- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Out: Cultmovies
Knock-Out: Cultmovies
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
Jawel Death Race 2000 
Blijft natuurlijk lastig om te bepalen wat een echte cultfilm dan wel zou moeten zijn. De definitie zegt enkel " a film that has acquired a highly devoted but relatively small group of fans."
Op basis van enkel deze definitie kan je ook gewoon slechte films als cult beschouwen.
Wanneer je de stemmencurve van DR 2000 bekijkt, verloopt die erg middelmatig, met een hoogtepunt bij 3 sterren, en slechts 2 stemmers die 5 sterren geven.
De curve van Plump Fiction heeft een U-vorm, met erg veel stemmers die 2,5 of minder geven, bijna niets tussen 3,5 en 4,5, en dan plots een opstoot bij 5 sterren : 4 stemmen : highly devoted but small group of fans ?
Waarmee ik maar wil zeggen dat ik nog geen sluitende definitie gevonden heb.
Trouwens, wat mainstream betreft, Clocworck O ligt er al in de eerste ronde uit, valt voorlopig dus nogal mee, lijkt me.
mikey
-
- 28988 berichten
- 5140 stemmen
Cult movies zijn tevens anders-soortige films gemaakt door anders-denkenden.. Er zit meestal een cult-bedoeling hierachter of anders worden ze onbedoeld cult. Bijvoorbeeld wanneer een film heel slecht is. Death Race is een voorbeeld van een film die nooit bedoeld is voor een groot publiek. En ik denk dat dat ook geldt voor C.Orange (ook cult).
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12843 stemmen
2-5
56. Blade Runner - Professione: Reporter
mikey
-
- 28988 berichten
- 5140 stemmen
2-1 
Elke keer wordt hij slechter en daarom BETER!!!!!!
kiriyama
-
- 9849 berichten
- 0 stemmen
58. Cet Obscur Objet du Desir - Long Good Friday, the
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
1-4
Jammer van Showgirls, had ver moeten komen....
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
59. Ascenscoer pour l’échafaud - Sixth Sense, the (1999)
Sixth Sense cult
NOT!
1-0