- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Wat hoort niet in het rijtje van 4 films thuis?
Wat hoort niet in het rijtje van 4 films thuis?
Major Major
-
- 225 berichten
- 257 stemmen
Dick Tracy, Ladyhawke en Apocalypse Now zijn gefilmd door Vittorio Storaro.
Manhunter is gefilmd door Dante Spinotti.
donnie darko
-
- 6140 berichten
- 2823 stemmen
Badalamenti, is dit juist? Ik denk het wel, he.
Major Major
-
- 225 berichten
- 257 stemmen
Een nieuwe dan maar:
Clueless
2001 - A Space Odyssey
Charlie and the Chocolate Factory (2005)
Zoolander
Doe je best!
starbright boy (moderator films)
-
- 22403 berichten
- 5070 stemmen
Wat de oplossing ook is, als 2001 er wel bijhoort vind ik 'm nu al leuk.
Remi
-
- 6720 berichten
- 0 stemmen
Charlie and the Chocolate Factory, dat is een remake van een film en een boekverfilming met veel succes? 
Major Major
-
- 225 berichten
- 257 stemmen
Ongetwijfeld, maar hij is een stuk leuker. Het is iets dat drie van de vier films gemeenschappelijk hebben en dat bovendien met de vierde te maken heeft.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
In 2001 zit een scéne (volgens mij die met de apen en de monoliet) die in de andere films op de een of andere manier na gedaan. 2001 hoort er niet bij omdat die het origineel is.
Art
-
- 13507 berichten
- 3660 stemmen
Dat zou het best wel eens kunnen zijn. Die spoof in Zoolander weet ik sowieso en van Clueless staat mij ook iets bij. Enkel Charlie and the Chocolate Factory kan ik mij niet zo heel snel herinneren. Gaat wel ergens een piepklein lampje branden 
Major Major
-
- 225 berichten
- 257 stemmen
Is the right answer!
Een mobieltje in Clueless, een wonkabar in Charlie en een computer in Zoolander nemen de plaats in van de monoliet. Met in alle drie ook de bekende muziek van Richard Strauss: taaa taaa taaaaaa ------------ tataaaaaaa
Ik zou zeggen: kom maar met een nieuwe.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Grappig genoeg heb ik Clueless en Zoolander nooit gezien, maar ik zag meteen het verband tussen 2001 en CHarlie and the Chocolate Factory. Was een gemakkelijke gok 
Born on the 4th of July
Casablanca
Dr. Strangelove
Stalag 17
Kan trouwens best lastig zijn...
waidman
-
- 2466 berichten
- 273 stemmen
Is het Dr. Strangelove, de nadere drie verhandelen over bestaande oorlogen, Strangelove over de koude oorlog.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Jullie zitten allebei fout. Ik zal maar een hint geven (nog geen al te makkelijke: in de vliegtuigscénes van Dr. Strangelove keert één element steeds terug. Met dat element moet je iets doen.
Het is wat vaag, maar ik kijk even of jullie er zo uitkomen.
waidman
-
- 2466 berichten
- 273 stemmen
Het is al een tijd geleden dat ik Strangelove zag, maar ik probeer deze.
De bevelhebber van het vliegtuig (Slim Pickens) barst van het patriotisme, iets wat bij de hoofdpersonen in de andere films ontbreekt.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Nee, dat is het ook niet. Dat zou ook maar half kloppen, want patriotisme is op het begin bij Cruise in 4th of July te vinden, bij Bogart op het einde van Casablanca en de figuren uit Stalag zijn vrijwel allemaal nationalistisch.
Major Major
-
- 225 berichten
- 257 stemmen
Op een van de bommen onder het vliegtuig staat 'Dear John', wat legerjargon is voor het uitmaken van een relatie door de achterblijvende vriendin.
In 'Born on the Fourth of July' maakt Ron's vriendin een eind aan hun relatie; in Stalag 17 krijgt een van de gevangenen een 'Dear John'-brief en in Casablanca heeft Ilsa haar relatie met Rick in Parijs uitgemaakt.
Dr. Strangelove is the odd one out.
Is the ... answer.
waidman
-
- 2466 berichten
- 273 stemmen
Nee, dat is het ook niet. Dat zou ook maar half kloppen, want patriotisme is op het begin bij Cruise in 4th of July te vinden, bij Bogart op het einde van Casablanca en de figuren uit Stalag zijn vrijwel allemaal nationalistisch.
Maar voor Pickens geld dat voor de hele film, Cruise keert zich af van zijn land, Bogart doet het alleen voor zijn geliefde en Holden is vaderlandslievend wanneer hem dat uitkomt, maar het was zoals dat heet een long shot.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Het is allemaal niet goed. Ik zal de hint makkelijker maken: het heeft met het gehoor te maken.
Major Major
-
- 225 berichten
- 257 stemmen
Dat is het lied dat steeds klinkt tijdens de scenes in de B-52. Officieel heet het Battle Hymn of the Republic of zoiets.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Je bedoelt 'When Johnny comes marching home' (zo heet het volgens IMDB). Niet Glory Glory Halleluja, want die zit niet in Dr. Strangelove en geloof ik ook niet in de andere films. Maar je bent bijna bij het goede antwoord.
Major Major
-
- 225 berichten
- 257 stemmen
Ik heb gevonden dat het liedje ook in Stalag 17 wordt gezongen (of gefloten), maar of het ook in Casablanca of Born on the Fourth of July zit, weet ik niet. Ik gok op de laatste. Dus Casablanca hoort er niet bij.
Er zijn een aantal websites met een zgn. Continuity transcript van Dr. Strangelove, bijv. http://www.visual-memory.co.uk/amk/doc/0055.html (leuk om te lezen), waarin sprake is van 'Battle Hymn of the Republic' als terugkerend muziekthema in de B52. Dat zal dan wel fout zijn.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Volgens mij heeft dat muziekje meerdere varianten + andere titels, dus het zal best ook Battle Hymn of the Republic kunnen heten. In Stlag 17 wordt het in ieder geval gezongen met de tekst 'When Johnny Comes Marching Home'. Weer wat geleerd 
Casablanca is inderdaad het goede antwoord. Zoals ik al zei zit het muziekje in Dr. Strangelove (bij het vliegtuig) en Stalag 17 (de hoofdrolspelers zingen het op een gegeven moment). In Bourn on the 4th of July hoor je het tijdens een optocht op de achtergrond. Heel kort geloof ik, maar het is er. Casablanca heeft wel de Marseillaise. Ook mooi.
Jou beurt, Major Major 
Major Major
-
- 225 berichten
- 257 stemmen
'Battle Hymn of the Republic" is echt een ander lied. Ik denk dat dat gewoon een fout is op die website.
Catch-22
Silkwood
What's Love Got to Do with It
All Stars
Om je op weg te helpen: het onderwerp van een van de films moet je gebruiken om iets gemeenschappelijks bij de andere drie te vinden.
waidman
-
- 2466 berichten
- 273 stemmen
'Battle Hymn of the Republic" is echt een ander lied. Ik denk dat dat gewoon een fout is op die website.
Catch-22
Silkwood
What's Love Got to Do with It
All Stars
Om je op weg te helpen: het onderwerp van een van de films moet je gebruiken om iets gemeenschappelijks bij de andere drie te vinden.
heb je nog een hint?
Chainsaw
-
- 8845 berichten
- 3576 stemmen
In What's Love Got to Do With It zit geen zanger of zangeres, maar wordt een zangeres gespeeld door een actrice. In de andere drie films zit een zanger of zangeres als acteur/ actrice; Garfunkel in Catch-22, Cher in Silkwood en Thomas Acda in All Stars. Zoiets?