- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Outs algemeen discussietopic
Knock-Outs algemeen discussietopic
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Ik vind het stom dat we met 3 top 10's tegen elkaar beginnen, maakt het vergelijk troebel....
Dat wilde ik juist voorkomen...
Verder was ik behoorlijk duidelijk, heb het allemaal nog eens nagelezen, zou Appo ook eens moeten doen...
Legan
-
- 18121 berichten
- 4947 stemmen
-uitdrukking. Het besluit de KO alvast te laten beginnen is verder heel weloverwogen genomen, maak je geen zorgen, niets dionysisch aan.
Dat gejank om niets daarentegen.
.
Apollinisch
-
- 21299 berichten
- 0 stemmen
En "kapen". 
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
IJdel als ik ben.....
Mijn top 10 doet blijkbaar mee in een knock-out. Ik lig eruit. Vette pech voor mij. Even een paar minuten zoekwerk, 11 users die 'tegen' mij stemmen (of beter: voor een ander) en alle 11 hebben ze tenminste 5 titels uit mijn top 10 NIET gezien. Dat is wel verrekte onzinnig toch? Selecteer dan top 10's die naadloos aansluiten op de imdb top 250 of de MM top 250.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
IJdel als ik ben.....
Mijn top 10 doet blijkbaar mee in een knock-out. Ik lig eruit. Vette pech voor mij. Even een paar minuten zoekwerk, 11 users die 'tegen' mij stemmen (of beter: voor een ander) en alle 11 hebben ze tenminste 5 titels uit mijn top 10 NIET gezien. Dat is wel verrekte onzinnig toch? Selecteer dan top 10's die naadloos aansluiten op de imdb top 250 of de MM top 250.
Dan moet je maar niet zo'n ontoegankelijke top 10 hebben. Doe eens een beetje mainstream. Aandachtrekker. 
13woutie13
-
- 4384 berichten
- 0 stemmen
IJdel als ik ben.....
ik zal wel 1 van die personen zijn.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Dan moet je maar niet zo'n ontoegankelijke top 10 hebben. Doe eens een beetje mainstream. Aandachtrekker.
Ik kan het verder goed hebben hoor!
(bij die 11 zitten vermoedelijk users die GEEN ENKELE film uit mijn top 10 gezien hebben). Maar het is natuurlijk wel totaal onzinnig zo. Of de organisatie had mijn top 10 moeten schrappen, of er had een soort van 'gezien-verplichting' voor stemmers moeten gelden die ook vaak in andere knock-outs wordt gehanteerd... niet?
13woutie13
-
- 4384 berichten
- 0 stemmen
(bij die 11 zitten vermoedelijk users die GEEN ENKELE film uit mijn top 10 gezien hebben). Maar het is natuurlijk wel totaal onzinnig zo. Of de organisatie had mijn top 10 moeten schrappen, of er had een soort van 'gezien-verplichting' voor stemmers moeten gelden die ook vaak in andere knock-outs wordt gehanteerd... niet?
ik zal daar ook wel weer een van zijn.
maar weetje van die andere Users had ik wel films gezien, en dat waren mooie top 10's. Dus waarom zou ik dan niet stemmen.
Inderdaad een beetje oneerlijk voor jou, ik snap de reactie.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Nee, hoor het is ook zonder al die regels gelukt je top 10 er in de eerste ronde uit te knikkeren. 
Er wordt overigens vrijwel nooit een gezien verplichting afgesproken en als de andere top 10 meer aanspreekt stem je daar toch gewoon lekker op. En ja, knock out's zijn totaal onzinnig en voegen vrijwel niets toe aan ons bestaan op aarde afgezien van een beetje tijdverdrijf.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Wat een geouwewijf hier zeg. De KO is begonnen, prima toch...
Net of we iemand een bosje bloemen brengen die het organiseert.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Wat een geouwewijf hier zeg. De KO is begonnen, prima toch...
Net of we iemand een bosje bloemen brengen die het organiseert.
Nee, want hij is:
A) Verkeerd opgezet
B) Start je niet zomaar van uit het niets een KO op die iemand anders zou organiseren.
C) Dat van dat bosje bloemen is niet eens zo'n gek idee. Ik zou alleen voor een dvd gaan. 
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Ik weet zeker dat ik dat ooit gezien heb bij andere knock-outs.
OK!
Dat is trouwens niet af te zien aan de pittige reacties die users op elkaar geven tijdens die knock-outs. Maar alle gekheid op een stokje: jullie stellen toch regelmatig regeltjes op?
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8213 stemmen
lol. Wilde eerst knopen doorhakken, maar toen kwamen er plotseling diverse aanmeldingen en bij de drie stokte het even.
Wat ik net schreef is belachelijk maar je blijkt het niet te lezen, dus ik stop met deze discussie.
Groots gelijk Erwinner. Er valt toch niet te discussieren met hem, dat heb ik in het verleden ook al gemerkt.
The Oceanic Six
-
- 60515 berichten
- 4107 stemmen
Nee, want hij is:
A) Verkeerd opgezet
B) Start je niet zomaar van uit het niets een KO op die iemand anders zou organiseren.
C) Dat van dat bosje bloemen is niet eens zo'n gek idee. Ik zou alleen voor een dvd gaan.
Ik vind alleen de opzet van 3 per ronde wat apart, maar ergens ook wel weer geinig. Zo gaat zon KO wat sneller. Het moet ook geen 3 weken duren.
Verder, ik bemoeide me er eind vorige week pas mee maar ik las dat er al een maand gepland werd? Zoiets moet toch binnen een weekje mogelijk zijn lijkt me? Snap best dat een andere user dan wat vaart erachter zet, met alle respect voor de oorspronkelijke organisator hoor.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik weet zeker dat ik dat ooit gezien heb bij andere knock-outs.
OK!
Dat is trouwens niet af te zien aan de pittige reacties die users op elkaar geven tijdens die knock-outs. Maar alle gekheid op een stokje: jullie stellen toch regelmatig regeltjes op?
Ja, maar dat was voordat Apollinisch dacht van: "Ik ga 'm gewoon plaatsen".
Apollinisch
-
- 21299 berichten
- 0 stemmen
Ik denk dat de meeste stemmers wel weten van ze van de films in jouw top 10 kunnen verwachten.
Overigens had je mijn stem gehad als DVD-T er niet tussen had gezeten.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
En dat is een nadeel?
Dat streeft toch bijna elke regisseur na? Een eigen stempel op je werk drukken. Maar bij jou kan ik de keuze nog wel voorstellen hoor. Het is ook niet het einde van de wereld.
Apollinisch
-
- 21299 berichten
- 0 stemmen
En dat is een nadeel?
Ik zou minder zeker van mijn oordeel geweest zijn moest je top 10 enkel bestaan uit films als Feng Hou en Shussho Iwai (afkomstig uit de verste uithoeken van de cinema, en door mij onverkend terrein
). En daarin ben ik niet de enige vermoed ik.
Apollinisch
-
- 21299 berichten
- 0 stemmen
A) Verkeerd opgezet
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
A) Ja, maar ik vind er weinig aan zo.
B) Dan kan je het altijd nog even overleggen. Voor de meesten was duidelijk dat Erwinner nog op 3 extra deelnemers wachtte zodat we met 2 top 10's tegen elkaar konden starten.
Apollinisch
-
- 21299 berichten
- 0 stemmen
Zou handig zijn als je weet waar je over praat voordat je je ergens mee bemoeit.
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12870 stemmen
Dit is in ieder geval veel leuker dan nog een week wachten op 3 naampjes om tot eenzelfde KO te komen.
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
Kinderachtig al dit gesteggel. Hier doe ik dan ook niet langer aan mee.
Ik wil niet het "spelplezier" verder niet bederven dus mocht mijn top 10 nog een rol van betekenis spelen prima, wil men mijn top 10 vervangen voor een top 10 van iemand die graag mee wilt doen dan vind ik dit ook prima.
Have fun met dit spelletje.
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
IJdel als ik ben.....
Troost je, mijn top 10 is vrij mainstream en ligt er ook al uit. Ach, 't is maar een spelletje he en 't is en blijft mijn top 10 
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
De top 10 van Ramon K is zeker niet mainstream. Ik ben bang dat de uiteindelijke winnaar wel een mainstream top 10 zal blijken te hebben. Mainstream wint hier overal van kwaliteit. Dat is heel jammer.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Gewoonlijk stelt de organisator aan het begin wat regeltjes op, maar meestal probeert men regels zoveel mogelijk te vermijden bij knock-outs om zowel het tempo en het spelplezier te behouden. Er was laatst wel een knock-out met stemverplichting, bedoelt als test of stemverplichting echt een interessante invloed had op het spel. Het belangrijkste verschil was dat de knock-out bijna een jaar duurde.
13woutie13
-
- 4384 berichten
- 0 stemmen
Misschien een idee om de volgende Knock-out al te organiseren?
Rustig de tijd ervoor nemen.
De knock-out van wat is de beste dvd van, is geeindigd.
En de knock-out van best user top-10 gaat als een trein.
Apollinisch
-
- 21299 berichten
- 0 stemmen
13woutie13
-
- 4384 berichten
- 0 stemmen
die snap ik ff niet?
wat bedoel je met beste dvd van DVD-T?