IMAX
John Milton
-
- 22080 berichten
- 11961 stemmen
Het ging hier ook over in The Filmcast van deze week.
The Filmcast (AKA The Slashfilmcast) / Ep. 726 -
Even skippen naar 12:25.
#teamnolan trouwens. Die datum lag eerder vast en ze hadden dit kunnen bedenken, gezien Nolans band met Imax. Ik snap dat het lullig is, maar als je Imax wilt dan ga je niet je film releasen vlak in de buurt van de reeds bekende release van de nieuwe Nolan.
Oh draait die ook in Imax? Je verwacht het niet.
kappeuter (crew films)
-
- 73767 berichten
- 5869 stemmen
kappeuter (crew films)
-
- 73767 berichten
- 5869 stemmen
Het is trouwens niet zo dat elke bioscoop films als Oppenheimer via een authentieke 70mm-filmprojectie vertoont. In Nederland en België bestaan er zelfs helemaal geen 70mm-bioscopen; alle IMAX-films worden hier digitaal afgespeeld en met een beamer op het doek geprojecteerd. Wie de 70mm-versie van Opperheimer wil zien, kan wel terecht in een IMAX-bioscoop in Praag en enkelen in het Verenigd Koninkrijk.
Volgens mij klopt deze informatie niet. Kino Rotterdam heeft volgens mij een originele 70mm projector (van Philips).
Oppenheimer: a 70mm presentation ▶ Special ▶ KINO - kinorotterdam.nl
MRDammann
-
- 660 berichten
- 3354 stemmen
Volgens mij klopt deze informatie niet. Kino Rotterdam heeft volgens mij een originele 70mm projector (van Philips).
Oppenheimer: a 70mm presentation ▶ Special ▶ KINO - kinorotterdam.nl
Eye ook, maar dat is allebei geen IMAX 70mm. Volgens dit artikel zijn er wereldwijd 30 bioscopen die IMAX 70mm vertonen: Slechts 30 bioscopen wereldwijd projecteren Oppenheimer op 70mm | De FilmBlog - defilmblog.be
kappeuter (crew films)
-
- 73767 berichten
- 5869 stemmen
Goh, dat verbaast me dan wel.
Geen enkele IMAX 70mm projector in Nederland (en België). Dat had ik niet verwacht.
kappeuter (crew films)
-
- 73767 berichten
- 5869 stemmen
Kinepolis opent zes nieuwe IMAX-zalen in Europa en Noord-Amerika - hollandfilmnieuws.nl
Eerder dit jaar werd bekend dat de Kinepolis Group en Imax Corporation hun jarenlange samenwerking gingen aanwenden om zes nieuwe IMAX-zalen te openen in Europa en Noord-Amerika. Die zes zalen zijn nu bijna allemaal klaar en reeds open of zullen op korte termijn worden geopend.
De IMAX-zaal die deel uitmaakt van de Landmark Cinemas Waterloo-bioscoop in Ontario (Canada) was de eerste zaal die op 7 oktober haar deuren opende voor publiek. IMAX Luik (België) gaat morgen open op 18 oktober gevolgd door IMAX Kirchberg in Luxemburg; IMAX Nîmes in Frankrijk gaat op 19 oktober van start en IMAX Madrid (Spanje) op 20 oktober.