• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.986 films
  • 12.271 series
  • 34.076 seizoenen
  • 649.162 acteurs
  • 199.248 gebruikers
  • 9.388.692 stemmen

Knock-Outs algemeen discussietopic

zoeken in:

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Laten we het hier maar bij houden. Oldboy is wel erg goed en ik ga er de volgende keer gewoon hard om lachen.

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

Ik heb een loting klaar, maar ik denk dat het de bedoeling is dat ik wacht tot één van de huidige knock-outs afgelopen is voor ik deze lanceer ?

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Ja, wacht maar even.

Onderhond

• 87613 berichten
  • 12874 stemmen

Ik heb niks tegen het feit dat NBK de lijst haalt, maar niet ten koste van U-Turn. Kan je Calvaire, Man Bites Dog en Bizita Q er ook gaan uithalen.

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

Er is geen film uit de lijst gegaan. Zoals gezegd toen ik de laatste update van de lijst publiceerde : 63 titels, doordat ik er 3 films van Jarmusch uitgehaald had, en slechts 2 ingebracht. Natural Born Killers heeft dus gewoon een vrije plaats ingenomen. Wat mij betreft blijft nu alles zoals het is, ik vind de lijst ok, en heb echt wel met ieders mening rekening gehouden.

Onderhond

• 87613 berichten
  • 12874 stemmen

nu maar even afwachten dan

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

De alternatieve is gedaan, ik zal de mijne dan maar lanceren. Ik heb wel het gevoel dat er wat overaanbod aan knock-outs geweest is, en het enthousiasme gedaald ... Enfin, we zien wel, misschien dat het feit dat er maar 64 films zijn een erg goede zaak zal blijken

Film Pegasus (moderator films)

• 31163 berichten
  • 5455 stemmen

Misschien een Knock-Out onder de winnaars van de voorbije Knock-Outs?

lowhusky

• 8230 berichten
  • 0 stemmen

Film Pegasus schreef:

Leuk

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Kan iemand me even vertellen wat er zo "black comedy" is aan Calvaire? Heb op één scène na niet moeten lachen, maar het kan ook aan mijn gevoel voor humor liggen natuurlijk. Verder nog een paar vreemde namen in de lijst...

mister blonde

• 12703 berichten
  • 5841 stemmen

Er is een kliekje die bepaalt welke films er gekozen worden. Als iemand zijn mening een beetje doorduwt, komt een film er in (Reinbo, One Ring, Onderhond). Heb nog geen argument gehoord waarom Calvaire er wel in hoort en Sideways niet, over mijn voorstel van Do the Right Thing heb ik helemaal niemand meer gehoord. Veel films met zwarte humor (hoe sporadisch ook) zijn er in gekomen, zonder dat men wil beseffen dat de aanwezigheid van zwarte humor niet meteen een zwarte komedie maakt. Ook niet elke film met een grap is een komedie. Maar goed, er schijnt naar argumenten geluisterd te zijn.

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit topic nauwelijks volg, dus heb er geen flauw benul van wie de lijst heeft samengesteld. Ik heb nu ook geen zin om heel dit topic te gaan lezen en ik vraag ook niemand om verantwoording hoor . Ik vroeg het me gewoon maar even af...

Onderhond

• 87613 berichten
  • 12874 stemmen

Calvaire bevat anders wel de typische kenmerken van een zwarte komedie. Stevens is een perfect normale (goeie) man, maar die zo wordt voorgesteld dat het publiek er al te weinig affectie mee heeft. Als halverwege de film Stevens in steeds perversere (en pijnlijke) situaties terecht komt is het gewoon lachen met de miserie van een ander, terwijl de man het uiteindelijk helemaal niet verdient. Het ligt er dik genoeg op om niet te missen imo.

Daarbij is de humor in Calvaire tig keer morbider dan in een Sideways. Een film waar ik de humor wel van inzie, maar absoluut niet het zwarte. Zo'n films vind ik eerder uitholling van het genre.

KrisV

• 8061 berichten
  • 1173 stemmen

@ Halcyon : op de vorige 4 pagina's kan je zien hoe de lijst tot stand kwam. Ik ben begonnen met een basislijst van films die door IMDB als black comedy gecategoriseerd werden, en heb vervolgens de lijst verfijnd aan de hand van de commentaren. Daar dient dit topic voor. Iedereen heeft ruim de tijd voor de start van de knock-out om commentaar te geven. Eens het spelletje gestart is, kan er natuurlijk nog moeilijk gewijzigd worden.

Anyway, volgens mij is Calvaire zonder twijfel zwarte humor. Als je dit niet vindt, stem je maar tegen de film in de knock-out

@ mister blonde : gedurende een aantal dagen heb ik nieuwe films in de lijst opgenomen die door iemand voorgesteld werden, en door anderen gesteund. Beide films die je noemde werden door niemand gesteund. Er zijn zeker nog 100 black comedy's die de lijst niet haalden, wegens te onbekend, niet zwart genoeg, ... Zo heb ik mijn favoriete films van Jarmusch eruit gehaald wegens te weinig steun, films als Coup de Torchon en Grosse Pointe Blank heb ik zelfs niet voorgesteld.

Bottomline : je bent boos omdat 2 films die je voorstelde niet in de lijst kwamen, maar niemand steunde ze. Als je de discussiepagina in alle objectiviteit opnieuw naleest zal je zien dat er meerdere films die Reinbo en Onderhond voorstelden er niet instaan, en de films die the One Ring aan het hart liggen (Monty Python) wegens gebrek aan steun ook niet werden opgenomen.

Je commentaar is dus niet erg correct, vind ik.

• 31163 berichten
  • 5455 stemmen

Film Pegasus schreef:

Ik speelde met het idee, omdat bij velen hun favoriet al voor de finale er uit ligt. De winnaar van de Knock-Out is eigenlijk de gemiddelde favoriet. Bedoeling is om de winnaars te laten meten met elkaar in een Knock-Out waarbij je moet kiezen welke winnaar volgens jouw persoonlijk ook je eigen favoriet was voor dat onderwerp.

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Nog even over Calvaire, ik betwijfel absoluut niet dat deze op een eerlijke manier was opgenomen in de knock-out hoor. Ik vroeg me gewoon even af waarom, aangezien ik er de humor totaal niet van inzie. Na de verklaring van onderhond begrijp ik wel waarom hij erin staat, maar zelf vind ik het nog altijd geen black comedy.

mikey

• 28999 berichten
  • 5148 stemmen

Misschien een Harcorwe 70's KO

met gewelddadige sjit zoals death wish, dirty harry??

Goodfella_90

• 10408 berichten
  • 2596 stemmen

Klinkt wel leuk, maar zouden er wel genoeg respectabele films in aamerking komen?

• 31163 berichten
  • 5455 stemmen

Zou het te doen zijn, een Knock Out der Knock Outs? Ook nog ideeën: oneliners, taglines, achtervolgingen, monologen, boekverfilmingen, Belgische films (volgens mij nog niet geweest)

Ook leuk is een Knock-Out met subgenres. Niet enkel drama of thriller (is trouwens al geweest) maar met specifiekere genres: slashermovies, piratenfilm, Japanse tekenfilms, romantische komedies, waargebeurde verhalen, degenfilms, slapstick, spaghettiwestern, vampierenfilm, Vietnamfilm, ...

Badalamenti

• 23135 berichten
  • 3572 stemmen

I love the smell of napalm in the morning

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

I have come here to do two things: Chew bubblegum and kick ass. And I'm all out of bubblegum.

I'll be back.

Are you talking to me?

The good news is youre dates are here, he bad news is they are dead.

Beetje oorlog, best spannend.

Badalamenti

• 23135 berichten
  • 3572 stemmen

Either you bring the water to L.A. or you bring L.A. to the water

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Do you know why the number two hundred is so vitally descriptive to both you and me? It's your weight and my I.Q.

You have one choice, boy: sex or the saw. Sex is, well, nobody knows. But the saw, the saw is family.

I'm an asshole... with an Uzi!

I eat green berets for breakfast. And right now I'm very hungry.

Don't disturb my friend, he is deead tired.

A .475 Wildey magnum is a shorter version of the African big game cartridge, it makes a real mess.

Badalamenti

• 23135 berichten
  • 3572 stemmen

Baby, you'd better get me back to that hotel. You got me hotter than Georgia asphalt.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Speaking of Jack, One eyed Jack's yearning to go a peeping in a seafood store!

ghostman

• 5742 berichten
  • 5 stemmen

Yippee-ki-yay, motherfucker.

us_raider

• 2034 berichten
  • 0 stemmen

Moeten het per se one-liners zijn of zijn 'gewone' quotes ook toegestaan?

First of all, Papa Smurf didn't create Smurfette. Gargamel did. She was sent in as Gargamel's evil spy with the intention of destroying the Smurf village. But the overwhelming goodness of the Smurf way of life transformed her. And as for the whole gang-bang scenario, it just couldn't happen. Smurfs are asexual. They don't even have... reproductive organs under those little, white pants. It's just so illogical, you know, about being a Smurf. You know, what's the point of living... if you don't have a dick?

Hou het anders maar op: "It's just so illogical, you know, about being a Smurf. You know, what's the point of living... if you don't have a dick?"

Ozarklynch

• 1317 berichten
  • 581 stemmen

Stel je voor dat je net voor je (in de vlucht) een stem plaats zo'n lap tekst moet doorspitten. Sorry, hier pas ik voor. Maar van mij mag je hoor .

us_raider

• 2034 berichten
  • 0 stemmen

Tja, ik heb liever zulke quotes dan one-liners, maar ik vind korte quotes ook wel oké. Bepaal het maar.

P.s. die quote uit Donnie Darko is echt wel de moeite waard!

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Deze quote uit They Live (Carpenter) mag dan zeker niet ontbreken: I have come here to chew bubblegum and kick ass. And I'm all out of bubblegum.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.