ad
  • 139.984 films
  • 6.692 series
  • 20.281 seizoenen
  • 435.535 acteurs
  • 282.248 gebruikers
  • 8.114.278 stemmen

Horror

zoeken in:

kappeuter (crew)

• 59794 berichten
  • 4980 stemmen

Actiehorror met Chloë Grace Moretz:

Shadow in the Cloud (2020)

kappeuter (crew)

• 59794 berichten
  • 4980 stemmen

kappeuter (crew)

• 59794 berichten
  • 4980 stemmen

A Seat at the Table: The State of International Horror in 2020 | Features | Roger Ebert

Filmkrant schreef:

De staat van horror in 2020

Nu de grote studio’s dit jaar een stap terug moesten doen, is er ruimte ontstaan voor de kleine arthousehorrorfilm. Met meer diversiteit in verhalen en vertellers als prettige bijkomstigheid.

John Milton

• 15230 berichten
  • 7992 stemmen

Meer ruimte voor Robert Eggers, Jennifer Kent en Nicolas Pesce-achtige arthorrorfilms, daar doe je mij inderdaad een enorm plezier mee.

Onderhond

• 85416 berichten
  • 9942 stemmen

John Milton schreef:

Meer ruimte voor Robert Eggers, Jennifer Kent en Nicolas Pesce-achtige arthorrorfilms, daar doe je mij inderdaad een enorm plezier mee.

De meeeste van die dingen zijn ondertussen net zo cliché als Friday the 13th, ze zien het alleen zelf niet omdat ze er met hun neus te dicht op staan

John Milton

• 15230 berichten
  • 7992 stemmen

En ik ook niet, ik sta als kindje met mijn neus tegen het glas gedrukt terwijl ik ‘ oeeeeeh’ roep, dus mij hoor je niet klagen

brucecampbell

• 3162 berichten
  • 5326 stemmen

Moderne horror kan me steeds minder en minder bekoren...altijd hetzelfde opnieuw...ik wacht in spanning af op iets dat me totaal wegblaast.

Ajax&Litmanen1

• 54279 berichten
  • 3374 stemmen

Ik heb me voorgenomen om de komende periode eens de wat bekendere en goed gewaardeerde horrorfilms van deze eeuw opnieuw te kijken. En dan ter info, alleen bloederige horrorfilms, geen films met geesten of aliens e.d.

Het liefst dus de ''groepje domme mensen in verlaten gebieden'' films of heerlijk over de top gaande pulp.

Het lijstje dat ik kon bedenken (en die ik dus allemaal al eens heb gezien de afgelopen 20 jaar):

The hills have eyes

Wrong Turn

Friday the 13th

Texas Chainsaw Massacre

Piranha 3D

Dawn of the dead

Haute Tension

Dead Snow 1

Dead Snow 2

Eden Lake

The Descent 1

The last house on the left

I spit on your grave

Frontieres

Enkele titels als Halloween 2018, Martyrs en Inside skip ik wel, die heb ik de afgelopen jaren nog gezien.

Mochten mensen nog titels weten die ik misschien ben vergeten, dan hoor ik ze graag

schram101

• 15727 berichten
  • 1589 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Mochten mensen nog titels weten die ik misschien ben vergeten, dan hoor ik ze graag

Mooi lijstje A&L! You're Next nog toevoegen?

Ajax&Litmanen1

• 54279 berichten
  • 3374 stemmen

schram101 schreef:

(quote)

Mooi lijstje A&L! You're Next nog toevoegen?

Die film heb ik gek genoeg nooit gezien. Die komt ieder geval op mijn kijklijstje.

John Milton

• 15230 berichten
  • 7992 stemmen

Erg vermakelijk, die film!

Tonypulp

• 21108 berichten
  • 4439 stemmen

Ben ook al een tijdje bezig met dit soort herzieningen en Hills Have Eyes sprong er (van dit rijtje) positief uit voor mij. You're Next is ook een must. Misschien passen Slither, Planet Terror, 30 Days of Night en Hostel erbij?

Metalfist

• 12325 berichten
  • 3933 stemmen

Geen Cabin in the Woods of Tucker & Dale vs Evil?

Ajax&Litmanen1

• 54279 berichten
  • 3374 stemmen

Metalfist schreef:

Geen Cabin in the Woods of Tucker & Dale vs Evil?

Dat zijn wel twee favorieten van me. Ik was ze even vergeten.

Was Cabin niet gericht op monsters in een ondergronds lab? In dat geval sla ik 'm voor nu over, omdat ik echt een bepaald soort bloederige pulp zoek.

Tucker & Dale zet ik wel op mijn herzieningenlijstje.

Heb gister al The hills have eyes en Wrong Turn weer gezien, recensies volgen straks

Ajax&Litmanen1

• 54279 berichten
  • 3374 stemmen

Tonypulp schreef:

Ben ook al een tijdje bezig met dit soort herzieningen en Hills Have Eyes sprong er (van dit rijtje) positief uit voor mij. You're Next is ook een must. Misschien passen Slither, Planet Terror, 30 Days of Night en Hostel erbij?

Planet Terror staat me nog te goed bij, die heb ik al vaker gezien. Had erop gekund, maar valt er nu buiten.

30 days of night is zover ik nog weet met vampieren, dat skip ik even in mijn rijtje.

Slither idem, buitenaardse zaken. Ik zoek echt normale aardse zaken in dit rijtje. (oke ik lieg wel een beetje, ik wil de Dead Snow films wel zien...)

Hostel is wel een goede. Die ga ik op mijn lijstje erbij zetten. Volgens mijn MM log bijna 15 jaar geleden voor het laatst gezien haha.

schram101

• 15727 berichten
  • 1589 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Die film heb ik gek genoeg nooit gezien. Die komt ieder geval op mijn kijklijstje.

Don’t Breathe! Toppertje ook. Heb je vast al gezien overigens.

kappeuter (crew)

• 59794 berichten
  • 4980 stemmen

kappeuter (crew)

• 59794 berichten
  • 4980 stemmen

Horrorfilm met de zoon van Steven Spielberg:

Honeydew (2020)

kappeuter (crew)

• 59794 berichten
  • 4980 stemmen

Horror omnibusfilm:

Phobias (2021)

kappeuter (crew)

• 59794 berichten
  • 4980 stemmen

Arrow schreef:

Obsession gets a makeover in The Stylist, a deliciously twisted slice of female-led psychological horror, nominated for the New Visions Award for Best Motion Picture at the 2020 Sitges International Film Festival and based on co-writer/director Jill Gevargizian’s award-winning short film of the same name.

The Stylist (2020)

joolstein

• 6303 berichten
  • 5861 stemmen

In mijn speurtocht naar nieuwe horrorfilms kwam ik dit tegen en dat was helemaal niet verkeerd!

The Pond (2021)

John Milton

• 15230 berichten
  • 7992 stemmen

Servië? Nice!

Goed gevonden joolstein. Als ik zo achter de pc zit ga ik die ook maar eens zoeken

TornadoEF5

• 5145 berichten
  • 1046 stemmen

John Milton schreef:

Servië? Nice!

Goed gevonden joolstein. Als ik zo achter de pc zit ga ik die ook maar eens zoeken

Dan moet je geen Srpski Film meer kijken. Al is het wel weer een horror. Die Serviërs toch

John Milton

• 15230 berichten
  • 7992 stemmen

Daar is het al te laat voor, TornadoEF5.

Ach, de jeugdige onschuld van jullie JM voorgoed vervlogen...

kappeuter (crew)

• 59794 berichten
  • 4980 stemmen

Canadese scifi-horror:

Come True (2020) - vanaf 17 maart op Pathé Thuis

kappeuter (crew)

• 59794 berichten
  • 4980 stemmen

Time loop horrorfilm:

Lucky (2020)

kappeuter (crew)

• 59794 berichten
  • 4980 stemmen

Online horrormagazine De Nachtvlinders introduceert eigen awards: De Schrikbeelden

De Nachtvlinders schreef:

Heb jij al gestemd op de beste horror van 2020?

Het zal je misschien al wel eens opgevallen zijn dat horrorfilms niet bepaald enorm populair zijn bij grote filmprijzen. De Oscars, de Golden Globes. Daarom introduceren we De Schrikbeelden!

Stem nu

Je kunt stemmen t/m 28 februari 2021. In maart wordt de uitslag bekend gemaakt.

De tien films genomineerd voor Beste Horrorfilm van 2020:

https://cdn.denachtvlinders.nl/wp-content/uploads/2021/01/collage-2.jpg

Tonypulp

• 21108 berichten
  • 4439 stemmen

Wat een verschrikkelijke selectie(s).

Onderhond

• 85416 berichten
  • 9942 stemmen

Wel ja, als je jezelf naast de Oscars zet dan moet je ook qua selectie die richting uit natuurlijk

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.