- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- KO - Vechtfilms
KO - Vechtfilms

Onderhond
-
- 87451 berichten
- 12492 stemmen
Of hij ze niet nodig had weet ik niet. Ze waren er in ieder geval in veel mindere mate.
Wat ook wel duidelijk is, als je sommige van z'n films bekijkt. Veel meer dan wat techniek bieden ze niet. Sterke actiescenes heb ik van hem nog steeds niet gezien.
Dat hij "groot voorbeeld" is, is ook maar omdat hij eigenlijk de eerste martial arts "artiest" was.

Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Lee heeft ook geen actie scenes, maar aan martial arts scenes.... precies mijn 'probleem' met de overmacht van Jaa in deze KO.
Kijk Enter The Dragon maar eens zonder een vooringenomen standpunt dat Jaa spektakulaireder is enzo. "t is gewoon een buitengewoon simpel maar effectief toernooi filmpje met enkel prachtige martial arts explosies van Lee. Verwacht er niet te veel van en wellicht dat je het kan waarderen.

Onderhond
-
- 87451 berichten
- 12492 stemmen
Tja, ik ben niet zo'n fan van de simpele "technische" martial arts scenes. Enkele andere films die dat ook deden bevielen mij weinig tot niets.
Ik vind choreografie stukken belangrijker. Wat Jaa betreft vind ik de overmacht ook overdreven, maar dan had ik veel liever één van Woo-ping Yuen's films in de plaats gezien. Die man blaakt gewoon van de originele martial arts scenes.

BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3219 stemmen
Wat bizar, Tom Yum Goong is echt in alles beter. Heeft iedereen soms de verkrachte versie gezien?

Onderhond
-
- 87451 berichten
- 12492 stemmen
Ong-bak is toch net wat harder vond ik. Aangezien daar de sterkte van Jaa ligt, heb ik maar voor Ong-bak gestemd. Tom Yum Goong heeft net wat coolere scenes, maar sommige hits in Ong-bak zijn ongeëvenaard.

BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3219 stemmen
Mwoa, ik tel 345 gebroken botten in Tom Yum Goong tegenover een stuk of 10 in Ong-Bak .

Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Mwoa, ik tel 345 gebroken botten in Tom Yum Goong tegenover een stuk of 10 in Ong-Bak .
Overdosering schaadt.

Onderhond
-
- 87451 berichten
- 12492 stemmen
't Is dat "overdaad" wel rijmt met "schaadt"
Anyway, hoeveel botten er breken heeft weinig te maken met het effect uiteraard. Bij Ong-bak waren er meer "ouch"-momenten vond ik. Bij Tom Yum Goong meer "yeah"-momenten.

kiriyama
-
- 9849 berichten
- 0 stemmen
Dus ong-bak is kampioen? (wel mooie winnaar.)

Onderhond
-
- 87451 berichten
- 12492 stemmen
Fijne winnaar. De eerste martial arts film die écht hard aankwam.
Beetje jammer van een paar onnodige actiescenes maar de vechtkunsten van Jaa zijn echt om van te genieten.
Wat mij betreft zitten de mooist ogende vechtscenes in The Banquet, maar de criteria voor "vechtfilm" liggen toch ergens anders.
Enige tegenvaller is de beperkte interesse in Yuen's werk (en soortgelijken). Weinig bekend hier blijkbaar.

ROOSKY
-
- 29923 berichten
- 7596 stemmen
En zoals gebruikelijk een plaatje van de winnaar!

Eminem<3Statham
-
- 17 berichten
- 7 stemmen
Kennen jullie ook films zoals:
-Fight club (1999)
-Never Back Down (2008)
-Fighting (2009)
-Blood and Bone (2009)
-Fireball (2009)
-Beatdown (2010)
Jullie hebben het namelijk alleen over Martial Arts, Oosterse films.
Of Ong Bak v.s ... / Tom Yung Goong v.s ...
Lijkt me niet echt intressant voor de topic lezer

Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ja hoor, Fight Club deed ook mee, andere titels die je noemt zijn van jaren na deze contest..... En waarom zouden Aziatische vechtfilms niet interessant zijn?

Eminem<3Statham
-
- 17 berichten
- 7 stemmen
Ik bedoel dat vs. gebeuren, en dat het alleen om Tom Yung Goong en Ong-Bak gaat.
Aziatische films zijn zeker wel mooi, en dan hoofdzakelijk 'Bruce Lee'.
Maar in deze topic willen lezers graag top/flop vecht films weten, en niet alleen een versus van Ong-bak & Tom Yung Goong.
Kan het mis hebben hoor!

Observator
-
- 18281 berichten
- 3538 stemmen
Dit topic is een spel. Een spel dat gespeeld is in 2006. Een spel waaraan 64 vechtfilms meededen. De finale was Tom Yung Goong tegen Ong-Bak.
In bijvoorbeeld dit topic kun je jouw aanraders delen met andere gebruikers.

Eminem<3Statham
-
- 17 berichten
- 7 stemmen
Ja oke dat is dan duidelijk. Kan zelf geen Topic vinden waar het specifiek om vechtfilms gaat.
Er zijn wel topic's over Horror, Roman/Kom, Moederfilms , Oorlogfilms etc.
Maar gewoon helemaal niks over dit soort vechtfilms waar ook kickboxer, bloodsport en boksfilms zoals: The Champ, Million Dollar Baby, en Cinderella man onder vallen.
Zijn naar mijn mening ook mooie unieke actiefilms alleen zonde dat ze niet hun eigen genre hebben.

Dragon
-
- 62559 berichten
- 4509 stemmen

Eminem<3Statham
-
- 17 berichten
- 7 stemmen
Martial arts vary widely, and may focus on a specific area or combination of areas, but they can be broadly grouped into focusing on strikes
strikes: Karate, Muay Thai, Kung Fu, Choi Kwang Do
Dat erbij, al mijn films die ik genoemt heb bestonden uit 3 boks-filmpjes.
Merk al wel dat deze vraag iets te moeilijk is, want jullie komen er zo ook niet uit. Doe verder geen moeite