaar bovenkomen die zowel ergens bij filmleken als filmfreaken ergens wel aanvaard zal zijn maar die geen van beiden de ultieme winnaar vindt.

starbright boy schreef:
(quote)

Ik weet niet hoe het in Belgie gesteld is, maar beide films halen al veel hogere kijkcijfers dan 1% van de bevolking, zelfs als ze voor de zevende keer op TV zijn, om over DVD-verkoop en het bioscoopbezoek destijds nog maar te zwijgen. Er zijn de laatste 15 jaar niet veel films gemaakt zijn die door meer mensen gezien zijn dan Pulp Fiction. Dat maakt de film niet meer of minder waard, maar als dit al geen mainstream (geworden) is, wat dan wel?

Ik denk dat wij een andere opvatting hebben over het begrip "mainstream" ik denk dan eender aan een 13 in een dozijn film, niet aan een film die door vele mensen gezien is, vandaar ook mijn post.

Reinbo schreef:
Tarantino niet altijd mainstream Grindhouse trekt lege zalen en ook Jackie Brown en Four Rooms waren verre van kaskrakers.

Reservoir Dogs is pas na Pulp Fiction door velen (vooral filmliefhebbers) ondekt en Kill Bill is idd goed gemarket, maar 2 deed het al een stuk minder.

Zelfs zijn succesvolstefilms trokken veel minder bezoekers dan echte mainstream kaskrakers zoals bijv. Pirates, X-Men, Mr.Bean, James Bond, etc.

Kijk , jij begrijpt het.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:13 uur

geplaatst: vandaag om 08:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.