- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Out: Beste Film (2006)
Knock-Out: Beste Film (2006)
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Ik ben benieuwd naar de Max Ophuls-films, de beschikbaarheid van zijn werk is een probleem.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
2-1 Brian. Maar het maakt me eigenlijk niet veel uit. Allebei 5 sterren.
ghostman
-
- 5742 berichten
- 5 stemmen
Geen enkele. Zijn filmpjes zien er misschien mooi uit, maar voor de rest hebben ze geen enkele waarde in wereld cinema.
ghostman
-
- 5742 berichten
- 5 stemmen
Ik weet welke films Max gedaanm heeft, maar leg de link niet direct. Ik heb zijn films niet gezien, maar ze lijken niet direct Kubrick-achtig.
Basistechnieken van vloeiende camerabewegingen heeft hij letterlijk van Max Ophüls overgenomen. En dat noem ik plagiaat!
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Geen enkele. Zijn filmpjes zien er misschien mooi uit, maar voor de rest hebben ze geen enkele waarde in wereld cinema.
??????????????????????????????? Zo'n beetje iedereen erkent Kubricks' invloed op de moderne film en jij gaat die nu ontkennen??? Misschien wil je dat in het Kubrick-topic even toelichten. En leg dan ook maar meteen even het verband met Ophüls.
Verder maakt het weinig uit, want de waarde op de wereldcinema heeft weinig te maken met de waardering die je aan de films geeft.
ghostman
-
- 5742 berichten
- 5 stemmen
??????????????????????????????? Zo'n beetje iedereen erkent Kubricks' invloed op de moderne film en jij gaat die nu ontkennen???
Welke?
Ik ben cinema liefhebber/freak en geen verhaaltjes kijker..
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
Basistechnieken van vloeiende camerabewegingen heeft hij letterlijk van Max Ophüls overgenomen. En dat noem ik plagiaat!
Eenzelfde stijl gebruiken is helemaal geen plagiaat. Cinema evolueert, en nieuwe technieken worden door andere regisseurs overgenomen als ze goed zijn.