• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.031 films
  • 12.206 series
  • 33.975 seizoenen
  • 647.063 acteurs
  • 198.998 gebruikers
  • 9.371.621 stemmen

Knock-Out Usernames

zoeken in:

narva77 (crew films)

• 12724 berichten
  • 6540 stemmen

8-6

Jesper187

• 6434 berichten
  • 2462 stemmen

8-7

mikey

• 28986 berichten
  • 5138 stemmen

moviemafketel schreef:

Maar ja het blijft een democratie, zelfs op moviemeter.

een democratie waarin 0.00001% gebruik maakt van stemrecht?

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3398 stemmen

9-7

Lord Flashheart

• 6454 berichten
  • 2375 stemmen

moviemafketel schreef:

ergens wel komisch dat ze gelijk krijgen. We hebben een klein wetenschappelijk onderzoekje gedaan moet je maar denken en de uitkomst is niet verrassend helaas. Maar ja het blijft een democratie, zelfs op moviemeter.

Het bewijs dat mensen toch voor populariteit en naamsbekendheid gaan. Verder erg veel fanboys hier, die puur kijken naar de (alternatieve) smaak van de gebruiker (waar mister blonde al fijntjes op wees). Beetje iSheep mensjes dus. Daaruit kunnen we de conclusie trekken dat deze KO een eenmalig iets zal zijn, aangezien usernames nu eenmaal niet veranderen. Jij alvast bedankt voor de uitvoering en organisatie van deze KO; het was van mijn kant slechts scherts om deze KO te willen organiseren, aangezien ik de uitslag ook van te voren vast zag staan.

Animosh

• 4665 berichten
  • 538 stemmen

Lord Flashheart schreef:

Het bewijs dat mensen toch voor populariteit en naamsbekendheid gaan.

Dat speelt inderdaad een rol, maar Alastor, Halcyon en Gloeilamp behoren volgens mij allemaal niet tot de meest populaire en actieve gebruikers op MovieMeter.

Verder erg veel fanboys hier, die puur kijken naar de (alternatieve) smaak van de gebruiker

Zoals wie? Op een onbewust niveau speelt dat vast een rol, maar laten we niet doen alsof mensen bewust gaan stemmen op Onderhond of wie dan ook omdat ze zijn smaak goed vinden.

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12839 stemmen

Lord Flashheart schreef:

Het bewijs dat mensen toch voor populariteit en naamsbekendheid gaan.

Daarom staat Gloeilamp ook in de halve finale. Een gebruiker met 17 stemmen en 12 berichten. Sterk bewijs.

Dat er af en toe op basis van user gestemd werd zal best, daar ben jij natuurlijk zelf het beste voorbeeld van.

Lord Flashheart

• 6454 berichten
  • 2375 stemmen

Onderhond schreef:

Daarom staat Gloeilamp ook in de halve finale. Een gebruiker met 17 stemmen en 12 berichten. Sterk bewijs.

Ah, je hebt de uitzondering op de regel weer aangestipt. Daar ben je goed in hè. Net als wanneer een nieuwe user voorzichtig opmerkt dat jij weinig op lijkt te hebben met oude films, en je altijd met je geijkte rijtje Alien, Stalker en The Cranes are Flying aan komt zetten om toch vooral te bewijzen dat het niet zo is.

Dat er af en toe op basis van user gestemd werd zal best, daar ben jij natuurlijk zelf het beste voorbeeld van.
Kom maar met voorbeelden.

Lord Flashheart

• 6454 berichten
  • 2375 stemmen

Animosh schreef:

Dat speelt inderdaad een rol, maar Alastor, Halcyon en Gloeilamp behoren volgens mij allemaal niet tot de meest populaire en actieve gebruikers op MovieMeter.

Halcyon is inmiddels wel een begrip op de site, zeker bij horrorliefhebbers. Alastor is niet zo actief meer, maar draait toch ook al 10 jaar mee. Gloeilamp is inderdaad de grote verrassing, maar dat heb je met de meeste KO's wel, dat er één onbekende naam heel ver komt. Kijk je naar de kwartfinale, dan was Gloeilamp daar ook al de enige uitzondering.

Zoals wie? Op een onbewust niveau speelt dat vast een rol, maar laten we niet doen alsof mensen bewust gaan stemmen op Onderhond of wie dan ook omdat ze zijn smaak goed vinden.
Sympathy vote is dan de betere term. Maar net als bij andere KO's zaten bepaalde users weer verrassend vaak op één lijn.

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12839 stemmen

Lord Flashheart schreef:

Ah, je hebt de uitzondering op de regel weer aangestipt.

Ook in de vorige rondes nog genoeg mensen die niet al te veel posten of erg aanwezig zijn op de site.

Lord Flashheart schreef:

Net als wanneer een nieuwe user voorzichtig opmerkt dat jij weinig op lijkt te hebben met oude films, en je altijd met je geijkte rijtje Alien, Stalker en The Cranes are Flying aan komt zetten om toch vooral te bewijzen dat het niet zo is.

Zeg ik enkel wanneer men zegt dat ik oude films bij voorbaat al slecht vind (gebeurt ook zelden voorzichtig). Dat ik niet veel op heb met oude films is een beetje belachelijk om te ontkennen natuurlijk.

Lord Flashheart schreef:

Kom maar met voorbeelden.

Het is even makkelijk gesteld als te zeggen dat mensen stemmen op basis van de persoon achter de gebruikersnaam. Kom zelf maar met voorbeelden

Ik hoop ondertussen vurig deze KO te winnen, al is het maar omdat ik al uitkijk naar het ongetwijfeld epische jankbericht dat daarop gaat volgen.

Lord Flashheart

• 6454 berichten
  • 2375 stemmen

Onderhond schreef:

Ik hoop ondertussen vurig deze KO te winnen, al is het maar omdat ik al uitkijk naar het ongetwijfeld epische jankbericht dat daarop gaat volgen.

Daarin zal ik je moeten teleurstellen. Ik ben klaar met deze KO. Jouw overwinning zou een geweldige bevestiging zijn van mijn gelijk.

freek_93

• 668 berichten
  • 1666 stemmen

9-8

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12839 stemmen

Lord Flashheart schreef:

Jouw overwinning zou een geweldige bevestiging zijn van mijn gelijk.

Nee hoor, moest ik winnen bevestigt dat helemaal niks. Hoogstens dat mensen vinden dat ik een leuke gebruikersnaam heb.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

mikey schreef:

(quote)
een democratie waarin 0.00001% gebruik maakt van stemrecht?

Tsja dat is hun keuze.

Animosh

• 4665 berichten
  • 538 stemmen

Lord Flashheart schreef:

Halcyon is inmiddels wel een begrip op de site, zeker bij horrorliefhebbers. Alastor is niet zo actief meer, maar draait toch ook al 10 jaar mee. Gloeilamp is inderdaad de grote verrassing, maar dat heb je met de meeste KO's wel, dat er één onbekende naam heel ver komt. Kijk je naar de kwartfinale, dan was Gloeilamp daar ook al de enige uitzondering.

Maar kom aan: hoeveel "onbekende" namen deden mee aan deze KO? Ik heb er een paar genomineerd, maar als je weet hoeveel namen er uit de gebruikerstoplijsten geplukt zijn is het toch geen wonder dat bekendere namen verder komen? Daar waren er simpelweg veel meer van. Bovendien deden een heleboel zeer bekende namen het helemaal niet goed. Populariteit en bekendheid speelden zeker een rol, maar het was meestal niet het belangrijkste.

Maar net als bij andere KO's zaten bepaalde users weer verrassend vaak op één lijn.

Ik was het nochtans heel vaak met jou eens in deze KO! (Alleen jouw afkeer van Engelse namen deel ik niet.) Maar dat dezelfde gebruikers weer op één lijn zaten zou natuurlijk niemand moeten verbazen. Die mensen hebben immers een soortgelijke smaak.

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

10-8

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

10-9

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 berichten
  • 5448 stemmen

Lord Flashheart schreef:

Het bewijs dat mensen toch voor populariteit en naamsbekendheid gaan. Verder erg veel fanboys hier, die puur kijken naar de (alternatieve) smaak van de gebruiker

Moest dat zo zijn had ik ongetwijfeld in de finale gestaan.

schram101

• 16683 berichten
  • 2293 stemmen

10-10

John Lee Hooker

• 14934 berichten
  • 1625 stemmen

10-11

gillie24

• 2637 berichten
  • 1735 stemmen

10-12

Lord Flashheart

• 6454 berichten
  • 2375 stemmen

FINALE, tot de 15, 2 stemmen verschil

Halcyon - Gloeilamp

0-1

Animosh

• 4665 berichten
  • 538 stemmen

Ik dacht dat je "klaar was" met deze KO. Als het winnen van Onderhond jouw gelijk zou bevestigen, bevestigt het verliezen van Onderhond dan trouwens ook jouw ongelijk?

1-1

Lord Flashheart

• 6454 berichten
  • 2375 stemmen

Animosh schreef:

Als het winnen van Onderhond jouw gelijk zou bevestigen, bevestigt het verliezen van Onderhond dan trouwens ook jouw ongelijk

Blijkbaar. Ik zie graag de échte underdog winnen. En dat is Gloeilamp wel. Dan zou dit experiment van moviemafketel en ondergetekende toch nog succesvol zijn. wibro en mister blonde: jullie hebben geen gelijk gehad.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 berichten
  • 5448 stemmen

2-1

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

`3-1

Lord Faalheart

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12839 stemmen

4-1

De wind keert snel!

MatthijsGr00t

• 14031 berichten
  • 1342 stemmen

4-1

Lord Flashheart

• 6454 berichten
  • 2375 stemmen

Tonypulp schreef:

Lord Faalheart

Moet jij niet toevallig top-250 films afzeiken?

John Lee Hooker

• 14934 berichten
  • 1625 stemmen

4-2

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.