- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Out: Cultmovies
Knock-Out: Cultmovies
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
ach ach, als het er op aankomt stem je ook op 2001, en niet op Killer Tomatoes.
Al zie ik jou ook bij die film nog wel meezingen.
Heb ik ook erg over getwijfeld, maar 2001 is (en was zeker in die tijd) een ware cult. 
jasha
-
- 1540 berichten
- 1087 stemmen
2001 is (en was zeker in die tijd) een ware cult.
Uiteraard
Onderhond
-
- 87599 berichten
- 12854 stemmen
En ondertussen elitaire mainstream. We leven in het nu, voor wie het vergeten was.
jasha
-
- 1540 berichten
- 1087 stemmen
En ondertussen elitaire mainstream. We leven in het nu, voor wie het vergeten was.
Wat maakt het uit of de film 30 jaar geleden is gemaakt of nu? Het is en blijft cult. En die 20% (hoger zal het zéker niet zijn) die dat niet vinden zullen daar maar mee moeten leven.
Onderhond
-
- 87599 berichten
- 12854 stemmen
Cult is situatieafhankelijk en -gevoelig. Dus ja, dat maakt uit.
jasha
-
- 1540 berichten
- 1087 stemmen
Cult is situatieafhankelijk en gevoelig. Dus ja, dat maakt uit.
Ga jij een definitie geven van cult? Succes, daar is tot nu toe niemand in geslaagd... Heeft daar, wat mij betreft, niets mee te maken want deze film heeft er deels voor gezorgd dat er nu op een andere manier werd nagedacht.
Onderhond
-
- 87599 berichten
- 12854 stemmen
Ik ga geen precieze definitie geven van cult, maar ik ga wel zeggen met welke zaken het te maken heeft.
En cult is een term die op zich verbonden is met appreciatie van fans op een bepaald moment. Dat is dus tijds- en situatiegebonden.
Het is niet omdat je geen exacte definitie van cult kan geven, dat je er niks over kan zeggen. Anders is deze KO gewoon onzin.
jasha
-
- 1540 berichten
- 1087 stemmen
En cult is een term die op zich verbonden is met appreciatie van fans op een bepaald moment. Dat is dus tijds- en situatiegebonden.
Is het dan onmogelijk om 35 jaar lang het gevoel te hebben dat een film cult is?
Onderhond
-
- 87599 berichten
- 12854 stemmen
En omdat het niet onmogelijk is, is het meteen altijd zo? Geweldige logica zeg.
Heb ik ook nergens beweerd, maar in het geval van 2001 geloof ik niet dat die cult 35 jaar aangehouden heeft. Ondertussen is het een doodgewone geaccepteerde klassieker.
kiriyama
-
- 9849 berichten
- 0 stemmen
Heb ik ook nergens beweerd, maar in het geval van 2001 geloof ik niet dat die cult 35 jaar aangehouden heeft. Ondertussen is het een doodgewone geaccepteerde klassieker.
Daar ben ik het wel mee eens, zowiezo is vind ik het moeilijk cult te noemen, zeker als je ziet hoe geliefd hij wel niet is bij de kenners en regisseurs.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Show must go on..
73. Dune - Turks Fruit
2-3
jasha
-
- 1540 berichten
- 1087 stemmen
Heb ik natuurlijk niet gezegd maar dat zijn we wel vaker van jou gewoon om zo te reageren.
De thematieken zijn eveneens actueel en voor veel mensen nog een beetje taboe (ruimtegeheimen, her hiernamaals...)
Wouters
-
- 2665 berichten
- 1837 stemmen
ik ben even kwijt waarom turks fruit een cult film is ??
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Om dat het een vroege Verhoeven is, de doorbraak van Hauer. Rauw en typisch 70's. In ieder geval en cultfilm buiten Nederland.
Wouters
-
- 2665 berichten
- 1837 stemmen
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
dan maar ...
2-5
74. Fog, the (1980) - Diaboliques, les
1-0
kiriyama
-
- 9849 berichten
- 0 stemmen
2-0
Les diaboliques is naar mijn weten geen cult.
kiriyama
-
- 9849 berichten
- 0 stemmen
76. Peeping Tom - Shining, the
0-1 (als het als cult gezien kan worden.)