- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Out: Black Comedy
Knock-Out: Black Comedy

Martin Van K
-
- 9050 berichten
- 4520 stemmen
6-9 Pfff, Trainspotting verdient het niet deze knock-out te winnen!

KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
duh
Waarom de "duh" als je de andere niet gezien hebt ?

lowhusky
-
- 8230 berichten
- 0 stemmen
ach ik ben pas 14 dus laat mij maar gewoon trainspotting verliest toch dus..
7-11

KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
7-11
Geen probleem, ik was gewoon nieuwsgierig

KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
Pfff, Trainspotting verdient het niet deze knock-out te winnen!
Vind ik ook.
Weet je wat, laten we het hier maar bij houden.
Trainspotting - Bizita Q : 7-12

Art
-
- 13507 berichten
- 3601 stemmen
Ben toch nu wel erg benieuwd geworden naar deze film! Had graag andere films ver zien komen maar dat mocht dit keer niet zo zijn.

moviefreak#1
-
- 14343 berichten
- 23545 stemmen
Een goede reden om de film een keer te kijken

Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
7-11
Dan ben je misschien ook nog wat te jong voor Visitor Q.

Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Mijn favoriet was wellicht C'est Arrivé Près De Chez Vous, maar deze mag er zeker ook wezen.

Onderhond
-
- 87411 berichten
- 12422 stemmen
KO waar veel favorieten er in de eerste ronde al uitwaren, gelukkig bleven de echte toppers over tot op het laatst.
Had niet verwacht dat Q ging winnen, was ook wel blij geweest met Man Bites Dog, maar het is onbetwisbaar de film met de meest geschift harde/morbide humor die er tussen zat. Zeker de film die het verst gaat.
Erg fijne winnaar. De tweede keer dat ik me helemaal in een winnaar kan vinden. (derde als je Dolls ook meetelt in de Aziatische)

kos
-
- 46430 berichten
- 8643 stemmen
De vraag is of de film met de hardste zwartste humor ook meteen de beste zwarte komedie is .

maxcomthrilla
-
- 15568 berichten
- 2761 stemmen
Onbekende winnaar. Een beetje onbevredigend als je hem niet kent. Erg benieuwd hiernaar. Maar blind aanschaffen voor 30 euro dat vind ik te riskant. Zelfs bij de cinematheek hebben ze deze film niet.
Verder leuk, dat Man Bites Dog ver is gekomen!

lowhusky
-
- 8230 berichten
- 0 stemmen
Ooh...

Onderhond
-
- 87411 berichten
- 12422 stemmen
De vraag is of de film met de hardste zwartste humor ook meteen de beste zwarte komedie is .
Wat mij betreft wel, zeker gezien de aard van het genre. Aan subtiele zwarte komedies heb je niet veel.

KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
Ik vind de vraagstelling een beetje raar. Het lijkt een rethorische vraag, alsof je vindt van niet, maar je hebt blijkbaar de film niet gezien, dus kan je het niet weten. De verborgen kritiek in de vraag begrijp ik dus niet goed. Het is niet omdat het de zwartste komedie is dat het de beste is, maar het is best mogelijk dat de beste zwarte komedie ook de zwartste is. Het is in elk geval geen grootste gemene deler die wint zoals in vele andere knock-outs.
Zelf heb ik de film niet gezien, heb dus geen oordeel over de winnaar, behalve dat ik het leuk vind dat eens een minder bekende film wint.
Zelf had ik liever C'est arrivé, American Psycho, Happiness, Simple Plan, ... gehad, omdat ik deze films natuurlijk ken.

The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ik ken de film niet, dus kan verder niet oordelen of het een goede winnaar is. Jammer dat geen favoriet van mij op de plaats van Trainspotting stond in de finale. Trainspotting heeft er weinig te zoeken.

Onderhond
-
- 87411 berichten
- 12422 stemmen
Eigenlijk was de finale gewoon Man Bites Dog vs Q. Die eerste helft vergeten we gewoon

kos
-
- 46430 berichten
- 8643 stemmen
Ik vind de vraagstelling een beetje raar. Het lijkt een rethorische vraag, alsof je vindt van niet, maar je hebt blijkbaar de film niet gezien, dus kan je het niet weten. De verborgen kritiek in de vraag begrijp ik dus niet goed. .
En aan Onderhonds antwoord te merken blijkt dat het geval te zijn. Ik snap niet waarom subtiele zwarte humor geen betere film op zou kunnen leveren .

mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Heh Jammer van Trainspotting ..
Maarja knap dat een film met maar 70+ stemmen zo iets kan winnen.

Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
En aan Onderhonds antwoord te merken blijkt dat het geval te zijn. Ik snap niet waarom subtiele zwarte humor geen betere film op zou kunnen leveren .
De zwarte humor in Q is niet geweldadig. Met hard Doelt OH op de grappen die veel verder gaan dan andere films waar het gaat om taboeoverschrijdend en pijnlijkheid.
Ben zelf van mening dat hard niet per se beter is. Had American Beauty even goed gevonden als winnaar.

KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
Wat is daar verborgen kritiek aan, het was meer een serieuze vraag
Dan zal ik in de war geweest zijn omdat er een smiley stond ipv een vraagteken. Leek me dus eerder een opinie
aangezien het me raar leek dat de hardste humor ook meteen de beste zwartkomische film oplevert. Harde, gewelddadige humor en zwarte humor zijn toch 2 verschillende dingen volgens mij. Dat zou wel erg toevalig zijn.
Waarop ik vind dat je dat maar kan weten als je de film gezien hebt. Ook in een film als Happiness komt er verkrachting, moord en dergelijke voor. Het is dus inderdaad niet omdat er harde, gewelddadige humor in voorkomt dat het de beste zwarte komedie zou zijn, maar het lijkt me ook niet dat, omdat er harde, gewelddadige humor in voorkomt, het niet de beste zwarte komedie kan zijn. Lijken mij gewoon twee verschillende dingen, die je maar kan beoordelen als je de film gezien hebt. Ik vind zowel c'est arrivé ... als bvb. A Simple Plan of American Beauty erg goede zwarte komedies, alhoewel er in de eerste inderdaad expliciet en hard geweld voorkomt, en in de andere 2 veel minder. Wat me bvb. opvalt is dat bij Fargo niemand struikelt over het expliciet geweld, omdat iedereen bij die film er wel de humor van inziet
Daarenboven wil ik toch nog opmerken dat de winnaar van een knock-out bepaald wordt door de MMers die hun stem uitbrengen. Zelf had ik liever een film die ik ken en waardeer zien winnen (Happiness, Simple Plan, Fargo, AB, ...) maar de liefhebbers van Bizita Q waren er om deze film te steunen, wat blijkbaar niet van de andere films gezegd kan worden.

Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen