menu

Mijn Updates +
Film / Genres en landen / De western

zoeken in:
geplaatst:
Brix schreef:
Deze horror western had ik gemist > The Wind (2018)

Brix deze film nog niet zolang geleden gezien .
Het is een film waar je van moet houden .
Echt een western is het niet omdat het zowat alleen maar op en rond een huis afspeelt op de prairie.
Maar voor een horror gebeurt er naar mijn idee te weinig in om je de stuipen op het lijf te jagen.
Voor mij een niet zo geslaagde mix van western horror al viel de soundtrack mee wel op.
Wie dan toch graag eens een western horror wil zien kan beter voor ://www.moviemeter.nl/film/100810 gaan.

geplaatst:
Tot op heden staat de IMDb -score voor Deadwood-The Movie nog steeds op *9,4! http://i65.tinypic.com/25zps.jpg
Alfred "Al"
http://i66.tinypic.com/34ik4lf.jpg
Hearst
http://i63.tinypic.com/30wxkk9.jpg
Calamity Jane

Jammer dat vanwege geconstateerde Alzheimer bij de scenarist Milch er geen 2e The Movie in zal zitten.

geplaatst:
Dogie_Hogan die hoge score met al bijna 500 stemmen ziet er veel belovend uit .
Het gevaar is wel dat je hoge verwachtingen gaat stellen als je zulke hoge scores ziet .
Al word de film ook op andere sites zeer positief ontvangen dus ben er zeker benieuwd naar.
Tja en mochten die hoge scores blijven en ook hier op MM.
Dan word misschien Once Upon a Time in the West wel eens van zijn troon verstoten in het lijstje beste westerns.

geplaatst:
mr rumson schreef:

Dan word misschien Once Upon a Time in the West wel eens van zijn troon verstoten in het lijstje beste westerns.

Daar staat die bij mij sowieso niet

geplaatst:
Brix
Dat hij bij jou niet op een zou staan had ik ook wel verwacht .
Zou eerder The Wild Bunch zijn of een western van Tom Selleck misschien.
In de top drie zou Once upon a time in the west bij mij wel staan .
Maar als ik het western top 50 lijstje van MM zo eens bekijk.
Dan zouden er voor mij al een stuk of 15 westerns vervangen worden .
Het zou mij niet verbazen dat de meeste westernliefhebbers niet zoveel op hebben met het top 50 lijstje beste westerns.

geplaatst:
mr rumson
Ik ben er nog niet helemaal uit, maar Shane is een grote kanshebber op mijn lijstje.
Hoe vaker ik die film zie hoe meer ik ervan overtuigd raak .

geplaatst:
mr rumson schreef:
Dogie_Hogan die hoge score met al bijna 500 stemmen ziet er veel belovend uit .
Het gevaar is wel dat je hoge verwachtingen gaat stellen als je zulke hoge scores ziet .
Al word de film ook op andere sites zeer positief ontvangen dus ben er zeker benieuwd naar.
Tja en mochten die hoge scores blijven en ook hier op MM.
Het fantastische "Once Upon a Time in the West" stond bij mij vele decennia op 1 in mijn Beste Western Top-3, maar sinds de uitzending van de 3 sublieme seizoenen van "Deadwood" op plaats 2.
"Deadwood-The Movie" is volgens de meeste recensies een soort "Christmas-Special" geworden, verge-lijkbaar als bij de populaire tv-reeks "Downton-Abbey". Een reünie met de bekende cast en een matig verhaal. (Het verbaasde mij al dat Calimaity Jane weer van de partij was: in het 2e seizoen had de Doc vanwege haar overmatig drankgebruik haar nog enkele maanden gegeven. Deze "The Movie" speelt 13 jaar na de tv serie (1889). Ze had dus nu niet moeten meespelen, maar reünie woog blijkbaar zwaarder. ).
De IMBb-score van "Deadwood-The Movie" duikt dan ook inmiddels onder die van de tv-serie 'Deadwood". Ik doe geen moeite deze "The Movie" te zien, de meer dan 110 reviews op IMDb zeggen mij al genoeg. Houd het mooi bij die geweldige 3 seizoenen van "Deadwood".

PS
Tv-Westernreeks "Hell on Wheels" deed nog poging om in mijn Beste Western Top-3 te komen, maar na 2 seizoenen kwamen er al wijzigingen in de vaste cast plus steeds nieuwe scenaristen voorkwamen dit. (Op plaats 3 staat trouwens "3:10 to Yuma", 1957).

geplaatst:
Prachtige alternatieve poster v. Tombstone
https://ibb.co/fqsYDZL

geplaatst:
Dogie_Hogan schreef:
(Het verbaasde mij al dat Calamity Jane weer van de partij was: in het 2e seizoen had de Doc vanwege haar overmatig drankgebruik haar nog enkele maanden gegeven. Deze "The Movie" speelt 13 jaar na de tv serie (1889). Ze had dus nu niet moeten meespelen, maar reünie woog blijkbaar zwaarder. ).

Maar ze leefde in werkelijkheid nog tot 1903, dus zou nog kunnen.

geplaatst:
Dogie_Hogan
Persoonlijk vind ik het niet erg dat Calamity Jane weer van de partij is .
Denk dan ook dat al die verschillende personages ervoor gezorgd hebben dat de serie zo succesvol is geweest.
Voor mij hoort ze dan net zo goed bij de serie als bij de film.
Maar dat vind ik ook van de rest van de acteurs ze horen er bij te zijn .
Het is dan ook jammer dat Powers Booth dit niet meer mag meemaken .
De score op IMDB mag dan gedaald zijn maar nog steeds scoort deze film goed.

Met de serie Hell on Wheels ben ik het met je eens .
Deze serie begint sterk maar wordt hoe langer hij duurt hoe zwakker.

Brix
Dat is leuk nieuws voor de liefhebbers van Quentin Tarantino's Django.
Django samen met Zorro zou een leuke mix kunnen zijn .
Alleen loop ik hier niet echt warm voor Django vond ik tegenvallen .
Shane is een goede western maar om die op nummer 1 te zetten in een lijstje .
Dan toch liever High noon

geplaatst:
mr rumson schreef:

Shane is een goede western maar om die op nummer 1 te zetten in een lijstje .
Dan toch liever High noon

Natuurlijk: ieder zijn ding
Maar als je de moeite zou willen doen om de recensies bij "Shane" eens te lezen van onze mede-MM gebruikers Ramon K (22 dec.2005) en The One Ring (25-2-2006) dan bespaar ik mij een lange uitleg over het hoe en waarom ik juist die film zo hoog aansla.

Screenshot uit "Il Buono, il Brutto, il Cattivo"
Zoek de Vout !
( Nee, niet het ontbrekende vingertopje van Lee van Cleef )
https://imgbb.com/

De trekker van het pistool staat al helemaal naar achteren.

Binoche

Nee, dat is het niet, want dat klopt, omdat de haan niet gespannen is.
Wanneer je de haan van de revolver spant (naar achteren trekt) komt de trekker naar voren en is het wapen schietklaar.
(Het is wel zo dat de trekker bij de ene revolver soms wat meer naar voor staat in ruststand dan bij de ander)

Maar dank voor de reactie

Gast
geplaatst: vandaag om 01:10 uur

geplaatst: vandaag om 01:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.