- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Dit of dat spel
Dit of dat spel
italian
-
- 1391 berichten
- 262 stemmen
In Hong-Kong niet dan 
Of hij nu in Hong-Kong of Hollywood speelt, zijn humor blijft van laag niveau. Zijn films ga ik zeker niet kijken om de humor maar meer om de supercoole gevechten. 
Rianneke_Dan
-
- 14194 berichten
- 2563 stemmen
In Hong-Kong niet dan 
Ook wel natuurlijk, maar Shanghai Noon komt als eerste bij mij op, en daar vind ik hem droog, en een van de leukste die ik van hem heb gezien, vandaar dus mijn keus.
basketballerke
-
- 4727 berichten
- 0 stemmen
Million Dollar Baby vind ik meer diepgang hebben en is emotioneler:
The Shining of The Thing
waidman
-
- 2466 berichten
- 273 stemmen
Moeilijke keus, maar dan toch the Thing, maar alleen vanwege de muziek.
Dan maar door met muziek, The Rose of Walk the line
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Rose, hou wel van de rauwere muziek.
1900 of La Meglio Gioventu?
D-ark
-
- 1755 berichten
- 420 stemmen
1900
Veel beter, bij de andere viel ik in slaap
De nederlandse film of de Duitse
waidman
-
- 2466 berichten
- 273 stemmen
Absoluut de Nederlandse. Ik vind de duitse film vaak somber en afstandelijk, komt ook vaak in Nederlandse films voor maar is dan toch herkenbaarder.
verder met Nederlandse film,
De Aanslag of Soldaat van Oranje.
D-ark
-
- 1755 berichten
- 420 stemmen
Soldaat van Oranje
Verhoeven op zijn best.
Vincent of Frankieweene
kiriyama
-
- 9849 berichten
- 0 stemmen
Vincent (pulp fiction toch?) geweldig gespeeld door Travolta. Een echte gangster.
ghost in the shell 1 of 2 ?
Goodfella_90
-
- 10408 berichten
- 2596 stemmen
Volgens mij doelde hij op kortfilms van Tim Burton, maar ik kan het mis hebben. Overigigens kan ik me niet herinneren dat Jackson Frankieweenie heet in PF. 
kiriyama
-
- 9849 berichten
- 0 stemmen
Dan alsnog vincent, erg leuk filmpje.
Gits 1 of 2
D-ark
-
- 1755 berichten
- 420 stemmen
Volgens mij doelde hij op kortfilms van Tim Burton, maar ik kan het mis hebben. Overigigens kan ik me niet herinneren dat Jackson Frankieweenie heet in PF. 
Je hebt gelijk dat bedoelde ik 
basketballerke
-
- 4727 berichten
- 0 stemmen
Moeilijke, als ik kijk naar mijn top 10 fantasy maar ik ga toch voor SF. Boeit me vaak meer.
Spaghettiwesterns of Amerikaanse westerns..
italian
-
- 1391 berichten
- 262 stemmen
Spaghettiwesterns natuurlijk !
Hebben doorgaans meer sfeer, mooiere locaties en fantastische muziek !
The Naked Gun of Hot Shots
kiriyama
-
- 9849 berichten
- 0 stemmen
the naked gun, nielsen in topvorm en grappiger.
Als acteur Tadanobu Asano of Toshiro Mifune
Onderhond
-
- 87597 berichten
- 12851 stemmen
Asano. Heb ik al in een 30tal goeie films gezien, terwijl ik de eerste goeie film met Mifune nog moet zien.
Ook een redelijke hekel aan het "wrijf aan je kin als je nadenkt" acteerwerk van Mifune.
DOAP. Fictieve documentaire over een fictieve moord op een bekend persoon (Bush). Begin van een reeks nieuwe films of een uniek project dat geen navolging gaat krijgen.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Gaat zeker navolging krijgen digitale beeldbewerking wordt immers steeds eenvoudiger en voor een grotere groep mensen bereikbaar. Ik zie van de zomer al een film voor mij over hoe de Jarmai in 2016 het songfestival wint. 
Bij KO's
Plaatsing in de eerste 2 rondes (voor een vlot verloop en ter voorkoming van vroegtijdige uitschakeling van favorieten) of vrij loten (met het risico dat grote kanshebbers in de eerste ronde al tegen elkaar moeten)
kiriyama
-
- 9849 berichten
- 0 stemmen
Plaatsing, anders kan een KO erg saai worden.
Tsukamoto of Lynch (regisseurs)
Onderhond
-
- 87597 berichten
- 12851 stemmen
Tsukamoto. Lynch mist de visuele kracht van een Tsukomoto en steunt teveel op vage verhaaltjes om z'n films kracht bij de zetten. Tsukamoto levert bijna elkaar keer weer een sferische powertrip af.
HK Martial Arts:
'00 met extreem gestileerde visueel opvallende eposfilms, de jaren '90 met Jet Li en campy humor, of eind jaren 70/begin jaren 80 met de Shaw Brothers.
mikey
-
- 28990 berichten
- 5141 stemmen
The 70's man. bruce lee
.. Tegenwoordig wordt ik altijd zo melig van die gasten met superheldenkrachten( vangt iemand weer een pijl met zijn tanden).. ps laat iemand maar ander maar een fonnis fellen
kiriyama
-
- 9849 berichten
- 0 stemmen
Ook 70e jaren, Bruce Lee is echt de koning. Van al dat opvallende special effects gebeuren wordt ik niet goed. Laat ze gewoon zelf vechten en stunten.
zatoichi of kill bill
Onderhond
-
- 87597 berichten
- 12851 stemmen
Bruce Lee zat niet echt bij de Shaw Bros geloof ik, maar soit. Persoonlijk vind ik de Lee films niet om aan te zien.
Bert1
-
- 2196 berichten
- 0 stemmen
Kill Bill
Het entertainmentsgehalte in Kill Bill is veel hoger.
Charles Bronson of Clint Eastwood?
kiriyama
-
- 9849 berichten
- 0 stemmen
clint eastwood, gewoon de ultieme cowboy. Z'n blikken en z'n houding is net wat beter dan die van Bronson.
Isao Takahata of Hayao Miyazaki
Onderhond
-
- 87597 berichten
- 12851 stemmen
Takahata. Miyazaki heeft veel bijna meesterwerken, Takahata is diegene die de volbloed meesterwerken maakt.
Stop-motion animatie of reguliere poppen animatie ?
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31149 berichten
- 5449 stemmen
stop-motion animatie, vind ik visueel veel mooier. Ondanks verschillende pogingen vind ik visueel gezien poppenanimatie een pak minder en doet het me meer denken aan poppentheater of een jeugdreeks uit de tijd van nonkel Bob, dan aan hoogstaande animatie.
2 meisjes in een onbekende wereld:
Wizard of Oz vs Alice in Wonderland
Onderhond
-
- 87597 berichten
- 12851 stemmen
Tijd om Strings eens een kans te geven. Reguliere poppenanimatie van het hoogste niveau.
The Wizard of Oz trouwens, maar dat heeft alles te maken met de tekenfilm die vroeger op TV kwam. Was ik helemaal verslaafd aan. Iemand anders mag wat zeggen over de films.