• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.962 films
  • 12.204 series
  • 33.972 seizoenen
  • 646.997 acteurs
  • 198.988 gebruikers
  • 9.370.978 stemmen

Ergernissen in de bioscoop

zoeken in:

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Pff, moet je maar net hopen dat er in de film geen smakken, slurpen of boeren voorkomt. Of wat dan ook.

Lijkt me lastig, die ziekte, en zeker een reden om helemaal niet in een bioscoop te gaan zitten. Voor je het weet kraakt je stoel, of moet er iemand hoesten ofzo.

mjk87 (moderator films)

• 14514 berichten
  • 4510 stemmen

stephan-0115 schreef:

Ik herken het probleem in Gigant. Een pauze van max. 10 min als een film als Drive My Car die 180 minuten duurt vind ik prima, eerder hoeft het van mij ook niet.

Nou ja uitgerekend die film dan niet, die had zo'n briljante spanningsboog en zo'n heerlijk kabbelend tempo waarin je wordt meegezogen dat elke onderbreking hoe klein ook van invloed is op de beleving.

mjk87 (moderator films)

• 14514 berichten
  • 4510 stemmen

Die reclamefilmpjes van Q Music in de Vue. Wie heeft bedacht dat die een goed idee zijn? En toen ze het eindresultaat zagen met schandelijk slecht acteerwerk er een fiat op gaven deze uit te zenden? Vorig jaar al met zo'n actie, nu weer met een nieuwe. Die zijn gewoon echt pijnlijk om te zien zo slecht.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Ik zou een zak borrelnoten mee naar binnen smokkelen en lekker vervelend gaan doen

Nee, vervelend als je hier last van hebt, maar dan is de bioscoop gewoon niet de juiste plek voor zo iemand.

John Milton

• 24220 berichten
  • 13384 stemmen

Niet zonder een aanpassing als dit, nee.

Ik vind het wel een uitkomst. Als grabbelende popcorngraaier (ik smak niet voor zover ik weet) geef ik graag wat slots op voor mensen die hier last van hebben. Deert mij niet, en als dat hen in staat stelt ook op groot scherm te genieten, dan is dat een klein offer, toch?

Fisico

• 10039 berichten
  • 5398 stemmen

Misschien wat te empathisch van mij, maar als ik chips eet of met mijn hand in een ritselzak zit, probeer ik toch rekening te houden dat ik toch niet te veel lawaai maak of wacht ik tot dat er luide filmscène is om eens goed diep te tasten . Ik erger me er toch aan als ik in de buurt mensen zonder aandacht met volle hand zie graaien welk toch wel storend is. En zeker wanneer het een filmhuis of rustige (babbel)film is. Bij een actiefilm is er van de film uit sowieso al veel (en meer) lawaai waardoor het sowieso minder opvalt en ook de "sfeer" anders is.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Lijkt me vrij normaal dat je zo weinig mogelijk hinder wilt veroorzaken met je snaai- en graaigedrag. Je kunt niet alles uitsluiten, maar voortdurend in zakken grabbelen is gewoon hinderlijk.

Bij blockbusters in zalen vol met pubers kan het natuurlijk wel, die zorgen zelf voor genoeg hinder om je eigen hinder in weg te laten zinken.

Richardus

• 2128 berichten
  • 1196 stemmen

Naar zure asperges ruikende oude mensen naast je :barf:

Richardus

• 2128 berichten
  • 1196 stemmen

Gister ook m'n eerste ervaring ooit (serieus) gehad van popcorn grazende mensen om me heen. Wat is dat gooooor en ergerlijk zeg! En raaaaaar; ze eten alsof ze uitgehongerd zijn of bang zijn dat te raken bij anderhalf uurtje stilzitten in een zaal. Bij alle films, biossen en festivals in 30 jaar naar de film nog nooit meegemaakt, Pathé's en Hollywoodbiossen mijd ik sws zoveel mogelijk, en ik hoop niet weer; ging zowat over m'n nek van die ranzige meur en kreeg bijna agressieve neigingen van het gegraai en gegraas continu, het was dat het geen stillere of arty film was in een klein zaaltje ofzo. En dan half uur grazen, malen, beetje herkauwen, en dan zijn de koeien ook klaar. Nou, wat een fijne extra beleving moeten ze dat half uur gehad hebben beetje diabetes kweken, meuk grazend als een robotische drone. Die naast me waren ook laatste in de zaal en eerste er weer uit...kwamen enkel voor de popcorn?

John Milton

• 24220 berichten
  • 13384 stemmen

Ik ben blij dat de filmhuizen waar wij naartoe gaan dat allemaal niet hebben. Ik ga zoveel mogelijk alleen naar Pathe wanneer de zaal bijna leeg is, dan heb je daar minimaal last van. Net als Fisico zegt probeer ik geluid zelf ook te minimaliseren en dus niet te graaien maar er stil een paar te pakken en zo geluidloos mogelijk te eten.

Maar tijdens stille films gewoon niet. Zo moeilijk is dat niet

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Dat mensen zich zo ergeren aan mensen die popcorn eten, bijzonder. Het boeit mij vrijwel niks wat iemand eet, als het maar niet stinkt (nacho-eters in mijn buurt is dus wel storend) of extreem geluid maakt. Mensen die bij Jamin snoep in een plastic zak halen en dat uitgebreid graaiend opeten wat herrie maakt. En niet een paar keer even luid, maar om de minuut zo zachtjes mogelijk erin grabbelen wat dus veel langer lawaaierig is.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Sommige mensen maken meer geluid dan anderen.

Richardus

• 2128 berichten
  • 1196 stemmen

Meh, Cineville niet meer geldig in de luxe Zaal 3 in Groninger Forum, en daar dacht ik net nog Vortex ff mee te kunnen pikken dat wordt zo wel steeds moeilijker, paar pogingen gemist door ziekte.

Reclames in Forum zijn ook op z'n minst verdubbeld, echt bizar, maar ik denk dat daar tegenover staat dat de filmprijzen niet zijn verhoogd dus met dat in het achterhoofd verleng ik mijn dutje voor de films aan gewoon (en probeer me niet te ergeren aan die onophoudelijk Douwe Egbers reclame...)

Pecore

• 923 berichten
  • 1691 stemmen

Er is in Forum dus één zaal waar je met je Cineville niet naar binnen mag? Begrijp ik dat goed?

Jammer, ik kom daar ook wel eens.

Richardus

• 2128 berichten
  • 1196 stemmen

Ja, de luxe zaal met leren fauteuils en bar... Die is ook altijd €3 duurder dan de andere zalen. Was eerst wel met Cineville toegankelijk maar das blijkbaar wegbezuinigd.

John Milton

• 24220 berichten
  • 13384 stemmen

Jammer dat ze dan niet de optie bieden om een paar euro bij te lappen. Dan kun je alsnog zelf besluiten of dat het je waard is.

Ik ben nog steeds niet in het Forum geweest, sinds het af is. Nu woon ik niet meer in Grun, maar ik ben wèl benieuwd!

Pecore

• 923 berichten
  • 1691 stemmen

Zo ben ik dan weer erg benieud naar MIMIK in Deventer. Ben daar regelmatig te vinden, maar nog geen bezoek aan dit nieuwe cultuurcentrum kunnen brengen. Komt er zeker nog van!

Onlangs twee films in EYE gezien, prachtig gebouw en wat een uitzicht als je de zaal uitloop. De Balie en Kriterion vielen me dan weer erg tegen. Wel sfeervol, maar ook oud en krakkemikkig. Als ik een film zie wil ik vooral comfort en goede kwaliteit.

Beste bioscoopervaring heb ik in de nieuwe Pathé in Leeuwarden. De ligstoelen aldaar zijn zeer comfortabel. Jammer dat de programmering vaak niet helemaal in mijn straatje ligt.

Richardus

• 2128 berichten
  • 1196 stemmen

Hoe moet ik als werkende White Noise ooit zien zonder slaapgebrek?!

https://i.ibb.co/2F1cdfP/Screenshot-20221222-075456.png

Maar eens in andere steden speuren...rond de Tarrs op de feestdagen

skinny_tie

• 1227 berichten
  • 3648 stemmen

Richardus schreef:

Hoe moet ik als werkende White Noise ooit zien zonder slaapgebrek?!

Als al die dagen niet uitkomen vanwege werk, vraag ik me af wanneer je ooit vrij hebt. Doordeweeks, in het weekend, met kerst, moet je altijd werken?

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Pecore schreef:

Zo ben ik dan weer erg benieud naar MIMIK in Deventer. Ben daar regelmatig te vinden, maar nog geen bezoek aan dit nieuwe cultuurcentrum kunnen brengen. Komt er zeker nog van!

Op een mooie lente- of zomerdag twee films pakken, met lekker wat pauze ertussen. Kun je tussendoor op 25 meter afstand lekker aan de IJssel zitten. MIMIK is niet alleen een zeer prettig filmhuis, maar heeft ook een fantastische locatie.

Richardus

• 2128 berichten
  • 1196 stemmen

skinny_tie schreef:

(quote)
Als al die dagen niet uitkomen vanwege werk, vraag ik me af wanneer je ooit vrij hebt. Doordeweeks, in het weekend, met kerst, moet je altijd werken?

De enige van je drie keuzes die steekhoudend is met kerst. Het gaat om de dag erná hè. Toen ik langlang geleden een 20er was trok ik dat wel maar met de wekker om 6u trekt deze nu ouwere man zo'n tijdstip de avond ervoor niet meer zo. Ik hecht aan mijn slaap. Kerstavond heb ik idd wel in 't vizier, maar denk dat ik 2e kerstdag in Dordrecht doe ik voor een voor mij nog ongeziene Tarr in Den Haag

Pecore

• 923 berichten
  • 1691 stemmen

Graaf Machine schreef:

Op een mooie lente- of zomerdag twee films pakken, met lekker wat pauze ertussen. Kun je tussendoor op 25 meter afstand lekker aan de IJssel zitten. MIMIK is niet alleen een zeer prettig filmhuis, maar heeft ook een fantastische locatie.

Daar is het inderdaad heerlijk vertoeven, met mooi weer aan de IJssel. En dan een fraai filmhuis binnen steenworpafstand. In een sowieso al prachtige stad. Om jaloers van te worden.

John Milton

• 24220 berichten
  • 13384 stemmen

Richardus schreef:

Toen ik langlang geleden een 20er was trok ik dat wel maar met de wekker om 6u trekt deze nu ouwere man zo'n tijdstip de avond ervoor niet meer zo.

Try having your first baby at 42, naast fulltime werken. Je ontdekt een heel nieuw spectrum van ouwe-man-zijn

https://wp.en.aleteia.org/wp-content/uploads/sites/2/2017/03/web3-tired-father-dad-child-baby-sleeping-jaren-jai-wicklund-shutterstock_11633728.jpg

Ik zit serieus te bekijken of het haalbaar is om überhaupt Avatar 2 (of wat dan ook) te gaan zien.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Heb je dat kapsel speciaal in model gebracht voor het maken van die foto?

John Milton

• 24220 berichten
  • 13384 stemmen

Zo beter

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Oh ja, lieve foto.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

John Milton schreef:

(quote)
Try having your first baby at 42, naast fulltime werken. Je ontdekt een heel nieuw spectrum van ouwe-man-zijn

(afbeelding)

Ik zit serieus te bekijken of het haalbaar is om überhaupt Avatar 2 (of wat dan ook) te gaan zien.

Wat lees ik nu? Toch maar aan de kinderen begonnen?

Pas maar op, want die gebroken nachten zijn pas het begin. Over een jaar staan ze. Even later rennen ze rond. En luisteren? ho maar. Eeuwige snottebellen. Maar voor je het weet gaan ze naar school, wat zeg ik de middelbare school. Het gaat allemaal veel te snel.

En dan ben ik nog twee jaar jonger dan jij ook.

John Milton

• 24220 berichten
  • 13384 stemmen

Haha, ja precies; kun je nagaan. Ik moet dat allemaal gaan doen terwijl ik ouder ben dan Danny Glover was in Lethal Weapon 1. And you know what the man kept saying…

Maar: ik geniet er wel enorm van, al zijn de zeeën van vrije tijd direct iets van het verleden.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

John Milton schreef:

Haha, ja precies; kun je nagaan. Ik moet dat allemaal gaan doen terwijl ik ouder ben dan Danny Glover was in Lethal Weapon 1. And you know what the man kept saying…

Maar: ik geniet er wel enorm van, al zijn de zeeën van vrije tijd direct iets van het verleden.

De prijs die je moet betalen om een schijnbaar flink jongere vriendin te hebben

Goddank leef je in een tijd van streamingdiensten, kun je alles met een kleine vertraging gewoon nog thuis bekijken.

John Milton

• 24220 berichten
  • 13384 stemmen

Jup, daar ben ik heel dankbaar voor in deze tijd. En dat ik een zelfverklaarde pindakaasgoeroe ben, scheelt ook. Miss Milton en ik schelen 9 jaartjes inderdaad. Nog net binnen de grenzen van het fatsoen

Kan dus even duren voor ik een nieuwe bios ergernis bijdrage lever, het is even niet anders. Maar als je zoekt op John Milton in het zoekvenster van dit topic, kom je nog wel wat classics tegen!

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.