• 15.837 nieuwsartikelen
  • 178.467 films
  • 12.239 series
  • 34.025 seizoenen
  • 647.758 acteurs
  • 199.134 gebruikers
  • 9.379.368 stemmen

Dit of dat spel

zoeken in:

Jorick

• 8776 berichten
  • 2337 stemmen

Iemand een mening?

KristofBeckers

• 1733 berichten
  • 4770 stemmen

Lost highway is rauwer

donnie darko

• 6140 berichten
  • 2823 stemmen

KristofBeckers schreef:

Lost highway is rauwer

geef een normale mening waar ook een nieuwe dit of dat op volgt. Het lijkt mij toch niet dat mijn opgave zo moeilijk is. Er zijn genoeg mensen die beide films hebben gezien.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Makkelijke inderdaad.

Mulholland Dr.

Heerlijke sfeer, elk shot is er 1 om in te lijsten, magistraal acteerwerk, cinematografisch meesterwerk. Al ruim veertig keer en een geweldige film en zal mijn eeuwige nummer 1 film blijven.

8 Mile vs Hustle and Flow

donnie darko

• 6140 berichten
  • 2823 stemmen

Ik heb enkel 8 mile gezien, die ik zeker niet geweldig vond, maar er zijn toch denk ik wel mensen die beide hebben gezien, dus dit is een oproep aan diegene die beide films hebben gezien, om hier even een mening op te geven, zodat dit leuke spel kan doorgaan.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3282 stemmen

8 Mile, omdat de battles gewoon tof zijn en het lijkt alsof ze ook gewoon zo verzonnen zijn en niet vantevoren opgeschreven. Toch best knap.

David Lynch: liever zijn mindfucks (Mulholland Dr., Lost Highway) of liever zijn 'normale' films (The Straight Story, The Elephant Man).

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Mindfucks.

Dat zijn de Lynches die mij het best bevallen en bovendien is Mulholland Dr. my all time favorite movie.

Battle of the Ghibli studio

de kinderlijke Miyazaki vs de volwassen Takahata

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Miyazaki, die volwassen tekenfilms geloof ik niet.

Ter ere van het geweldige Zappa plays Zappa concert...

200 Motels of Baby Snakes

Jorick

• 8776 berichten
  • 2337 stemmen

Iemand een mening?

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

De enige die naast mij op beide films gestemd heeft is Kabukiman. Ik heb hem dus maar gepm-ed.

200 Motels of Baby Snakes

donnie darko

• 6140 berichten
  • 2823 stemmen

Ja, als er maar een iemand is die hier een antwoord kan op geven, vind ik het een vrij belachelijke opgave. Ik stel voor dat we een nieuwe doen.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Mee eens, zo wordt het wel erg exclusief.

Baby Snakes

Klinkt beter.

Ritchie's Revolver vs Tarantino's Jackie Brown (dit moet wel te winnen zijn toch door Guy)

Goodfella_90

• 10408 berichten
  • 2596 stemmen

Jackie Brown is anders een heel goede film hoor!

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Jackie Brown is wel een leuke film maar Revolver is veel beter (beter dan al het werk van Tarantino). Ritchie moet het bijna altijd afleggen tegen Tarantino (of Onderhond moet reageren)

donnie darko

• 6140 berichten
  • 2823 stemmen

Naomi Watts schreef:

Jackie Brown is wel een leuke film maar Revolver is veel beter (beter dan al het werk van Tarantino). Ritchie moet het bijna altijd afleggen tegen Tarantino (of Onderhond moet reageren)

Zou je het dan niet beter met Lock, Stock... proberen want ik denk dat er veel meer tegenstanders van revolver zijn als van lock, stock. En van Jackie Brown zijn er denk ik ook niet zo veel. Met lock, stock zal Guy wel winnen, maar gezien het gemiddelde van Revolver is de kans groot dat Guy alsnog verliest tegen Jackie Brown.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Maar ik wil het niet proberen met Lock, Stock of Snatch. Als Onderhond eens in dit topicje kijkt is er weinig aan de hand denk ik.

Onderhond

• 87599 berichten
  • 12855 stemmen

Revolver

Ondergewaardeerde film. Ritchie komt met wat nieuws af, lekker hip, sfeervol en amusant. Tarantino daarentegen herhaalde z'n eigen knoeierij uit Pulp Fiction zonder de schwung.

Gladiator of LOTR ?

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Eindelijk!

Gladiator dan. Mijn mening over LOTR lijkt me wel bekend.

964 Pinocchio vs Rubber's Lover

Kabukiman

• 414 berichten
  • 75 stemmen

200 motels OF baby snakes??????

Wat is me dat nou voor een rare vraag??

Je eerste of tweede kind????

Je kat of je hond??

Je collega of je chef. Oh, nee - dat is makkelijk, die telt niet.

Ik bedoel.... beide zijn me erg lief, en beide zijn zo verschillend van elkaar (zowel kwa film, opzet, bedoeling en muziek) als twee totaal verschillende artiesten slechts met veel moeite zulen kunnen bereiken.

Maar, als het dan toch moet......

Baby Snakes, wellicht, met als enige argument dat er meer muziek in zit en ik daarvoor primair in Zappa ben geinteresseerd. Of (beter argument): hij is twee keer zo lang als 200 motels, dus we krijgen meer FZ voor hetzelfde geld. Bovendien weten we dat die film in ieder geval helemaal zo is geworden als de bedoeling was, terwijl van 200 motels een groot deel van het script niet is verfilmd, omdat tijd en geld op waren - die had dus wellicht NOG beter kunnen zijn.

Maar eigenlijk moet iedereen ze gewoon allebei hebben.

Wat is je eigen antwoord op de vraag eigenlijk, Reinbo?? (Dat houdt me nu wel bezig natuurlijk).

Over Gladiator OF lotr kan ik kort zijn: ELKE film is beter dan gladiator.

Kabukiman

• 414 berichten
  • 75 stemmen

donnie darko schreef:

Ja, als er maar een iemand is die hier een antwoord kan op geven, vind ik het een vrij belachelijke opgave. Ik stel voor dat we een nieuwe doen.

Maar al die anderen kunnen uitzien naar een inhaalslag van deze twee onvergetelijke films!! Die benijd ik wel een beetje - ik zou ze best nog een keer voor het eerst willen zien

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Kabukiman schreef:

Maar eigenlijk moet iedereen ze gewoon allebei hebben.

Wat is je eigen antwoord op de vraag eigenlijk, Reinbo?? (Dat houdt me nu wel bezig natuurlijk).

Ik ga voor Baby Snakes omdat het meer en betere muziek bevat. Daarentegen is 200 Motels eigenlijk de betere film, omdat BS toch meer een concert registratie is.

Kabukiman

• 414 berichten
  • 75 stemmen

Hmmm - niet helemaal mee eens - de film is veel meer dan alleen een concertregistratie - dat is maar de helft van de film, de rest is verslag, klei-animaties, achtergronden en veel over "people who do stuff that is not normal", en gezien het concert dat is geregistreerd is ook dat toch meer dan alleen Een Condert.

Of de muziek in BS of 200M beter is, dat is een lastige - ongeveer zo ingewikkeld als vragen of je "Revised music for electric violin & low budget orchestra" een beter nummer vind dat "Flakes" of dat je "Lumpy Gravy" een betere plaat vindt dan "Them or Us" - zo ontzettend onvergelijkbaar. Een nummer als Magic Fingers in 200 Motels is een van mijn favorieten, evenals de prachtige sectie met A nun suit painted on some old boxes - maar dan is er natuurlijk Punky's Whips en Black Napkins in Baby Snakes. De band als geheel is in BS wel een stuk beter, maar verdorie, ik zou de periode 1970-1971 ook niet willen missen.

Wat vind je van Uncle Meat, eigenlijk?

(En komt die wel voor op MM, zo eens even checken.)

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Ik ken de Uncle Meat film (nog) niet, Maar een mindere Zappa is al snel heel veel beter dan the best of the rest. Ga vandaag naar het concert in Dusseldorf en volgende week naar Brussel. Dat zegt genoeg denk ik. Zappa RuleZ!

Chainsaw

• 8845 berichten
  • 3576 stemmen

Naomi Watts schreef:

964 Pinocchio vs Rubber's Lover

Rubber's Lover.

Heb beide films op dezelfde score staan, maar Rubber's Lover vond ik toch duidelijk wat leuker. Lover had meer amusante momenten en het verhaal kon me ook iets beter boeien dan dat van Pinocchio. Echt bijzonder veel verschil is er niet, maar kijkend naar het totaalplaatje vond ik Rubber's Lover toch iets leuker.

Bryan Singer of Sam Raimi?

donnie darko

• 6140 berichten
  • 2823 stemmen

Bryan Singer.

Toch wel de betere regisseur met één meesterwerk nl. The Usual Suspects. Voor de rest vind ik ook de x-men films beter als die van spiderman.

Moulin Rouge! vs. Chicago.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Moulin Rouge! Is brilliant, Chicago gemiddeld.

Regisserende muzikanten:

Frank Zappa of David Byrne

Kabukiman

• 414 berichten
  • 75 stemmen

Zappa.

(Ik vind True Stories echt niet om door te bijten, hoe grandioos ik Byrne als musicus ook vind!)

IcU

• 6783 berichten
  • 3051 stemmen

Nu moet je wel een nieuwe plaatsen.

Remi

• 6720 berichten
  • 0 stemmen

Ik zet er wel een neer, als jullie het ook goed vinden

Sleepy Hollow vs. From Hell

Goodfella_90

• 10408 berichten
  • 2596 stemmen

Sleepy Hollow

Alhoewel de sfeer in From Hell een van de sterkste punten is, overtreft die van Sleepy Hollow hem compleet.

The Pianist vs Schindler's List

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.