- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- MovieMeter User Pics
MovieMeter User Pics
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2119 stemmen
(maar wel een beetje groot)
Kwestie van wennen 
Dacht het meteen te zien aan de hoofdsteun en de typische daklijn.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Ik ben vorig jaar in Belfast geweest, toch wel indrukwekkend, gezien de geschiedenis. Heb ook een paar plaatjes geschoten;

enz.
Brix
-
- 19726 berichten
- 5157 stemmen
Heavy stuff Don.
(is die straat op de tweede foto nat van de regen of van de tranen die daar al vergoten zijn?
)
Mug
-
- 13981 berichten
- 5969 stemmen
Ik ben er vorig jaar ook geweest. Veel portretten van Bush op de muurschilderingen zijn reeds vervangen door Obama.
Ook de Political Tour (door Sinn Féin) gedaan, eindigend op de immense katholieke begraafplaats en een pint in een illegaal gokcafe met Sinn Féin aanhangers?
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Ja, das een goeie Brix.
Het lijkt inderdaad net of het daar altijd mistroostig is, alsof de zon nooit schijnt en het verdriet nog steeds niet uit de lucht is.
Overigens wordt Stevie "Top Gun" McKeag (1e foto) nog altijd gezien als een held daar, terwijl hij eigenlijk een flinke schurk was.
De man schijnt geloof ik iets van 15 moorden op zijn geweten te hebben en was zgn. de ''chief hitman'' van Johnnie "Mad Dog" Adairs, de grote leider van de Ulster Defence Association.
wimnoot
-
- 3963 berichten
- 3931 stemmen
Heel bekend gebied voor mij Don Dijk, ik heb er bij elkaar meer als drie jaar in Lisburn (20 minuten zuid-west van Belfast) gewerkt. Jammer dat je nu alleen foto's hebt van de loyalisten muurtekeningen. UFF (Ulster Freedom Fighters) en de UDA (Ulster Defense association) zijn de niet al te brave tegenhangers van de IRA en dergelijke paramilitaire partijen.
Wat me nog het meest verbaasde in die tijd was dat die vriendelijke Ierse mensen, zo keihard konden zijn als het om dit soort dingen gaat. Een van mijn collega's vertelde doodleuk dat hij geen medelijden had met de 13 doden die vielen bij Bloody Sunday. "Hadden ze daar maar niet moeten lopen, ze waren gewaarschuwd". En de zwarte humor ondanks de "troubles". Zo is het verhaal van Bobby Sands wel bekend. Hij was de eerste IRA gevangene die overleed tijdens een hongerstaking begin jaren tachtig. Overal in Republikeins Belfast en Derry werden muurtekeningen in zijn herinnering gemaakt, zo werd er dus aan loyastische kant (zijn tegenstanders) een muurtekening gemaakt waarop stond "We will never forget you Jimmy Sands" expres zijn naam verkeerd schrijvend om te laten zijn hoe weinig het ze intereseerde.
Je ziet het ik ben er erg in geinterreseerd. 
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Klopt, heb ik ook een plaatje van geschoten;

Overigens is hij niet de enige die was overleden aan een hongerstaking, er waren er nog 9. Wel was hij de eerste.
wimnoot
-
- 3963 berichten
- 3931 stemmen
Dat zei ik toch ook? Dat hij de eerste was?
Zijn een aantal films van gemaakt, waarvan de meest recente Hunger is. Prachtige film met de uitstekende Micheal Fassbender in de hoofdrol.
Was dit trouwens op de Falls road?
Martin Van K
-
- 9050 berichten
- 4559 stemmen
Hier wat foto's van m'n laatste vakantie op Koh Tao en Koh Samui.
Met dit weer krijg ik wel steeds meer heimwee terug moet ik zeggen...
(afbeelding)
(afbeelding)
Knappe foto's!
op het einde van dit jaar gaan wij (op huwelijksreis) naar Thailand. Met onder meer een bezoekje aan Koh Chang. Iemand daar ervaring mee? Het schijnt er ook prachtig te zijn! 
Brix
-
- 19726 berichten
- 5157 stemmen
@ Don en Wim:
Wat mij altijd is bijgebleven is het volgende:
Ooit was ik op vakantie in het andere deel van Ierland (Cork en omgeving)
Tijdens een trektocht met paard en wagen (Tinker) maakte ik een pauze in een klein havenplaatsje, om het paard wat rust te gunnen, en voorraden aan te vullen.
Ik zag dat een klein blond meisje (naar schatting een jaar of acht, negen) met veel belangstelling naar het paard stond te kijken.
Ze moest duidelijk over een drempel heen, maar dat lukte haar uiteindelijk dan toch.
Ze kwam op mij af en vroeg of ze het paard mocht aaien.
Vanzelfsprekend zei ik ja, want een braver beestje als dat paard (Diddy) was er niet.
Je had die ogen en gezichtuitdrukking van dat kind moeten zien toen.
Het leek alsof de hemel openging voor haar.
Ik heb haar nog wat voederbrokjes gegeven, om aan het paard te voeren, toen was het helemaal feest voor die kleine.
Al doende werd ze spraakzamer, en wilde vanalles weten over het paard en mijn reis etc.
Toen begon ze over zichzelf.
Ze woonde in Belfast, en was met haar moeder een paar dagen op vakantie.
'We don't have nice things like this in Belfast, only bombs and shooting" zei ze op een bepaald moment, met een betrokken gezichtje.
Toen kwam haar moeder er ook bij, die inkopen in een winkel aan het doen was geweest.
Met haar sprak ik nog een tijdje, terwijl de aandacht van het meisje weer volledig naar Diddy ging.
Ze versierde het paardenhoofdstel met zelfgeplukte bloemetjes.
Wat die moeder mij vertelde was diep triest allemaal.
En met pijn in 't hart nam ik afscheid van beiden, want onder de omstandigheden waarin zij moesten leven in Belfast kon het noodlot ieder moment toeslaan.
Alvorens te vertrekken nam ik nog een foto van het meisje, samen met het paard.
Ik kreeg het adres, en beloofde de foto op te sturen.
Een Sinterklaascadeautje had niet meer vreugde kunnen brengen.
Na terugkeer thuis in Nederland raakte het papiertje met adres van het meisje echter zoek.
Pas jaren later kwam het toevallig weer tevoorschijn.
Inmiddels moest het meisje al een jongedame zijn geworden...mits ze nog leefde.
Ik heb wel nog even geaarzeld, maar die foto dan toch nog naar dat adres gestuurd, met een briefje erbij.
Het was een hele opluchting toen ik al heel gauw een antwoord ontving van een jongedame, die de ontmoeting nooit vergeten was, en dolblij was met de foto.
Op die foto had ze al lang niet meer gerekend.
Ik ga nog maar eens op zoek naar een afdruk van die foto denk ik.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Wow, wat een geweldig verhaal zeg! Leuk Brix, ook dat je weer een reactie terug kreeg.
Overigens is Cork, waar ook een (zwaar tegenvallend) eerbetoontje aan Rory Gallagher staat (zie foto), ook sinds een paar jaar een vreselijk deprimerend stadje geworden. De economische recessie heeft daar namelijk flink toegeslaan, eerder was het een redelijk florerend stadje, jongeren waren allemaal gelukkig. Nu worden er zo ongelooflijk veel zelfmoorden gepleegd, vooral onder de jongeren die het helemaal niet meer zien zitten.

Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Dat zei ik toch ook? Dat hij de eerste was?
Je hebt gelijk, sorry niet gezien!
Was dit trouwens op de Falls road?
Klopt.
titia
-
- 601 berichten
- 1302 stemmen
Wow, wat een geweldig verhaal zeg! Leuk Brix, ook dat je weer een reactie terug kreeg.
Overigens is Cork, waar ook een (zwaar tegenvallend) eerbetoontje aan Rory Gallagher staat (zie foto), ook sinds een paar jaar een vreselijk deprimerend stadje geworden. De economische recessie heeft daar namelijk flink toegeslaan, eerder was het een redelijk florerend stadje, jongeren waren allemaal gelukkig. Nu worden er zo ongelooflijk veel zelfmoorden gepleegd, vooral onder de jongeren die het helemaal niet meer zien zitten.
Een paar jaar geleden was ik ook in Cork, als beginpunt van een rondreis door Ierland, en dat vond ik van de steden die ik gezien heb de meest depressieve. Veel onverzorgder dan de overige steden. Galway vond ik een stuk leuker, en Dublin blijft ook top. Cork was, ondanks het weer, grijs en grauw, en de mensen waren er ook duidelijk anders, hoewel ik ze in Sligo ook niet zo gezellig vond. Tja...moet snel weer eens naar Ierland....
Brix
-
- 19726 berichten
- 5157 stemmen
Dank je Don.
Dat antwoord van haar was voor mij ook een grote opluchting.
En dank voor die foto.
Leuk om Rory's naam ook in de Keltische spelling te zien op dat straatnaambordje. 
Wat triest en dramatisch zeg die depri-stemming in Cork.
Dat wist ik niet.
Ik heb tijdens mijn rondreis vooral veel kleine plaatsjes bezocht.
De mensen waren er zó vriendelijk, dat ik thuis in ons land moeite had om weer te wennen.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Ja, wat titia zegt klopt wel, het is nooit een vrolijke stad geweest als je kijkt naar de stad zelf, de inwoners echter waren gelukkig.
Dat is helemaal omgeslaan, las bijv. toevallig deze week een verhaal over een jongen die 15 van zijn vrienden heeft verloren door zelfmoord de afgelopen jaren.
Galway is idd prachtig en de Cliffs of Moher.. adembenemend zelfs.

Bardt1980
-
- 448 berichten
- 92 stemmen
Knappe foto's!
op het einde van dit jaar gaan wij (op huwelijksreis) naar Thailand. Met onder meer een bezoekje aan Koh Chang. Iemand daar ervaring mee? Het schijnt er ook prachtig te zijn!
Ja Koh Chang ben ik ook geweest. Begint nu wel steeds toeristischer te worden. Maar zeker ook een mooi eilandje hoor 
rose
-
- 2280 berichten
- 0 stemmen
Nou voor een paar euro heb je een royale maaltijd, en een halve liter bier kost ongeveer anderhalve euro en 4* hotels/accomodaties kosten ongeveer 20 tot 30 euro per nacht (waar wij sliepen tenminste). En dan ben je nog royaal aan het leven. Toen ik alleen met de rugzak aan het rondtrekken was betaalde ik voor een kamer in een guesthouse ongeveer 3 a 4 euro per nacht en at ik bij kraampjes langs de weg voor 50 cent per maaltijd.
Het is maar hoe duur je het zelf wilt maken.
Enige prijskaartje is de reis, rond de 600 euro.
rose
-
- 2280 berichten
- 0 stemmen
@ Don en Wim:
Wat mij altijd is bijgebleven is het volgende:
Ooit was ik op vakantie in het andere deel van Ierland (Cork en omgeving)
Tijdens een trektocht met paard en wagen (Tinker) maakte ik een pauze in een klein havenplaatsje, om het paard wat rust te gunnen, en voorraden aan te vullen.
Ik zag dat een klein blond meisje (naar schatting een jaar of acht, negen) met veel belangstelling naar het paard stond te kijken.
Ze moest duidelijk over een drempel heen, maar dat lukte haar uiteindelijk dan toch.
Ze kwam op mij af en vroeg of ze het paard mocht aaien.
Vanzelfsprekend zei ik ja, want een braver beestje als dat paard (Diddy) was er niet.
Je had die ogen en gezichtuitdrukking van dat kind moeten zien toen.
Het leek alsof de hemel openging voor haar.
Ik heb haar nog wat voederbrokjes gegeven, om aan het paard te voeren, toen was het helemaal feest voor die kleine.
Al doende werd ze spraakzamer, en wilde vanalles weten over het paard en mijn reis etc.
Toen begon ze over zichzelf.
Ze woonde in Belfast, en was met haar moeder een paar dagen op vakantie.
'We don't have nice things like this in Belfast, only bombs and shooting" zei ze op een bepaald moment, met een betrokken gezichtje.
Toen kwam haar moeder er ook bij, die inkopen in een winkel aan het doen was geweest.
Met haar sprak ik nog een tijdje, terwijl de aandacht van het meisje weer volledig naar Diddy ging.
Ze versierde het paardenhoofdstel met zelfgeplukte bloemetjes.
Wat die moeder mij vertelde was diep triest allemaal.
En met pijn in 't hart nam ik afscheid van beiden, want onder de omstandigheden waarin zij moesten leven in Belfast kon het noodlot ieder moment toeslaan.
Alvorens te vertrekken nam ik nog een foto van het meisje, samen met het paard.
Ik kreeg het adres, en beloofde de foto op te sturen.
Een Sinterklaascadeautje had niet meer vreugde kunnen brengen.
Na terugkeer thuis in Nederland raakte het papiertje met adres van het meisje echter zoek.
Pas jaren later kwam het toevallig weer tevoorschijn.
Inmiddels moest het meisje al een jongedame zijn geworden...mits ze nog leefde.
Ik heb wel nog even geaarzeld, maar die foto dan toch nog naar dat adres gestuurd, met een briefje erbij.
Het was een hele opluchting toen ik al heel gauw een antwoord ontving van een jongedame, die de ontmoeting nooit vergeten was, en dolblij was met de foto.
Op die foto had ze al lang niet meer gerekend.
Ik ga nog maar eens op zoek naar een afdruk van die foto denk ik.
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Mijn allerliefste Lorena die voor mij poseert.

Brix
-
- 19726 berichten
- 5157 stemmen
Een kansmakende kandidate voor een rol in een remake van 'The Little Rascals' 

wimnoot
-
- 3963 berichten
- 3931 stemmen
Echt een leuke foto van een heel knap meisje Don! 
planet_of_death
-
- 3962 berichten
- 178 stemmen
Opvallende blik in haar ogen.
Mooi plaatje Don!
Querelle
-
- 6548 berichten
- 4894 stemmen
Ook maar eens een fotootje plaatsen. De laatste is al weer van jaren geleden. Dit is op een terrasje op de nieuwe Binnenweg. En nee ik ben niet in mijn neus aan het peuteren. 

soom
-
- 24924 berichten
- 2756 stemmen
En nee ik ben niet in mijn neus aan het peuteren.
Querelle
-
- 6548 berichten
- 4894 stemmen
niks bijzonders geloof ik. beetje voor me uit aan het kijken terwijl ik aan mn kin pluk.