• 12.686 nieuwsartikelen
  • 167.990 films
  • 10.906 series
  • 31.287 seizoenen
  • 626.430 acteurs
  • 195.683 gebruikers
  • 9.160.736 stemmen

Knock-Out: Beste einde

zoeken in:

maxcomthrilla

• 15568 berichten
  • 2761 stemmen

Teleurstellend verlopende knock - out. De jaren `70 eindes spanden weer eens de kroon. Met als dieptepunten: Apocalypse Now, Taxi Driver en de beide Godfathers.

In de 1ste ronde lag er al veel moois uit, onder meer mijn potentiële winnaar.

Dat komt vooral voort uit onwetendheid. Want veel mensen kennen helaas nog niet de briljante eindscènes van Sunset Boulevard, It `s a Wonderful Life of Les Diaboliques. En dat Hana - Bi en Requiem For a Dream zo makkelijk naar huis worden gestuurd raakt ook kant noch wal.

Onderhond

• 87389 berichten
  • 12355 stemmen

En om ook eens wat positiefs te zeggen ...

Het is geloof ik al een tijd geleden dat er nog zulke goeie kandidaten (Hana-bi, Requiem) een kwartfinale haalden. Die taglines/quotes KOs waren nog veel dramatischer.

Wat winnaars betreft, Reconstruction had wat mij betreft mogen winnen. Gozu is ook een belangrijke afwezige.

J.S.

• 11754 berichten
  • 3060 stemmen

(afbeelding)

I was cured allright.

kiriyama

• 9849 berichten
  • 0 stemmen

Niet echt een geweldige finale, maar ik ben blij dat a clockwork het heeft gewonnen taxi driver. Helaas dat veel van mijn favo's al in de 1ste of 2de ronde eruitlagen.

kArIzMa_TuRk

• 3642 berichten
  • 0 stemmen

En..

(afbeelding)

(afbeelding)

..Terecht

Knisper

• 13014 berichten
  • 1261 stemmen

Aan het aardige aantal mensen dat het einde van A Clockwork Orange niet kon herrineren, is al te zien dat dit niet een onvergetelijk einde is. Van mij had een sterkere film mogen winnen.

lowhusky

• 8230 berichten
  • 0 stemmen

domme finale. wel een leuke film als winnaar.

Gizzmann

• 5617 berichten
  • 2668 stemmen

A Clockwork Orange lijkt me nog best goed, maar wat doet Taxi Driver in de finale

kArIzMa_TuRk

• 3642 berichten
  • 0 stemmen

daar hebben we voor gestemd hé..

lowhusky

• 8230 berichten
  • 0 stemmen

Gizzmann schreef:

maar wat doet Taxi Driver in de finale

snapte ik ook niet.

maxcomthrilla

• 15568 berichten
  • 2761 stemmen

lowhusky schreef:

(quote)

snapte ik ook niet.

Dat is inderdaad bijna tegen het slapstick - achtige aan.

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4100 stemmen

Pardon? Doe toch even normaal man. Taxi Driver in de finale is absoluut niet vreemd. Die shoot out, de camera die de kamer uitdraait, DeNiro met zn vinger tegen zijn hoofd waar bloed van afdruipt. Geniaal einde!

Werwolf

• 4604 berichten
  • 1197 stemmen

Het einde van A Clockwork Orange heb ik blijkbaar nooit meegekregen. Ik begreep hier al niet veel van. Heb de film lange tijd terug op tv gezien, en daar stopte het toen Malcolm McDowell uit het raam sprong. Dus de afbeelding op deze pagina met de tekst "I was cured allright" heb ik nooit mogen aanzien.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Alle halve finalisten hadden een noemenswaardig einde, dat zeker. En A Clockwork Orange was ook duidelijk de beste van de 4 qua einde. Maar echt helemaal mijn favoriete eindes zijn ze allemaal niet. Redelijke knock-outverloop, maar inderdaad een beetje te 'braaf'.

maxcomthrilla

• 15568 berichten
  • 2761 stemmen

dutchtuga schreef:
Pardon? Doe toch even normaal man. Taxi Driver in de finale is absoluut niet vreemd. Die shoot out, de camera die de kamer uitdraait, DeNiro met zn vinger tegen zijn hoofd waar bloed van afdruipt. Geniaal einde!

Ik vind het maar een drogreden: Het einde was goed omdat er een shoot - out in voorkomt en omdat de camera draait . Gezien het verloop van de film geheel volgens verwachting en teleurstellend uitgewerkt. echt schokkend, is het niet als er een pooier vermoord wordt .

Maar ik begrijp je reactie erop, het is immers je favoriete film.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

dutchtuga schreef:

Da's alleen het einde niet, wordt nog gevolgd door een brief van de ouders een krantenbericht en een bezoek aan de koffiebar... Hieruit blijkt dat Travis een held is. De vraag is echter of dit de realiteit is of slechts een wensdroom. .

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Reinbo schreef:
Hieruit blijkt dat Travis een held is. De vraag is echter of dit de realiteit is of slechts een wensdroom. .

Volgens Scorsese zelf de realiteit. Ik heb de droomtheorie zelf ook nooit geloofd.

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4100 stemmen

Vind het einde beginnen vanaf de scene dat ie dat gebouw binnenloopt. Daarom dat voor mij dit een zeer sterk einde is want zeg nou zelf, die scene is geniaal.

Denk dat de meeste mensen dit ook als einde zien anders was deze film niet in de finale gekomen.

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

dutchtuga schreef:

Vind het einde beginnen vanaf de scene dat ie dat gebouw binnenloopt. Daarom dat voor mij dit een zeer sterk einde is want zeg nou zelf, die scene is geniaal.

Denk dat de meeste mensen dit ook als einde zien anders was deze film niet in de finale gekomen.

Het is, zoals je zegt, enkel het begin van het einde. De (droom?)scènes die daarop volgen, vond ik een anti-climax. Precies daarom vond ik het een ontgoochelende finale.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

dutchtuga schreef:

Da's een beetje het proleem van deze KO. Als je de film goed vind laat je het eind gewoon een kwartiertje eerder beginnen om je stem te rechtvaardigenen. Eind is IMo dat waar de film mee afsluit. In dit geval de rehabilitatie van een gek. (Eigenlijk hetzelfde als bij ACO, waar het et meer fun gebracht wordt.)

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4100 stemmen

Niks rechtvaardigen. De shoot out is de conclusie van de film. De hele film bouwt op naar de uitbarsting van Travis Bickle en dat is wat je dan te zien krijgt. Als het is zoals jij het zegt had deze KO anders moeten heten nml KO beste EINDSCENE. Is toch een verschil.

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

dutchtuga schreef:

Niks rechtvaardigen. De shoot out is de conclusie van de film. De hele film bouwt op naar de uitbarsting van Travis Bickle en dat is wat je dan te zien krijgt. Als het is zoals jij het zegt had deze KO anders moeten heten nml KO beste EINDSCENE. Is toch een verschil.

Dat je het einde daar laat beginnen, tot daar aan toe. Maar de scènes waar wij het over hebben, komen daar nog na. Je kan toch moeilijk beweren dat de laatste 10 minuten van een film niet bij het einde horen .

En dat bizarre heldendom van de taxi driver is voor mij niet te doen.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Nogmaals het eind is dat waar de film mee afsluit. Daarmee doel ik niet alleen op de eindscene. Ik zie het meer conceptueel. TD sluit af met de rehabilitatie van een gek die een slachtpartij heeft aanricht, niet met de slachtpartij.

Net zoals Apocalyse Now eindigd met het bombarderen van Kurtz zijn vesting, niet met de moord op Kurtz of diens poetische verhandelingen. Er is zelfs een Staurday Night Live scetch die hier over gaat.

Jij hebt het over de ontknoping IMO. Maar ach, het is nu toch te laat...

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4100 stemmen

Staat ontknoping dan niet gelijk aan einde? Feit blijft dat dit een persoonlijke kwestie is. Het verschilt ook per film.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Soms zit de ontknoping in de eindscene en endigt de film daarmee. (Hana-Bi). In het geval van TD en bijv Saving Private Ryan of Schindlers List is dat niet het geval. Die films hebben immers nog een soort van epiloog, waardoor het einde anders is dan de ontknoping.

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

Het einde kan met de ontknoping beginnen, maar gaat door tot de film gedaan is. Per definitie is het einde het laatste deel, het enige dat persoonlijk is, is waar het begint.

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Uiteraard heb ik ook geen enkele moeite met deze winnaar, die m.i. niet alleen de titel "beste einde" verdient..

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.