• 12.661 nieuwsartikelen
  • 167.940 films
  • 10.898 series
  • 31.271 seizoenen
  • 626.298 acteurs
  • 195.669 gebruikers
  • 9.158.985 stemmen

Reclame in de bioscoop

zoeken in:

Elineloves

• 24051 berichten
  • 3605 stemmen

De eeuwige coca cola zero reclame waar pappie plots voor de deur staat ben ik wel een beetje zat, verder valt het wel mee.

rep_robert

• 27410 berichten
  • 3929 stemmen

Die JunkieXL Grolsch reclame, gaat helemaal nergens over man. Annoying, beetje tukker bier promoten.

Kan al die shit wel dromen als je elke week heen gaat. Gelukkig zijn het vaak maar een stuk of 2/3 voordat de trailers beginnen.

Shadowed

• 9905 berichten
  • 5930 stemmen

Ik vind die nieuwe "PETman" reclame van de Pathe echt erg leuk. Een wat knullige, maar grappige reclame. Natuurlijk vanwege de Avengers hype gebracht.

Alexander1900

• 1708 berichten
  • 563 stemmen

Shadowed schreef:

Ik vind die nieuwe "PETman" reclame van de Pathe echt erg leuk. Een wat knullige, maar grappige reclame. Natuurlijk vanwege de Avengers hype gebracht.

Petman - YouTube

Begrijp ik het goed en mag je jouw plastic fles tegen het beeldscherm aan smijten?

kappeuter (crew films)

• 74044 berichten
  • 5899 stemmen

Waarom moet je in de bios naar reclame kijken, terwijl je al hebt betaald? - Het Parool

Het Parool schreef:

Nadat de hele zaal is gaan verzitten – geplaceerde rij en stoel is ook heel lastig te accepteren – keert de rust terug en kijken we samen naar de reclame van de voedselbank waarin René Froger koffie uitdeelt. Ik kan de commercial woord voor woord playbacken omdat ie de afgelopen maanden in iedere bioscoop te zien was. Na het reclameblok van 10 minuten start de film waar ik 11,50 euro voor betaal. Die 10 minuten indoctrinatie krijg ik nooit meer terug, soit, maar kan dit niet anders? Waarom is er nergens in Nederland een optie om een bioscoopfilm te zien zonder eerst naar een koffiedrinkende Froger te hoeven kijken?

Graaf Machine

• 9077 berichten
  • 1181 stemmen

Je hoeft niet naar de reclame te kijken, je kunt net als ik ook nog even wat met de smartphone pielen. Even wat nieuws scrollen of een potje snelschaak doen ofzo.

Als je een krant koopt hoef je de advertenties ook niet te lezen, maar iedereen begrijpt dat die wel een flinke bron van inkomsten zijn. Snapt men dat dan niet van de reclame in de bioscoop?

kappeuter (crew films)

• 74044 berichten
  • 5899 stemmen

Graaf Machine

Ja ik denk ook dat als mensen mogen kiezen: hogere ticketprijs en geen reclame in de bioscoop, dat bijna niemand daar voor zou kiezen.

20 minuten reclame in de bioscoop vind ik wel excessief.

In filmtheaters valt het meestal wel mee en zie je eerder previews van andere films.

mjk87 (moderator films)

• 13664 berichten
  • 4101 stemmen

Reclame prima inderdaad, en ik stel me er ook op in. Als de film om 18 begint, dan hoef ik echt pas op z'n vroegst om 18.10 naar binnen.

Ik erger me veel meer aan al die reclames van Vue zelf. Dat vreselijk lange filmpje 'Stories' waar je al meer dan 3 jaar door geteisterd wordt. Ik zit al bij Vue, waarom dan nog reclame maken voor jezelf? En waarom moet dat ding 2,5 minuut duren? (Buiten dat ze het hebben over de ultieme belevenis terwijl Vue als enige grote keten een pauze hebt, dus die ultieme belevenis heb je ook niet daar.

The Oceanic Six

• 60059 berichten
  • 4022 stemmen

Pathé is helaas streng, als je reserveert dan kan je niet bv die 20 minuten skippen, dan gaan ze kaarten weer in de verkoop.

Ik vind het ook een grote schande, die reclames. Tijdverspillend en zwaar irritant, zeker als je vaak gaat of een pas hebt. Om te zwijgen over die lokale schijtreclames van het sushirestaurant en de speeltuin uit de buurt. Heb ik overigens ook met trailers, maar daar snap ik het meer bij.

Zie het als Netflix, daar betaal ik voor en ik verwacht alleen content, geen reclame. Dat moet in de bioscoop ook zo gelden. Ik betaal al, dus hou die troep bij je. Ik veracht reclames, de reden dat ik al sinds begin deze eeuw praktisch geen tv meer kijk.

The Oceanic Six

• 60059 berichten
  • 4022 stemmen

kappeuter schreef:

Graaf Machine

Ja ik denk ook dat als mensen mogen kiezen: hogere ticketprijs en geen reclame in de bioscoop, dat bijna niemand daar voor zou kiezen.

In filmtheaters valt het meestal wel mee en zie je eerder previews van andere films.

Ik heb het jaren terug bij de Pathé eens getimed bij een nieuwe James Bond film, film begon bijna een half uur na de officiële begintijd. Voor mijn gevoel doen ze nog meer troep vooraf bij de allergrootste titels zoals James Bond of Avengers.

Overigens zijn trailers ook echt zeer storend als je voor de 10e keer er eentje ziet omdat je bv vaak naar de bios gaat. Ik heb serieus een hekel aan bepaalde films gekregen voordat ik de films zelfs had gezien, door reclames.

stephan-0115

• 1352 berichten
  • 1989 stemmen

Pathé en Vue zijn dan wel commercieel ingestelde bioscopen. Dit is gewoon een businessmodel voor ze. Het is ook onderdeel van de 'voorstelling', waar niet alleen de film toe behoort. Zo lastig is dat niet te begrijpen. Het is niet zoals veel minder commercieel ingestelde filmtheaters waar je vaak weinig tot geen reclame ziet en hoogstens wat trailers.

Wel mee eens met het feit dat 20 a 30 minuten extreem is. 10 minuten is wel de max.

GAFA_1984

• 35 berichten
  • 0 stemmen

kappeuter schreef:

Graaf Machine

Groot verschil is dat bij een bioscoopreclame 'De Boodschap' er audio-visueel ingeramd wordt terwijl je daar bij een krant totaal geen last van heb. Je moet echt met state of the art noise cancelling headphones in de bios gaan zitten wil je de boodschap niet meekrijgen. Daar wordt denk ik ook grof voor betaald door adverterende partijen.

10 minuten incl. trailers vind ik OK, maar na corona lijkt het erger te zijn geworden: zelfs in niet Pathé bioscopen heb ik weleens 15 minuten vrijwel puur reclame meegemaakt, in Pathé voor Avatar was het bijna een half uur met andere pre-shit.

René Froger didn't age well trouwens vandaar dat hij zich tot deze ongein moet verlagen lol (dat Parool artikel sloeg de spijker op z'n kop).

[haatsmurf modus] Ik háát Jean Mineur[/haatsmurf modus]

john mcclane 2

• 3347 berichten
  • 6469 stemmen

kappeuter schreef:

Graaf Machine

Nou de inflatie is voor de bios wel extreem omhoog gegaan in korte tijd .

Ik kan me niet voorstellen dat 12 a 14 euro niet ruim voldoende is om alles te bekostigen .

En trailers zijn in mijn ogen ook reclame .

The Oceanic Six

• 60059 berichten
  • 4022 stemmen

stephan-0115 schreef:

Pathé en Vue zijn dan wel commercieel ingestelde bioscopen. Dit is gewoon een businessmodel voor ze. Het is ook onderdeel van de 'voorstelling', waar niet alleen de film toe behoort. Zo lastig is dat niet te begrijpen. Het is niet zoals veel minder commercieel ingestelde filmtheaters waar je vaak weinig tot geen reclame ziet en hoogstens wat trailers.

Wel mee eens met het feit dat 20 a 30 minuten extreem is. 10 minuten is wel de max.

Dat iedereen snapt waarom ze het doen wil niet zeggen dat het ook fijn of logisch is.

Stel dat de Albert Heijn het ook gaat doen, dat iedere klant die bij de kassa voordat 'ie word geholpen eerst 3 reclames van de AH moet bekijken op een scherm voordat ze de boodschappen af kunnen rekenen. Dat is hetzelfde principe. Ik betaal voor een bioscoopkaartje, ik hoef niks van Heineken of McDonalds dan te zien.

kappeuter (crew films)

• 74044 berichten
  • 5899 stemmen

GAFA_1984 schreef:

[haatsmurf modus] Ik háát Jean Mineur[/haatsmurf modus]

Het gaat te goed met Jean Mineur:

Jean Mineur Mediavision wint belangrijke mediaprijzen - hollandfilmnieuws.nl

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.