- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm draft en KO
Horrorfilm draft en KO
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8941 stemmen
Sisters (1973) vs Profondo Rosso (1975) aka Deep Red
4-1
Noodless
-
- 10047 berichten
- 6182 stemmen
19 van de 64 battles kan ik voorlopig geen stem geven. Best nog veel. En een paar belangrijke zelfs
Deze moet ik al passen.
Noodless
-
- 10047 berichten
- 6182 stemmen
2 Daddy's Little Girl (2012) vs Insidious (2010)
3* tegen 1*
Dus 1-0
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Ik ga met Noodless mee Insidious is gewoon vreselijk lame.
2-0
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8941 stemmen
Daddy's Little Girl (2012) vs Insidious (2010)
2-2
Shadowed
-
- 11421 berichten
- 6719 stemmen
Daddy's Little Girl (2012) vs Insidious (2010)
(3,0*) - (4,0*)
2-3
Hollywood007
-
- 3342 berichten
- 3849 stemmen
Daddy's little girl niet gezien. Ga ik ook niet doen. Ik zag Les 7 Jours du Talion (2010) (die trouwens een aanrader is) wat ongeveer in dezelfde lijn ligt volgens mij. Maar ik kan niet goed tegen films die deze materie behandelen. Dus deze sla ik liever over.
Glacius
-
- 4297 berichten
- 3033 stemmen
Daddy's little girl niet gezien. Ga ik ook niet doen. Ik zag Les 7 Jours du Talion (2010) (die trouwens een aanrader is) wat ongeveer in dezelfde lijn ligt volgens mij. Maar ik kan niet goed tegen films die deze materie behandelen. Dus deze sla ik liever over.
Daddy's Little Girl is schijt van de bovenste plank, dus je mist niks. Les 7 Jours is veel beter.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Daddy's Little Girl is schijt van de bovenste plank, dus je mist niks. Les 7 Jours is veel beter.
Idem dito voor Insidious, harde knallen, plotse verschijningen , de armoedigste manier om de kijker te doen 'schrikken'. En dan heb ik het nog niet over de lachwekkende uiterlijk van de demon aka Darth Maul's evil twin.
Hollywood007
-
- 3342 berichten
- 3849 stemmen
En dan heb ik het nog niet over de lachwekkende uiterlijk van de demon aka Darth Maul's evil twin.
Ik ben dan toch niet de enigste die deze opmerking maakte 
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8941 stemmen
Toch altijd beter een demon aka Darth Maul dan je door een meer dan have film met soap -aspiraties te moeten werken. Daar weegt dat kleine beetje gore aan het eind ook niet tegenop.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Toch altijd beter een demon aka Darth Maul dan je door een meer dan have film met soap -aspiraties te moeten werken. Daar weegt dat kleine beetje gore aan het eind ook niet tegenop.
Gisteren heb ik zelfs een horrorfilm gezien die een soap was voor de gehele speelduur van maar liefst 2 uur. Maar dat wordt dan natuurlijk omschreven als kunst 
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8941 stemmen
Gisteren heb ik zelfs een horrorfilm gezien die een soap was voor de gehele speelduur van maar liefst 2 uur.
Als je verwijs naar de film The Love Witch dan spreek je eigen dus tegen?
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Snap niet waar ik mezelf tegen spreek. Heb ik dan gezegd dat ik Daddy's Little Girl goed vind omwille van het soap gedeelte?
Ik heb niet beweerd dat Daddy's Little Girl een halve soap is, dat was jouw bewering/beleving. En als het dat wel was vond ik het revenge gedeelte wel een goede compensatie.
Maar een horrorfilm die voor de ganse speelduur voor mij overkomt als een soap zonder enige pay off of doel, daar kan ik dus niks mee.
Ik vond het gewoon gek dat je soap gebruikt als kritiek op Daddy's Little Girl' maar bij The Love Witch helemaal niet.
Ok het zal wel een kwestie van smaak zijn, maar ik vind het soms erg lastig om je redeneringen te volgen. Bij de ene film gebruik je een element als vorm van kritiek en bij een ander lijkt het dan weer pluspunt of lijk je u er niet aan te storen. Soms vind je een horror met weinig tot geen gore erg sterk, een andere gelijkaardige film krijgt dan de kritiek wegens te tam. Dat is voor mij althans heel moeilijk om eigenlijk te snappen wat je nu wel of niet zoekt of voor jou werkt in een horror omdat ik heel moeilijk een lijn in kan ontdekken. Soms denk ik wel eens ach joolstein zeg nu toch gewoon ik vond het goed of niet goed want al die argumenten brengen mij toch gewoon in de war 
Uiteraard moet je het blijven beschrijven zoals je het zelf ervaart. Ik zal zelf ook niet teveel er meer achter gaan zoeken of vergelijkingen gaan zitten maken want dan raak ik er nog helemaal tureluurs van. Het gewone leven is soms ook al complex genoeg om hierover te blijven filosoferen 
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13057 stemmen
Battle 2 kwam niet tot 5 stemmen voor de winnaar, maar 24 uur zijn voorbij.
3. Macabre (2009) vs Sleepy Hollow (1999)
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8941 stemmen
Je zei in je stukje bij LW; Visueel aardig en vergelijk het met (slappe)stijlvolle gothic horror (wat niet echt klopt maar dat terzijde) Ik heb echter nog nooit een soap of Hallmark-film gezien die één van die aspecten bezat 
Daarnaast interpreteer ik LW als; de moderne vrouw die door haar feministische obsessie juist meer veranderd in een heks of monster, die zowel mannen afstoot als aantrekt. En dat verpakt in een toepasselijke aantrekkelijke op Technicolor lijkende stijl. Nergens is er van die zware op de hand zijnde dramatiek, of een oei-foute poging om de gevoelige snaar te bespelen? Die was er wel in een vol uur van Papa's kleine meisje ) alleen de titel al.
Er zijn onnoemelijk veel films gemaakt en de roep naar nieuwe films blijf ook bestaan. Het is onmogelijk om altijd maar origineel te blijven zijn. Maar waarom zal een film die dezelfde elementen anders interpreteert op eens minder goed kunnen zijn? Ik probeer juist een film altijd een kans te geven en zo eerlijk mogelijk te beoordelen. Dit lukt niet altijd! Mijn smaak neemt het wel eens over vooral; bij onnodig in je gezicht slaan met naakt, belabberd camerawerk of te degelijk, goedkoop broddelwerk dat schaamteloos pikt (dat is iets anders dan dezelfde elementen anders interpreteren) of dingen die ik niet ziet als grappig.
Omdat Gore voor mij niet een vereiste is, een goede horror is een goede horror! Het kan er wel extra punten door krijgen. Maar een film zonder bloed of gore waardoor jeugdige publiek het ook kan kijken, kan soms ook best goed zijn. Helaas willen vele wel juist wel te veilig blijven. Bij oude films ontbreek de gore ook, zijn die dan minder goed? Daarnaast vind ik de Val Lewton benadering te gek dus soms is de suggestie ook beter dan het te tonen. Dit geldt ook voor de zogenaamde erotiek-films, ik snap domweg niet wat er erotisch is aan dat tegen elkaar schuren. Naakt is niets mis mee maar suggestieve scènes vind ik dan beter!
Kan zijn dat die er ook niet echt is, er zijn alleen wat vaste elementen die een film dus tot matig werk maken. Voor al het andere laat ik me graag verrassen.
Basto
-
- 11967 berichten
- 7415 stemmen
Battle 2 kwam niet tot 5 stemmen voor de winnaar, maar 24 uur zijn voorbij.
Lastig, Sleepy Hollow is prachtig met een geweldige Walken. Maar het type gothic horror is niet mijn favoriet. Voor de kleine echte horror dan maar.
1-0
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
1-1
Noodless
-
- 10047 berichten
- 6182 stemmen
Macabre is wel leuk..maar Sleepy Hollow heeft voor mij een hoger niveau.
4-2
Glacius
-
- 4297 berichten
- 3033 stemmen
Eens. Insidious had best een aardige visuele stijl.
De montage, de soundtrack als ook het acteerwerk in Daddy's Little Girl is tergend slecht. Ik lieg niet wanneer ik zeg dat ik dit in Goede Tijden nog beter vind.
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8941 stemmen
Macabre (2009) vs Sleepy Hollow (1999)
Beide films hadden wel wat, laat ik voor de voortgang me maar aansluiten bij de meeste stemmen tenslotte was daar ook een Nederlands tintje
5-2
joolstein
-
- 10841 berichten
- 8941 stemmen
4 The Cat and the Canary (1927) vs Wai Dor Lei Ah Yut Ho (2010) aka Dream Home
Ik ga voor de fijne silent!
1-0
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13057 stemmen
Dream Home was één van de fijnere ontdekkingen voor mij deze challenge.
1-1
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Beide leuk mar kies toch voor mn eigen nominatie
2-1