- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Vote for favorite scene-game
Vote for favorite scene-game
chevy93
-
- 12759 berichten
- 1331 stemmen
Beiden goede scènes, maar die Stansfield is gewoon geweldig!
3-4
(als je echter die scène genomen had op het toilet, met die anekdote van die opa)
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Wat is er dan zo speciaal aan die scène met die opa?
Ik vrees dat je niet beseft hoe inventief en meesterlijk deze "C'est à moi que tu parles?" scène gefilmd is.
chevy93
-
- 12759 berichten
- 1331 stemmen
Wat is er dan zo speciaal aan die scène met die opa?
Ik vrees dat je niet beseft hoe inventief en meesterlijk deze "C'est à moi que tu parles?" scène gefilmd is.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Geweldige monoloog vol met humor, prachtige setting en een echt Wow-gevoel achteraf.
Wat is hier dan zo speciaal aan?
Ik vind ook niet dat De Niro het beter doet, maar dat is dan mijn mening.
chevy93
-
- 12759 berichten
- 1331 stemmen
Wist je dat er geen spiegel is? De persoon die we van de achterkant zien is dan ook niet Vincent Cassel, maar iemand anders.
Maikeru
-
- 1934 berichten
- 2388 stemmen
Behoorlijk inventief en meesterlijk idee. Het mooie is juist dat de meeste mensen niet door de illusie heen zien. Het ziet er heel natuurlijk uit, en het illustreert daarmee hoe mooi cinema mensen dingen kan laten doen geloven.
Ik vind het beide wel erg goede scènes, maar La Haine toch iets meer speciaal.
chevy93
-
- 12759 berichten
- 1331 stemmen
Dat heeft niks met cinema te maken. Een (optische) illusie is niet iets alleen van de cinema.
Maikeru
-
- 1934 berichten
- 2388 stemmen
Met cinema bedoel ik film. Ik weet eigenlijk niet of dit een geldige term is. Toch snap ik je weerwoord niet helemaal. Film/cinema is illusie.
chevy93
-
- 12759 berichten
- 1331 stemmen
Ook dan niet. Illusies kunnen ook in afbeeldingen zitten, zelfs in geluid. Toch vraag ik me af waarom het zo geniaal is dat het niet dezelfde persoon is.
13woutie13
-
- 4384 berichten
- 0 stemmen
3-6
Even een nieuwe zoeken... momentje
13woutie13
-
- 4384 berichten
- 0 stemmen
vs.
"C'est à moi que tu parles?"
1-0
Laat maar is zien welke jullie beter vinden. Toch behoorlijk gelijkwaardige scenes.
Maikeru
-
- 1934 berichten
- 2388 stemmen
Ook dan niet. Illusies kunnen ook in afbeeldingen zitten, zelfs in geluid. Toch vraag ik me af waarom het zo geniaal is dat het niet dezelfde persoon is.
Uit je weerwoord te lezen begrijp je me totaal niet.
De dingen die gebeuren in films zijn niet echt. Toch gelooft de kijker de gebeurtenissen. Dus film is een illusie!
Het is geniaal vanwege de geloofwaardigheid. De camera verandert in de spiegel en de kijker heeft daar helemaal geen problemen mee. De kijker tuint er moeiteloos in. Het illustreert waar film toe in staat is.
En over de vraag welke scène beter is. Robert de Niro is een zoutzak in vergelijking met Cassel. Visueel is het een no-brainer.
2-1
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
3-3
Sorry meneer De Niro, maar La Haine zit veel te meesterlijk in mekaar. Enorm inventief, een fantastische illusie!
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Toch vraag ik me af waarom het zo geniaal is dat het niet dezelfde persoon is.
Zoals Maikeru al zegt verandert de camera in de spiegel en wij hebben als kijker totaal niets door. Hoe meer ik erover nadenk, hoe genialer ik deze scène vind.
chevy93
-
- 12759 berichten
- 1331 stemmen
De dingen die gebeuren in films zijn niet echt. Toch gelooft de kijker de gebeurtenissen. Dus film is een illusie!
Het is geniaal vanwege de geloofwaardigheid. De camera verandert in de spiegel en de kijker heeft daar helemaal geen problemen mee. De kijker tuint er moeiteloos in. Het illustreert het waar film toe in staat is.
Zo is de scène waarin Bassie zichzelf nadoet, precies dezelfde opbouw, dus ook geniaal? Met als verschil dat het daar nog veel beter gedaan is. Hier zie je een paar seconden de achterkant van zijn hoofd, toe maar. Wat simpele bewegingen, that's it.
Dat deze scène verliest van het epische Taxi Driver is misschien nog wel erger...
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Ik hoop dat het geluid goed is, heb ik helaas niet thuis.
vs
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
Behoorlijk inventief en meesterlijk idee. Het mooie is juist dat de meeste mensen niet door de illusie heen zien. Het ziet er heel natuurlijk uit, en het illustreert daarmee hoe mooi cinema mensen dingen kan laten doen geloven.
Is me nooit opgevallen eigenlijk
(of ben het vergeten).. veegt inderdaad de vloer aan met die plastische taxi rijder
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
1-2 
Konden jullie nooit helemaal afgekeken hebben. Ben net 20 sec.klaar met afspelen 
Duurt 3.19 min.