- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Hoeveel films kijk je per week/maand/jaar?
Hoeveel films kijk je per week/maand/jaar?
mar007
-
- 1151 berichten
- 949 stemmen
welke series zijn dan goed van actie en crime? twijfel al lang om criminal minds te zien maar is dat goed?
vroeger keek ik veel films maar nu series aan het ontdekken. onlangs alias, castle series besteld bij movieminutes en ook sliders gekocht.
hallo,
criminal minds vind ik een goeie serie,ik kijk naar criminal minds,dexter,flashpoint,revenge,
once upon a time,touch,maar smaken verschillen natuurlijk, je kan een keer kijken en vind je het goed dan ga je iedere week kijken of niet. 
Imperial Figure
-
- 297 berichten
- 741 stemmen
Heb zowat al alles gezien, dus tegenwoordig 4 tot 5 films in de week. (niet elke week trouwens)
Kijk wel gigantisch veel tv series, kijk meer series&films dan gamen.
Gamen is er voor mij tegenwoordig wat uit. Enige wat nog gespeeld word is I Am Alive en dat lijkt op een film. 
the flash
-
- 317 berichten
- 103 stemmen
hallo,
criminal minds vind ik een goeie serie,ik kijk naar criminal minds,dexter,flashpoint,revenge,
once upon a time,touch,maar smaken verschillen natuurlijk, je kan een keer kijken en vind je het goed dan ga je iedere week kijken of niet.
dexter heb ik ook gezien tot seizoen vier alleen 4 en 1 zijn goed vind ik.
mar007
-
- 1151 berichten
- 949 stemmen
dexter heb ik ook gezien tot seizoen vier alleen 4 en 1 zijn goed vind ik.
hoi
ben nu bezig met s6 vind het wel goed volg het op 13th street.
j0enne
-
- 9606 berichten
- 3773 stemmen
Ik probeer sowieso één film per dag te kijken, en dat is dan vaak laat op de avond.
Soms wordt 't te laat aangezien voetbal op plaats 1 staat en dan skip ik gewoon een dagje haha!
M.Goodkat
-
- 1290 berichten
- 1463 stemmen
Mijn films zijn zeer zwaar erop achteruit gegaan sinds 2 jaar, ben nu echt een man van de series geworden.
Met de bioscoop betrek ik tot 5-7 per maand en series elke avond 
Zelf hou ik ook alles bij in een word documentje hoeveel films en series ik bekijk per jaar
..
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2534 stemmen
Nog steeds zeer verschillend bij mij. De laatste week kan ik zowat elke dag een film kijken.
Fueledable
-
- 231 berichten
- 3444 stemmen
Ik ga best wel vaak naar de bioscoop, films kijk ik ongeveer 2 keer in de week, niet heel erg vaak dus. Maar dit ligt ook aan tijdgebrek doordeweeks.
mar007
-
- 1151 berichten
- 949 stemmen
momenteel twee films per dag aangezien ik nu minder series kijk.
alleen woensdag avond dan crime avond op veronica.
ach ja het wisselt hangt er vaak vanaf wat de tv te bieden heeft.
Gruffalo
-
- 207 berichten
- 603 stemmen
momenteel twee films per dag .
Man, dat is toch niet normaal! Of is het jouw werk om films te kijken, want dan zou ik het wel begrijpen.
clubsport
-
- 3810 berichten
- 6939 stemmen
vorig jaar een record aantal van 318 films gezien .
meestal zit ik rond de 230 per jaar
Cellulord
-
- 597 berichten
- 2382 stemmen
Misschien eens een movie-marathon houden
ee marathon = 26.2 mijlen
een movie-marathon = dus 26.2 uren film(beelden)
behalve de simpsons marathon, die duurde 86 uur en 37 min.
een menselijke marathon daarentegen bestaat uit zo'n 3 films (of +- 6 uur kijk plezier)

Cellulord
-
- 597 berichten
- 2382 stemmen
Mei was een koude en natte maand, heb dus wat extra filmpjes gekeken 
65 films + 1 docu lijkt op het eerste zicht lijkt veel, maar voor de rest kijk ik dan ook GEEN televisie
Mai 2013
------------
5.00 Zoetrope (Charlie Deaux, 1999) VS (Short)
5.00 Rampo Jigoku ''Rampo Noir'' (Various, 2005) JAP
5.00 Offscreen (Christopher Boe, 2006) DEN
4.50 Umfeld (Scott Pagano, 2007) NL-D
4.50 Calvaire (Fabrice Du Welz, 2004) B-FR-LUX
4.50 Kurutta Ippeji ''A Page of Madness'' (Teinosuke Kinugasa, 1926) JAP
4.50 Kyoshin "Mirrored Mind" (Gakuryu Ishii, 2005) JAP (Herzien)
4.50 The Butcher, the Chef, and the Swordsman (Wuershan, 2006) HK-CHIN-VS
4.50 Shimotsuma Monogatari "Kamikaze Girls" (Tetsuya Nakashima, 2004) JAP
4.50 Innocence ''Ghost In The Shell 2'' (Mamoru Oshii, 2004) JAP
4.50 Queen: Days of Our Lives (Matt O'Casey, 2011) GB
4.00 Aragami (Ryûhei Kitamura, 2003) JAP
4.00 Allegro (Christoffer Boe, 2005) DEN
4.00 Beast (Christopher Boe, 2011) DEN
4.00 saizu no kaijin "The Phantom of Regular Size" (Shin'ya Tsukamoto, 1986) JAP (Short)
4.00 Cycling Chronicles - Landscapes The Boy Saw (Kôji Wakamatsu, 2004) JAP
4.00 Onibaba ''The Hole'' (Kaneto Shindô, 1964) JAP (Herzien)
4.00 Shame (Steve McQueen, 2011) GB
4.00 Carnage (Roman Polanski, 2011) FR-D-POL-SP
4.00 Eden Lake (James Watkins, 2008) GB
4.00 À l'Intérieur (Alexandre Bustillo & Julien Maury, 2007) FR
4.00 Begotten (E. Elias Merhige, 1990) VS
4.00 Fear X (Nicolas Winding Refn, 2003) DEN-CAN-GB-BR (Herzien)
4.00 Rabbits (David Lynch, 2002) VS
4.00 Yabu no Naka no Kuroneko ''Kuroneko'' (Kaneto Shindô, 1969) JAP
4.00 Dip Huet Seung Hung ''The Killer'' (John Woo, 1989) HK (Herzien)
4.00 Nihon Bundan Heru Doraibâ ''Helldriver'' (Yoshihiro Nishimura, 2010) JAP
3.50 Môjuu "Blind Beast" (Yasuzô Masumura, 1969) JAP
3.50 Himizu (Shion Sono, 2011) JAP
3.50 Shigatsu Monogatari "April Story" (Shunji Iwai, 1998) JAP
3.50 Rubber's Lover (Shozin Fukui, 1996) JAP
3.50 Avalon (Mamoru Oshii, 2001) JAP
3.50 Dead or Alive 2 - Tôbôsha (Takashi Miike, 2000) JAP
3.50 Bleeder (Nicolas Winding Refn, 1999) DEN
3.50 La Chispa de la Vida (Álex de la Iglesia, 2011) ES
3.50 Flugten (Kathrine Windfeld, 2009) DEN
3.50 Versus (Ryûhei Kitamura, 2000) JAP
3.50 Pusher (Nicolas Winding Refn, 1996) DEN
3.50 Yuke Yuke Nidome no Shojo "Go, Go Second Time Virgin" (1969) JAP
3.50 Valhalla Rising (Nicolas Winding Refn, 2009) DEN-GB
3.50 Un Lac (Philippe Grandrieux, 2008) FR
3.50 The Short Films of David Lynch (David Lynch, 2002) VS
3.50 Meatball Machine (Yudai Yamaguchi & Jun'ichi Yamamoto, 2005) JAP
3.50 Jûsan-nin Renzoku Bôkôma "Serial Rapist" (Kôji Wakamatsu, 1978) JAP
3.50 Guinea Pig (Satoru Ogura, 1985) JAP
3.50 Source Code (Duncan Jones, 2011) VS-FR (Herzien)
3.50 Sounds Like (Brad Anderson, 2006) CAN-VS
3.00 Freaks (Tod Browning, 1932) VS
3.00 Holy Motors (Leos Carax, 2012) FR-D
3.00 Shin Zatôichi: Yabure! Tojin-ken "Zatoichi Meets the One Armed Swordsman" (1971) JAP
3.00 Za Ginipiggu 4: Manhoru no Naka no Ningyo "Guinea Pig: Mermaid in a Manhole" (Hideshi Hino, 1988) JAP
3.00 Rinne ''Reincarnation'' (Takashi Shimizu, 2005) JAP
3.00 Ashita no Kioku ''Memories of Tomorrow'' (Yukihiko Tsutsumi, 2006) JAP
3.00 Der Räuber (Benjamin Heisenberg, 2010) D-AUT
3.00 Brat (Aleksey Balabanov, 1997) RUS
3.00 One Missed Call - Takashi Miike (JAP, 2003)
3.00 The Master (Paul Thomas Anderson, 2012) VS
2.50 Vibrator (Ryuichi Hiroki, 2003) JAP
2.50 Ink (Jamin Winans, 2009) VS
2.50 Prometheus (Ridley Scott, 2012) VS-GB
2.50 Vinyan (Fabrice Du Welz, 2008) FR-B-GB-AUS (Herzien)
2.00 Cosmopolis (David Cronenberg, 2012) FR-CAN-POR-IT
2.00 Death Race (Paul W.S. Anderson, 2008) VS-D-GB
2.00 Crash (David Cronenberg, 1996) CAN
2.00 Ils (David Moreau & Xavier Palud, 2006) FR-ROM
2.00 Destricted (Various, 2006) GB-VS
2.00 I Walked with a Zombie (Jacques Tourneur, 1943) VS (Herzien)
de rest van 2013 tot nu toe
jan 31 + 7 doc.
feb 9 + 4 doc.
ma 19 + 1 doc.
apr 15 + 3 doc.
mcdaktari
-
- 7269 berichten
- 0 stemmen
Ik kijk zelf maar zelden tv en dat heeft te maken met die kut reclame en omdat er ook maar een matig aanbod van films is, daarom kijk ik dvd's of films op m'n pc die ik op mijn 107 cm led tv heb aangesloten. Het is ook tevens een 3D tv waar ik ook een 3D bluray speler bij heb, dus het ligt er een beetje aan wat voor weer het is, maar bij regen weer kijk ik zeker 2 films per dag, maar ik heb er ook dagen bij dat ik wel ooit 4 films kijk ( als ik echt helemaal niks hoeft te doen verder)
Maar als ik een gemiddelde moet nemen dan kijk ik toch 1 film per dag.
Dk2008
-
- 11166 berichten
- 788 stemmen
Ik kijk gemiddeld nog maar zo'n 2 nieuwe films per week. Wel kijk ik veel (zeer) korte films / tv-afleveringen die buiten deze site vallen. Heb de afgelopen vijf jaar en dat is de tijd dat ik op de site ben, wel enorm veel films gezien, en vooral veel herbekeken van (heel veel) jaren geleden. Dit vooral vanwege aanschaf op dvd. Een soort van "vijfjarenplan" dus.
.
Films zijn erg tijdrovend vind ik en bovendien moeilijk te combineren met andere bezigheden, anders dan bijvoorbeeld muziek.
raizeredge
-
- 114 berichten
- 0 stemmen
Ik kijk in principe elke dag wel een film als de tijd zich ervoor leent. Het zelfde met series, die kijk ik ook in principe elke dag.
filmkul
-
- 2469 berichten
- 2245 stemmen
Probeer er zoveel mogelijk te zien. Sinds ik 2 kleine kindjes heb, is het wel een heel stuk minder, haha. De tijd komt wel weer. De oudste (4) begint ook al wat filmtrekjes van mij te krijgen. Hij zit al in mijn bluray collectie te neuzen en zoekt dan titels uit die hij samen met later als ie groot is wilt zien.
Ik hou zelf al vanaf mijn 10e alle films die ik kijk bij in een database. Zit nu rond de 5600 unieke films. Op dit moment zie ik zo'n 3 nieuwe films per week, dus films die ik voor het eerst zie.
John Barry
-
- 3410 berichten
- 638 stemmen
Dit verschilt bij mij nog al eens van week tot week, maar in principe kijk ik ongeveer 3 films per week.
Prinz
-
- 1085 berichten
- 4221 stemmen
Ik probeer altijd minstens 5 films per week te bekijken. Een dag geen film voelt voor mij toch altijd een beetje als een verloren dag. Behalve als je zoals gisteren Real Madrid ziet knallen in Schalke; dan kan je de pijn een beetje verzachten.
Rickyman
-
- 1282 berichten
- 2718 stemmen
Eerst had ik niet zoveel tijd en keer af en toe 'ns een nieuw filmpje, maar sinds ik nu al een paar maanden werkloos thuis zit , kan ik die tijd mooi inhalen. Heb het "pindakazen" ondekt en haal de afgelopen maanden veel info van deze site. Kom telkens een nieuw filmpje tegen of oude om te herzien.
Kijk gemiddeld één film per dag, soms twee maar soms ook geen..(vanavond Ajax met 3-0 achterstand, dus waarschijnlijk weer een film vermoed ik)..
Dk2008
-
- 11166 berichten
- 788 stemmen
Hoe vaak kijken jullie gemiddeld naar dezelfde film?. Sommige mensen schrijven zoiets als "honderden keren gezien". Lijkt me ietwat overdreven...
Gemiddeld 1 x keer per jaar/twee jaar. Dat is nu. Eerst niet, maar neem niet veel nieuwe films meer aan. En heb ook wel gehad dat ik hem de volgende dag alweer heb gezien. The sound of music vorig jaar zelfs 4x.
John Barry
-
- 3410 berichten
- 638 stemmen
De meeste films kijk ik maar een keer per jaar. De Bondfilms is een ander verhaal . Ik als Bondfan kijk de meeste Bond films wel 4 of 5 keer per jaar en de Bondfilms die ik erg goed vind bekijk ik nog wel wat vaker .
Rickyman
-
- 1282 berichten
- 2718 stemmen
De algelopen tijd heb ik vele films gezien en de meeste ben ik al weer snel vergeten.
De goeie bewaar ik om nog eens terugtezien en echte toppers heb ik het liefst orgineel en kijk die zo gemiddeld om de 4-5 jaar..
Dk2008
-
- 11166 berichten
- 788 stemmen
Hoe vaak kijken jullie gemiddeld naar dezelfde film?.
Gemiddeld 1 x keer per jaar/twee jaar.
Dat gaat niet lukken zie ik alweer. 3 hooguit 4 jaar schat ik, dan heb ik ze weer allemaal gezien. (Er zullen wel weer de nodige films afvallen maar toch ook wel weer wat bijkomen).
Een aantal zal ik vaker bekijken per jaar dat denk ik wel, want dat is nu ook al.
Dk2008
-
- 11166 berichten
- 788 stemmen
Ik mag wel opschieten, het is alweer halverwege 2e maand 2015. Eind vorig jaar heb een heleboel weggedaan, dus dat scheelt en de meeste dienen nu alleen als naslag. Maar goed als ik ze allemaal in vier jaar tijd weer wil zien, mag ik wel voortmaken. 
Daenelia
-
- 210 berichten
- 178 stemmen
Best interessant om te lezen hoeveel films men zo ziet. Ik werd wel eens vreemd aangekeken als ik zei dat ik wel 7 films in een weekend had gezien (en dan nog als uitzondering, want 3 films in een weekend is mijn ideal).
Grappig dat ik nooit opmerkingen kreeg toen ik nog 3-5 boeken per week las, maar wel rare blikken krijg als ik evenzoveel films zie in een week.
Wel eens opmerkingen gehad dat je té veel films kijkt?
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Best interessant om te lezen hoeveel films men zo ziet. Ik werd wel eens vreemd aangekeken als ik zei dat ik wel 7 films in een weekend had gezien (en dan nog als uitzondering, want 3 films in een weekend is mijn ideal).
Grappig dat ik nooit opmerkingen kreeg toen ik nog 3-5 boeken per week las, maar wel rare blikken krijg als ik evenzoveel films zie in een week.
Wel eens opmerkingen gehad dat je té veel films kijkt?
Ik zou er eerder van opkijken als iemand meer dan 1 boek per week leest, een boek lezen kost toch veel meer tijd van een film te kijken.
Teveel films kijken neen. Ik heb zo van die momenten dat ik een film per dag kan kijken, dat zou mijn ideaal zijn, maar er zijn soms ook weken dat ik maar aan 3 films op een week kom. Ik ben ook iemand die achteraf wat nadenkt over de film, en na het laten bezinken een review schrijft zowel hier als op imdb. Op imdb doe ik het pas sinds dit jaar.
Ik kijk er wel van op als mensen zo hele marathons houden van series, daar zou ik dan weer stiepelzot van worden, maarja ben geen serie fan, trouwens geen interesse om de Black Adder serie over te nemen 
Dk2008
-
- 11166 berichten
- 788 stemmen
Het hangt ook van de speelduur en de aard van de film. En bij boeken de dikte en ook weer de inhoud. En ook van je zelf, de één kan heel snel lezen en de ander langzaam. En met films zal het ook wel zo zijn. Dat is net zoals in de bioscoop dat de één opstapt zodra de aftiteling begint en de ander tot het laatst blijft zitten.
Daenelia
-
- 210 berichten
- 178 stemmen
alexspyforever, de serie Black Adder heb ik al. En het boek met de scripts ook 
Dick2008, wat lezen betreft lees ik (of las ik voorheen, ik denk dat ik nu trager lees) 50-60 pagina's per uur. Dus als het een boek was van zo'n 300-400 pagina's en ik 3 uur reistijd besteedde per dag, plus het losse uurtje of twee in pauzes of voor het slapen gaan, dan ging zo'n boek een dag of 2 mee (brandtijd in open haard waarschijnlijk 30 minuten).
Sommige films moet je inderdaad even laten bezinken (net als boeken trouwens). Maar een film per dag is inderdaad niet vreemd, vind ik.
... toch knaagt het aan mij dat me ooit verweten werd te veel films te hebben gekeken. Net alsof ik iets heel erg fout had gedaan. Stom, he? Maar ik zoek graag bevestging dat ik niet raar bezig ben met films.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Maar Daenelia ik meen dat je van mijn leeftijd bent en ik vraag me niet meer af of ik echt met rare dingen bezig ben. Als anderen dat denken so what, is mijn leven. Zit ik er ook niet mee als zij met naar mijn mening onnozele dingen bezig zijn, bijvoorbeeld te facebooken, chatten of voordurend bezig zijn met hun iphone zelfs als ze in gezelschap zijn. Trouwens hoe meer films je kijkt kun je lekker discussiëren erover met de mensen hier