- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Knock-Outs algemeen discussietopic
Knock-Outs algemeen discussietopic
Art
-
- 13507 berichten
- 3660 stemmen
En dat laatste was precies wat ik in gedachten had 
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
Jarmush? Waar is Broken Flowers?
Heeft een lager gemiddelde dan de 3 die gekozen werden. En het is nu echt niet de bedoeling met nog een aantal extra titels te komen 
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
En dat laatste was precies wat ik in gedachten had 
Weet je wat, ik laat dat even bezinken. Zo heeft OH ook de kans zijn keuze te verdedigen 
Art
-
- 13507 berichten
- 3660 stemmen
Kind Hearts and Coronets zou best in de lijst kunnen passen maar is 20 stemmen niet een beetje te weinig? Zeker ook als je kijkt wie er op de film hebben gestemd, toch niet echt mensen die vaak in de Knock-Outs te vinden zijn.
KrisV, schrap je hem of laat je hem in de lijst staan?
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ik zou hem laten staan. Je moet toch ergens een stemmengrens leggen en doorgaans is dat 20 stemmen. Dus mag hij mee doen. Daarbij schijnt het een typisch voorbeeld van een zwarte komedie te zijn.
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
KrisV, schrap je hem of laat je hem in de lijst staan?
Ik neem die beslissing niet alleen, maar luister naar wat de anderen denken. Ik zou niet willen dat ik het verwijt krijg alles alleen te beslissen 
Ik sta nu ook niet direct onder tijdsdruk, het zal nog wel een tijdje duren voor ik met de knock-out kan beginnen.
Het is een optie, ik hoor wel wat men ervan denkt.
Er staan ook al erg weinig oudere films in ...
Art
-
- 13507 berichten
- 3660 stemmen
Verder ben ik wel tevreden met de lijst! 
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
Verder ben ik wel tevreden met de lijst! 
Daar ben ik blij mee 
mikey
-
- 28999 berichten
- 5148 stemmen
Ik ben zeer ontevereden over het feit dat death race wordt genegeerd terwijl die tenminste wel een overduidelijke black comedy is en een boel anderen minder overduidelijk in die kategorie vallen.
U-turn en wild at heart bijvoorbeeld.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Wild at Heart is zeer duidelijk een zwarte komedie. U Turn mag idd vervangen worden door Death Race 2000 wat mij betreft.
mikey
-
- 28999 berichten
- 5148 stemmen
besides nu de cheesy 80's KO is geactiveerd, voelen er mensen voor de Harcore (ongenuanceerd geweld, sex, wansmaak en een overdosis aan cynisme) seventies KO? FisherKing bracht het idee op de opervlakte 
mikey
-
- 28999 berichten
- 5148 stemmen
Aye caramba, jij Wild at haert fan. Ik zie helemaal niets in die film dat naar komedie riekt. Ik neem elke shot zo serieus als maar kan.
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12874 stemmen
U-Turn is een schoolvoorbeeld. Penn die steeds gehavender door de film ronddoolt, en steeds meer pech krijgt.
The Acid House is een categorie zwarter nog als Trainspotting. De één kan niet zonder de ander in de lijst vind ik. Beetje jammer dat die film vanwege zijn lage score ter discussie moet staan. Dan nog eerder Snatch. eruit.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
U-Turn is een schoolvoorbeeld. Penn die steeds gehavender door de film ronddoolt, en steeds meer pech krijgt.
Vind ik Red Rock West een betere optie.... maar ook minder dan Death Race 2000 en co. Snatch is ook weinig zwarts aan...
Bert1
-
- 2196 berichten
- 0 stemmen
Ik ervaarde Trainspotting als een zwarte komedie, die lijkt me op zijn plaats.
Snatch bevat ook zwart/komische elementen... ik weet het niet.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
De volgende staan wat mij betreft ter discussie
Cook the Thief His Wife & Her Lover, The (1989) gitzwart maar niet echt een komedie
Ghost Dog: The Way of the Samurai (1999) droog, maar geen zwarte komedie in mijn herinnering
Mystery Train (1989) meer droog dan zwart
Oldboy (2003) geen komedie
Reservoir Dogs (1992) gangsterfilm met leuke momenten, maar geen komedie
Punch-Drunk Love (2002) niet echt zwart
Snatch. (2000) gangsterfilm met leuke momenten, maar geen komedie
Stranger Than Paradise (1984) Volgens mij ook meer droog dan zwart.
True Romance (1993) gangsterfilm met leuke momenten, maar geen komedie
U Turn (1997) Film noir met leuke momenten, maar geen komedie
Wicker Man, The (1973) Niet echt komedie
Toxic Avanger mag ook niet ontbreken. 
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Natural Born Killers ipv U Turn
Domino ipv True Romance
Zelfde regisseur, maar duidelijk meer zwarte komedie
Badalamenti
-
- 23135 berichten
- 3572 stemmen
Shallow Grave mag er van mij in ! 
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
De volgende staan wat mij betreft ter discussie
Wat komedie, en wat Black of Dark Comedy is, is blijkbaar voor iedereen verschillend. Een film als True Romance is voor mij zonder twijfel een black comedy.
Bij twijfel check ik IMDB, als de film als Black Comedy gecategoriseerd is, zie ik geen probleem.
De 3 Jarmusch' wil ik eruit halen, Wicker Man twijfel ik.
De andere blijven voorlopig.
Shallow Grave en Death Race 2000 kunnen er dus in elk geval in.
Acid House moet er ook inblijven, vind ik.
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
De voorlopige lijst, na toevoegen van Shallow Grave en Death Race 2000. De 3 films van Jarmusch met pijn in het hart verwijderd :
2LDK (2002)
Abel (1986)
About Schmidt (2002)
Acid House, The (1998)
After Hours (1985)
American Beauty (1999)
American Psycho (2000)
Bad Santa (2003)
Barton Fink (1991)
Bizita Q (2001)
Blood Simple. (1984)
Braindead (1992)
Brazil (1985)
Brutti Sporchi e Cattivi (1976)
Calvaire (2004)
C'est Arrivé près de chez Vous (1992)
Chopper (2000)
Clockwork Orange, A (1971)
Cook the Thief His Wife & Her Lover, The (1989)
Crazy Love (1987)
Death Race 2000 (1975)
Delicatessen (1991)
Dr. Strangelove or: How I Learned to ... (1964)
Election (1999)
Fargo (1996)
Fight Club (1999)
Ghost World (2001)
Go (1999)
Gozu (2003)
Happiness (1998)
Happiness of The Katakuris, the (2001)
Harry, un Ami Qui Vous Veut du Bien (2000)
Ichi the Killer (2001)
Iedereen Beroemd! (2000)
Kabinett des Doktor Caligari, Das (1920)
Kind Hearts and Coronets (1949)
Lock, Stock and Two Smoking Barrels (1998)
Lolita (1962)
Mars Attacks! (1996)
M.A.S.H.
Meet the Feebles (1989)
Network (1976)
Noorderlingen, De (1992)
Oldboy (2003)
Player, The (1992)
Pulp Fiction (1994)
Reservoir Dogs (1992)
Royal Tenenbaums, The (2001)
Palindromes (2004)
Punch-Drunk Love (2002)
Shallow Grave (1994)
Simple Plan, A (1998)
Snatch. (2000)
Starship Troopers
Trainspotting (1996)
Trouble with Harry, The (1955)
True Romance (1993)
U Turn (1997)
Underground (1995)
Very Bad Things (1998)
Wayward Cloud, the (2005)
Wicker Man, The (1973)
Wild at Heart (1990)
Momenteel dus 63, 1 plaats vrij.
Nog 2 films uit de lijst voorlopig ter discussie : Wicker Man en Snatch.
Volgende films werden 1 x vermeld :
Rent-a-Friend
Shaun of the Dead
Life Aquatic
The Running Man
Do the Right Thing
Holy Grail
Life of Brian
Festen
Night of the Creeps
Withnail & I
High Fidelity
Red Rock West
Natural Born Killers
Domino
Toxic Avenger
1 tot 3 ervan kunnen er dus bijkomen.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Natural Born Killers is de ultieme zwarte komedie wat mij betreft, acht 'm ook kansrijker dan U-Turn
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
Ik heb geen probleem om Natural Born Killers toe te voegen.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Van mij mogen we beginnen als zie ik liever Domino dan Reservoir dogs en/of Snatch, maar alle overige suggesties houden het waarschijnlijk toch geen twee rondes vol....(Behalve Monty Python misschien, maar dat zou ten onrechte zijn, omdat het geen echte zwarte komedies zijn.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Domino heb ik zelf absoluut niet als komedie ervaren. The Cook, the Thief, His Wife and her Lover hoort er wel degelijk tussen. Nu Reinbo er toch over begint: is Oldboy een komedie. Ik heb hem niet gezien, maar in recensies werd hij allerminst als grappig beschreven.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Vind Oldboy ook geen komedie maar als het je bij Domino niet gezien hebt, heb je niet echt op zitten letten, neem alleen al de eindeloze grappen over de talende carriere van onze 90210 sterren....
Life Aquatic
Toxic Avenger
The Running Man
Shaun of the Dead
Mogen er van mij zeker in. (Net als Domino dus)
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ik zie trouwens dat alle Jarmush-films eruit gegooit zijn. Dan is Broken Flowers zeker geen mogelijkheid meer?
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
Vind Oldboy ook geen komedie maar als het je bij Domino niet gezien hebt, heb je niet echt op zitten letten, neem alleen al de eindeloze grappen over de talende carriere van onze 90210 sterren....
Life Aquatic
Toxic Avenger
The Running Man
Shaun of the Dead
Mogen er van mij zeker in. (Net als Domino dus)
Aangezien je ze voorgesteld hebt, lijkt het me logisch dat je vindt dat ze erin mogen 
Ik heb alle films die je voorstelde, en die door iemand anders gesteund werden erin gezet. Ik vind dat ik nu een mooie lijst heb, en dat ik met iedereen rekening gehouden heb (alle films die door 2 posters genoemd werden, staan erin).
En, wat Oldboy betreft, zoals alle films die op mijn oorspronkelijke lijst stonden (behalve de Belgische, Nederlandse en Jarmusch films) wordt die door IMDB als een Dark of Black Comedy beschouwd. Een gitzwarte, maar het is de objectieve parameter die ik gebruikt heb. Verder heeft, zoals gezegd, iedereen zijn mening over een Black Comedy.
Ik denk dat ik nu een mooie lijst heb, en ik heb, zoals gezegd, met ieder's mening rekening gehouden. Ik neem aan dat iedereen wel kan leven met de huidige lijst ?
@ mikey : Death Race 2000 zit er ook in 
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ik denk toch dat Broken Flowers een betere toevoeging is dan Oldboy, maar dat is mijn mening. IMDB heeft ook niet altijd gelijk. Broken Flowers heeft wel wat weg van About Schmidt en die mag er wel (terecht) zonder twijfel in.
KrisV
-
- 8061 berichten
- 1173 stemmen
Ik denk toch dat Broken Flowers een betere toevoeging is dan Oldboy, maar dat is mijn mening. IMDB heeft ook niet altijd gelijk. Broken Flowers heeft wel wat weg van About Schmidt en die mag er wel (terecht) zonder twijfel in.
Je kan toch moeilijk zeggen dat IMDB ongelijk heeft omtrent een film die je niet gezien hebt
Oldboy stond er van de allereerste keer in, en werd nooit bekritiseerd.
Anyway, niemand heeft altijd gelijk, maar IMBD is objectief. Daarenboven moet ik eens stoppen met wijzigen.
Ik lees alle berichten nog eens na of ik er eventueel eentje die ter discussie stond kan uitgooien, maar beloof niets.