- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm challenge zomer 2016
Horrorfilm challenge zomer 2016
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
82. The Creature from the Black... - FTV - 4 punten - 25 augustus 2016 (totaal 245 punten)
(afbeelding)
Een kleine voldoende door de goede scènes onderwater. Het monster is op het droge een stijve hark, loopt met zijn handen vooruit als een mummie en, wurgt mensen? Het is misschien ook wel jammer dat het monster al zo snel en zo duidelijk in vol ornaat is te zien en dit leek mij toch niet helemaal de juiste keuze. De muziek begint wat op de zenuwen te werken op een gegeven moment, evenals Julie Adams die steeds hetzelfde doet wanneer ze het monster ziet. De film vermaakt wel, weet een klein beetje spanning te creëren en ziet er goed verzorgd uit.
Vond ik ook persoonlijk een van de zwakste Universal Monster films, misschien wel de zwakste. Het monster en de onderwaterscènes zien er netjes uit, maar wat een slap verhaaltje en suffe karakters! The Thing from Another World (die wil je nog zien dacht ik?) is vele malen beter ook al ziet het monster er niet echt geweldig uit.
Willy Wartaal
-
- 433 berichten
- 3802 stemmen
84. A Nightmare on Elm Street 2010 - FTV - 2 punten - 26 augustus 2016 (totaal 252 punten)
https://itallhappensinthedark.files.wordpress.com/2010/11/anightmareonelmstreet4.jpg
In de synopsis staat, en dat komt in de film ook naar voren; maar was Freddy wel echt schuldig, of werd hij vals beschuldigd? Als aan die vraag nog tijd wordt besteedt weet je al dat de makers niet de juiste insteek hebben gehad bij het maken van deze film. En dat blijkt uiteindelijk ook uit alles, veel focus op het uitzoeken van hoe het zat met Freddy en die ouders. Alles moet letterlijk in beeld worden gebracht terwijl niemand daar volgens mij op zat te wachten. Weinig aandacht voor gore en creatieve effecten, alles lijkt af te moeten hangen van die verschrikkelijk vervelende schrikmomenten. Oneindig veel mogelijkheden heb je in een droomwereld en er wordt hier amper iets leuks mee gedaan, echt ontzettend fantasieloos. Met het uiterlijk van Freddy kon ik nog wel vrede hebben maar niet met zijn stem en manier van praten. Slechte film zoals de remakes van Friday The 13th en Halloween dat ook waren.
Willy Wartaal
-
- 433 berichten
- 3802 stemmen
Ja ik ben het met je eens, kom toch wel op een zelfde beoordeling uit als een aantal van de anderen maar dat komt voornamelijk doordat ik vrij nieuw ben met films van voor 1965. Wanneer ik er wat meer heb gezien en dus meer vergelijkingsmateriaal heb gaan er zeker een aantal van deze films van 3 naar 3.5 en van 3 naar 2.5, deze heeft een goede kans om in die tweede categorie terecht te komen. Inderdaad, The Thing........... komt een dezer dagen denk ik nog wel aan bod.
morpheus2000
-
- 599 berichten
- 10387 stemmen
30. I Spit on your Grave 2 (2013) - FTV- 26 augustus 2016 - 2 punten (totaal: 69 punten)

Het vervolg op de film uit 2010, maar wat volledig los staat van deze film. Verhaallijn komt overeen, maar qua personages heeft het niets met elkaar van doen. Een dame wordt na een fotoshoot "lastig" gevallen door een 3-tal broers uit Bulgarije. Aangezien de dame de gezichten heeft gezien, wordt ze ontvoerd naar Bulgarije waar ze op een gegeven moment te maken krijgt met een corrupte politieagente (hee, waar kennen we dat van...) en weer teruggebracht wordt bij de 3 verkrachters. Zoals aangegeven, het verhaal komt overeen met deel 1, dus weinig nieuws onder de zon.
2,5 *
morpheus2000
-
- 599 berichten
- 10387 stemmen
31. I Spit on your Grave 3 (2015) - FTV- 26 augustus 2016 - 2 punten (Totaal: 71 punten)

Het 3de deel van deze serie. En nu wel degelijk een vervolg op het eerste deel. Dus ook weer met de mooie actrice Sarah Butler. Jennifer ligt bij haar therapeut op de bank en krijgt de opdracht om in een praatgroep te gaan om daar haar verleden te verwerken. Dat gaat misschien even goed, maar op een gegeven moment kom je vanzelf wel allerlei vervelende personen tegen waar je je tegen moet wapenen (of die je eigenlijk sadistisch moet omleggen). Is dit echt horror, moah.... Er gaan een aantal personen op onaangename manier het loodje leggen, maar dat kan in een goede thriller of actiefilm ook. Wel een echte horror was het doorklieven van een penis en daarna het allemaal nog wat verder uit elkaar trekken. Maar goed, dat zal de helft van de wereldbevolking een vervelend iets vinden.
Wel erg veel flash-backs en een groot gedeelte van deel 1 kwam weer voorbij.
En toen Jennifer dan toch op en het eind zelf het loodje leek te leggen, werd ze wakker op de sofa van de therapeut en was alles een sprookje...........(of zoiets).
Sowieso beter dan deel 2, wel minder dan deel 1 ==> 3 *
john mcclane 2
-
- 3489 berichten
- 6576 stemmen
FTV-26 augustus.
https://cdn.pastemagazine.com/www/articles/zombeavers-movie.jpg
Werd op deze film gewezen door deze challenge.
En de humor die de titel heeft,zo veel humor heeft de film ook.
De bevers zien er niet uit,het is natuurlijk überhaupt een te belachelijk idee om te verzinnen.
Maar dat maakt het ook wel leuk.
Maar goed blijft dat het een een huisje in the middle of nowhere is , en er is natuurlijk geen mobiel bereik,,tot zo ver de originaliteit .
Na alle zware shit die ook tot nu toe had gezien,was ik ook wel toe aan iets luchtigs,maar toch binnen het genre. gelukt.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
The Brotherhood of Satan (1971) - FTV - 26 augustus 2016 - 3 punten (124 films - 411 punten)
http://screamzine.us/wp-content/uploads/2015/04/600full-the-brotherhood-of-satan-poster.jpg
Sorry maar deze film is echt te dom voor woorden. Je moet het maar doen, 90 minuten lang een film waarin nauwelijks iets in gebeurt. Men creëert een mysterie en blijft lang rond de pot draaien terwijl het eigenlijk al heel snel duidelijk is wat de bedoeling is, maar ze rommelen rustig verder om de volledige speelduur vol te krijgen. Als deze film niet als 2de film op de blu ray had gestaan van het superieure Mr. Sardonicus had ik deze Brotherhood of Satan film nooit bekeken. Ik zou zeggen, sla deze maar over en kijk in de plaats het veel beter uitgewerkte "The Skeleton Key" dat eigenlijk precies hetzelfde thema behandelt, maar veel beter met het mysterie omgaat en verrassend is op het einde met ook veel beter acteerwerk.
U96
-
- 731 berichten
- 762 stemmen

Train (2008) – FTV – 2punten – 27augustus
horrorfilm van Gideon Raff, een groep amerikaanse atleten zijn voor een worsteltoernooi in Oost-Europa, na een nachtje stappen en daardoor de trein naar een volgende wedstrijd missend geraken ze op een andere trein die volgens de helpende hand ook hun richting uit moet, onmiddellijk aan boord van de trein voel je als kijker dat er iets niet klopt, even later zit je naar een film te zien die verdacht veel weg heeft van de film Hostel, even bloederige taferelen waar je maag weer terstond van begint te prottesteren, alle gore,vette en bloederige toestanden gebeurd nu op de trein met als enige doel de organen van de slachtoffers geschikt als transplantatiemateriaal voor zieke brave oost-europeanen die veel geld hebben neer geteld voor een leven zonder ziek zijn, de acteerprestaties zijn ondermaats, op uitzondering van Thora Birch, de film word naar het einde spannender gevolgd door een gorde gore kills die soms grondig overdreven zijn, maar ondanks dit toch een vermakelijk horror slasher die je gerust tussen de soep en de patatten kan zien, 3*
(64films:156punten)
Boeikens
-
- 4467 berichten
- 5318 stemmen
Body Melt (1993) FW 26/08 => 3 Pt (Totaal 253)
https://media4.giphy.com/media/xT9DPtOS8P1jE3B0vS/200.gif
De halve cast van de soapreeks Neighbours speelt mee in deze Body Melt die me onmiddellijk deed denken aan Troma's Toxic Avenger.
Simpel verhaaltje: Een nieuw bewustzijnsverruimend middel zorgt hier voor lekkere gore momenten waar de slachtoffers letterlijk wegsmelten ?
Naast de lekker gore momenten ligt de nadruk vooral op de humor. Heerlijke momenten met de plaatselijke hillbilly familie en de bewoners van een betere woonwijk.
Afwerking en acteerwerk is zeker niet top maar komt de bedoeling van dit werkje enkel maar ten goede, hilarische gore horror presenteren ?
Bad Taste (1987) RW 26/08 => 2 Pt (Totaal 255)
https://media.giphy.com/media/zNE3p3E0FqNRC/giphy.gif
De tweeduidige titel zegt al veel over zowel filmgenre als filmthema 
Ook na de zoveelste herziening blijft deze pulp hilarisch goed. Zelfs al is het verloop ondertussen gekend boedt deze film niets in qua originaliteit en is de opzet van de film nog steeds geslaagd.
De nadruk ligt zwaar op Humor met redelijk wat gore momenten als afwerking 
Best kijken wanneer je lekker eet 
Gang_Star
-
- 6837 berichten
- 3401 stemmen
#55 Poultrygeist: Night of the Chicken Dead (2006) 1,5* - FTV - 2 punten - 26 augustus 2016 - Totaal 193+2= 195 punten
http://filmadelphia.org/wp-content/uploads/Poultrygeist-700x526.png
Eén van de films die door mij was opgenomen in de foute film knock-out. Was dus ook benieuwd of het echt terecht was dat deze film daaraan meedeed , dus voor deze challenge maar gelijk even bekeken.
Een zeer aparte film. Vol overdreven humor, constante poep-en-pies grappen en volledig over de top gore. Het is een bizarre mix waarin ook met regelmaat wordt gezongen waardoor deze film zo nu en dan nog wat weg heeft van een musical. Ik begon met enige verwachtingen aan deze film maar vond er werkelijk waar vrijwel niks aan. De openingsscène waarin Arbie tijdens een vrijpartij een vinger in zijn kont geduwd krijgt van een dode die onder het kerkhof in de grond ligt en waar de vrijpartij zich afspeelt, vond ik nog wel grappig. En ook zijn reactie daarop weer omdat hij denkt dat het Wendy is die dat doet . Maar buiten dat was deze film qua humor niet mijn humor en vond ik alles te overdreven. Aan de muziek begon ik mij ook al snel te storen. Had de hele film door de neiging om hem maar uit te zetten, maar toch met moeite afgekeken. De gore vormde voor mij het hoogtepunt in een geheel dat ik op de overige vlakken totaal niets vond.
Eindresultaat: Terecht geselecteerd voor de foute film ko, vond het maar een belabberde film.
joolstein
-
- 10829 berichten
- 8915 stemmen
Der Student von Prag (1913) - FTV - 5 punten - 21 augustus - ( 109films - 360pnt.)

Review: De eerste lange Horrorfilm volgens vele en een film die aan de bakermat van de Duitse Expressionisme stond. Later zal Paul Wegener ook de film Der Golem maken. Toch vind ik de verteltrant en het getoonde van Wegener minder dan films als bv. Caligari of Noferatu. Voor een groot gedeelte komt dat doordat in de film het Horrorelement niet groot is. In deze is het alleen het spiegelbeeld wat verkocht wordt. Alhoewel het thema: de twee-strijd der mens vaker voorkom in de Duitse Expressionisme, vind ik het hier iets teveel zoeken in de dramatiek.Historische gezien een interessante film En zeker geen slechte maar ook geen meesterwerk. Der Student von Prag (1913)
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Bad Taste (1987) RW 26/08 => 2 Pt (Totaal 255)
(afbeelding)
De tweeduidige titel zegt al veel over zowel filmgenre als filmthema 
Ook na de zoveelste herziening blijft deze pulp hilarisch goed. Zelfs al is het verloop ondertussen gekend boedt deze film niets in qua originaliteit en is de opzet van de film nog steeds geslaagd.
De nadruk ligt zwaar op Humor met redelijk wat gore momenten als afwerking 
Best kijken wanneer je lekker eet
Je weet dat ik geen al te grote liefhebber ben van horror comedy op enkele uitzonderingen na. Is deze vergelijkbaar met bijvoorbeeld Braindead of een Return of the Living Dead? Ja ik zie dat Peter Jackson alvast regisseert en meespeelt...
TornadoEF5
-
- 5616 berichten
- 1726 stemmen
Door het mooie weer zal er helaas weinig in huis komen van een geplande eindsprint.
Boeikens
-
- 4467 berichten
- 5318 stemmen
[quoteJe weet dat ik geen al te grote liefhebber ben van horror comedy op enkele uitzonderingen na. Is deze vergelijkbaar met bijvoorbeeld Braindead of een Return of the Living Dead? Ja ik zie dat Peter Jackson alvast regisseert en meespeelt... [/quote]
Minder gore dan Braindead en minder afgewerkt dan RotLD maar meer constante zwarte humor en Fuck You boodschappen. Het is toch een cultfilmpje in zij genre, probeer hem toch maar eens, ik ben benieuwd naar je mening erover 
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Chainsaw Sally (2004) - FTV - 27 augustus 2016 - 2 punten (125 films - 413 punten)
http://www.chainsawsally.com/store/ChainsawSally_FINAL_front.jpg
Een film met veel potentieel denk je dan als je een sexy meid een kettingzaag geeft om zich te wreken op de dood van haar ouders. Bovendien is er ook een bijrol voor godfather of gore HG Lewis dus dat moest toch wel ergens leuk worden niet? Neen, dus! April Monique Burril mag er als Sally dan wel leuk uitzien eens als ze haar sexy Chainsaw outfit aantrekt, haar acteertalent is echt wel tenenkrommend slecht net zoals de rest van de cast trouwens. Nu is dat niet meteen het belangrijkste in dit soort film, maar de film viel op veel andere vlakken tegen. Zo is de gore wel erg pover, de kills en opbouw er naar toe doodsaai, het naakt blijft beperkt tot 1 keer blote borsten en de humor is heel erg flauw. Die moet dan vooral van het broer van Sally komen die de helft van de tijd de travestiet speelt. Leuk wel dat er een scène in zat die eer betoonde aan The Texas Chainsaw Massacre.
Boeikens, ik ga Bad Taste wellicht nog bekijken, mijn lijst is toch bijna leeg en veel tijd is er niet meer.
Boeikens
-
- 4467 berichten
- 5318 stemmen
Chainsaw Sally (2004)
Je lijstje is blijkbaar echt bijna leeg

Bad Taste zal volgens mij beter meevallen 
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Je lijstje is blijkbaar echt bijna leeg

Bad Taste zal volgens mij beter meevallen
Wel helaas pindakaas...
Bad taste (1987) - FTV - 27 augustus 2016 - 3 punten (126 films - 416 punten)
Punten voor plot en karakterontwikkeling kan ik niet geven had ook niet verwacht dat daar de focus op zou liggen. Nu moet ik zeggen dat het eerste half uur nog redelijk vermakelijk was met die Derrick (Peter Jackson dus) die op stuntelige wijze wat brommende aliens af zit te maken. De gore was goed, de humor tja van een kinderlijk niveau. Als minderjarige kon ik wellicht nog lachen met dat soort onderbroekenlol, dat stuntelige moorden was al voldoende. Maar toen ik merkte dat het eigenlijk niet meer zou zijn dat plotloos uitmoorden van ET's op zoveel mogelijk grappige manieren, wist ik dat het uur dat nog moest komen een lange zit ging worden. Sowieso vind ik dat voor dit soort films een uur lang genoeg is. Er zijn zeker slechtere films, maar ook deze valt voor mij zeker niet onder de noemer zo slecht dat ie goed wordt.
Een paar mooie vrouwen hadden misschien een betere score opgeleverd maar zelfs dat werd me niet gegund 
Kondoro
-
- 11519 berichten
- 2861 stemmen
126 films, alexspyforever? Verdomme dat bint der veel.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
126 films, alexspyforever? Verdomme dat bint der veel.
Wel ben ik ook niet aan mijn proefstuk toe hé 
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Is er ergens een feestje of zo, want dat is al de 3de registratie van mijn kant zonder dat iemand anders er een heeft gedaan?
Final Girl (2015) - RW - 27 augustus 2016 - 1 punt (127 films - 417 punten)
http://www.bloodywhisper.com/wp-content/uploads/2015/10/final-girl.jpg
Ja na 2 tegenvallers van formaat had ik toch zin in een film die ik al gezien had en mij wel was bevallen. Deze is niet echt hoogstaand qua karakterontwikkeling en ook het verhaal is vrij simpel. Nu wacht eens even doet mij dat niet aan Eden Lake denken? Ja, ergens toch wel, want het speelt zich allebei voornamelijk in een bos af en we hebben hier ook een blonde hoofdrolspeelster die ik trouwens nog een heel stuk knapper vind dan die uit Eden Lake. Nu ik zal het niet onder stoelen of banken steken, maar ik ben best wel een fan van Abigail Breslin. Zij was ook de reden dat ik de film de eerste keer had bekeken. Als Eden Lake nu toch een beetje meer zoals deze was geweest had ik die wat meer kunnen waarderen. Lekker revenge filmpje zonder dat de hunters en hunted idiote dingen doen.
wendyvortex
-
- 5196 berichten
- 7268 stemmen
The House on Skull Mountain (1974) - FTV - 27 augustus - 3 punten (22 films - 68 punten)
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/9/99/The_House_on_Skull_Mountain.jpg
En mijn laatste bijdrage aan de challenge!! En wat mij betreft voor herhaling vatbaar .... al snak ik inmiddels naar wat verantwoorde arthouse, Poolse nouvelle vague of gezellige musicals voor de hele familie. Of is straks mijn eerste film in september weer een horror-film om weer langzaam af te kunnen kicken?
De film dan! Lijkt te beginnen als ons standaard haunted house (vanzelf openslaande deuren en ramen etc.) met een voornamelijk African-American cast. Behoorlijk mooi spookhuis van buiten (zie poster) maar van binnen is het precies zoals we ze kennen. Maar dan gaan we de voodoo-tour op en wordt het toch nog redelijk de moeite waard.
3*
John Barry
-
- 3410 berichten
- 638 stemmen
Gremlins 2: The New Batch. 1990 - FTV - 3 punten - 27 augustus 2016 ( 3 films gezien 11 punten )
Als ik eerlijk ben vind ik deze film niet al te best. Waar deel 1 op een goede manier spanning en humor wist te combineren, slaat men bij dit tweede deel compleet door met de humor. De meeste grappen vind ik erg flauw en niet grappig. Natuurlijk zit er tussendoor soms wel een grappig moment tussen, maar over het algemeen is het niet al te best. Waar deel 1 best wel spannend was, mist dit tweede deel elke vorm van spanning. Erg jammer allemaal. Ik had eigenlijk vaak het idee naar een of andere slappe parodie van het eerste deel te kijken.
Pluspunten zijn de uitstekende special effects en de goede muziek van Goldsmith. Leuke bijrol ook van Christopher Lee. Jammer dat zijn rol relatief kort is. Een wat grote rol van Lee had de film volgens mij zeker goed gedaan.
Al met al vind ik Gremlins 2: The New Batch een behoorlijke teleurstelling. Absoluut geen aanrader.
1,5*
john mcclane 2
-
- 3489 berichten
- 6576 stemmen
FTV-27 augustus
http://i.ytimg.com/vi/h_XAL7f5B0I/maxresdefault.jpg
Zeer efficiënte en geslaagde ,goed geregisseerd demon/spirit film.
Ben zelf niet enorm van dit soort films,( mijn vriendin smult ervan) maar als het dan toch goed gedaan word,is het fijn om te zien.
Het weer begon hier ook tijdens de film behoorlijk te spooken, in de vorm van onweer.Wat het altijd meer sfeer geeft.
john mcclane 2
-
- 3489 berichten
- 6576 stemmen
deze film zal hier niet binnenkort besproken worden gezien de datum.
Maar het beloofd wel weer een redelijk angstig filmpje te worden.http://i.ytimg.com/vi/CtRljLPPOQI/maxresdefault.jpg
De ring 3.
Al heb ik me laten vertellen dat de originele Aziatische altijd ,zo niet vaak,beter zijn.
wel eentje ondanks het deel 2 wat tegenvallend,iets om naar uit te kijken .
Richard_Voorhees
-
- 2311 berichten
- 2135 stemmen
Pride and Prejudice and Zombies (2016) - FTV - 2 punten - 27 augustus 2016 (84 films, 290 punten)
Dankzij vakantie/zomer perikelen heb ik er drie dagen over gedaan om deze film af te kijken en heb ik dus deze zwoele zomer avond (misschien wel de zwoelste van zomer 2016) de tijd om mijn mening over deze film te geven.
Ik weet niet goed wat ik met deze film aan moet. Hier en daar is het een geslaagde parodie met leuke humor. Helaas zijn er ook vrij grote stukken waarin de acteurs/actrices zichzelf toch serieus nemen en het verhaal ook een serieuze weg in slaat.
De casting is best redelijk. Het is vooral tof om dames als Lily James en Bella Heathcote in die prachtige jurken te zien. Verder zet Sam Riley wel een heerlijk stijve Engelsman neer.
Het is dan wel weer jammer om te constateren dat de zombies in deze film maar een marginale rol toebedeeld krijgen. Geen wonder dat 'zombies' ook het laatste woord van de titel is, want ze krijgen ook gewoon de minste aandacht. Graag had ik wat meer zombies gezien en ook de daarbij gepaarde 'guts & gore'. Helaas blijft de film in dat opzicht behoorlijk braaf en moet je als liefhebber maar op een houtje bijten.
Verder doen de makers gewoon teveel hun best om er een serieus kostuumdrama van te maken en dat is jammer, want men had het beter bij de parodie kunnen houden.
Nu heb je helaas een film die niet goed overkomt als parodie of kostuumdrama en waarbij helaas de horror wat in het hoekje van de klas word gezet.
2*
U96
-
- 731 berichten
- 762 stemmen

Evil Dead (2013) – FTV – 2punten – 28augustus
horrorfilm van Fede Alvarez, had deze film al een hele lange tijd op de plank staan en deze challenge was dus de uitgelezen kans om de remake van The Evil Dead uit 1981 (welke een van mijn favorite horrorfilms is) eens te zien, en ik moet zeggen het is een heel sterke horrorfilm , het verhaal is in de grote lijnen het zelfde als de oude versie, 5 jogeren die enkele dagen hun intrek nemen in een huisje in het bos, één van hen vind een boek in de kelder van het huisje die vol demonische spreuken staan na het lezen van deze spreuken geraakt één van de vijf bezeten door een bloeddorstige demoon, van dan af is het één groot gore en demonisch specktakel, de special effects zijn rond uit schitterend evenals de de make-up van de demonen, de sfeer is best wel ok maar had veel beter gekund echt jammer want het had de film nog sterker gemaakt, er is echt wel geprobeerd om een andere evil dead te maken, het verhaal is herschreven waardoor de sfeer heel anders is dan de versie uit 1981, toch is deze remake echt wel geslaagd op uitzondering van de sfeer (die in de oude versie echt mega creepy en spannend was) is deze film een zalig creepy horrorkijkstukje, 3,5*
(65films:158punten)
baspls
-
- 4118 berichten
- 1673 stemmen
60. Dance of the Vampires (1967) - FTV - 27 augustus - 4 punten (60 films - 206 punten)

Deze Horror-Komedie van Roman Polanski stond ook al een tijdje op mijn 'Nog kijken'-lijst. Polanski is een veelzijdig regisseur, ook binnen het Horror-genre, van films als Rosemary's Baby tot een komische film die de Gotische horror van de jaren '60 een beetje op de hak neemt.
De film verteld het verhaal over hoe een professor en zijn assistent door Oost-Europa reizen opzoek naar een vampier om te doden. Als ze bij een afgelegen dorpje aankomen lijkt het dan eindelijk zover te zijn. Een jonge dame - waar de assistent een oogje op had - wordt ontvoerd door oude graaf...
Hoewel Polanksi zichzelf niet in de credits heeft gezet speelt hij eigenlijk de hoofdrol. Net als in The Tennant vond ik hem ook hier weer goed spelen, grappig bescheiden personage heeft hij hier. Jack MacGowran vertolkte de rol van de excentrieke professor op een leuke manier. Ferdy Mayne zette overigens ook een sterke vampier neer. En de mooie Sharon Tate was natuurlijk ook leuk om te zien, alleen erg apart als je bedenkt dat ze na deze film met Polanski zou gaan trouwen en 2 jaar later al op beestachtige wijze zou worden vermoord door the Manson family.
De setting van de film is erg mooi en sfeervol, in tegenstelling tot veel films van die tijd is hij grotendeels op locatie opgenomen, wat zorgt voor een realistisch decor. De humor wordt veroorzaakt door een prettige luchtigheid en een aantal erg slim gevonden grappen. Een Joodse vampier die niet door een kruis kon worden tegengehouden of een vampier die met zijn tanden vast zit in een boek, vond ik wel geestig. De film is verder mooi opgenomen in Panavision en had een aantal erg geslaagde special effects en trucjes voor de vampieren waren ook goed uitgevoerd.
The Fearless Vampire Killers was een vermakelijke 'Gotische komedie' van Roman Polanski. Soms werkt Horror/Komedie niet en soms wel, hier was het toch best aardig. Het duistere einde verwacht je niet bij zo'n luchtige film, erg leuk gevonden.
baspls
-
- 4118 berichten
- 1673 stemmen
61. The Legend of Hell House (1973) - FTV - 27 augustus - 3 punten (61 films - 209 punten)

"Drug addiction, alcoholism, sadism, beastiality, mutilation, murder, vampirism, necrophilia, cannibalism, not to mention a gamut of sexual goodies. Shall I go on?"
The Legend of Hell House is een film die ik nu al ruim 4 jaar in mijn bezit heb en nog niet had gezien, om de een of andere reden is het er nooit van gekomen hem te bekijken.
Een parapsychologische geleerde krijgt de opdracht van een stervende miljardair om een vervloekt landhuis te excorseren. Samen met zijn vrouw, een medium en de enige overlevende van een eerder bezoek betrekken ze het huis, al snel doen zich vreemde dingen voor.
Clive Revill (Britse stem-acteur, o.a. bekend van de rol van de originele Keizer in Star Wars: The Empire Strikes Back) speelde een prima rol als de geleerde. Verder droeg Roddy McDowall (Planet of the Apes, Fright Night) de film met zijn acteerwerk. Michael Gough (Hammer's Dracula, Batman) heeft nog een heel klein rolletje aan het einde.
De film is gebaseerd op het boek van scriptschrijver Richard Matheson. De film heeft alle ingrediënten van een spookhuis film, maar ook hier vond ik het achtergrond verhaal weer zo ongelofelijk tegenvallen. De film was dan wel weer erg sterk geschoten en had bijzonder sfeervolle beelden van het met mist overdekte huis, waar zwarte katten voorbij lopen en dergelijke. Ook de - deels elektronische - soundtrack mocht er best wezen.
Kan me voor stellen dat deze film in de jaren '70 in de bioscoop behoorlijk schokkend moet zijn geweest, dat is hij in 2016 op een laptop helaas niet echt meer. Het boek was veel bloederiger en schokkender, maar Matheson koos bij de film voor een meer atmosferische aanpak.
Al met al was The Legend of Hell House een vermakelijke spookhuisfilm met een aantal sterke momenten.
Kondoro
-
- 11519 berichten
- 2861 stemmen
#24 - The Darkness (2016) - FTV - 2 punten (punten totaal: 56) - 28 augustus 2016
http://www.campfright.com/wp-content/uploads/2016/02/the-darkness.jpg
The Darkness vond ik een slechte film. Ik durf hem misschien wel bagger te noemen, zo saai was de gehele film in het totaal plaatje. De film brengt totaal niks nieuws, een nieuwsgierig kind die wat jat wat geesten mee brengt, een haunted house, veel paranormale dingen en ga zo maar door. De film is niks aan en word ook niks aan, het was zelfs zo verveeld dat m'n kameraad er maar mee stopte, zulke neigingen had ik ook.
The Darkness heeft een slap verhaal. De familie gaat richting de Grand Canyon waarna hun zoontje door de grond zakt. Hij ziet een aantal bepaalde stenen liggen en neemt die vervolgens mee naar huis. De stenen lijken later alleen vervloekt waardoor de geesten binnen trekken in het huis. Er staan namelijk plotseling hand-afdrukken op de spiegel en op het laken van hun oudste dochter. De kranen gaan spontaan aan en hun zoontje wou de katten vermoorden. Daarna komt een Mexicaanse geesten jager en die jaagt ze weg, met daarna verschrikkelijke scenes waar een hoop onzin CGI in toegevoegd is.
Ik houd de mening kort. Kevin Bacon is zeker geen parel in de film en ik vond dat hij de film op een laag pitje overbracht. Lucy Fry (Stephanie) had last van anorexia en die bewaarde alles onder haar bed, dat was wel een walgelijk gezicht. De geesten zagen er vet uit maar dat andere dimensie spul op het eind was dikke niks. Nee, erg teleurgesteld in deze film, helaas.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
[quote=4508941
Dankzij vakantie/zomer perikelen heb ik er drie dagen over gedaan om deze film af te kijken en heb ik dus deze zwoele zomer avond (misschien wel de zwoelste van zomer 2016) de tijd om mijn mening over deze film te geven.
[/quote]
Ik heb het ook nog maar zelden meegemaakt zo een hitte en benauwd zeg. Gisteren heeft het hier geonweerd en dat was toch wel even welkom. Dat zal ook wel de reden zijn geweest dat het film kijken wat minder was bij de meeste. Nu goed met de ventilator op volle bak heb ik het toch overleefd