- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Vote for favorite scene-game
Vote for favorite scene-game
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Zeer karige verklaring waarom die scène zo geniaal is hoor. Ik zie niet in waarom het zo speciaal is dat het twee verschillende personen zijn. Zo kun je elke scène wel geniaal noemen.
Geen moment denk je als kijker eraan dat er geen spiegel is. Dit zit toch veel sterker in elkaar dan Taxi Driver. Als dit al niet geniaal is, dan noem ik niets meer geniaal.
chevy93
-
- 12759 berichten
- 1331 stemmen
Het is een nogal eentonige scène. Als die je niet gelijk pakt, is het over.
Geen moment denk je als kijker eraan dat er geen spiegel is. Dit zit toch veel sterker in elkaar dan Taxi Driver. Als dit al niet geniaal is, dan noem ik niets meer geniaal.
Het heeft totaal geen meerwaarde voor de scène. Het zit niet knap in elkaar (gewoon een man die een andere nadoet, boeiend?).
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Het is een nogal eentonige scène. Als die je niet gelijk pakt, is het over.
Goed bezig.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
1-4 na een minuutje raakt het een beetje verknald (daarvoor is het mooi.. vooral op grootscherm denk ik)
chevy93
-
- 12759 berichten
- 1331 stemmen
Goed bezig.
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Ach ja. Die spiegel scene doet me compleet niets. Leuk grapje voor de kenner.
chevy93
-
- 12759 berichten
- 1331 stemmen
Het was voor mij ook the lesser evil. Meer dan een leuk (misschien) grapje is het inderdaad niet. Dat men dit geniaal vindt, vind ik onbegrijpelijk. Maar goed, serieus genomen wordt ik toch nooit als het om dit soort dingen gaat.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Zo ken ik er nog wel een paar: Geen moment denk je eraan dat ze acteren, geen moment denk je eraan dat er een decor is, geen moment denk je eraan dat het misschien wel met de computer gedaan is. Zijn dat dan allemaal geniale scènes?
Het heeft totaal geen meerwaarde voor de scène. Het zit niet knap in elkaar (gewoon een man die een andere nadoet, boeiend?).
chevy93
-
- 12759 berichten
- 1331 stemmen
Wat voor meerwaarde heeft het dat je als kijker gefopt wordt met een dergelijke scène. Iets wat je alleen maar kunt weten door het later op internet te lezen?
Vind je een film opeens beter als je hoort dat de regisseur blind is? Wordt een film beter als blijkt dat het in één take is genomen, of andersom, dat er juist heel vaal takes zijn geweest, omdat de regisseur nooit tevreden was?
Je beoordeelt een film (en ook een scène lijkt mij) op de film zelf en niet op trivia die je achteraf op internet leest... Dan vraag ik aan jou, is het ook geniaal als er halverwege een scène gewisseld wordt van acteur naar stuntman? Door een goede montage merk je hier als kijker niks en geen moment denk je eraan dat de acteur verwisseld is. Uiteraard ga je hier ook nee op zeggen, maar het principe blijft gewoon hetzelfde. Hoe je het ook wendt of keert, er is gewoon niks geniaals aan deze scène. Er is gewoon, onnodig, gekozen voor een trucje dat in de cinema miljoenen keren gedaan wordt.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
Welke is de volgende scene?
Je beoordeelt een film (en ook een scène lijkt mij) op de film zelf en niet op trivia die je achteraf op internet leest...
Uhmmmm goed en slim camerawerk is altijd mooi.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Het is gewoon een uitstekende scène, of ik me nu bewust ben van de illusie of niet. Ik vond de scène sowieso heel sterk.
Het gaat me er trouwens niet om of het een andere acteur is die we van de achterkant zien. Vraag jij je dan niet af hoe het komt dat er geen camera te zien is in de spiegel? Geen reflectie, niets.
Dan vind ik het enorm knap dat men op zo een simpele manier zoiets heeft kunnen filmen.
chevy93
-
- 12759 berichten
- 1331 stemmen
Uhmmmm goed en slim camerawerk is altijd mooi.
Ik vond de scène sowieso heel sterk.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Hoe je het ook wendt of keert, er is gewoon niks geniaals aan deze scène. Er is gewoon, onnodig, gekozen voor een trucje dat in de cinema miljoenen keren gedaan wordt.
Dan mag jij me nu een andere manier geven om deze scène op deze manier in beeld te brengen. En dan ook nog eens zonder dure digitale trucjes.
chevy93
-
- 12759 berichten
- 1331 stemmen
Laat ik allereerst beginnen met de vraag: Waarom?
Waarom zou je een dergelijke trucje willen? Je merkt er 0,0 van en voegt daarom absoluut niks toe aan je verdere beleving van de film. Hooguit denk je bij een herkijk: 'Het is inderdaad niet te zien!'
Voor de rest kun je zo elke scène wel analyseren. In elke film, in elke scène zit wel zo'n cameratrucje of iets dergelijks. Het ligt gewoon in de macht van de regisseur, het hoort bij film. Film staat bijna gelijk aan één grote illusie.
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
Wat Nomak hierboven zegt.. je kunt tig voorbeeldjes erbij slepen maar deze scene blijft simpel en effectief.
Volgens mij baal je zo dat je gefopt bent dat jemaar voet bij stuk houdt 
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Waarom? Gewoon omdat het kan.
Ik zou nu graag van jou willen horen hoe we Vincent Cassel op deze manier in beeld kunnen brengen. Maar dan op een andere manier gefilmd.
Ik zeg het je nu al, het gaat je niet lukken.
chevy93
-
- 12759 berichten
- 1331 stemmen
je kunt tig voorbeeldjes erbij slepen maar deze scene blijft simpel en effectief.
Ik zeg het je nu al, het gaat je niet lukken.
www.dumpert.nl - Saving Private Ryan namaken
Dit vind ik persoonlijk veel genialer.
Apollinisch
-
- 21300 berichten
- 0 stemmen
chevy93
-
- 12759 berichten
- 1331 stemmen
Dan houden jullie vast van Escher.
Ontopic: Nieuwe? 
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
Dit vind ik persoonlijk veel genialer.
Knap inderdaad, maar ik vind zo'n slimme spiegeltruc veel mooier dan digitaal knip en plakwerk. Nu ga ik me ook afvragen of La Haine meer van zulk camerawerk heeft, oftewel heb zin in een nieuwe kijkbeurt. Weer een pré dus 
John Lee Hooker
-
- 14934 berichten
- 1625 stemmen
Huh.. dat zie je toch veel vaker zo'n spiegelscene? Dat de camera als het ware de spiegel is... blinkt La Haine toch niet in uit?
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
Toch niet dat de camera verandert van observerend (vanachter de persoon) naar de spiegel zelf?
anyway.. de bezeten hand (zal vast eens geweest zijn) versus Cassel:
vs
[/quote]
Maikeru
-
- 1934 berichten
- 2388 stemmen
Chevy: Dat heeft niks met cinema te maken. Een (optische) illusie is niet iets van de cinema.
Maikeru: Met cinema bedoel ik film. Ik weet eigenlijk niet of dit een geldige term is. Film/cinema is illusie.
Chevy: Ook dan niet.
Film staat bijna gelijk aan één grote illusie.
Om jezelf maar even tegen te spreken... 
chevy93
-
- 12759 berichten
- 1331 stemmen
1-0 
Om jezelf maar even tegen te spreken.