• 16.142 nieuwsartikelen
  • 179.471 films
  • 12.319 series
  • 34.179 seizoenen
  • 650.436 acteurs
  • 199.439 gebruikers
  • 9.403.597 stemmen

Vote for favorite scene-game

zoeken in:

Apollinisch

• 21300 berichten
  • 0 stemmen

1-3

Spetie

• 38871 berichten
  • 8268 stemmen

1-4

Onderhond

• 87629 berichten
  • 12905 stemmen

2-4

chevy93

• 12759 berichten
  • 1331 stemmen

Beiden goede scènes, maar die Stansfield is gewoon geweldig!

3-4

(als je echter die scène genomen had op het toilet, met die anekdote van die opa)

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Wat is er dan zo speciaal aan die scène met die opa?

Ik vrees dat je niet beseft hoe inventief en meesterlijk deze "C'est à moi que tu parles?" scène gefilmd is.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

3-5

chevy93

• 12759 berichten
  • 1331 stemmen

Nomak schreef:

Wat is er dan zo speciaal aan die scène met die opa?

Geweldige monoloog vol met humor, prachtige setting en een echt Wow-gevoel achteraf.

Nomak schreef:

Ik vrees dat je niet beseft hoe inventief en meesterlijk deze "C'est à moi que tu parles?" scène gefilmd is.

Wat is hier dan zo speciaal aan? Leuke (Franse) re-make van Taxi Driver, maar meer ook niet. De Niro doet het 10x beter.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

chevy93 schreef:

Geweldige monoloog vol met humor, prachtige setting en een echt Wow-gevoel achteraf.

Die monoloog is echt zo een scène waar je niets aan hebt als je de film niet hebt gezien. Losstaand zegt het niet veel, en daarom lijkt het me niet geschikt voor dit spel.

chevy93 schreef:

Wat is hier dan zo speciaal aan?

De manier waarop het gefilmd is. Wist je dat er geen spiegel is? De persoon die we van de achterkant zien is dan ook niet Vincent Cassel, maar iemand anders.

Ik vind ook niet dat De Niro het beter doet, maar dat is dan mijn mening.

chevy93

• 12759 berichten
  • 1331 stemmen

Nomak schreef:

Wist je dat er geen spiegel is? De persoon die we van de achterkant zien is dan ook niet Vincent Cassel, maar iemand anders.

Nee, maar waarom is dat inventief en meesterlijk? Kwestie van goede timing.

Maikeru

• 1934 berichten
  • 2388 stemmen

chevy93 schreef:

(quote)
Nee, maar waarom is dat inventief en meesterlijk? Kwestie van goede timing.

Behoorlijk inventief en meesterlijk idee. Het mooie is juist dat de meeste mensen niet door de illusie heen zien. Het ziet er heel natuurlijk uit, en het illustreert daarmee hoe mooi cinema mensen dingen kan laten doen geloven.

Ik vind het beide wel erg goede scènes, maar La Haine toch iets meer speciaal.

chevy93

• 12759 berichten
  • 1331 stemmen

Dat heeft niks met cinema te maken. Een (optische) illusie is niet iets alleen van de cinema.

Maikeru

• 1934 berichten
  • 2388 stemmen

Met cinema bedoel ik film. Ik weet eigenlijk niet of dit een geldige term is. Toch snap ik je weerwoord niet helemaal. Film/cinema is illusie.

chevy93

• 12759 berichten
  • 1331 stemmen

Ook dan niet. Illusies kunnen ook in afbeeldingen zitten, zelfs in geluid. Toch vraag ik me af waarom het zo geniaal is dat het niet dezelfde persoon is.

13woutie13

• 4384 berichten
  • 0 stemmen

3-6

Even een nieuwe zoeken... momentje

13woutie13

• 4384 berichten
  • 0 stemmen

vs.

"C'est à moi que tu parles?"

1-0

Laat maar is zien welke jullie beter vinden. Toch behoorlijk gelijkwaardige scenes.

the pope

• 5380 berichten
  • 2398 stemmen

2-0

Maikeru

• 1934 berichten
  • 2388 stemmen

chevy93 schreef:

Ook dan niet. Illusies kunnen ook in afbeeldingen zitten, zelfs in geluid. Toch vraag ik me af waarom het zo geniaal is dat het niet dezelfde persoon is.

Uit je weerwoord te lezen begrijp je me totaal niet.

De dingen die gebeuren in films zijn niet echt. Toch gelooft de kijker de gebeurtenissen. Dus film is een illusie!

Het is geniaal vanwege de geloofwaardigheid. De camera verandert in de spiegel en de kijker heeft daar helemaal geen problemen mee. De kijker tuint er moeiteloos in. Het illustreert waar film toe in staat is.

En over de vraag welke scène beter is. Robert de Niro is een zoutzak in vergelijking met Cassel. Visueel is het een no-brainer.

2-1

Apollinisch

• 21300 berichten
  • 0 stemmen

2-2

Badalamenti

• 23135 berichten
  • 3577 stemmen

3-2

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

3-3

Sorry meneer De Niro, maar La Haine zit veel te meesterlijk in mekaar. Enorm inventief, een fantastische illusie!

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

chevy93 schreef:

Toch vraag ik me af waarom het zo geniaal is dat het niet dezelfde persoon is.

Omdat jij en andere kijkers het niet wisten. Zelf wist ik het natuurlijk ook niet, ik had de film al meerdere keren gezien vooraleer ik erover gelezen had.

Zoals Maikeru al zegt verandert de camera in de spiegel en wij hebben als kijker totaal niets door. Hoe meer ik erover nadenk, hoe genialer ik deze scène vind.

wyatt earp

• 5006 berichten
  • 2655 stemmen

3-4

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

3-5

Onderhond

• 87629 berichten
  • 12905 stemmen

3-6 ander mag

chevy93

• 12759 berichten
  • 1331 stemmen

Maikeru schreef:

De dingen die gebeuren in films zijn niet echt. Toch gelooft de kijker de gebeurtenissen. Dus film is een illusie!

Het is geniaal vanwege de geloofwaardigheid. De camera verandert in de spiegel en de kijker heeft daar helemaal geen problemen mee. De kijker tuint er moeiteloos in. Het illustreert het waar film toe in staat is.

Zeer karige verklaring waarom die scène zo geniaal is hoor. Ik zie niet in waarom het zo speciaal is dat het twee verschillende personen zijn. Zo kun je elke scène wel geniaal noemen. Film ís illusie, dat zeg je zelf. Waarom zou het hier opeens geniaal zijn?

Zo is de scène waarin Bassie zichzelf nadoet, precies dezelfde opbouw, dus ook geniaal? Met als verschil dat het daar nog veel beter gedaan is. Hier zie je een paar seconden de achterkant van zijn hoofd, toe maar. Wat simpele bewegingen, that's it.

Dat deze scène verliest van het epische Taxi Driver is misschien nog wel erger...

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Ik hoop dat het geluid goed is, heb ik helaas niet thuis.

vs

chevy93

• 12759 berichten
  • 1331 stemmen

0-1

Bottleneck

• 8233 berichten
  • 2119 stemmen

Maikeru schreef:

Behoorlijk inventief en meesterlijk idee. Het mooie is juist dat de meeste mensen niet door de illusie heen zien. Het ziet er heel natuurlijk uit, en het illustreert daarmee hoe mooi cinema mensen dingen kan laten doen geloven.

Is me nooit opgevallen eigenlijk (of ben het vergeten).. veegt inderdaad de vloer aan met die plastische taxi rijder

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

0-2

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

1-2

Konden jullie nooit helemaal afgekeken hebben. Ben net 20 sec.klaar met afspelen

Duurt 3.19 min.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.