- Home
- Filmforum
- Film - Cast en crew
- Handtekeningen
Handtekeningen
Chainsaw
-
- 8845 berichten
- 3576 stemmen
Handtekeningen.
Sommige fans kunnen dolblij worden van een klein stukje papier met wat gekrabbel van hun idool. Het gaat soms om een onleesbaar stukje tekst of een klein lullig streepje, maar zelfs dat is al genoeg om de fans te doen watertanden.
Zijn hier mensen die handtekeningen van acteurs of regisseurs in de kast hebben liggen? Of vinden jullie het juist een belachelijk principe? Persoonlijk heb ik er wel een aantal, maar vind het enkel de moeite waard als ik de acteur/ regisseur in kwestie ook daadwerkelijk gesproken heb en een hand heb gegeven. Een handtekening via internet bestellen bijvoorbeeld zou ik dan ook nooit doen.
Uiteraard mag je hier ook voorbeelden uit je collectie plaatsen. 
Quentin
-
- 10202 berichten
- 8538 stemmen
De enige die ik heb is van Bassie 
Chainsaw
-
- 8845 berichten
- 3576 stemmen
Handtekening van Ray Park (Star Wars, X-Men, Sleepy Hollow) :

Handtekening van Ken Kirzinger (Freddy vs Jason) :

Handtekening van Ken Foree (Dawn of the Dead, Texas Chainsaw Massacre 3) :

Handtekening van Robert Englund (A Nightmare on Elm Street)

Nu jullie ... 
Hannibal
-
- 9358 berichten
- 3273 stemmen
Wow, dat is leuk. Hoe kom je hieraan? Heb je deze heren mogen ontmoeten of heb je dit via een fanclub ofzo?
Chainsaw
-
- 8845 berichten
- 3576 stemmen
Ja, op de New Star Con (horror/ science fiction beurs in Tilburg), waar deze heren dit jaar te gast waren ...
RWL
-
- 872 berichten
- 832 stemmen
Ik zal wel es een digi foto maken van de handtekening waar meneer mijn naam bij heeft gezet (op een poster, dus lastig te scannen). Die andere 2 handtekeningen van hem zijn zo standaard.
In Berlijn had ik nog wel handtekeningen kunnen krijgen van Jude Law en Mira Sorvino, maar ach, andere handtekening ging voor 
theThinWhiteDuke
-
- 19 berichten
- 12 stemmen
Ik heb meer dan 70 verschillende acteurs/actrices/regisseurs....
Mijn collectie:
http://www.freewebs.com/thinwh...
Enkele Toppers:

Sean Astin

Harrison Ford; gesigneerd tijdens de opnames van Hollywood Homicide

McGregor & Sam Jackson

George Lucas; gesigneerd in Las Vegas

Steven Spielberg

Johnny Depp

Perlman, Mignola, Jones, McInnes, DelToro

Orlando Bloom

Elijah Wood
Van LotR mis ik alleen Billy Boyd nog, dan heb ik alle 9 Fellowshipleden.....
En nee, t zijn geen cheap-ass gevallen van eBay ofzo.....
T.E. Lawrence
-
- 23 berichten
- 19 stemmen
Hoe kom je dan aan zo'n idrukwekkende collectie als ik het mag vragen?
Captain Pervert
-
- 4643 berichten
- 2099 stemmen
Van z'n site:
2-Unfortunately, sometimes it's almost impossible to meet a big name. But luckily I've got some friends who happen to be "in the moviebusiness" as a journalist. They have got me some autographs over the past years.
3-On a few occasions, I've had direct contact with the actor.
4-UACC Dealers."
Tsja, dat is dan toch weer minder. Maar het blijft een leuke collectie, dat wel.

Schandalig dat je die niet laat zien als je het hebt over 'toppers'.
theThinWhiteDuke
-
- 19 berichten
- 12 stemmen
Wat is minder als ik vragen mag?
Die UACC bedoel je zeker 
Welnu, de 'groten' die ik met plaatje gepost heb komen niet van een UACC dealer, maar via een vriend van me die ze echt ontmoet heeft, of van lui die ik zelf gezien heb.
Ik heb 3 weken geleden (!!!) pas mn eerste (!!!!) aankoop via een UACC lid gedaan (een andere vriend van me kent deze man persoonlijk).
Het betrof Bloom en Monaghan.
Omdat ik mn LotR collectie compleet wil hebben en deze gewoon lastig zijn (met name Bloom signeert vrijwel niets).
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Ik kan dus echt geen waarde hechten aan handtekeningen van personen die ik niet persoonlijk ontmoet heb en dat ze me die handtekening persoonlijk geven. En dan ook alleen maar van de mensen die ik echt respecteer.
theThinWhiteDuke
-
- 19 berichten
- 12 stemmen
Zou ik ook zeggen als ik geen connecties had 
theThinWhiteDuke
-
- 19 berichten
- 12 stemmen
Anyways:
Laatste aanwinst en via persoonlijk contact met de acteur bemachtigd:
Thom Christopher (Hawk uit Buck Rogers)

feanaro surion
-
- 5765 berichten
- 1770 stemmen
Ik had ooit een handtekening van georgina verbaan, ze wou de handtekening zetten op een rijdend kledingrek in een winkel waardoor het hele karretje begon te rijden, erg hilarisch. Heb de handtekening aan mijn zusje gegeven en weet niet wat die er inmiddels mee gedaan heeft.
theThinWhiteDuke
-
- 19 berichten
- 12 stemmen
Live 'n Direct from the San Diego ComicCon:

U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
Ik had ooit een handtekening van georgina verbaan, ze wou de handtekening zetten op een rijdend kledingrek in een winkel waardoor het hele karretje begon te rijden, erg hilarisch. Heb de handtekening aan mijn zusje gegeven en weet niet wat die er inmiddels mee gedaan heeft.
Hopelijk in de vuilnisbak beland.
AHWA
-
- 16922 berichten
- 1293 stemmen
Ik heb er thuis eentje van Sarah Michelle Gellar.
Chainsaw
-
- 8845 berichten
- 3576 stemmen
Handtekening Bruce Spence (Mouth of Sauron):

Handtekening Gunnar Hansen (Leatherface):

Liessa
-
- 16 berichten
- 0 stemmen
Hoewel sommigen mij van andere forums kennen (hoi ThinWhiteDuke!) was ik nog niet bekend met deze! Ik zocht op "handtekeningen" in google, zomaar voor de gein, en toen kwam ik deze thread tegen!
Ik verzamel nu een aantal jaar handtekeningen, en zit op zon 120 stuks (denk ik). Dit varieert van Jerry Springer tot Anthony Hopkins, al is het grootste gedeelte SF/Fantasy gerelateerd. Ik ben begonnen met Star Trek, en heb het uitgebreid met acteurs die ik op conventies heb ontmoet. Het wordt steeds leuker, zo'n verzameling die zichzelf aanvult. Helaas heb ik er ook twee neppers bijzitten, ik koop nu dus niet meer zomaar op Ebay!
Grootste trots:
Patrick Stewart's handtekening
Op de foto staan met Leonard Nimoy
PS: Chainsaw, ik moet jou ook gezien hebben, ik zat op NSC3 naast Bruce Spence
Chainsaw
-
- 8845 berichten
- 3576 stemmen
Kan vanaf gisteren deze vier nieuwe handtekeningen bij mijn verzameling toevoegen:
Jed Brophy (erg aardige kerel, trouwens):

Robert Englund (uiteraard
):

mikoz
-
- 11297 berichten
- 867 stemmen
Haha wat vet zeg om een handtekening met bijbehoorende angstaanjagende tekst te hebben van o.a Robert Englund en Gunnar Hansen.

snakevega
-
- 106 berichten
- 92 stemmen
Geeft er iemand een handtekening van jackie chan?
Zelva
-
- 2188 berichten
- 2702 stemmen
Geeft er iemand een handtekening van jackie chan?
Jackie Chan zelf, denk ik.
stan
-
- 4649 berichten
- 1288 stemmen
theThinWhiteDuke heet die van Amy Allen gewoon van internet, want die zag ik ook staan toen ik naar haar naam zocht, het is toch veel cooler voor persoonlijke handtekeningen of niet? Niet dat ik die heb, ik kom niet verder dan nerderlandse acteurs/actrices
nickske
-
- 20 berichten
- 10 stemmen
Ja hoor, ook hier kom je ze tegen! Olla @ Duke & Liessa!
Ik verzamel zelf sinds februari dit jaar handtekeningen, en heb er al aardig wat. Het grootste deel van deze handtekeningen heb ik bemachtigd door het bezoeken van zogenaamde conventies. Hier in Nederland heb je er dit jaar 3: New Starcon (2x), Screenheroes en Dutch Starcon. Deze hobby is erg verslavend dus waarschijnlijk zal ik er nog wel lang mee bezig zijn.
Aanstaande vrijdag ga ik bijvoorbeeld naar Gent met 2 andere handtekening-jagers, want daar is dan de premiere van 'A History Of Violence' op het Filmfestival Gent, en te gast zijn Viggo Mortensen (bekend van Lord o.t. Rings) en de regisseur David Cronenberg (ExisTenZ e.a.). Ben benieuwd of ik met gesigneerde foto's terug zal komen
Voor mijn verzameling: http://www.sig-files.tk
streeter
-
- 1436 berichten
- 6799 stemmen
Ik was bij een signing met Bill Murray. Foto's hier: http://www.nothinglostforever.com
Vroeger verzamelde ik ook handtekeningen en volgens mij staan er een aantal van op http://www.lucasfan.com/autographs
Voor een poos probeerde ik handtekeningen op mijn DVDs te krijgen, maar daar ben ik mee opgehouden.
kos
-
- 46682 berichten
- 8842 stemmen
Leuke foto's
.
Erg tof om naast Murray te zitten
.