- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Crypto
Crypto
Satine
-
- 22 berichten
- 299 stemmen
(ok sorry, dak ni antwoordde.. :$.. sorry, twas inderdaad trainspotting)
Art
-
- 13507 berichten
- 3672 stemmen
Nee, Star Gate! (denk ik)
Dat is inderdaad het goede antwoord 
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
Cryptischer kan ik het niet maken, wel makkelijker.
De filmtitel ligt verborgen in het zinsdeel voor de komma, de naam van de regisseur volgt na de komma.
We moeten denk ik wat afspraken maken over de crypto:
1) de crypto beslaat alleen de titel van de film, dus niet de inhoud van de film en al helemaal niet de regisseur of cast van de film.
2) een crypto is geen letterlijke vertaling.
3) een crypto moet kloppen. Een 'brik' schrijf je niet als 'brick'. 'Ku' is geen 'koe' tenzij in de crypto een verwijzing staat, bijvoorbeeld dat het 'klinkt als'.
Klinkt wat schoolmeesterachtig maar de doorgewinterde cryptofanatici slapen dan beter
.
RolfWolf
-
- 1016 berichten
- 1231 stemmen
We moeten denk ik wat afspraken maken over de crypto:
.....
Wij kunnen ons hier niet in vinden. Wat nu? 
donnie darko
-
- 6144 berichten
- 2851 stemmen
het is allemaal wat belachelijk, redlop. Laten we gewoon iedereen zijn gang laten gaan, en laat ons gewoon hopen dat we hem dan vinden.
En we vinden hem toch altijd. Dus laat de 'amateurtjes' dan maar hun cryptootjes oplossen en hou jij je maar bezig met de crypto's die wel goed gevonden zijn.
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
Nou ja belachelijk...het zijn gewoon de regels voor elke crypto. Maar goed...het is geen puzzelsite dus ik vind het prima.
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Ben het met Redlop eens.
Anders moet je een nieuwe game opstarten met puzzelzoeker naar films ofzo, dan kun je alle kanten op met de regels.
U-96
-
- 11875 berichten
- 2153 stemmen
Als zesde wiel op de wagen ben ik het ook eens met Redlop. Die crypto's zijn al moeilijk genoeg, wat mij betreft.
RolfWolf
-
- 1016 berichten
- 1231 stemmen
Een duel?
Peace.
'Doorgewinterde fanatici' voelen wel vaker de onbedwingbare behoefte om schoolmeesterachtig uit de hoek komen, dus dat zal ik je bij deze vergeven.
Ik wil ook best geloven dat mijn cryptische omschrijving niet voldoet aan alle gebruikelijke regels van het cryptogram, maar daarmee is het nog wel een cryptische omschrijving.
Bovendien kan ik de meeste van je kritiekpunten volgen, maar niet allemaal. 'Melkmeid' is bijvoorbeeld toch geen synoniem voor 'koe'? En 'voorbije toekomst' toch geen letterlijke vertaling van '2001'? Hoe dan ook, voorlopig durf ik hier natuurlijk niks meer te posten. En ik dacht nog wel dat ik iets moois had gefabriceerd.

Film Pegasus (moderator films)
-
- 31413 berichten
- 5590 stemmen
Ik zal een nieuwe lanceren zodat we terug met crypto's zelf kunnen spelen:
De eerste maakte voor ons muziek.
Hannibal
-
- 9409 berichten
- 3338 stemmen
Dat is inderdaad het goede antwoord 
Ik zal een nieuwe lanceren zodat we terug met crypto's zelf kunnen spelen:
Vind ik prima hoor Film Pegasus, maar eigenlijk was ik aan de beurt.
-
- 31413 berichten
- 5590 stemmen
Vind ik prima hoor Film Pegasus, maar eigenlijk was ik aan de beurt.
Geen probleem, met al de berichten over de regels wist ik het niet meer. Als je wil lanceer je gerust een andere crypto, en anders gaan we met de deze verder. Aan jou de keuze.
Hannibal
-
- 9409 berichten
- 3338 stemmen
Ik zit al te puzzelen met jouw opgave, dus laat maar staan. 
-
- 31413 berichten
- 5590 stemmen
Ik zit al te puzzelen met jouw opgave, dus laat maar staan. 
Veel succes zou ik zo zeggen... 
-
- 31413 berichten
- 5590 stemmen
Amadeus?
Inderdaad 
Voor de rest even: A (de eerste) made us (maakte voor ons)
en Amadeus maakte voor ons muziek...
Aan u Hannibal...
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
...'Melkmeid' is bijvoorbeeld toch geen synoniem voor 'koe'? En 'voorbije toekomst' toch geen letterlijke vertaling van '2001'? Hoe dan ook, voorlopig durf ik hier natuurlijk niks meer te posten.
Zeg ik toch ook niet? Het was in het algemeen bedoeld niet zozeer jouw crypto. Verder moet je dus doorgaan met crypto's maken, alleen vroeg ik of we dan een paar regels zullen hanteren. That's all.
RolfWolf
-
- 1016 berichten
- 1231 stemmen
Zeg ik toch ook niet? Het was in het algemeen bedoeld niet zozeer jouw crypto. Verder moet je dus doorgaan met crypto's maken, alleen vroeg ik of we dan een paar regels zullen hanteren. That's all.
Oké, pardon, dan had ik dat verkeerd begrepen.