- Home
- Filmforum
- Film - Video on Demand
- Fear Unlimited
Fear Unlimited
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Ik mocht de afgelopen week beta-testen voor fear unlimited. Helaas had ik amper tijd, en dacht ik dat de test een maand was. Maar hij gaat vanavond al live. Helaas geen tijd om het in de gaten te houden (er moet een surprise worden geflanst) maar ben benieuwd hoe het gaat in verhouding tot Horrify, zo'n release.
Sowieso kan ik het de komende weken nog kijken, wanneer ik hopelijk weer iets minder druk ben.
Fear Unlimited - Coming soon - fearunlimited.nl
misschien ook maar eigen topic, kappeuter?
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12835 stemmen
Afgaande op de site gaan ze vanavond dus niet live ... je had wat beter moeten testen John Milton 
jmadejoode2008
-
- 132 berichten
- 826 stemmen
Jammer, ik had wel willen zien hoe onze concurrent er uit zou zien. Even afwachten dan maar.
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Ik had per mail de bevestiging van wel 
Shaky
-
- 3734 berichten
- 13043 stemmen
Als ik de berichten op Facebook lees vanuit FearUnlimited zelf, gaat dit nog even duren.
Ze spreken zelfs over
Kondoro
-
- 11519 berichten
- 2861 stemmen
Helaas kent ook 'Fear Unlimited' dus een aardig stroef begin. Na hun Facebook bericht gelezen te hebben leren ze wel van de fouten van anderen, en willen dus hun site wel goed hebben lopen voor lancering. Acht uur geleden is er een Facebook bericht geplaatst met ook een stukje persoonlijke tekst en ik citeer:
.
.
.
In 2007 lanceerde ik met een aantal partners het DVD-label MR. HORROR PRESENTS. In vier jaar tijd brachten we 24 titels uit, waaronder de klassieker LET THE RIGHT ONE IN. Helaas ging de DVD-markt door de opkomst van pionierende streamingdiensten en betaalkanalen als HBO en Film 1 kopje onder en moest Mr. Horror Presents in 2010 de handdoek in de ring gooien.
.
.
.
In 2015 maakte het portal SHUDDER zijn debuut in Amerika, een soort Netflix voor horror. Zoiets leek mij de gedroomde opvolger van Mr. Horror Presents. En toeval bestaat niet, want in mei 2016 werd ik in Cannes benaderd door een scout van Shudder die mij wilde inhuren om het portal in de Benelux te lanceren. Een droombaan! Alleen gebeurde er vervolgens niks en bleek Shudder prioriteit te geven aan andere territoria. Lang verhaal kort: vanaf dat moment besloot ik zelf aan de slag te gaan en het resultaat van twee jaar noeste arbeid is dan wel niet gisteren gepresenteerd, maar heel lang gaat het zeker niet meer duren. En natuurlijk is een initiatief als dit teamwork. Daarover morgen meer.
.
.
.
Yours truly,
Mr. Horror
Vandaag dus meer informatie, ben benieuwd.
Shaky
-
- 3734 berichten
- 13043 stemmen
Iemand nog enig idee wanneer (en 'of'
) we nog iets kunnen verwachten van Fear Unlimited? De laatste keer dat ze iets hebben laten horen was 2 december. Toen werd gezegd; morgen meer. Ondertussen zijn we dus acht dagen verder en er is volledige radiostilte...
ZZ TOP
-
- 507 berichten
- 2186 stemmen
Iemand nog enig idee wanneer (en 'of'
) we nog iets kunnen verwachten van Fear Unlimited? De laatste keer dat ze iets hebben laten horen was 2 december. Toen werd gezegd; morgen meer. Ondertussen zijn we dus acht dagen verder en er is volledige radiostilte...
Raar dat ze de laatste niets meer hebben laten horen. Was eigenlijk van plan om tijdens de kerstvakantie een proefperiode te nemen, maar aangezien de lange radiostilte verwacht ik er niet veel meer van dit jaar.
Shaky
-
- 3734 berichten
- 13043 stemmen
Dat was inderdaad ook mijn plan; maar dat zit er niet in. Op Facebook heeft iemand op 11 december gevraagd of er nog nieuws is; op 13 december schreven ze dat ze met een update zouden komen. Ondertussen weer drie dagen verder.... Ik wacht het rustig af en kijk er nog steeds naar uit, maar dit klinkt allemaal niet zo heel veelbelovend.
ZZ TOP
-
- 507 berichten
- 2186 stemmen
Dat klinkt inderdaad niet veelbelovend. Misschien even kijken bij de concurrent Horrify. Kijken of ik daar een proefperiode ga proberen.
En in de tussen tijd maar rustig afwachten op nieuws.
Kondoro
-
- 11519 berichten
- 2861 stemmen
Het lange wachten word beloond? Er is weer wat informatie uit FU land!
.
.
Woensdag 19 december is het zover: dan gaat FEAR UNLIMITED om 20:00 uur live. Het duurde even, maar nu zijn we er echt klaar voor!
.
.
FEAR UNLIMITED wordt gelanceerd met een eerste selectie die wekelijks wordt uitgebreid. In samenwerking met onze partners Schokkend Nieuws en het Imagine Film Festival gaan we jullie regelmatig speciale selecties aanbieden en intussen schuimen onze scouts de (internationale) markt af, op zoek naar nog meer horrorfilms. Want één ding is zeker: FEAR UNLIMITED wordt het grootste horror portal van de Benelux met voor ieder wat wils.
.
.
Laat het aftellen opnieuw beginnen - en ik wens jullie alvast gruwelijk veel kijkplezier toe tijdens de kerstdagen!
.
.
Yours truly,
Mr. Horror
Shaky
-
- 3734 berichten
- 13043 stemmen
Fear Unlimited is om 20.00 live gegaan. Ik denk dat ik maar eens een proefabonnement ga nemen. Iemand zich al ingeschreven?
Kondoro
-
- 11519 berichten
- 2861 stemmen
Fear Unlimited is om 20.00 live gegaan. Ik denk dat ik maar eens een proefabonnement ga nemen. Iemand zich al ingeschreven?
Ik schrijf me vrijdag in, dan heb ik sowieso beiden vakantieweken kijkplezier van de dienst. Ze komen wel direct met een mooie aantal films aanzetten. Het zijn volgens mij nog wel voornamelijk b-films.
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12835 stemmen
Het zijn volgens mij nog wel voornamelijk b-films.
Die kans zit er wel eens in met een horror-only dienst 
chrissie107
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Er zijn niet veel A horror films. Qua vergelijking met horrify is er niet veel verschil qua kwaliteit. Hèt aanbod is vergelijkbaar en er is overlap mbt de films. En dat is een beetje jammer dat fearunlimited niet wat onderscheidener is. Als ik nu zou moeten kiezen qua aanbieder zou ik gaan voor horrify. Maar dik 80 procent van zowel horrify als fear unlimited is echt rotzooi, ook qua scores. E zijn gewoon veels te weinig ‘bekendere’ horrorfilms, zowel mainstream als bv werk van argento etc. Ik wacht dus nog even op juiste uitbreidingen bij horrify en fear unlimited
leatherhead
-
- 3556 berichten
- 1813 stemmen
Onlangs een hoop lastig(er) verkrijgbare festivaltitels verschenen op deze dienst. Luz en Abrakadabra bijvoorbeeld. Misschien toch eens de moeite waard om te proberen.
Shaky
-
- 3734 berichten
- 13043 stemmen
Ik moet zeggen dat het aanbod toch wel wat teleurstellend is. Er worden nu inderdaad een aantal interessante festivaltitels toegevoegd, maar overall kunnen ze niet waarmaken wat ze vooraf verkondigden.
Die tegenhanger, Horrify, is daarentegen alsmaar aan het verbeteren. Die begonnen met een vrij belabberd aanbod, maar voegen de ene na de andere interessante titel toe.
Hoe dan ook: beide streamingsdiensten hebben voldoende te bieden om mij geïnteresseerd te houden. Ik heb dan ook bij beide een abonnement en ben, voorlopig, ook zeker van plan deze aan te houden.
leatherhead
-
- 3556 berichten
- 1813 stemmen
Zou goed kunnen hoor. Horrify's aanbod nog niet echt bekeken, zal eens een blik werpen.
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Net eens gekeken bij Horrify, maar op het eerste gezicht lijkt het nog steeds hetzelfde zwakke aanbod te zijn. Allemaal van die knakenbaktitels. Ik zou er zo geen vijf kunnen aanwijzen die ik gratis zou willen zien, laat staan betaald.
jmadejoode2008
-
- 132 berichten
- 826 stemmen
Net eens gekeken bij Horrify, maar op het eerste gezicht lijkt het nog steeds hetzelfde zwakke aanbod te zijn. Allemaal van die knakenbaktitels. Ik zou er zo geen vijf kunnen aanwijzen die ik gratis zou willen zien, laat staan betaald.
Naar wat voor titels gaat jouw voorkeur dan naar uit?
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
De wat bekendere undergroundtitels. Met name Frans werk, zoals Calvaire en À L’interieur. Of moeilijk/niet op blu-ray te verkrijgen werk als de oorspronkelijke Day of the Dead. Aangevuld met recentere titels die niet straight to video zijn.
Shaky
-
- 3734 berichten
- 13043 stemmen
Onlangs een hoop lastig(er) verkrijgbare festivaltitels verschenen op deze dienst. Luz en Abrakadabra bijvoorbeeld. Misschien toch eens de moeite waard om te proberen.
Damn... ik log net in en zie staan dat je voor die festivalfilms nog eens los moet bijbetalen ondanks het reeds afgesloten abonnement. Wellicht dat ik het verkeerd lees, maar dat is toch wel zwaar teleurstellend.
leatherhead
-
- 3556 berichten
- 1813 stemmen
Hmm, zie het nu idd ja. Ook enkel in SD kwaliteit zo te zien. Beetje triest.
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12835 stemmen
Ouch, dat zijn wel pijnlijke dingen. Uiteindelijk toch blij dat ik nog bij geen van beide diensten toegehapt heb.
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Voor een release als Luz die nog in het festival circuit zit, snap ik een Picl achtige constructie met bijbetalen wel.
Entersnobmodus: máár ik betaal niet voor SD. Already feel like slumming als ik een film of serie (onnodig) met slechts stereogeluid kijk, laat staan om op die mooie nieuwe oled tv 480p materiaal uit te gaan rekken op een 4k scherm, tegen betaling nota bene.
Ok, Luz is op 16mm opgenomen, maar van SD gaat het alsnog niet mooier worden lijkt me. Wat is de reden dat zo'n titel anno 2019 niet in 1080p geleverd wordt, jmadejoode2008? Wil de distributeur dan niet?
Overigens, dát vind ik dus wel een fijne titel voor de catalogus! Erg van genoten op Imagine.
Ik ben op dat vlak van beeld- en geluidskwaliteit wel wat veeleisender geworden, vrees ik.
jmadejoode2008
-
- 132 berichten
- 826 stemmen
Ok, Luz is op 16mm opgenomen, maar van SD gaat het alsnog niet mooier worden lijkt me. Wat is de reden dat zo'n titel anno 2019 niet in 1080p geleverd wordt, jmadejoode2008? Wil de distributeur dan niet?
Luz, ik had die ook graag willen hebben voor Horrify, maar een recente titel in SD kan en mag eigenlijk niet vind ik. Een film uit 2018 zoals Luz.. Dat is gewoon raar. Zowel van de productie zelf als de distributeur.
Ik heb ook wel eens een pakket afgenomen bij een distributeur waar films in sd kwaliteit zaten. Daar doe je dan toch wat mee, maar liever doe ik dat niet. Ergens ben je blij dat je zo'n film toch kan laten zien, maar op een 4k scherm doet het pijn aan je ogen. Bij mij zijn het voornamelijk oudere films of indie producties die soms in sd kwaliteit worden aangeleverd. Die films licht ik verder ook niet uit. Dat zijn gewoon fillers. Als het wordt bekeken vind ik dat prima natuurlijk, maar ik ga er niet te koop mee lopen. Laat staan apart voor betalen(!) Die move van FU snap ik echt niet. Je neemt juist een abonnement omdat je niet extra wilt betalen lijkt mij.
jmadejoode2008
-
- 132 berichten
- 826 stemmen
Ouch, dat zijn wel pijnlijke dingen. Uiteindelijk toch blij dat ik nog bij geen van beide diensten toegehapt heb.
Beide platformen ontwikkelen zich steeds verder. Wanneer heb je bij beide gekeken voor het laatst?
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12835 stemmen
Beide platformen ontwikkelen zich steeds verder. Wanneer heb je bij beide gekeken voor het laatst?
Ik ontvang van beide newsletters. Wat er daarin aangekondigd wordt sluit gewoon niet echt aan bij mijn smaak.