menu

Film / Spoilers / Shutter Island (2010)

zoeken in:
Madecineman (moderator)
Voor de liefhebbers, discussieer naar harte over Shutter Island zonder hele "lege" plekken op de site achter te laten

Bij Shutter Island (2010):

peterx43 schreef:
Conclusie en verhaal van de film: een gek die alsmaar doorflipt. Wat moet je daar mee? Het acteren is niets op aan te merken,maar het verhaal is te schizofreen . Helemaal geen triller, maar flauw drama en het einde een totale afknapper. Die Dicaprio heeft hetzelfde complex als Marlon Brando: op't eind gaat hij er altijd aan. Dus een slecht einde was al in het vooruitzicht.
In ieder geval 'k ga er zeker geen tweede keer naar kijken.

Een film met de dezelfde topic ,A Beautifull Mind, was heel wat interessanter.

Denk jij dan dat bij het einde leonardo wéér opnieuw is terug gevallen en weer denkt dat hij een marshall is dan?? Want dan is het einde inderdaad een afknapper.

Volgens mij is dat ook gewoon het geval, al wordt er door sommige beweert dat DiCaprio dit in scene zet om zo het gekkenhuis te laten sluiten. Maar dat lijkt me eigenlijk niet logisch.

Rosicky schreef:
Volgens mij is dat ook gewoon het geval, al wordt er door sommige beweert dat DiCaprio dit in scene zet om zo het gekkenhuis te laten sluiten. Maar dat lijkt me eigenlijk niet logisch.

Nee die uitleg klopt inderdaad ook niet.. Een heleboel mensen en jij dus ook blijkbaar vergeten allemala die laatste zin.. Zonder die laatste scene en die laatste zin is het inderdaad echt een afknapper dat einde. Niet gek dat er zo laag beoordeeld word door die mensen. Ik zal je een PM sturen wat mijn mening is hoe het einde in elkaar zit. Kijk maar of je hem leest en wat je er mee doet en wat je er van vind.

peterx43 schreef:
Conclusie en verhaal van de film: een gek die alsmaar doorflipt. Wat moet je daar mee? Het acteren is niets op aan te merken,maar het verhaal is te schizofreen . Helemaal geen triller, maar flauw drama en het einde een totale afknapper. Die Dicaprio heeft hetzelfde complex als Marlon Brando: op't eind gaat hij er altijd aan. Dus een slecht einde was al in het vooruitzicht.
In ieder geval 'k ga er zeker geen tweede keer naar kijken.

Een film met de dezelfde topic ,A Beautifull Mind, was heel wat interessanter.

Volgens mij snap jij het einde gewoon tótáál niet, als ik het zo lees.

joostus schreef:
(quote)

Nee die uitleg klopt inderdaad ook niet.. Een heleboel mensen en jij dus ook blijkbaar vergeten allemala die laatste zin.. Zonder die laatste scene en die laatste zin is het inderdaad echt een afknapper dat einde. Niet gek dat er zo laag beoordeeld word door die mensen. Ik zal je een PM sturen wat mijn mening is hoe het einde in elkaar zit. Kijk maar of je hem leest en wat je er mee doet en wat je er van vind.

Dit was inderdaad een verkeerde interpretatie van mij m.b.t. die laatste zin Maar ik snap hem nu eindelijk hoor (A)

(Ik vind het wel een geniale discussie hierzo )

WoTeX schreef:
(quote)

Volgens mij snap jij het einde gewoon tótáál niet, als ik het zo lees.

(quote)

Dit was inderdaad een verkeerde interpretatie van mij m.b.t. die laatste zin Maar ik snap hem nu eindelijk hoor (A)

(Ik vind het wel een geniale discussie hierzo )

Ja precies, nja jij had inderdaad al gezegd toch dat je hem nu wel op die andere (goeie) manier intrepeteerd

booyo schreef:
(quote)

Stuur ook maar naar mij dan, want ook in mijn ogen is het gewoon zo dat hij weer terug gevallen is. Ik vond het daardoor trouwens totaal geen slecht einde, in tegendeel.

Geef zelden de volle mep aan een film na de eerste kijk beurt, maar Shutter Island onderscheidt zich zeer duidelijk van de rest. Wat een gave film! Zit perfect in elkaar, fucked nog al met de mind, en is boeiend van begin tot eind. Echt een topper!

5*

Is goed ik zal doorsturen

Het einde is toch zo helder als wat?
DiCaprio onderkent dan wel wat er gebeurd is, maar heeft nog steeds wanen en nachtmerries waar hij zelf van af wil..

Montorsi schreef:
Het einde is toch zo helder als wat?
DiCaprio onderkent dan wel wat er gebeurd is, maar heeft nog steeds wanen en nachtmerries waar hij zelf van af wil..

Ik begrijp niet wat je nu bedoelt met deze uitleg van het einde.. En het einde is niet perse zo helder als wat. Er zijn genoeg mensen die anders opvatten, wat heelmaal niet gek is door het einde. Maar ik geloof dat je die uiteindelijk op 1 juiste manier kan opvatten en heb daarvan naar meerdere mensen een uitleg gestuurt die er om vroegen.

Wat denk jij dan?.. dat leonardo weer opnieuw is teruggevallen en denkt opnieuw/nog steeds dat hij een marshall is en chuck zijn partner?

Nee, ik denk wat ik zeg. DiCaprio wil van zijn wanen en herinneringen af en kiest bewust voor die andere behandeling om daar vanaf te komen. Dat zinnetje op het einde laat toch niets aan het toeval over?

Montorsi schreef:
Nee, ik denk wat ik zeg. DiCaprio wil van zijn wanen en herinneringen af en kiest bewust voor die andere behandeling om daar vanaf te komen. Dat zinnetje op het einde laat toch niets aan het toeval over?

Dus jij denkt dat hij bewust kiest voor die lobotomie omdat hij dan niet meer die vervelende dromen heeft? Dus dan ben je het er mee eens dat hij doet alsof hij weer is terug gevallen en denkt dat hij een marshall is, omdat hij dus zoiets zegt van 'chuck we meoten van dit eiland af'?

Vriendelijk bedoelde tip: misschien het spoilertopic eens gebruiken? Bespaart een hoop scrolwerk voor mensen die enkel de gewone berichtjes willen lezen.

Montorsi schreef:

we gaan wel ff verder via PM

joostus schreef:
(quote)

Dus jij denkt dat hij bewust kiest voor die lobotomie omdat hij dan niet meer die vervelende dromen heeft? Dus dan ben je het er mee eens dat hij doet alsof hij weer is terug gevallen en denkt dat hij een marshall is, omdat hij dus zoiets zegt van 'chuck we meoten van dit eiland af'?

Inderdaad bewust, omdat hij niet kan leven met de herinneringen van zijn vermoorde kinderen en het vermoorden van zijn vrouw. Hij zegt op het einde: 'You know, this place makes me wonder. Which would be worse, to live as a monster or to die as a good man?' Hij kiest dus voor het 2e.

had dit over het hoofd gezien, dus als een moderator de discussie hier naartoe kan verplaatsen?

dan..?

.. zou hij nog wel even bezig zijn om zo'n 15 pagina's aan spoilerberichten over te zetten

Zijn vrouw was waarschijnlijk manisch toen ze de kinderen ging verdrinken.

n811 je zou psychotisch of psychopatisch bedoelen, manisch is een geestelijke ziekte van een depressie aard maar dan in de up fase word ook wel bipolaire stoornis genoemd.

In een manie ben je uitputtenloos gedreven en heb je niet echt regie met verstandelijke besluiten. Maar onder deze ziekteaanduiding plegen mensen normaliter geen moorden. Dan spreek je eerder over een crimanilteits psychopaat.

ik blijf er bij dat hij gewoon genaait is

jij denkt dat leonardo genaait is? Dat de dokters hem gek hebben gemaakt?

Dat lijkt mij gewoon het mooiste. Dat ze het publiek ook gewoon gebrainwashed hebben Op dat einde zat ik eigenlijk ook te wachten, dat er na de aftiteling nog een stukje kwam dat daaruit bleek dat ze hem toch gek gemaakt hebben.

Boogeyman schreef:
Dat lijkt mij gewoon het mooiste. Dat ze het publiek ook gewoon gebrainwashed hebben Op dat einde zat ik eigenlijk ook te wachten, dat er na de aftiteling nog een stukje kwam dat daaruit bleek dat ze hem toch gek gemaakt hebben.

Dat zou inderdaad wel mooi zijn geweest, want dan voel je je als kijker ook genaaid. Denk je eindelijk te weten hoe de vork in de steel zit en dan blijk je gewoon net als Di Caprio gebrainwasht te zijn.
Dat vind ik sowieso wel sterk aan de film: omdat je alles meemaakt vanuit het oogpunt van Di Caprio, voel je de teleurstelling die hij voelt als hij er achter komt dat alles niet is zoals het lijkt. In plaats van een stoere marshal ben je een geestelijk gestoorde die in een gesticht zit.

Boogeyman schreef:

Dat lijkt idd misschien wel mooi, alhoewel ik toch dit verhala mooier vind. Want ik hoop wle dat je door hebt dat leonardo NIET is gek gemaakt door de dokters.. Want daar zijn genoeg argumenten voor

Maar hoe zit het met Dokter Rachel in de grot? Op dat moment krijgt hij toch zijn info over wat er gebeurt met de patiënten. Hij is wel gek geworden door de gebeurtenissen thuis met zijn vrouw en kinderen, maar hij weet wel dat de inrichting niet pluis is. Zo laat hij weten in het laatste stukje van de film.

elizzy88 schreef:
Maar hoe zit het met Dokter Rachel in de grot? Op dat moment krijgt hij toch zijn info over wat er gebeurt met de patiënten. Hij is wel gek geworden door de gebeurtenissen thuis met zijn vrouw en kinderen, maar hij weet wel dat de inrichting niet pluis is. Zo laat hij weten in het laatste stukje van de film.

No offence maar ik denk dat je de film iets anders moet opvatten, Sta mij toe op een PM door te sturen die ik ook naar andere mensen heb gestuurd. Tot nu toe vond ierdereen het een goede uitleg . Kijk maar of je hem leest en wat je er van vind

Kan je mij die PM ook even sturen?

joostus schreef:
(quote)

No offence maar ik denk dat je de film iets anders moet opvatten, Sta mij toe op een PM door te sturen die ik ook naar andere mensen heb gestuurd. Tot nu toe vond ierdereen het een goede uitleg . Kijk maar of je hem leest en wat je er van vind

Ik loop sinds gisteravond met dezelfde vraag rond, hoe zit het dan met de dokter? En trouwens ook met die brandende sigaret. Oja, iemand nog ideeen bij de pleister op zijn voorhoofd? Die is nadrukkelijk aanwezig totdat hij zich nadrukkelijk gedoucht heeft.

Het zal wel wishfull thinking zijn maar ook ik hoop stiekem op een ander einde.

PMetje mag ook mijn kant uit alsjeblieft, thx

ook zou ik graag de PM otvangen.

jadolino schreef:
n811 je zou psychotisch of psychopatisch bedoelen, manisch is een geestelijke ziekte van een depressie aard maar dan in de up fase word ook wel bipolaire stoornis genoemd.

In een manie ben je uitputtenloos gedreven en heb je niet echt regie met verstandelijke besluiten. Maar onder deze ziekteaanduiding plegen mensen normaliter geen moorden. Dan spreek je eerder over een crimanilteits psychopaat.
Niet psychopathisch, maar psychotisch. De vrouw wordt manisch-depressief genoemd en dit wordt ook als haar oorzaak gezien van haar daad. het lijkt me duidelijk dat ze in die scène waarin we haar zien zij flink psychotisch is. Mensen met die ziekte kunnen zowel in hun manie als depressie psychotisch zijn en achteraf denk ik dat ze misschien in haar ernstige depressie eerder in staat zou zijn om dit te doen, dan haar manie. Haar moord heeft ook helemaal niets met criminaliteit te maken, ze is gewoon helemaal de weg kwijt.
Deze film geeft wel weer een erg eng beeld over mensen met dit soort stoornissen.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:59 uur

geplaatst: vandaag om 09:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.