- Home
- Filmforum
- Film - Spoilers
- Ju-on The Grudge 1 (einde)
Ju-on The Grudge 1 (einde)
Infernal_Lady
-
- 39 berichten
- 44 stemmen
Volgens mij is het einde helemaal niet zo slordig en niksbetekenend als sommigen wel zeggen. Ik zeg hierbij duidelijk dus 'volgens mij'
Mijn interpretatie
Op het einde van de film staat Rika voor de spiegel en dan volgt er een reeks van flashbacks. Het kruipende vrouwmens dat in de oude vrouw kruipt, het vrouwmens in het bed van het andere vrouwmens etc.. (ja sorry de namen ontgaan mij) Vervolgens krijg je dat ratelgeluidje, het teken dat de kruipster in aantocht is.
Rika stapt naar achter en valt tegen de muur. Op dit moment, zie ik haar denken, 'waarom zou ik in godsnaam bang moeten zijn, het enige dat het mens deed bij de andere was voor hun gezicht gaan hangen'
Haar angst neemt af omdat er geen reele bedreiging is. De geest verdwijnt.
Maar Rika moet dood, omwille van de wet van de Ju-on. Dus halen ze de geest van de moordenaar boven water. Deze is in het bezit van een mes en vormt dus wél een reele bedreiging. Rika is bang, de geesten hebben macht over haar, en †
Wat denken jullie hier van ?
† Infernal Lady†
ToNe
-
- 2865 berichten
- 2336 stemmen
The Grudge was de eerste in de serie die ik zag, dus was ik niet echt op de hoogte van het wel en wee in huize Toshio [om het zo maar even te noemen].
Ik dacht aanvankelijk dus dat Rika dus een 'gimmick' vond om zgn. te 'aanschouwen'.
Hierdoor zag ze dus blijkbaar dat het de man was die iedereen uitmoordde, waar aanvankelijk de suggestie werd opgewekt dat het vrouw en kind was.
Echter, na The Curse gezien te hebben, bleek de man aan het eind nog in leven te zijn, toen het gemoord al vollop aan de gang was...
En The Grudge 2 laat duidelijk zien dat het de vrouw is.
Dus daar gaat die theorie. En consistentie.
Mijn conclusie is dat het gewoon allemaal bewust zo onsamenhangend is, puur om ons te voorzien van een flinke dosis angstzweet...
Infernal_Lady
-
- 39 berichten
- 44 stemmen
Jij hebt the curse gezien, 1 en/of 2 ? En hoe ben je in het bezit geraakt van deze films ? of heb je ze ergens gehuurd ? Bestaan er versies met nederlandse subtitles of enkel engelstalige ?
Alvast bedankt voor deze antwoorden, want ik ben heel reg op zoek naar deze twee !
† I F †