• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.047 films
  • 12.206 series
  • 33.975 seizoenen
  • 647.065 acteurs
  • 198.999 gebruikers
  • 9.371.710 stemmen

Wat hoort niet in het rijtje van 4 films thuis?

zoeken in:

Major Major

• 225 berichten
  • 257 stemmen

Dick Tracy, Ladyhawke en Apocalypse Now zijn gefilmd door Vittorio Storaro.

Manhunter is gefilmd door Dante Spinotti.

donnie darko

• 6140 berichten
  • 2823 stemmen

Badalamenti, is dit juist? Ik denk het wel, he.

Badalamenti

• 23135 berichten
  • 3565 stemmen

Volledig juist

Major Major

• 225 berichten
  • 257 stemmen

Een nieuwe dan maar:

Clueless

2001 - A Space Odyssey

Charlie and the Chocolate Factory (2005)

Zoolander

Doe je best!

starbright boy (moderator films)

• 22403 berichten
  • 5070 stemmen

Wat de oplossing ook is, als 2001 er wel bijhoort vind ik 'm nu al leuk.

Remi

• 6720 berichten
  • 0 stemmen

Charlie and the Chocolate Factory, dat is een remake van een film en een boekverfilming met veel succes?

Major Major

• 225 berichten
  • 257 stemmen

Ongetwijfeld, maar hij is een stuk leuker. Het is iets dat drie van de vier films gemeenschappelijk hebben en dat bovendien met de vierde te maken heeft.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

In 2001 zit een scéne (volgens mij die met de apen en de monoliet) die in de andere films op de een of andere manier na gedaan. 2001 hoort er niet bij omdat die het origineel is.

Art

• 13507 berichten
  • 3660 stemmen

Dat zou het best wel eens kunnen zijn. Die spoof in Zoolander weet ik sowieso en van Clueless staat mij ook iets bij. Enkel Charlie and the Chocolate Factory kan ik mij niet zo heel snel herinneren. Gaat wel ergens een piepklein lampje branden

Major Major

• 225 berichten
  • 257 stemmen

Is the right answer!

Een mobieltje in Clueless, een wonkabar in Charlie en een computer in Zoolander nemen de plaats in van de monoliet. Met in alle drie ook de bekende muziek van Richard Strauss: taaa taaa taaaaaa ------------ tataaaaaaa

Ik zou zeggen: kom maar met een nieuwe.

Art

• 13507 berichten
  • 3660 stemmen

Helder! Kom maar op met die nieuwe!

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Grappig genoeg heb ik Clueless en Zoolander nooit gezien, maar ik zag meteen het verband tussen 2001 en CHarlie and the Chocolate Factory. Was een gemakkelijke gok

Born on the 4th of July

Casablanca

Dr. Strangelove

Stalag 17

Kan trouwens best lastig zijn...

Major Major

• 225 berichten
  • 257 stemmen

Heeft het met verraders te maken?

waidman

• 2466 berichten
  • 273 stemmen

Is het Dr. Strangelove, de nadere drie verhandelen over bestaande oorlogen, Strangelove over de koude oorlog.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Jullie zitten allebei fout. Ik zal maar een hint geven (nog geen al te makkelijke: in de vliegtuigscénes van Dr. Strangelove keert één element steeds terug. Met dat element moet je iets doen.

Het is wat vaag, maar ik kijk even of jullie er zo uitkomen.

waidman

• 2466 berichten
  • 273 stemmen

Het is al een tijd geleden dat ik Strangelove zag, maar ik probeer deze.

De bevelhebber van het vliegtuig (Slim Pickens) barst van het patriotisme, iets wat bij de hoofdpersonen in de andere films ontbreekt.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Nee, dat is het ook niet. Dat zou ook maar half kloppen, want patriotisme is op het begin bij Cruise in 4th of July te vinden, bij Bogart op het einde van Casablanca en de figuren uit Stalag zijn vrijwel allemaal nationalistisch.

Major Major

• 225 berichten
  • 257 stemmen

Op een van de bommen onder het vliegtuig staat 'Dear John', wat legerjargon is voor het uitmaken van een relatie door de achterblijvende vriendin.

In 'Born on the Fourth of July' maakt Ron's vriendin een eind aan hun relatie; in Stalag 17 krijgt een van de gevangenen een 'Dear John'-brief en in Casablanca heeft Ilsa haar relatie met Rick in Parijs uitgemaakt.

Dr. Strangelove is the odd one out.

Is the ... answer.

waidman

• 2466 berichten
  • 273 stemmen

The One Ring schreef:
Nee, dat is het ook niet. Dat zou ook maar half kloppen, want patriotisme is op het begin bij Cruise in 4th of July te vinden, bij Bogart op het einde van Casablanca en de figuren uit Stalag zijn vrijwel allemaal nationalistisch.

Maar voor Pickens geld dat voor de hele film, Cruise keert zich af van zijn land, Bogart doet het alleen voor zijn geliefde en Holden is vaderlandslievend wanneer hem dat uitkomt, maar het was zoals dat heet een long shot.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Het is allemaal niet goed. Ik zal de hint makkelijker maken: het heeft met het gehoor te maken.

Major Major

• 225 berichten
  • 257 stemmen

Glory Glory Haleluyah?

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Huh?

Major Major

• 225 berichten
  • 257 stemmen

Dat is het lied dat steeds klinkt tijdens de scenes in de B-52. Officieel heet het Battle Hymn of the Republic of zoiets.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Je bedoelt 'When Johnny comes marching home' (zo heet het volgens IMDB). Niet Glory Glory Halleluja, want die zit niet in Dr. Strangelove en geloof ik ook niet in de andere films. Maar je bent bijna bij het goede antwoord.

Major Major

• 225 berichten
  • 257 stemmen

Ik heb gevonden dat het liedje ook in Stalag 17 wordt gezongen (of gefloten), maar of het ook in Casablanca of Born on the Fourth of July zit, weet ik niet. Ik gok op de laatste. Dus Casablanca hoort er niet bij.

Er zijn een aantal websites met een zgn. Continuity transcript van Dr. Strangelove, bijv. http://www.visual-memory.co.uk/amk/doc/0055.html (leuk om te lezen), waarin sprake is van 'Battle Hymn of the Republic' als terugkerend muziekthema in de B52. Dat zal dan wel fout zijn.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Volgens mij heeft dat muziekje meerdere varianten + andere titels, dus het zal best ook Battle Hymn of the Republic kunnen heten. In Stlag 17 wordt het in ieder geval gezongen met de tekst 'When Johnny Comes Marching Home'. Weer wat geleerd

Casablanca is inderdaad het goede antwoord. Zoals ik al zei zit het muziekje in Dr. Strangelove (bij het vliegtuig) en Stalag 17 (de hoofdrolspelers zingen het op een gegeven moment). In Bourn on the 4th of July hoor je het tijdens een optocht op de achtergrond. Heel kort geloof ik, maar het is er. Casablanca heeft wel de Marseillaise. Ook mooi.

Jou beurt, Major Major

Major Major

• 225 berichten
  • 257 stemmen

'Battle Hymn of the Republic" is echt een ander lied. Ik denk dat dat gewoon een fout is op die website.

Catch-22

Silkwood

What's Love Got to Do with It

All Stars

Om je op weg te helpen: het onderwerp van een van de films moet je gebruiken om iets gemeenschappelijks bij de andere drie te vinden.

waidman

• 2466 berichten
  • 273 stemmen

Major Major schreef:

'Battle Hymn of the Republic" is echt een ander lied. Ik denk dat dat gewoon een fout is op die website.

Catch-22

Silkwood

What's Love Got to Do with It

All Stars

Om je op weg te helpen: het onderwerp van een van de films moet je gebruiken om iets gemeenschappelijks bij de andere drie te vinden.

heb je nog een hint?

Major Major

• 225 berichten
  • 257 stemmen

Zoek acteurs/actrices

Chainsaw

• 8845 berichten
  • 3576 stemmen

In What's Love Got to Do With It zit geen zanger of zangeres, maar wordt een zangeres gespeeld door een actrice. In de andere drie films zit een zanger of zangeres als acteur/ actrice; Garfunkel in Catch-22, Cher in Silkwood en Thomas Acda in All Stars. Zoiets?

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.