- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Out: Cultmovies
Knock-Out: Cultmovies
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
volgende ronde al klaar kris??
Yep.
Heb me wel moeten haasten, jullie zijn snel vooruitgegaan terwijl ik in de trein zat 
Wie plaatst de laatste stem ?
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
5de ronde,
tot 8, 2 verschil
1. Wicker Man, the - Straw Dogs
2. Visitor Q (Bijita Q) -Halloween
3. Calvaire - Assault on Precinct 13
4. Iron Man, the (Tetsuo) - Rocky Horror Picture Show, the
5. Thing, the - Texas Chainsaw Massacre
6. Cook, the thief, his wife and her lover, the - Angel’s Egg (Tenshi no Tamago)
7. C’est arrivé près de chez vous - Blade Runner
8. Mars Attacks! - Eraserhead
mikey
-
- 28988 berichten
- 5140 stemmen
Haha Carpenter heeft er 3 in staan, kan ook weer niet de bedoeling zijn in een echte cult ko.
Wouters
-
- 2665 berichten
- 1837 stemmen
2-1 
The film gives it's name to a music and arts festival (The Wickerman Festival) which has been held annually in the area where the film was shot (Dumfries & Galloway, Scotland) since 2004. At the end of the festival a giant Wicker Man sculpture is burned as a 'sacrifice to the festival gods'.
denk niet carpenter 1 vs. Bizita Q en carpenter 2 vs. Calvaire deze ronde gaan overleven dus maak je niet druk 
mikey
-
- 28988 berichten
- 5140 stemmen
Dat is een festival voor neo-hippies en computernerds
Wouters
-
- 2665 berichten
- 1837 stemmen
dat is dus niet waar maar goed, feit dat er zo'n festival is geeft wel aan dat deze film uber cult-status heeft.
Wouters
-
- 2665 berichten
- 1837 stemmen
kan iemand me uitleggen wat er zo cult is aan straw dogs ??
al 3 van de 4 die wicker man niet gezien heeft. Het betere stemwerk zullen we maar zeggen
p8rb zelfs beide niet 
Sander2
-
- 2816 berichten
- 0 stemmen
p8rb zelfs beide niet 
Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op. Ik zou het niet meer dan normaal vinden als zijn stem geschrapt wordt, tenzij hij zegt dat hij minstens 1 van beide films gezien heeft, maar er niet op gestemd heeft.
Dragon
-
- 62559 berichten
- 4509 stemmen
kan iemand me uitleggen wat er zo cult is aan straw dogs ??
al 3 van de 4 die wicker man niet gezien heeft. Het betere stemwerk zullen we maar zeggen
Domme opmerking wanneer je zelf Straw Dogs niet gezien hebt.
Sander2
-
- 2816 berichten
- 0 stemmen
Cult heeft weinig met de film te maken, maar het is meer een status die een film na verloop van tijd krijgt. Daar hoef je de film dus niet voor te zien.
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
Daar hoef je de film dus niet voor te zien.
Op z'n zachtst gezegd een discutabel standpunt.
Bij voorkeur toch stemmen als je minstens één van beide gezien hebt. Het gaat om de BESTE cultfilm, moet je de film toch gezien hebben.
Wouters
-
- 2665 berichten
- 1837 stemmen
ik heb straw dogs idd niet gezien maar wel de synopsis gelezen en de commentaren van de users alhier. Meer stemmen dan wicker man, een vrij doorsnee verhaal, vandaar mijn vraag aan jullie wat er zo cult is aan straw dogs ??
Als je wicker man wel gezien had dan zou je jezelf voor je kop slaan als je op straw dogs zou stemmen. Wicker man is cult met een hele grote C
Wouters
-
- 2665 berichten
- 1837 stemmen
volgens mij doelde sander ook op het geval dat je er 1 gezien hebt ipv allebei (en dus niet allebei niet)
gezien de leeftijd van p8rb en het aantal stemmen en de soort films (80 % jaren 90) lijkt het me zeer sterk als hij er 1 van beiden gezien heeft. Maar zowel, dan heb ik niets gezegd.
Dragon
-
- 62559 berichten
- 4509 stemmen
ik heb straw dogs idd niet gezien maar wel de synopsis gelezen en de commentaren van de users alhier. Meer stemmen dan wicker man, een vrij doorsnee verhaal, vandaar mijn vraag aan jullie wat er zo cult is aan straw dogs ??
Als je wicker man wel gezien had dan zou je jezelf voor je kop slaan als je op straw dogs zou stemmen. Wicker man is cult met een hele grote C
De helft van Peckinpah's oeuvre wordt als cult aanzien, ook Straw Dogs.
Maar The Wicker Man heeft inderdaad een grotere cultstatus. Het ging me meer over de toon van je bericht.
(Ik heb beiden hier nog steeds liggen, zal ze zelf eerst maar even herbekijken
).
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Grappig, altijd die discussies over wat cult is, opnieuw en opnieuw
.