menu

De Site / Gebruikers / Hoeveel films kijk je per week/maand/jaar?

zoeken in:
Op het laatste Filmfestival van Rotterdam werd er een film gedraaid over...filmliefhebbers. Nou ja, liefhebbers: cinemafielen zelfs!
Mensen die vijf films per dag kijken, of ze willen of niet.
Of dat gezond gedrag is, dat weet ik nog net zo niet.

Zijn er hier ook cinemafielen op deze site? En is het wenselijk cinemafiel te zijn? Wat zijn de voor- en nadelen daarvan? Leggen onze totale leven maar opzij om alleen maarfilms te kijken- films, films en nog meer films.

Mensen die twee films per dag kijke, zouden die er wel vier op een dag willen zien? En wat zijn de consequenties?

Vertel.

Ik vind dit maar een raar topic....ik bedoel.....voordelen/nadelen van film kijken? Zijn die er uberhaupt? Zie ook niet in waarom deze feitjes boeiend zouden kunnen zijn.

Menni
Het wordt boeiend als je het gaat hebben over verslaving. Dus niet meer één/twee films per dag bekijken omdat je dat erg leuk vindt (zoals ik tegenwoordig doe), maar vijf omdat je 'niet anders kan'. Waarmee ik overigens niet beweer dat iedereen die meer kijkt dan ik per definitie verslaafd is, want ik weet hoe sommige anderen tegen MIJN jaaraantallen aankijken . Ik heb ook nog wat andere hobby's, dus qua tijd kan ik weinig nóg meer kijken. M'n sociale leven is beter dan ooit (zelfs voor een groot deel dankzij film als overeenkomstige hobby), dus op dat vlak vrees ik niet en zie ik geen 'nadeel'. Al denk ik wel dat er genoeg filmliefhebbers rondlopen die al dan niet bewust escapisme hoog in het vaandel hebben staan en daardoor vereenzamen. Dat kun je echter niet enkel aan aantal geziene films ophangen, daarvoor zul je lui individueel moeten bekijken. En da's precies wat Cinemania (meen ik?) doet, heb ik begrepen. Dus ben ik er benieuwd naar, heb 'm in Rotterdam niet gezien.

Voel je je aangesproken Ramon?
Ik vind het op zich wel interesant, ik had die docu ook graag willen zien, maar pastte niet in m'n programma op het IFFR.
Ik denk dat er hier wel mensen zijn die elke dag meerdere films kijken. Ik kijk er zelf de laatste tijd zo'n 5 per week, maar er zal wel weer eens een periode komen dat ik er minder kijk, dus mij kun je niet echt een 'cinemafiel' noemen. (Is 'cinefiel' niet een al bestaand woord hiervoor?)
Of het schadelijk is? Als je echt dwangmatig alles moet zien wat er uitkomt en daardoor verder geen leven meer hebt buiten films, dan misschien wel. Aan de andere kant, als mensen daar gelukkig bij zijn, prima.

tovenaar
Zavo schreef:

Aan de andere kant, als mensen daar gelukkig bij zijn, prima.

Dat zou je dan wel bij elke verslaving kunnen zeggen. "Als iemand 20 kilo coke er doorheen snuift in een week, tja als ie er gelukkig bij is... prima"...

tovenaar schreef:

Dat zou je dan wel bij elke verslaving kunnen zeggen. "Als iemand 20 kilo coke er doorheen snuift in een week, tja als ie er gelukkig bij is... prima"...

Ja, ik vind het best hoor. De vraag is of iemand ook echt gelukkig daarbij is, maar als dat zo is heb ik daar geen moeite mee, zoland iemand niet de criminaliteit in gaat om aan het geld voor drugs (of bioscoopkaartjes ) te komen. Onschuldig voorbeeld: ik weet vrij zeker dat ik verslaafd ben aan caffeine en daar heb gee enkel probleem mee

Menni
Dat klopt ook, van die coke. In principe tenminste, want vaak zijn er nogal wat andere mensen die eronder lijden (denk dat dat globaal gezien bij cinefielen wat minder is). Het middel is het probleem niet, dat is de verslaving. En zelfs verslaving hoeft niet altijd een probleem te zijn. Ik ben er best gelukkig mee dat ik regelmatig PER SE een film moet zien .

Koffie is lekke, dat wel.

Het "probleem" is misschien dat sommigen verslaafd zijn aan films, en dat die mensen in b.v. die docu (die ik niet gezien heb, maar waar ik wel over gehoord en gelezen heb) echt nauwelijks nog aandacht schenken aan b.v. familie, werk, vrouw/ man of weet ik veel wat.

Het leek mij interessant om na te gaan hoe wenselijk dat is- dat zal voor iedereen anders zijn.

Die mensen in die docu schenen dus expres "simpele", nauwelijks verantwoordelijkheid vergende baantjes te nemen, puur om veel tijd over te houden voor hun hobby cq. verslaving.

Hoe ver gaan we dus voor onze "hobby"?

neo (crew)
ik kijk de laatste paar weken 1 a 2 films per dag gemiddeld, maar dat heeft misschien ook wel te maken met het feit dat ik nog steeds op zoek ben naar werk. normaal gesproken kijk ik er zo rond de 7 per week. maar of dat dan betekend dat ik echt verslaafd ben. ik denk dat het vooral de laatste tijd uit ''verveling'' is.

Gemiddeld kijk ik denk ik zo'n 7 á 8 films per week. In vakanties is het natuurlijk anders dan kijk ik er soms wel eens 15 of zo. Toch denk ik niet dat ik een cinemafiel ben aangezien ik er ook nog genoeg sociale contacten op na hou.

Ik vraag mij af hoeveel films, filmfreaken zoals jullie bekijken in een week. Ik kom maar aan een gemiddelde van 2 of 3 denk ik.
En waar zien jullie die films meestal? In de bioscoop, op tv of gehuurd? Ik ben benieuwd

neo (crew)
Ik kijk er gemiddeld 1 per dag, maar soms heb ik ook dat ik een paar dagen haast niks kijk en dan in 1 weekend een boel. Maar per week gemiddeld 8/9 films. En het meeste kijk ik op tv.

Gemiddeld zo'n 4 á 5 per week, en dan vaak op TV. Tel daarbij op zo'n 2 huurfilms , en je zit aan de 6 á 7 films per week.

van avond

....:D....

ook gemiddeld een per dag. en op zaterdag en zondag meestal 2 of 3.

Ik kijk zo'n 5,56 films per week (gemiddeld genomen over de periode 10 maart 2002 t/m 28 maart 2003).

4 films per week ongeveer... Ik huur vrij veel en ga af en toe naar de bioscoop.

Ik streef naar een gemiddelde van 1 film per dag.. De rekenwonders onder ons zullen inmiddels waarschijnlijk al doorhebben dat het hierbij gaat om zo ongeveer 7 films per week

kappeuter (crew)
Queto Yurlunyur schreef:

Ik kijk zo'n 5,56 films per week (gemiddeld genomen over de periode 10 maart 2002 t/m 28 maart 2003).

Was dat een topweek of een luie week ?

10 maart 2002 t/m 28 maart 2003

Goed lezen dus

kappeuter (crew)
Zonet stond er nog 2 maal 2003.

Ik kijk er zo'n 3 tot 4 per week denk ik. Maar daar zitten ook films bij die ik al een keer gezien heb.

kappeuter schreef:

Zonet stond er nog 2 maal 2003.

Nee hoor, beslist niet.

Mik
Stelletje Freaks!

ik kijk er maar 2/3 per week

Ik kijk zo'n 3 à 4 films per week, maar daar zit dan al wel vaak ééntje bij die ik al eerder gezien heb. 1 à 2 keer per week naar de bioscoop is daar ook al bijgerekend.

Ik ook 3 a 4. De laatste tijd ligt dat gemiddelde wel iets hoger, denk ik.
Ik wil wel met jullie mee kunnen blijven lullen natuurlijk!

Tegenwoordig, zie ik meestal nog maar 1 film per week . Tis niet eerlijk

Toen ik studeerde 1,5 per dag

nu 3 of 4 per week

kos
Jordy schreef:

Toen ik studeerde 1,5 per dag

nu 3 of 4 per week

Respect Jordy , gewoon stug het topic proberen voort te zetten

Linda
Een tijd geleden keek ik elke week nog 7 tot 10 films per week ongeveer. Nu heb ik het helaas erg druk met school en bijbaantje (om al die films van te kunnen betalen ) en moet ik me heel erg inhouden. Ik kijk nu gemiddeld 5 a 6 films per week denk ik maar ik zou er eigenlijk nog ietsje meer willen zien.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:26 uur

geplaatst: vandaag om 21:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.