- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Crypto
Crypto
Bananas
-
- 244 berichten
- 314 stemmen
Ik zit mijn hersens te pijnigen maar kom er niet uit. Wellicht als we wat informatie delen, kraken we hem samen. Mijn spinsels:
Tapijt =>(NL) vloerkleed, mat, kleed, Pers, vloerbedekking, deken (UK) carpet, rug, floor covering, (DE) kleid, teppich
Klinken => horen, geluid, hear, sound, proosten, anders schrijven maar fonetisch hetzelfde
Grootste => vergotende trap van een woord, biggest, largest
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
zo ver was ik ook... maar ik heb er alleen nog geen filmtitel uit kunnen halen...
salvatore
-
- 1937 berichten
- 3281 stemmen
Ja heb precies hetzelfde, was alleen niet echt bezig met klinken. Verste waar ik mee was gekomen was John Carpenter, maar kan geen film erbij plaatsten
Edit: na ff imdb'en: The Carpenter?
RolfWolf
-
- 1016 berichten
- 1231 stemmen
Of een gobelin, een wandtapijt.
In eerste instantie dacht ik trouwens aan het eeuwenoude tapijt van Bayeux, waarop de volledige slag bij Hastings (1066) als een stripverhaal staat afgebeeld. Een borduurwerkje van 70 meter lang en 50 cm hoog. Een van de grootste (wand)tapijten ter wereld dus.
Maar na de tweede hint - ander woord voor tapijt - lijkt dit het verkeerde spoor.
Freud
-
- 10772 berichten
- 1153 stemmen
Wisten jullie dat er op imdb 1497 films staan met het woord 'big' in de titel
.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31413 berichten
- 5590 stemmen
Ik zit mijn hersens te pijnigen maar kom er niet uit. Wellicht als we wat informatie delen, kraken we hem samen. Mijn spinsels:
Tapijt =>(NL) vloerkleed, mat, kleed, Pers, vloerbedekking, deken (UK) carpet, rug, floor covering, (DE) kleid, teppich
Klinken => horen, geluid, hear, sound, proosten, anders schrijven maar fonetisch hetzelfde
Grootste => vergotende trap van een woord, biggest, largest
Even ter verduidelijking:
Bananas zit met z'n spinsels op het goeie spoor. En de crypto gaat louter over de titel, niet over de inhoud.
RolfWolf
-
- 1016 berichten
- 1231 stemmen
Bananas zit met z'n spinsels op het goeie spoor. En de crypto gaat louter over de titel, niet over de inhoud.
Zo zie je maar dat gekken een verrassend talent kunnen hebben voor waarheidsvinding. Hersenspinsels zijn waanideeën. 
Achilles
-
- 1049 berichten
- 218 stemmen
hij is toch wel erg tough: dacht eerst aan: Crossing the bridgde: the sound of istanbul (worden wellicht veel tapijtjes gemaakt)..maar dan moeten we weer op zoek nar een ander woord voor tapijt..
kraak kraak!!
roger
-
- 206 berichten
- 55 stemmen
Alexander. Want Alexander de Grote kwam toch uit het klein Azie m.a.w. het gebied dat we nu Iran (Perzie dus Pers dus tapijt) noemen.
BoordAppel
-
- 14274 berichten
- 3307 stemmen
Alexander de Grote kwam uit Macedonië.
Yekezzez
-
- 2512 berichten
- 1126 stemmen
Tapijt (nl) = Rug (en) -> klinkt als: Rough -> vergrotende trap: Rougher, Roughest -> geen resultaat.
-
- 31413 berichten
- 5590 stemmen
Een ander Nederlands woord voor tapijt. En een kort woordje dat grootste betekend...
Bananas
-
- 244 berichten
- 314 stemmen
Mad Max?
(Mad klinkt als mat en max is een afkorting voor maximaal, grootste dus) Kan me daarentegen ook voorstellen dat het fout is want ik moest best lachen toen ik hem intypte.
Roger jouw link bracht me wel op Cyrus the Great. Een film over de perzische koning die nooit gemaakt is, maar wel in de planning stond. Maar helaas komt het woord klinken dan niet echt terug.
-
- 31413 berichten
- 5590 stemmen
Mad Max?
(Mad klinkt als mat en max is een afkorting voor maximaal, grootste dus) Kan me daarentegen ook voorstellen dat het fout is want ik moest best lachen toen ik hem intypte.

We have a winner...
Proficiat. Ik heb misschien wat veel tips gegeven, maar ben wel blij dat het even geduurd heeft. Aan u voor de volgende.
Bananas
-
- 244 berichten
- 314 stemmen
Dank, die laatste hint was wel doorslaggevend maar ik vind hem leuk gevonden. Ik ga een nieuwe verzinnen en post hem z.s.m.
salvatore
-
- 1937 berichten
- 3281 stemmen
Tapijt (nl) = Rug (en) -> klinkt als: Rough -> vergrotende trap: Rougher, Roughest -> geen resultaat.
was daar toevallig ook al. Had wel resultaat bij IMDB toen (roughest Africa)
Bananas
-
- 244 berichten
- 314 stemmen
In een verdraaide handeling de schoppenvrouw verwijderen.
Doe even net of je hem niet snapt, want anders is de pret zo snel afgelopen 
*edit: sorry moest hem veranderen want hij klopte niet 100%*
joyce.b
-
- 712 berichten
- 0 stemmen
nou, een gokje: ``la dame de pique``.
de ``verdraaide handeling`` is :``deal``,uiteengetrokken tot ``la`` en ``de``.
Schoppenvrouw is `la dame de pique` op z`n frans.
Van dat `verwijderen` zie ik niet zo snel,dus mijn oplossing zal wel fout zijn.
Bananas
-
- 244 berichten
- 314 stemmen
Nee, helaas.
Het verdraaien zoals je het doet is wel de goede richting maar verwijderen is dan de sleutel.
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
Ghandi
Handeling - nel (=schoppenvrouw)
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
Na de scheiding in Wellington gaan wonen