- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Dit of dat spel
Dit of dat spel
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1979 stemmen
Schindler's List
Misschien moet ik hem toch maar eens herzien, maar door het onderwerp was het voor mij een zeer aangrijpende film. Ik denk wat menselijker, misschien gedramatiseerder dan The Pianist en daardoor emotioneler.
C'era una Volta il West vs. Sichinin no Samurai
Remi
-
- 6720 berichten
- 0 stemmen
C'era una Volta il West
Ik hou zelf niet zo van buitenlandse films... Maar C'era una Volta il West heeft ook een tijd in mijn top 10 gestaan en Shichinin no Samurai niet 
A Clockwork Orange vs. The Shining
Werwolf
-
- 4604 berichten
- 1197 stemmen
The Shining
A Clockwork Orange heeft me nooit echt geboeid. En dat terwijl ik The Shining meteen geweldig vond! De waanzin die bij Jack Nicholson steeds erger wordt, en dat jochie dat rondfietst in het hotel terwijl je de spanning voelt naderen... En daar bovenop, het heerlijke/ afgrijselijke moment; heeeeeeere's Johnny!!!!
Matt Dillon vs Matt Damon
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1979 stemmen
C'era una Volta il West
Ik hou zelf niet zo van buitenlandse films...
Buitenlandse films? Je hele top tien bestaat uit buitenlandse films hoor.

Dat komt waarschijnlijk omdat je Shichinin no Samurai niet hebt gezien.
Silvio Dante
-
- 2943 berichten
- 2153 stemmen
Matt Dilon
In Crash van 2004 was hij toch wel geniaal.
Zijn rol in There's Something about Marry vond ik ook wel leuk neergezet.
Matt Damon heb ik enkel gezien in Ocean's Eleven en The Bourne Identity, vond 'em in geen van beide films echt overtuigend.
Dark City of Cube?
donnie darko
-
- 6140 berichten
- 2823 stemmen
Heeft iemand hier een antwoord op?
Onderhond
-
- 87599 berichten
- 12854 stemmen
Cube dan.
Bij Dark City hebben ze erg hard hun best gedaan om het sfeervol te doen lijken, maar zijn ze er absoluut niet in geslaagd. Cube is een fijn filmpje.
Nieuwe Tsukamoto of nieuwe Ki-duk ?
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Nieuwe Tsukamoto kijk ik meer naar uit, lijkt me verrassender dan de nieuwe Ki-Duk. Maar wil ze natuurlijk allebei zien. 
Muziekfilm (Film over muzikanten) of Musical?
Jorick
-
- 8776 berichten
- 2337 stemmen
Muziekfilm
Over het algemeen vind ik muziekfilms vermakelijker en interessanter. De meeste musicals vallen niet in mijn straatje, uitzonderingen daar buiten gelaten.
Fargo of A Simple Plan
D-ark
-
- 1755 berichten
- 420 stemmen
Fargo of A Simple Plan
Twee films die tot mijn favoriete misdaad films mag reken goede stijl goede sfeer en goede acteurs.
The royal tenenbaums of Rushmore(Wes anderson
)
Herisson
-
- 3413 berichten
- 607 stemmen
Fargo of A Simple Plan
Twee films die tot mijn favoriete misdaad films mag reken goede stijl goede sfeer en goede acteurs.
The royal tenenbaums of Rushmore(Wes anderson
)
Welke is het nou? Fargo of a simple plan?
D-ark
-
- 1755 berichten
- 420 stemmen
Foutje:
Toch frago die sfeer en het verhaal.
The royal tenenbaums of Rushmore(Wes anderson )
D-ark
-
- 1755 berichten
- 420 stemmen
Frago?
sorry flauw grapje...

us_raider
-
- 2034 berichten
- 0 stemmen
Rushmore
Hong Gao Liang of The House of the Spirits
donnie darko
-
- 6140 berichten
- 2823 stemmen
De logische vergelijking tussen deze twee films zie ik toch niet echt.
Jorick
-
- 8776 berichten
- 2337 stemmen
De logische vergelijking tussen deze twee films zie ik toch niet echt.
Er hoeft ook geen logische vergelijking in te zitten. 
pink_roosje
-
- 1792 berichten
- 807 stemmen
Dacht ik toch altijd dat daar het hele spelletje om ging, twee dingen met elkaar vergelijken die iets met elkaar te maken hebben 
Remi
-
- 6720 berichten
- 0 stemmen
Het gaat erom welke jij beter en leuker vind en waarom 
pink_roosje
-
- 1792 berichten
- 807 stemmen
Dat snapte ik ook nog wel.
Ik snap trouwens ook waarom ik(en meerdere) denken dat de dingen iets met elkaar te maken moeten hebben.
In de eerste post waar de regels in worden uitgelegd is de eerste vergelijking tussen Vito Carleone en Michael Carleone en die twee hebben duidelijk iets met elkaar te maken.
Maar om niet af te dwalen ik geloof dat iemand een post had gedaan waar iemand er een van mag kiezen en ik heb ze niet allebei gezien dus iemand anders mag de keuze maken
Silvio Dante
-
- 2943 berichten
- 2153 stemmen
Hong Gao Liang
Nieuwe:
De karakters uit Donnie Darko (Jim Cuningham, Kitty, Donnie,...) VERSUS De Karakters uit American Beauty (Lester Burnham, Colonel Frank Fitts, Angela...)
us_raider
-
- 2034 berichten
- 0 stemmen
Dat snapte ik ook nog wel.
Ik snap trouwens ook waarom ik(en meerdere) denken dat de dingen iets met elkaar te maken moeten hebben.
In de eerste post waar de regels in worden uitgelegd is de eerste vergelijking tussen Vito Carleone en Michael Carleone en die twee hebben duidelijk iets met elkaar te maken.
Maar om niet af te dwalen ik geloof dat iemand een post had gedaan waar iemand er een van mag kiezen en ik heb ze niet allebei gezien dus iemand anders mag de keuze maken
Heb de eerste pagina niet lezen, zal er voortaan op letten. Maar om toch even het verband aan te tonen, ik heb ze beiden voor een cursus van school gezien... 
Donnie Darko
Einde van Saw of Seven? Die vergelijking gaat vaak op, voor mij is het iig die van Saw.
donnie darko
-
- 6140 berichten
- 2823 stemmen
Einde van Se7en.
Veel beter en beter geacteerd, ook veel specialer, het einde van Saw is wel enger maar vond ik veel minder goed gevonden. Ik vind saw in totaal al een beetje te mainstream, terwijl se7en één van de beste thrillers is die ik ooit heb gezien.
In the Mood For Love of 2046?
Voor mij is het alleszins die laatste.
Herisson
-
- 3413 berichten
- 607 stemmen
terwijl se7en één van de beste thrillers is die ik ooit heb gezien.
Dat vindt ik nou juist van Saw 
eRCee
-
- 13443 berichten
- 1979 stemmen
In the Mood For Love of 2046?
Deze heb ik twee pagina's terug nog gevraagd. Toen kwam er 2046 uit bij iemand die hem niet had gezien, ik kies nu zelf lekker voor In the Mood for Love.
Veel gevoeliger, veel emotioneler en warmer. Het verhaal van 2046 is slaapverwekkend en met alle tussentitels een rommeltje. Daarnaast weten de vlakke personages niet te raken.
Det Sjunde Inseglet of Smultronstallet?
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
sjunde Inseglet Krachtiger, mooiere fotografie.
Pink Floyd: The Wall of Tommy
Remi
-
- 6720 berichten
- 0 stemmen
Pink Floyd: The Wall
Ik ben een enorme fan van Pink Floyd, en Pink Floyd: The Wall is ook een van mijn favoriete muziekfilms en Tommy niet 
-
Je staat in de FRS en je ziet Taxi Driver & Life of Brian staan. Je hebt ze beiden niet gezien. Welke trekt jou het meeste aan?
Taxi Driver vs. Life of Brian
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Tja, ik ken beide wel, dus voor mij is de keus makkelijk....
pink_roosje
-
- 1792 berichten
- 807 stemmen
Ik heb ze beide niet gezien en ik moet zeggen nadat ik het hoesje heb gezien en de achterkant heb gelezen (info opgezocht op mm) Spreken ze me nogsteeds beide aan.
Omdat ik maar geld heb voor eentje zou ik toch voor
Taxi Driver gaan. Over deze film wordt vaak gepraat en daarom zou ik wel willen weten hoe goed hij nou eigenlijk is volgens mijn referentie kader.
Vervolg films:
Een nieuw verhaal van een persoon uit de vorige film
Of een nieuw verhaal met dezelfde ingredienten