• 15.836 nieuwsartikelen
  • 178.425 films
  • 12.235 series
  • 34.018 seizoenen
  • 647.758 acteurs
  • 199.127 gebruikers
  • 9.379.018 stemmen

Knock-Out: Cultmovies

zoeken in:

Sander2

• 2816 berichten
  • 0 stemmen

1-5!! Schitterend

Sander2

• 2816 berichten
  • 0 stemmen

kos schreef:

Passion de Jeanne d'Arc is dus meer cult dan Cabiria?

Blijkbaar, ik snap het ook niet.

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

1-6

kiriyama

• 9849 berichten
  • 0 stemmen

2-6

Bad taste is 1000X meer cult dan la passion.

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

Sander2 schreef:

(quote)

Blijkbaar, ik snap het ook niet.

Voor jullie samen een pint gaan drinken, volgens mij vindt kos geen van beiden cult, en Sander beiden.

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

68. Deep Red (Profondo Rosso)- Rocky Horror Picture Show, the

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

1-0

Sander2

• 2816 berichten
  • 0 stemmen

KrisV schreef:

(quote)

Voor jullie samen een pint gaan drinken, volgens mij vindt kos geen van beiden cult, en Sander beiden.

Nee, ik vind het allebei geen echte cultfilms. Maar ik stem op de beste film, en niet op de film die het meeste cult is.

kos

• 46701 berichten
  • 8856 stemmen

Films die door de gehele top en alle bekende filmrecensenten de hemel in geprezen zijn en in allerlei rijtjes van de beste films ooit staan door gerennommeerde filminstituten, kunnen sowieso nooit cultfilms zijn lijkt me.

Wouters

• 2665 berichten
  • 1837 stemmen

volgens de definitie van cult die ik net ff heb opgezocht moet ik jullie denk ik gelijk geven. dacht dat het meer met toegankelijkheid te maken had en de bekendheid van de film. Daar vond ik passion dus de 'cultfilm' in. mijn excuus bij deze.

1-1 btw

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

Sander2 schreef:

Nee, ik vind het allebei geen echte cultfilms. Maar ik stem op de beste film, en niet op de film die het meeste cult is.

Probeer toch een beetje consequent te zijn. Na lange discussies kwam je met deze mail, waarop ik hem toch maar opnam :

Sander2 schreef:

Weet ik, maar er moeten er nog meer zijn. Een titel als Onibaba is bijvoorbeeld echt een twijfelgeval. Van deze titels ben ik ook wel vrij zeker dat ze erin kunnen:

Solyaris

Zerkalo

Le Notti di Cabiria

Ladri di Biciclette

L'Avventura

Hiroshima Mon Amour

Les Quatre Cents Coups

Dô Desu Ka Den

Dersu Uzala

La Dolce Vita

Idi i Smotri

Sunna no Onna

Morte a Venezia

Heel de discussie is dus n.a.v. jouw nominaties, nu je staart intrekken is nogal flauw.

Art

• 13507 berichten
  • 3660 stemmen

Wouters schreef:

dacht dat het meer met toegankelijkheid te maken had en de bekendheid van de film.

Dat hebben meer mensen gedacht want een titel nomineren als In the Heat of the Night, ja daar ben ik weer , is toch erg vreemd. Met cult verwacht ik titels als Pi of een Visitor Q. Cult is in deze KO erg ruim genomen en vaak dus ook verkeerd geinterpeteerd. Laten we hopen dat de cultfilms ver komen en dat de KO snel de verkeerde keuzes mag verliezen!

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

Art schreef:

Met cult verwacht ik titels als Pi of een Visitor Q.

Die staan er dan ook beiden in. Het lijkt me belangrijker dat alle belangrijke cultfilms met voldoende stemmen in de lijst staan, dan dat er een aantal films onterecht instaan. Wie ben ik om tegen anderen te zeggen dat hun films niet kunnen deelnemen ?

Maar, Art, ik wacht vol ongeduld tot jij de perfecte KO orgnaniseert Ik neem aan dat je de uitdrukking over de beste stuurlui wel kent.

Art schreef:

Cult is in deze KO erg ruim genomen en vaak dus ook verkeerd geinterpeteerd. Laten we hopen dat de cultfilms ver komen en dat de KO snel de verkeerde keuzes mag verliezen!

Zoals ik gisteren al zei, de enige definities die ik vind, gaan over een klein groepje trouwe adepten. Als je deze definitie letterlijk neemt, kan je geen KO organiseren, wegens te onbekend.

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

Stand van zaken :

1-1

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

1-2 duh! Moeder alle cultfilms.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Escape from N.Y. eruit tegen The Beach

Quentin

• 10202 berichten
  • 8556 stemmen

2-2

Art

• 13507 berichten
  • 3660 stemmen

KrisV schreef:

Wie ben ik om tegen anderen te zeggen dat hun films niet kunnen deelnemen ?

Maar, Art, ik wacht vol ongeduld tot jij de perfecte KO orgnaniseert Ik neem aan dat je de uitdrukking over de beste stuurlui wel kent.

Wat ik iedere keer probeer mee te geven is dat een KO te snel in elkaar gezet wordt. Als het maximaal aantal deelnemers is bereikt dan is haast geen ruimte meer voor andere deelnemers die meer recht hebben op deelname. Maar dat is iets wat ik wel kan blijven roepen. En je ziet nu dat mensen, als de KO al gestart is, gaan inzien wat er eigenlijk met cultfilms bedoeld wordt.

Och, en die perfecte KO zal er wel nooit komen. Je hebt altijd te maken met verschillende opvattingen maar je kunt wel de perfecte KO benaderen. En laat mij maar lekker op die wal staan want ik vind dat wel best

Art

• 13507 berichten
  • 3660 stemmen

Reinbo schreef:

Escape from N.Y. eruit tegen The Beach

En wat bedacht je van Bad Taste? Was toch ook een favorietje van jou?

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Tja, lijken wel enkel bejaarden on line... of users die geen enkel idee hebben wat cult is en wat klassieker.

"Goh laatst nog een toffe cultfilm gezien. Een midnight screening van Passion of Jean D'arc'! Heftig, joh, iedereen was verkleed en zong uit volle borst mee."

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

Art schreef:

Wat ik iedere keer probeer mee te geven is dat een KO te snel in elkaar gezet wordt. Als het maximaal aantal deelnemers is bereikt dan is haast geen ruimte meer voor andere deelnemers die meer recht hebben op deelname. Maar dat is iets wat ik wel kan blijven roepen.

Is in dit geval naar mijn bescheiden mening, onzin. De voorbereiding van de KO heeft 3 dagen geduurd in het algemeen topic. Op het ogenblik dat hij klaar was om geplaatst te worden, kwam je nog met een 3-tal titels af, die ik er allemaal ingeplaatst heb.

Bij de voorbereiding van een dergelijke KO heb je gedurende een 2tal dagen MMers die titels opgeven, dan valt het stil. Je kan dan nog zolang wachten als je wil, het enige moment dat er nog titels zullen bijkomen, is als je zegt dat je lijst klaar is.

En, gezien het tanend enthousiasme voor KO's, is het volgens mij best van niet te lang te wachten. Drie dagen lijkt me echt wel genoeg. En er zullen er altijd zijn die achteraf nog met namen afkomen, en meestal steeds dezelfden

Art

• 13507 berichten
  • 3660 stemmen

KrisV schreef:

Is in dit geval naar mijn bescheiden mening, onzin.

Ik geef je hier een klein beetje gelijk in, dit keer viel het mee.

En, gezien het tanend enthousiasme voor KO's, is het volgens mij best van niet te lang te wachten. Drie dagen lijkt me echt wel genoeg. En er zullen er altijd zijn die achteraf nog met namen afkomen.

En ik blijf bij mijn punt dat langer wachten wel degelijk zin heeft. Goed kijken naar de deelnemers, het thema etc. Of neem ik het te serieus?

Onderhond

• 87599 berichten
  • 12854 stemmen

Reinbo schreef:

"Goh laatst nog een toffe cultfilm gezien. Een midnight screening van Passion of Jean D'arc'! Heftig, joh, iedereen was verkleed en zong uit volle borst mee."

ach ach, als het er op aankomt stem je ook op 2001, en niet op Killer Tomatoes.

Al zie ik jou ook bij die film nog wel meezingen.

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

Art schreef:

En ik blijf bij mijn punt dat langer wachten wel degelijk zin heeft. Goed kijken naar de deelnemers, het thema etc. Of neem ik het te serieus?

En ik blijf bij m'n punt dat je kan blijven wachten, en er altijd nog opmerkingen zullen zijn .

Je moet toch begrijpen dat je als organisator niet de helft van de films gezien heb. Dus moet ik me baseren op wat de nomineerders zeggen. En op de lijsten die ik al noemde. Maar ik ga toch niet filmkenners die een film nomineren die ik zelf niet zag, tegenspreken ? Ook al loochenen ze een week later zelf hun nominaties

Wanneer je te lang wacht met een KO, begint trouwens de zin bij anderen om er ook één te starten, en dan lopen de nominaties door elkaar (want maar één topic), wat het allemaal extra moeilijk maakt.

Anyway, er zijn genoeg cultliefhebbers die stemmen. Wanneer zij voor de echte cultfilms stemmen, zal je toch mooie finalerondes hebben, lijkt me.

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

Stand van zaken :

2-2

Sander2

• 2816 berichten
  • 0 stemmen

KrisV schreef:

Heel de discussie is dus n.a.v. jouw nominaties, nu je staart intrekken is nogal flauw.

Rustig, het is maar een spelletje hoor.

Knisper

• 13038 berichten
  • 1279 stemmen

Ik zie het probleem ook niet zo. De eerste ronde staan er waarschijnlijk nog veel verkeerde titels tussen, maar als we bij de laatste 32 of 16 maar een mooie lijst hebben, dan ben ik tevreden.

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

Sander2 schreef:

(quote)

Rustig, het is maar een spelletje hoor.

Het gaat niet over een spelletje, maar een discussie over films, en dat je toch zelf moet weten wat je schrijft. Ik vind het bijzonder dat, doordat je wel erg aandrong, ik het grootste deel van je lijst opnam, en dat je daarna zonder blozen zegt : "Ik vind dit geen echte cultfilm".

De opmerking "Het is maar een spelletje" doet dus niets ter zake. Het is trouwens "maar een spelletje" waar ik toch wel wat tijd ingestoken heb.

J.S.

• 11754 berichten
  • 3060 stemmen

2-3

Onderhond

• 87599 berichten
  • 12854 stemmen

2-4

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.