menu

Film / Cast en crew / Goede dubbelrollen

zoeken in:
soom schreef:
Lindsay Lohan in the Parent Trap
Hilary Duff in Lizzie McGuire Movie.

Ja die wou ik ook zeggen. Voornamelijk Hilary natuurlijk.

kiriyama
Peter Sellers in Dr. Strangelove natuurlijk. Z'n beste rol(len) ooit.

Dick van Dyke in Mary Poppins

geronimo
Voor mij met stip op nr. 1:
Eddie Murphy en Arsenio Hall in Coming to America!!

Verder:
Jack Nicholson in Mars Attacks!
Jerry Lewis in The Nutty Professor
Eddie Murphy in The Nutty Professor

En natuurlijk zoals Serpica al aangaf: Michael J. Fox in de BTTF-films.

Eddie Murphy in the Nutty Professor

speranza
Hugh Jackman speelt maar liefst drie rollen in The Fountain.

kappeuter (crew)

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=OznQYABeUk8

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

Legend (2015)

Ik heb de film nog niet gezien, maar Tom Hardy's dubbelrol wordt in bovenstaande recensie geprezen.

Enemy (2013)

Met een dubbelrol voor Jake Gyllenhaal, hij speelt 2 personages die fysiek identiek aan elkaar zijn.

Zwolle84
Cloud Atlas (2012) mag ook niet ontbreken in dit rijtje. Niet dat de film het van z'n goede acteerwerk moet hebben, maar volgens mij is het wel uniek (?) dat verschillende acteurs vier, vijf en ik meen zelfs zes rollen voor hun rekening nemen.

Zwolle84
Oh, en ScarJo in Lucy (2014) natuurlijk. Strikt genomen een en hetzelfde personage, maar vanwege de mutaties van dat personage kun je het als verschillende rollen beschouwen. Luc Besson was zelf zeer onder de indruk hoe ze al die mutaties een eigen gezicht gaf, waar ze ik meen heel old-school een schoolbord voor gebruikte met de verschillende karaktereigenschappen.

Julie Christie speelt een schitterende dubbelrol in Fahrenheit 451. De ene is een aan pillen verslaafde huisvrouw, en de andere een op de vlucht geslagen activiste.

AHWA
Armie Hammer in The Social Network, Dove Cameron in Liv & Maddie.

kappeuter (crew)
Noomi Rapace met maarliefst 7 rollen in What Happened to Monday (2017)

Film Pegasus (moderator)
Niet echt een dubbelrol maar wel meerdere karakters is het personage van James McAvoy in Split. Geweldig hoe hij van de ene persoonlijkheid naar de andere springt.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:24 uur

geplaatst: vandaag om 08:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.