• 11.757 nieuwsartikelen
  • 164.312 films
  • 10.542 series
  • 30.598 seizoenen
  • 620.545 acteurs
  • 194.431 gebruikers
  • 9.059.493 stemmen

Hoeveel films kijk je per week/maand/jaar?

zoeken in:

madmadder

• 358 berichten
  • 2953 stemmen

Ik blijf dit toch één van de meest fascinerende topics vinden. Met een bepaalde jaloezie kijk ik naar de aantallen die hier gehaald worden. Ik zou zo graag meer films kijken, en met vlagen lukt het me ook wel om er 30-60 in een maand te kijken, maar dan wordt de focus weer verlegd naar een andere hobby en lukt het me toch minder goed om aan film toe te komen. Ook merk ik wel, als ik voor een aantal weken veel films kijk, dat het me niet zo goed meer lukt om nog met dezelfde focus te kijken. God ja, waarschijnlijk is dit gewoon voor mij DE hobby die in vlagen beleefd wordt (i.t.t. muziek of literatuur waar ik echt altijd zin in heb).

Ik begon het jaar wel voortvarend met gemiddeld één film per dag, maar de laatste maanden is de vaart er toch weer uit gegaan. Ik kocht een nieuwe platenspeler dus heel veel meer tijd naar muziek en ik vatte het plan op om X-Files helemaal te herzien. Nou zijn die obsessies inmiddels wel weer wat gaan liggen en ik merk dat ik meteen weer zin heb in meer film. Het is ook zo godsgruwelijk moeilijk om mijn tijd eerlijk te verdelen over mijn hobby's, want er zijn zoveel leuke dingen in het leven (boeken, muziek, sport (kijken), planten, koken, series, films en God ja ik heb ook nog een sociaal leven).

Ik had ook het plan opgevat om meer binnen een bepaald thema te kijken, in de hoop dat dat het aantal geziene films zou vergroten, maar dat plan heeft tot nu toe nog niet echt gewerkt (behalve de eerste maand, toen ik echt heel veel exploitation films heb gezien).

Het is me overigens in mijn leven één jaar gelukt om iedere dag een film te kijken, en dat was toen ik een jaar thuis zat na een interventie door de crisisdienst. Misschien moet ik juist dat de hobby nu in vlagen komt koesteren. Is een teken dat het weer goed met me gaat.

joolstein

• 9334 berichten
  • 7792 stemmen

Het zijn ongeveer 50 á 55 films per maand. Afgelopen maand waren het 50 films. Dus zeven, acht films per week of 1 á 2 per dag. Het hangt ook een beetje af van welke dienst ik moet werken. Een luxe is dat er tijdens werk ook veel dode uurtjes zijn en Tv kijk ik eigenlijk niet. Wel kinderen en gezins-verplichtingen. Elke film is voor mij weer een belevenis. Kan redelijk makkelijk omschakelen naar de volgende en tussen twee films in er ook altijd wel een korte pauze...

In oktober is er bv. de horrorchallenge (algauw 100 film in 5 weken) en alhoewel dit dus competitief is, heb ik nog nooit het gevoel gehad dat het op moeten ging lijken. Ik sluit me ook aan bij OH dat hoe meer films je kijk des te meer je dingen opvalt die al eerder waren te zien. Echter het staat voor mij als Horror fan het grotendeels ook niet in de weg. Kan makkelijk drie of vier slashers of spookhuisfilms achter elkaar kijken. Maar uiteindelijk kijk je toch waar jezelf het prettigst bij voel!

ZAP!

• 5115 berichten
  • 3553 stemmen

Erg wisselend, veelal wat docu's de laatste tijd en een aantal nieuwe aanwinsten. Wat dat betreft liggen er nog wat Tarkovsky blu-rays te wachten, alsook La Passion de Jeanne d'Arc (1928) en Michael (1924) die vooraan in de rij staan...

Kondoro

• 10858 berichten
  • 2565 stemmen

joolstein schreef:

Het zijn ongeveer 50 á 55 films per maand. Afgelopen maand waren het 50 films. Dus zeven, acht films per week of 1 á 2 per dag. Het hangt ook een beetje af van welke dienst ik moet werken. Een luxe is dat er tijdens werk ook veel dode uurtjes zijn en Tv kijk ik eigenlijk niet. Wel kinderen en gezins-verplichtingen. Elke film is voor mij weer een belevenis. Kan redelijk makkelijk omschakelen naar de volgende en tussen twee films in er ook altijd wel een korte pauze...

In oktober is er bv. de horrorchallenge (algauw 100 film in 5 weken) en alhoewel dit dus competitief is, heb ik nog nooit het gevoel gehad dat het op moeten ging lijken. Ik sluit me ook aan bij OH dat hoe meer films je kijk des te meer je dingen opvalt die al eerder waren te zien. Echter het staat voor mij als Horror fan het grotendeels ook niet in de weg. Kan makkelijk drie of vier slashers of spookhuisfilms achter elkaar kijken. Maar uiteindelijk kijk je toch waar jezelf het prettigst bij voel!

Maar, het lukt jou ook makkelijker om hele serie films uit te zitten, ik dwaal al gauw na een deel of twee weer af naar totaal andere films, waardoor ik echt een aantal franchises al weer links heb laten liggen die ik weer eens moet oppakken, waardoor ik dus ook gewoon het verhaallijn ben vergeten.

Alleen bij Star Wars is het me gelukt....

The Oceanic Six

• 59561 berichten
  • 3969 stemmen

Ik schrik ook wel eens als ik de aantallen van users hier zie, maar ieder z'n ritme. Sommigen kijken nog reguliere tv, anderen (waaronder ik) zo goed als niet/nauwelijks nog en dan heb je weer tijd over voor films en series. Ikzelf kijk weer meer series dan films, zeker doordeweeks. Dan heb ik na een werkdag niet altijd zin in een film van 2 uur, maar wel in andere dingen. Ik verdeel mijn schermtijd onder sport, een enkel tv-programma, series, films, games en ook nog bezoekjes aan de bioscoop. Denk dat ik per maand aan 10-20 films kom, maar wel aan tientallen afleveringen van series. En tijdens de voetbalseizoenen kijk ik dus ook veel voetbal. Of Formule 1.

Meer dan 2 films kijk ik sowieso nooit per dag, zelfs niet in het weekend. Ik vind het ook moeilijk te snappen dat mensen 300 bioscoopbezoeken in een jaar voor elkaar krijgen, maar als dat in je tijdschema past en je vindt het leuk, why not.

John Milton

• 21765 berichten
  • 11843 stemmen

Het hangt inderdaad van je tijdsbesteding af. Zo kijk ik wel series on demand, maar geen sport, en eigenlijk überhaupt geen traditionele tv; ik moet de vrije uren alleen delen met lezen, muziek, gamen en nu en dan proberen fit te blijven. Nu we net een huis hebben gekocht gaat daar ook wel veel tijd inzitten, maar we hebben nog geen kinderen, wat weer scheelt.

Ook een belangrijke factor: hoeveel uren 'alleen-tijd' je hebt, in een relatie. Miss Milton moet regelmatig nog uren nakijken 's avonds, dus heb ik tijd voor mezelf. Deze week begin ik elke dag pas om 14 uur, dus heb ik het rijk alleen tot mijn dienst begint. Dat zijn alleen vóór mijn werk al 30 uur deze week, dat ik kan doen waar ik zin in heb (even los van klusjes), voor het weekend begint. Dat zal ook niet iedereen hebben

Onderhond

• 87297 berichten
  • 12119 stemmen

John Milton schreef:

en nu en dan proberen fit te blijven.

Crosstrainer voor de TV

Graaf Machine

• 8374 berichten
  • 1096 stemmen

Heb in begin dit jaar, toen hier in den lande nog een bioscoopverbod was, wel films gekeken thuis, en dan met fitnessdingen tegelijkertijd mijn conditie/gewicht wat willen helpen. Het ene moest wat meer, het andere moest wat minder.

Na een kleine week zat ik met een knieontsteking veroorzaakt door overbelasting. Heeft twee weken heel pijn gedaan en me enorm beperkt in mobiliteit.

Voor mij geen film kijken en gezonddoenerij meer tegelijkertijd. Gewoon film kijken als het kan, en lekker op de fiets rondstruinen als het kan.

The Oceanic Six

• 59561 berichten
  • 3969 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Crosstrainer voor de TV

Nintendo Switch Sports spelen!

frans123

• 4026 berichten
  • 1051 stemmen

Bij Gebruikers > Toplijsten en favorieten > De Maandlijst:

Hebben jullie wel een sociaal leven?? Werk? Hobbies, bezigheden?? Een vriendin, vrienden, familie ? Erg hoor als je meer dan twee films per dag ziet.

"'Get a....."........ nee ik zeg het niet

ik heb twee vriendinnen, een vriend, 2 zonen., kleindochter, buurvriend/kennis,.ik vis op karper, heb een grote modeltreinbaan, schaak op goed niveau, lezen, mountainbike, restaurant soms, 2 keer zwemmen in de week en nog wel meer. Ik kijk niet naar "virtueel leven, ik leef het.

kappeuter (crew films)

• 73359 berichten
  • 5839 stemmen

frans123

Heb je ook een parkiet?

Goed om te horen dat je niet oordeelt.

Graaf Machine

• 8374 berichten
  • 1096 stemmen

Ik heb geen sociaal leven. Ik schaak, maar enkel interclub-wedstrijden. Mijn vriendin woont op 80 kilometer en we zien elkaar elk weekeinde.

Geen zonen, geen dochters, geen schoonzonen, geen schoondochters. Buren kunnen me gestolen worden, zwemmen doe ik als het geregend heeft, bergfietsen of zoiets is leuk voor de liefhebber. Niet voor mij. Ik kijk film. Soms niet, maar als het even meezit dan wel. En dan ook veel.

frans123

• 4026 berichten
  • 1051 stemmen

kappeuter schreef:

frans123

Heb je ook een parkiet?

Goed om te horen dat je niet oordeelt.

ik heb 2 grote aquaria , 500 liter met koi karper ik kweek ze en verkoop ze..

En ik vrij 77 keer per maand................anderen kijken 77 films per maand....how sad.

John Milton

• 21765 berichten
  • 11843 stemmen

We kunnen niet allemaal zo viriel als de Frantz zijn natuurlijk.

Dan zou er ook overbevolking en oververmoeidheid bij de vrouwelijke sekse ontstaan.

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3648 stemmen

Ik ben wel jaloers op je grote modeltreinbaan. Doe je dan je machinisten pakje aan als je ermee gaat spelen?

The Oceanic Six

• 59561 berichten
  • 3969 stemmen

Frans is moreel superieur aan iedereen met zijn modeltreintjes, mountainbike en zijn vishengeltje. Heb je dan ook zo'n kek vissershoedje op Frans?

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.