- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Vote for favorite scene-game
Vote for favorite scene-game
mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Lastig !
Prachtige scene uit the Pianist , maar ik ga tog voor mijn favoriet The Shining.
4-4
ROOSKY
-
- 29923 berichten
- 7974 stemmen
Hoe ging die scène ook al weer van The Pianist? Help me out!
Hannibal
-
- 9359 berichten
- 3284 stemmen
Spoilers voor The Pianist:
Szpilman loopt in een verlaten huis ineens tegen een Duitse officier tegen het lijf. De man vraagt wat hij met de pot augurken van plan is. Uiteindelijk vraagt hij wat voor werk hij deed, en als hij zegt dat ie pianist is, vraagt de officier een stuk voor hem te spelen. Zonder te weten wat zijn lot zal zijn, speelt hij op een oude piano de sterren van de hemel.
Het mooie aan deze scéne is dat hij jarenlang niet heeft kunnen spelen, en steeds in zijn gedachte speelde. Nu hij echt kan spelen is dat voor hem een gelukkig moment, ondanks zijn gebroken been, de kou, zijn honger en de gedachte dat de officier hem misschien wel zal doodschieten.
Hoe kun je dat nou vergeten, ROOSKY!
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ik vind The Shining een veel betere film, maar de scène uit Polanski's werkje is beter.
4-5
donnie darko
-
- 6140 berichten
- 2825 stemmen
5-8. Tss, magnolia eruit. Een schande.
ROOSKY
-
- 29923 berichten
- 7974 stemmen
5-9
Thanks Hannibal! Ik kon de foto niet meteen plaatsen, maar de eerste zin van je uitleg zei me genoeg, wist het meteen weer. Sterke scène, sterke film.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen

The Pianist

Casablanca, eindscène
Hannibal
-
- 9359 berichten
- 3284 stemmen
Mooie scéne hoor van Casablanca, maar bij die scéne van The Pianist had ik net iets meer kippevel. 
10-2